קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

אמי”ת ראשית תל אביב מצטיין תכנית הנשיא תו תקווה

תלמידות עם תקווה: מנהלת בית החינוך אמי"ת ראשית תל אביב ריקי טמיר קבלה השבוע אות הוקרה על השתתפות בית החינוך בתכנית "תו תקוה" בהובלת בית הנשיא ובשותפות עם משרד החינוך...


תלמידות עם תקווה: מנהלת בית החינוך אמי"ת ראשית תל אביב ריקי טמיר קבלה השבוע אות הוקרה על השתתפות בית החינוך בתכנית "תו תקוה" בהובלת בית הנשיא ובשותפות עם משרד החינוך ופורום לאוטמן, לקידום היכרות ופעילות משותפת בין זרמי החינוך השונים בישראל.

במהלך הטקס בבית הנשיא הציגה ריקי טמיר את תכנית 'תו תקווה' של בית החינוך אמי"ת ראשית, תכנית שמטרתה לקדם העמקת הזהות האישית של כל תלמידה לצד האמונה ביכולת לחולל שינוי ולקבל את האחר, במסגרת בית מדרש נשי מסורתי ברוח בית החינוך.

ריקי טמיר מנהלת אמי"ת ראשית: "כבית חינוך מסורתי תל אביבי לבנות אנו מאמינים כי חשוב מאוד להכיר בייחודיות החינוך המסורתי, להעמיק את תחושת הזהות של התלמידות ולעודד חיבור וקבלה של שאר הזרמים בציבוריות הישראלית".

צילום: סמדר זאבי

בתמונה: מנהלת אמי"ת ראשית ריקי טמיר עם שירלי רימון, מנהלת מינהל חינוך בעיריית ת"א ורותי אנזל - מנהלת האגף לחינוך העל יסודי בעריית ת"א

קרא עוד...

הילדים מאמי”ת מודיעין זכו במקום השני בעולם בתחרות הרובוטיקה- FLL בזכות פטנט ייחודי שהמציאו – גרב מיוחדת לשהייה בחלל

הילדים מאמי"ת מודיעין – זכו במקום השני בעולם בתחרות הרובוטיקה-  FL...


הילדים מאמי"ת מודיעין – זכו במקום השני בעולם בתחרות הרובוטיקה-  FLL

בזכות פטנט ייחודי שהמציאו – גרב מיוחדת לשהייה בחלל

במהלך התחרות עבדו בקבוצה משותפת עם נבחרת פקיסטן

 

נבחרת הרובוטיקה של תלמידי כיתות ח אמי"ת מודיעין – KIPA BOTS- זכו היום (א' ) במקום השני בקטגוריית המחקר על המצאה של גרב מיוחדת לאסטרונאוטים, המצאה שהילדים גם רשמו עליה פטנט.

לצד התחרות בביצועי הרובוט, חייבים המתחרים לחקור נושא לפי משימה , שהשנה היתה – פתרון בעיות בשהייה ממושכת בחלל. התלמידים  ממודיעין המציאו גרב רוטטת לסיוע בויסות הדם אצל אסטרונאוטים בחלל: "גרררררב".

ההמצאה נולדה לאחר מפגש עם רופא מישראל שעובד בנאסא- ד"ר ברוך כץ- שהסביר כי לבעיית זרימת הדם ברגלים אין כרגע פתרון עבור אסטרונאוטים.  גם האסטרונאוט הישראלי יצחק מאיו, איתו נפגשו התלמידים, עודד אותם ואמר שזה פיתוח נצרך מאוד לאסטרונאוטים.

הרעיון הוא של גרב רוטטת, בתוכה הם הרכיבו מנגנון של מנועי רטט קטנים לצד מנגנון חשמלי שמחובר לבקר ארדואינו קטן ומפסק וסוללה המאפשרים הפעלה אוטומטית על פי קצב שנמצא אפקטיבי.

אחרי הזכיה בתחרות הארצית, הבינו התלמידים שהגרב יכולה לסייע גם לחולי סכרת, והם רשמו  פטנט  בעזרת מומחה לרישום פטנטים, עו"ד דוד דה-פריס ממשרד ריינהולד כהן  שהתלהב מהיוזמה וביקש לעזור להם.

במהלך התחרות באוסטרליה, הציגו התלמידים את הפיתוח שלהם בפני חבר שופטים, ענו על שאלות בנוגע לתהליך המיזם והפיתוח וזכו כאמור במקום השני העולמי על יוזמת חקר.

בליווי רכז הרובוטיקה צחי גרין והמנטורית ד"ר סיגל קרל, התלמידים התחרו מול 42 קבוצות מכל רחבי העולם: הודו, מסין, מקוריאה, מיפן, מאוסטרליה, גרמניה, מקסיקו, הודו, ארה"ב, אוסטרליה ועוד.

במסגרת התחרות התלמידים מתמודדים על תפקודי הרובוט אותו תכנתו והפעלתו במסלול מכשולים . הנבחרות מקבלות ניקוד על פי  קטגוריות: תפקודי רובוט, מחקר בנושא השנתי וערכי FLL  - גילוי, חידוש, השפעה, הכלה, עבודת צוות והנאה.

באחד משלבי התחרות, צוותה הנבחרת ממודיעין לנבחרת הפקיסטנית . שתי הנבחרות בנו ביחד רובוט , תכנתו אותו לביצוע משימות על הזירה והריצו ביחד את הרובוט.

חברי הנבחרת מספרים כי אמנם הבינו כי מדובר בילדים מארץ לא ידידותית אבל על זירת התחרות נפלו המחיצות ונותרה רק ההתלהבות המשותפת מעבודת התכנות ומהביצוע התחרותי.

ד"ר סיגל קרל, מנטורית הנבחרת מספרת : "היתה כימיה מעולה בינינו לבין נבחרת פקיסטן, הנושא של ישראלים-פקיסטנים לא היה בכלל על השולחן. הילדים דיברו ביניהם על איך לבנות ולתכנת רובוט. הם התייעצו אחד עם השני ולפעמים התווכחו, כמו עם כל ילד אחר בן גילם. רק אנחנו, המבוגרים -משני הצדדים- התרגשנו מהעניין, ניסינו כמה שיותר לתפוס תמונות עם דגלים של ישראל ופקיסטן באותו פריים . המנטורים והמדריכים היו מאוד חיוביים לגבינו בפרט ולגבי ישראל בכלל, והפגינו ידע רב לגבי מדינת ישראל".

צחי גרין רכז תחום הרובוטיקה באמי"ת בנים :

"התחרות הינה אירוע שיא של שנה שלימה בה הנבחרת עבדה על גיבוש, שיתוף פעולה, בנייה טכנית ותכנות. התלמידים יוצאים נשכרים במגוון רחב של היבטים חברתיים ולימודיים , ואנו גאים בהם על התהליך כולו ועל הזכייה- ומאחלים להם המשך הצלחה."

התחרות החלה בסוף השבוע האחרון והסתיימה אתמול (א)  נבחרת אמי"ת בנים מודיעין , נבחרת שומרת שבת, לא התמודדה בשבת, ואת התחרויות של השבת שיבצו ביום שישי.

הנבחרת זוכה באופן סדרתי ובעלת מעמד מאוד גבוה בFLL  ישראל (בין 1400 נבחרות) בגלל הייצוג המכובד בתחרויות העולמיות. מאז הוקמה הנבחרת, היא הספיקה לזכות בתחרויות בינלאומיות- במקום שני ביהונסבורג ובגביע באסטוניה.

צילום: הרשל ולר
 
קרא עוד...

מצטיינות אמ”ן למען כבדי הראיה: תלמידות אמי”ת ראשית ת”א מצטיינות תכנית מגשימים

מזל איליאדזנוב וסתיו שיליאן, תלמידות י"ב בבית החינוך אמי"ת ראשית ת"א זכו באות הצטיינות של תכנית מגשימים – תכנית הסייבר הלאומית לנוער...


מזל איליאדזנוב וסתיו שיליאן, תלמידות י"ב בבית החינוך אמי"ת ראשית ת"א זכו באות הצטיינות של תכנית מגשימים – תכנית הסייבר הלאומית לנוער.

התלמידות השתתפו בתכנית מגשימים במסגרת בית החינוך מכתה ז ועד סיום לימודיהן בכתה י"ב. בתכנית משתתפים תלמידים מצטיינים נבחרים, הרוכשים כלים טכנולוגיים בלוחמת סייבר ומתקדמים לעמדות מפתח בשירות הלאומי והצבאי.

השתיים נבחרו בין מצטייני התכנית בת"א, בה לקחו חלק 145 תלמידים מצטיינים אשר עבדו על 70 פרוייקטים של תכנות וסייבר.

השתיים פיתחו במסגרת התכנית אפליקציה לסיוע ללקויי ראייה במציאת חפצים ולהתמצא בחלל חדר.

באמצעות הפיתוח שלהן, אדם לקויי ראיה מצלם תמונה של החדר בו הוא נמצא, ומקריא את שם הפריט אותו הוא מחפש, והאפליקציה מכוונת אותו לעבר החפץ הרצוי.

על פי הנימוקים לקבלת אות ההצטיינות העבודה של סתיו ומזל התאפיינה בעבודה מאומצת, חתירה להצלחה ועבודת צוות מעולה. לדברי מובילי התכנית "הן עמדו בפני לא מעט אתגרים וידעו לשלב בין עיקשות וגמישות בכדי להגיע לתוצאות הרצויות, ותפקדו כצוות עם המון סבלנות ואווירה טובה ביניהן ובין הסובבים אותן."

ההשתתפות בתכנית מגשימים, בצירוף 5 יחידות מגמת מחשבים בבית הספר הקנתה לשתיים 10 יחידות לימוד בבגרות במחשבים.

בטקס סיום התכנית שנערך באוניברסיטה העברית בירושלים הציגו מזל איליאדזנוב וסתיו שיליאן בפני ראש אמ"ן  את הפרוייקט עליו עבדו במהלך השנה. השתיים ספרו לראש אמי"ן על עצמן, על האתגרים עמן התמודדו במהלך עבודת הפיתוח ועל תכניות הפיתוח העתידיות שלהן. במהלך הטקס קיבלו התלמידות מידיו את אות ההצטיינות.

שתי התלמידות תמשכנה לשירות לאומי בתפקיד מסווג בשב"כ, שם תבאנה לידי ביטוי את הכישורים היחודיים שרכשו בתכנית.

ריקי ברק-טמיר מנהלת אמי"ת ראשית: "אנו גאים במזל וסתיו על ההישג יוצא הדופן, על בחירתן ועל התמדתן בתכנית היוקרתית שסללה עבורן את הדרך לשירות משמעותי והצלחה בהמשך דרכן בתחום הסייבר והטכנולוגיות המתקדמות".

בתמונות: תלמידות אמי"ת ראשית עם אות ההצטיינות, ובהצגת הפרויקט שלהן לראש אמ"ן

צילום: הילה שיליאן
קרא עוד...

מחנכות אולפנת אמי”ת נגה יצאו ל”מסע של תקווה”

מה עושות המורות בחופש הגדול? נחות? נופשות? אולי הן עוברות השתלמות או בודקות מבחנים...


מה עושות המורות בחופש הגדול? נחות? נופשות? אולי הן עוברות השתלמות או בודקות מבחנים?

הצוות החינוכי של אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש סיים את שנת הלימודים ויצא למסע מיוחד ויוצא דופן, מסע "תקווה ישראלית בחינוך" מטעם בית הנשיא. צוות של למעלה מעשרים מורות ומורים יצא למסע של שלושה ימים של היכרות עם "השבטים" בחברה הישראלית.

המסע כלל יום של מפגשים וביקורים בלוד והקשבה לנראטיבים השונים של חיים בעיר מעורבת, שחיים בה זה לצד זה יהודים וערבים, על המורכבות הלאומית, שאלת הזהות והשייכות והשאלה הסוציואקונומית. המורות פגשו את יפית חייקין מהגרעין התורני, סיירו בעיר עם אנואר אלשיחה וקינחו את היום בחוג ספורט -"איגרוף תאילנדי" שבו לומדים זה לצד זה ילדים יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים יוצאי אתיופיה וברית המועצות לשעבר.

ביום השני המורות סיירו בתל אביב והכירו זרמים שונים של זהות יהודית חילונית. המורות ביקרו במרכז של "ישראל חופשית" ובישיבה החילונית "בינה", שוחחו על המורכבות של הנגשת עולם של תוכן וטקסים יהודיים לאוכלוסייה חילונית, היכן הגבולות ומה המשמעויות והמחירים של ההכלה והפתיחות. משם המשיך המסע לקוטב השני של החברה הישראלית, ללב ליבה של בני ברק ללמוד על שינוי במעמדן של נשים וכיצד הן רוצות ויכולות להשתלב בשוק העבודה והאם יש בכך ויתור או בחירה בשינוי של אורח החיים החרדי המסורתי.

המסע הסתיים במפגשים עם המגזר הערבי. בסיור בטייבה ובכפר קאסם המורות למדו על הזהות הערבית ישראלית, ביקרו במסגד, שמעו על שינויים שעוברות נשים במגזר הערבי ועל תקרות הזכוכית העומדות בפניהן ועל ההזדמנויות הקיימות היום במגזר. איסוף ו'עיבוד' המסע נעשה עם הרב תמיר גרנות בישיבת ההסדר אמי"ת אורות שאול בכפר בתיה.

המורות סיכמו את המסע בהתרגשות. כפי שאמרה אחת המורות: "זכינו בימים מעצימים של מפגש מרגש ומטלטל עם פנים שלא הכרנו בחברה הישראלית. המפגש מעורר את כולנו לשיח עומק, אומץ ולקיחת אחריות למען יצירת שיח משותף ועתיד טוב יותר"

קרא עוד...

הזוכה בתחרות הסרטים ארצית על חיילים בודדים: סרטן של תלמידות אמי”ת בנות מעלה אדומים

סרטן של תלמידות מגמת הקולנוע בבית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים (ע"ש וסרמן) זכה במקום הראשון בתחרות הארצית לסרטים קצרים אודות חיילים בודדים, יוזמת עמותת "קונקשנס ישראל"  הפועלת לחיזוק הקשר...


סרטן של תלמידות מגמת הקולנוע בבית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים (ע"ש וסרמן) זכה במקום הראשון בתחרות הארצית לסרטים קצרים אודות חיילים בודדים, יוזמת עמותת "קונקשנס ישראל"  הפועלת לחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות וצה"ל.,connections- Israel

עמותת "קונקשנס ישראל" עוסקת בהסברה על צה"ל בכ-200 בתי ספר בקהילות יהודיות ברחבי העולם.  עמותת התלמידים מתכתבים עם חיילים, לומדים על יחידות צה"ל השונות ומגיעים לבקר בארץ בבסיסי צה"ל, כל זאת במטרה לעודד צעירים יהודים להתגייס ולעלות לארץ. בנוסף, מחברת העמותה בין תלמידי מגמות קולנוע בתיכונים ברחבי הארץ  לחיילים בודדים,  להפקת סרטים העוקבים אחר חייו של חייל בודד-  אתגרים, הצלחות וחוויות. את הסרטים שולחים לקהילת בית הספר של החייל הבודד בחו"ל על מנת להעמיק את החיבור של התלמידים לצה"ל ולמדינה.

בין הסרטים נערכה תחרות ובמקום הראשון זכו תלמידות מגמת קולנוע  בתיכון אמ"ית בנות עם הסרט "תמיד לוחם" . את הסרט יצרו תלמידות המגמה נצנת דמלאו (בימוי), אורטל סאלם (צילום) ושרון גורדו (עריכה), בליווי רכזת המגמה רעות דיין והמורה לתקשורת תמר אפרתי. את תעודת הזכיה העניק לתלמידות יו"ר עמותת "קונקשינס-ישראל"  מרדכי (מודי) כהן יו"ר, בטקס שנערך בבית בגין בירושלים.

הסרט מספר את סיפורו של  ג'ק חייל בודד- ממקסיקו שמשרת בסיירת 401 בשריון, אשר עלה לארץ על מנת לשרת כלוחם בצה"ל. הסרט מלווה את ג'ק ברגעי הגעגועים, הגאווה והבדידות. הסרט מאפשר נקודת הצצה לבית החיילים הבודדים "בית גיורא" בו גרים כארבעים חיילים בודדים.  

רוחמה ווגל מנהלת אמי"ת בנות : "ברכותינו לתלמידות על ההישג ועל התבונה והרגישות שגילו לאורך כל העבודה על הסרט, בהדרכתה של המורה תמר אפרתי אשר מלווה את המגמה במסירות ומקצועיות יוצאת דופן".

 

צילום: טובה בן שמעון

קרא עוד...

לראשונה בעתודה טכנולוגית בארץ : מסלול הנדסאיות עיצוב מדיה

לראשונה בארץ יפתח בשנת הלימודים הבאה מסלול הנדסאיות עיצוב מדיה לסטודנטיות י"ג –י"ד במכללת אמי"ת ב"ש, מסלול שאושר עד כה לעתודות חרדיות בלבד...

לראשונה בארץ יפתח בשנת הלימודים הבאה מסלול הנדסאיות עיצוב מדיה לסטודנטיות י"ג –י"ד במכללת אמי"ת ב"ש, מסלול שאושר עד כה לעתודות חרדיות בלבד.

המסלול מיועד לסטודנטיות בעלות אוריינטציה אומנותית ומודעות עיצובית, הרוצות להתמקצע בתחום העיצוב הדיגיטלי בתחומי הפרסום והשיווק במדיות שונות, אשר מתעתדות להמשיך לשירות הלאומי עם תום לימודי י"ג-י"ד,  ולנצל את המומחיות אותה רכשו במהלך השירות.

במסגרת המסלול תרכושנה הסטודנטיות בין השאר ידע מעשי בתכנות וניהול מערכות תוכן, עיצוב צילום ואיור ממוחשבים, פיתוח קונספט, חשיבה יצירתית אינטראקטיבית- ועוד.

הודות להכשרתן הרב תחומית, תוכלנה בוגרות המסלול להשתלב במקצועות הטכנולוגיים המתקדמים ומקצועות המחשב, כגון עיצוב עיתונות, אתרי אינטרנט, אפליקציות, אתרי אינטרנט ועוד.

ד"ר ירון נעים מנהל מכללת אמי"ת באר שבע: "המסלול החדש יאפשר לסטודנטיות לצאת לשירות הלאומי ולהמשך החיים כהנדסאיות עיצוב מדיה , מצוידות בכלים מקצועיים מתקדמים  לצד העצמה אישית וערכית".

 

 

קרא עוד...

תלמידות אמי”ת בנות מעלה אדומים צועדות בעקבות אלה

כשנה לאחר אסון נחל צפית, בה נספתה אלה אור ז"ל תלמידת אמי"ת בנות מעלה אדומים, יצאו תלמידות בית ספרה לסיור בשמורת עוז וגאון בגוש עציון, בשביל שנפרץ לזכרה...


כשנה לאחר אסון נחל צפית, בה נספתה אלה אור ז"ל תלמידת אמי"ת בנות מעלה אדומים, יצאו תלמידות בית ספרה לסיור בשמורת עוז וגאון בגוש עציון, בשביל שנפרץ לזכרה.

השביל נפרץ בקיץ שחלף על ידי חניכי קורס מש"צים בהובלת תלמידות אמי"ת , כהנצחה לאלה שהיתה מש"צית מצטיינת.

התלמידות יצאו לסיור להכיר את דמותה של אלה, וללמוד על הערכים בהם האמינה: אהבת ארץ ישראל ועם ישראל.

במהלך הסיור ערכו התלמידות טקס לזכרה של אלה, בהשתתפות הוריה אשר סיפרו לבנות על אופייה של ביתם. הבנות שמעו גם את סיפור הקמת השמורה לזכר שלושת הנערים, אשר החודש הוא חודש האחדות לזכרם.

רוחמה ווגל מנהלת בית החינוך: "כוחה של אלה היה כוחו של חיבור, חיבור בין אדם ואדמה, שמיים וארץ חיבור בין אנשים. הכח הזה מלווה את תלמידות בית החינוך, בהעמקת המחויבות והחיבור שלהן לקהילה, לעם ולארץ".

 

בתמונה: שרית אור אמה של אלה ז"ל, רוחמה ווגל מנהלת בית החינוך ורותי בן חמו המורה לשל"ח

צילום: טליה כהן
קרא עוד...

בוגרים אמי”תיים

לקראת סיום שנת הלימודים התכנסו בוגרי מחזור י' של ישיבת אמי"ת נחשון מטה יהודה, אשר סיימו את לימודיהם בשנה שעברה, לטקס הענקת תעודות בגרות...


לקראת סיום שנת הלימודים התכנסו בוגרי מחזור י' של ישיבת אמי"ת נחשון מטה יהודה, אשר סיימו את לימודיהם בשנה שעברה, לטקס הענקת תעודות בגרות.

הנהלת הישיבה התבשרה על ידי משרד החינוך לאחרונה כי מעל 96% מהבוגרים הנם זכאים לתעודת בגרות.

**

ביום שישי נפגשו בישיבת אמי"ת נחשון הבוגרים שסיימו לפני שנה את לימודיהם בישיבה לטקס חלוקת תעודות בגרות מרגש. הבוגרים שפזורים בכל רחבי הארץ ותחומי העשייה השונים – ישיבות, מכינות ושירות צבאי - התייצבו יחד עם הוריהם למפגש לימוד ושיח משותף.

לאחר מפגש מרגש בין החברים ועדכונים הדדיים, שיתפו הבוגרים בתחושותיהם כשנה לאחר תום הלימודים בישיבה, וקיבלו צידה לדרך מצוות החינוך ומראש  הישיבה, לקראת המשך דרכם.

הרב מוישי קירשנר רב קהילת הבוגרים ויוזם האירוע סיפר על הפרויקט: " ישיבת אמי"ת נחשון היא מקום שטוב לגדול בו. שאיפתנו היא להמשיך להיות בית גם עבור בוגרינו היקרים, ולהעצים את תחושת השייכות לישיבה על ידי המשך חיבור ולימוד משותף גם לאחר סיום שנות התיכון. אירוע זה הוא חלק מסדרת מפגשי לימוד ושיח שאנו מקיימים עם הבוגרים באמצעותם אנו מקווים להמשיך ולהעמיק את הקשר".

הרב נעם קריגמן, ראש ישיבת אמי"ת נחשון : "ההצלחה בנתוני הזכאות לבגרות היא תוצאה של עבודה מסורה של צוות חינוכי שלא מוותר על אף תלמיד, ומוודא שכל תלמיד ימצה את מלוא הפוטנציאל שלו, מכל הבחינות. החיבור המסור לתלמידים איננו מסתיים עם תום הלימודים ועם קבלת תעודת הבגרות, אלא רק ממשיך ומתעצם."

בשנים האחרונות מובילה ישיבת אמי"ת נחשון תכנית חדשנית - "פרדס", ללמידה חדשנית רב תחומית שבה במקום בכיתות  לומדים במרחבים חדשניים המעוצבים על פי עקרונות האדריכלות הפדגוגית המתקדמים בעולם ובשיטות למידה המותאמות למיומנויות המאה ה-21.

בישיבה פיתחו תכנית להעצמה אישית של כל תלמיד באמצעות  אימון לאחריות אישית ללמידה ולצמיחה אישית. המורים שלמדו את מיומנויות האימון עוסקים בליווי התלמידים במסע אישי לצמיחה.

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76
כפתור נגישות פתוח