קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

“סמינריול” – סמינריון+טיול בבית החינוך אמי”ת איתן מעלה אדומים

בימים רביעי וחמישי יצאו תלמידי כיתות ט'-י' מהנתיב התיכוני בבית החינוך אמי"ת איתן לסמינריול (סמינריון – טיול), בנושא 'סולמות ונחשים' - סולם הערכים שלי...


בימים רביעי וחמישי יצאו תלמידי כיתות ט'-י' מהנתיב התיכוני בבית החינוך אמי"ת איתן לסמינריול (סמינריון – טיול), בנושא 'סולמות ונחשים' - סולם הערכים שלי.

במסגרת הנושא השנתי הנבחר בבית החינוך "קרוב אליך" – עבודת המידות ובניית סולם הערכים האישי כבסיס להתקרבות לקב"ה ולסביבה - הוחלט לצאת למסע בעקבות מנהיגים.

במהלך היומיים עברו התלמידים והצוות החינוכי יחידות לימוד אודות בניית סולם הערכים האישי, התמודדות קבוצתית בבניית סולם ערכים משותף והתמודדות עם דילמות שונות ומגוונות.

כדי להבין לעומק את חשיבות סולם הערכים של מנהיג הנמצא בעמדת מפתח, התחילו את הטיול בעין גדי אחד מהמקומות היפים בארץ. שם, בנחל דוד, המקום בו התנהל המרדף בין דוד ושאול, למדו התלמידים על ערכי מנהיגי עם ישראל המתמודדים אחד מול השני בעת הזאת ובעת העתיקה.

היום השני נפתח בחיזיון אור קולי למרגלות 'המצדה' המספר את ההיסטוריה של הגן הלאומי. החיזיון הציג לתלמידים בצורה מרתקת את הדילמות וההחלטות השונות העולות בין הקבוצות החלוקות בעם. במיוחד בימים בהם מציינים במדינה את רצח רבין המשמעות של סולם ערכים אישי הופכת רלוונטית ומשמעותית אף יותר.

לאחר מכן, מתוך רוח ההמשכיות והחיבור בין קרעי העם וה' טיפסו כולם יחד במעלה מצדה עד שהגיעו לראשה.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך, אמר "חשוב לנו לשים דגש על סולם הערכים האישי של כל תלמיד בבית החינוך. הרלוונטיות של נושא כל כך טעון היא שחיברה את התלמידים בצורה יוצאת דופן לסולם הערכים האישי ועזרה להם לבנות נדבך חשוב אשר ישרת אותם גם בעתיד ויסייע בבניית אישיותם. ניתן היה לראות במהלך השיחות ביחידות הלימוד השונות כי הנושא חי ובוער בקרבם של התלמידים וכי לכל אחד יש את ה'אני מאמין' שלו על פיו ייבנה סולם הערכים האישי שלו".

קרא עוד...

אחדות לזכרו של רבין באולפנת אמי”ת חיפה

לציון 22 שנה לרצח רבין נערך באולפנת אמי"ת חיפה מפגש בין בנות האולפנה לבין תלמידי בית הספר הריאלי, במעמד ראש העיר מר יונה יהב ומנהלת אגף החינוך אילנה טרוק...


לציון 22 שנה לרצח רבין נערך באולפנת אמי"ת חיפה מפגש בין בנות האולפנה לבין תלמידי בית הספר הריאלי, במעמד ראש העיר מר יונה יהב ומנהלת אגף החינוך אילנה טרוק.

במפגש , אותו הובילו המחנכות שמחה שטמלר וברכה עינת, התקיימו סדנאות שונות שהעבירו חברות הצוות החינוכי משני בתי הספר שעסקו בקיטוב וחיבור בחברה הישראלית, בחלקן של נשים בשיח הציבורי, ובחופש הביטוי  באמצעות כרזות וסטיקרים.

ראש העיר מר יונה יהב פתח את המפגש החגיגי וברך את היוזמה המבורכת: "דיאלוג בין מגזרים בעיר חיפה הוא בעל חשיבות מדרגה ראשונה. אתם התלמידים הנכם ההון האנושי של מדינת ישראל, ויוזמות דיאלוג בין בני נוער- הן מבורכות".

יערה קליין, תלמידת כתה י באולפנה, מספרת: "נהניתי במיוחד כשישבנו ודיברנו בקבוצות קטנות , יצרנו קשר, וגילינו כמה אנחנו דומות- לא משנה אם אנחנו דתיות או חילוניות".

מוריה שפירא, ראשת האולפנה : "אנו מקווים ומאמינים כי זוהי תחילתו של דו שיח בין הקהילות השונות בעיר מתוך מטרה לעודד סובלנות ודיאלוג בין בני נוער הבאים מרקע שונה."

קרא עוד...

התלמידים למען עובדי ‘נגב קרמיקה’

תלמידי ישיבת אמי"ת בלבב שלם בירוחם התגייסו השבוע לתמיכה בעובדי מפעל 'נגב קרמיקה' בעיר, אשר הקימו מאהל במחאה על איום סגירת המפעל ופיטורי עובדים...


תלמידי ישיבת אמי"ת בלבב שלם בירוחם התגייסו השבוע לתמיכה בעובדי מפעל 'נגב קרמיקה' בעיר, אשר הקימו מאהל במחאה על איום סגירת המפעל ופיטורי עובדים.

הנהלת נגב קרמיקה סגרה את המפעל אחרי סוכות. בימים אלה מתנהל משא ומתן בין הנהלת המפעל לעובדים ובהתערבות של גורמים בכירים בממשלה בניסיון למצוא פתרון. בינתיים העובדים יושבים באוהל המחאה ללא עבודה, ובחשש גדול לעתידם ועתיד משפחתם.

התלמידים הרגישו כי לא יוכלו להתעלם ממצוקתם של עובדים כה רבים אשר מקור פרנסתם נמצא בסכנה, כמה מהם הורים ודודים של תלמידי הישיבה.

מדי יום מגיעה כתה אחת למאהל. התלמידים יושבים עם העובדים, שומעים מהם את סיפור המאבק וחושבים ביחד איך ניתן לעזור.

נציג העובדים הסביר לתלמידים שמלבד הויכוח על חברה וכלכלה, יש כאן סיפור של עובדים שבסך הכל רוצים לעבוד ולפרנס בכבוד והדרך שבה נעשו הפיטורים הייתה מכוערת. לדבריו, לו היו נכנסים להליך התייעלות במטרה להחזיק את המפעל ומשתפים את העובדים- הם היו משתפים פעולה כפי שנעשה בעבר.

התלמידים שואלים שאלות נוקבות הנוגעות להתנהלות בעלי המפעל.  "אם הבעלים מפסיד, למה שהוא ימשיך להחזיק את המפעל?", הם מנסים בין השאר להבין.

דודו של אחד התלמידים הביע את תודתו בשם העובדים השובתים : "כל הכבוד לצוות ולתלמידי הישיבה אמי"ת "בלבב שלם" ירוחם , אשר הקדישו  מזמנם היקר ובאו למאהל המחאה ב"נגב קרמיקה"  על מנת להזדהות עימנו העובדים ולתמוך בנו בשיא מאבקנו ."

הרב ענר לשם מנהל הישיבה: "אני שואפים לחנך לערבות הדדית- בבחינת "ומבשרך לא תתעלם". התלמידים הזדהו עם כאבם של האנשים שנאבקים על הצורך הבסיסי להתפרנס בכבוד. הביקורים במאהל חשובים גם לתלמידים שלומדים שיעור חשוב לחיים וגם לעובדים החשים בתמיכה ובאהדה הציבורית."

קרא עוד...

אמהות סבתות ובנים – יחד בבית המדרש

ערב לימוד בין דורי מיוחד נערך השבוע בישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות– עשרות אימהות , סבתות ובנים התאספו ללימוד משותף וחווייתי בבית המדרש ...


ערב לימוד בין דורי מיוחד נערך השבוע בישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות– עשרות אימהות , סבתות ובנים התאספו ללימוד משותף וחווייתי בבית המדרש .

"בד"כ ישנם ערבי לימוד של תלמידים עם אבותיהם אבל חשוב לנו שהקשר המיוחד עם השורשים הנשיים של המשפחה יקבל ביטוי גם בבית המדרש " אומר הרב שמעון שושן, ראש הישיבה.

אולם בית המדרש של הישיבה היה מלא מפה לפה בעשרות אימהות, סבתות ובנים אשר למדו יחד. ערב הלימוד עסק בדמויותיהם המיוחדות של הרבנית והרב  גץ, אשר שימש כרב הכותל המערבי והמקומות הקדושים .

 אמהות וסבתות רבות ציינו את ייחודו של הערב הזה, התורם לחיזוק הקשר בינן לבין הבנים ומאפשר גם להן להיות חלק מהווי בית המדרש בו הם לומדים.

לאחר הלימוד המשותף שמעו האימהות הסבתות והבנים שיחה מאת לילי הורוביץ, בתם של הרב והרבנית גץ, ששיתפה אותם על הקשר הבין דורי המיוחד אשר רקמו הוריה עם ילדיהם.

ערב הלימוד הייחודי מהווה דוגמא נוספת של "חשיבה מחוץ לקופסא" שמאפיינת את ישיבת אמי"ת עמיחי, ישיבה הדוגלת במצוינות לצד מעורבות חברתית וקהילתית.

קרא עוד...

“מותר גם להתווכח”

חילוקי דעות בין ימין לשמאל בפאנל לזכר יצחק רבין "ביום פקודה מי יעמוד באתגר הדמוקרטיה – הימין או השמאל?...


חילוקי דעות בין ימין לשמאל בפאנל לזכר יצחק רבין "ביום פקודה מי יעמוד באתגר הדמוקרטיה – הימין או השמאל?"

בפאנל שנערך בישיבת אמי"ת נחשון מטה יהודה  לזכר יצחק רבין, התעורר ויכוח בין חברי הפאנל מימין ומשמאל : ביום פקודה מי יעמוד באתגר הדמוקרטיה – הימין או השמאל?

בפאנל המסקרן השתתפו יריב אופנהיימר דובר תנועת שלום עכשיו, יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם, ח"כ יהודה גליק מהליכוד, כאשר על מלאכת האיחוד בין הקצוות מנצח יו"ר תנועת גשר דניאל גולדמן.

יריב אופנהיימר דובר תנועת שלום עכשיו הדגיש בפני התלמידים כי הוא מאמין בניהול דיאלוג בין ימין לשמאל :" ברמה האישית חשוב לי מאוד להשתתף במעלי שיח ולהיפגש עם קהלים שונים, לא במטרה לשכנע אלא להבין כי יש צדדים שונים לראיית המציאות".

לדבריו, הבסיס הוא שמירה על ערכי הדמוקרטיה מימין ומשמאל:

"לו תצא משמאל הצהרה פוליטית שנוגדת את חוקי הדמוקרטיה - אאבק בה לצד חברי מימין  ".

חילוקי דעות עלו בין הדוברים , בדבר הקביעה מה היא החלטה חוקית כאשר יהודה גליק הביע תרעומת סביב שתיקת השמאל נוכח התעלמותו של שרון מהצבעת מתפקדי הליכוד טרום ההתנתקות, ואילו יריב אופנהיימר טען כי על הימין יהיה לקבל עליו את חוקי הדמוקרטיה גם ביום פקודה לו ידרש לפנות את הישוב היהודי בחברון, לדוגמא.

שולי מועלם שיתפה את התלמידים ברגעים בהם שמעה על הירצחו של ראש הממשלה:

"באותה תקופה בעלי הראשון היה מג"ד בגולני. הוא חזר הביתה מלבנון אחרי שלושה שבועות והחלטנו לצאת לסרט עם חברים. בגלל התפקיד שלו היה לו טלפון נייד, דבר שלא היה נפוץ אצל אנשים באותה תקופה. אחרי הסרט יצאנו מהאולם ופתאום הטלפון רעד מאינספור הודעות שקראו לו לשוב מיד לצבא.

העור הצטמרר. אלו היו ימים בהם התרחשו פיגועים קשים והיינו בטוחים שקרה איזה פיגוע שלוקח את ישראל למלחמה, או שהיה אובדן בלתי אפשרי להכלה – מה שהתברר לנו שאכן קרה. בעלי מיהר לצבא מבלי לומר אפילו שלום לבנות.

זו היתה תקופה של כאוס גם ברמה האישית. בעלי  היה חילוני עם עמדות מרכז שמאל ואני דתייה עם עמדות ימניות. צפה ועלתה שאלה כואבת בדבר האפשרות למלחמת אחים, ובמיוחד נוכח העובדה שהרוצח הינו שומר תורה ומצוות".

על מהות יום הזיכרון והלקחים מהרצח אמרה מועלם:

" אסור לטשטש את המחלוקות, אחרת נפספס את המהות האמיתית של היום הזה. מותר לחשוב שראש ממשלה שרוצה למסור שטחים פועל נגד המדינה. חייבים לדבר על הסוגיות הקשות דוגמת ההסתה שהיתה אז וההסתה שקיימת היום וגם על עמדותיו של רבין על המתנחלים. אם לא נעסוק בדברים המורכבים, לא יישאר כלום מרצח רבין. מאידך גם האמירות 'אתם רצחתם את רבין' חייבים להפסק".

הרב נעם קריגמן ראש ישיבת אמי"ת נחשון, מסכם: "אנחנו בישיבת אמי"ת נחשון שואפים לחנך את דור המנהיגות הבא של ישראל. בשל כך חשוב לנו להפגיש את תלמידנו עם אנשי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית , כאשר המאחד ביניהם הוא  מסירות לטובת המדינה- כפי שהם מפרשים אותה. כל חברי הפאנל שהתארחו בישיבה הולכים עם האמת שלהם, שהיא שונה מאוד משל שכנם לפאנל- אך עם זאת כולם יודעים להקשיב ולקבל דעות אחרות. זהו שיעור חשוב מאוד במנהיגות ואחריות חברתית''

קרא עוד...

חגיגה של עליה באולפנת אמי”ת נגה

יחד עם כלל מערכת החינוך, ציינו את שבוע העליות באולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) ביום שישי האחרון...


יחד עם כלל מערכת החינוך, ציינו את שבוע העליות באולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) ביום שישי האחרון.

לקראת שבוע העליות הוחלט באולפנה , המשלבת גווני אוכלוסייה שונים ממגוון ארצות מוצא , לחבר את התלמידות לנושא העליות בדרך של חויה ולמידה משמעותית.

כל כיתה קיבלה את אחת מ'תפוצות' ישראל בעולם ולמדה עליה. במהלך השבוע הבנות עמלו לקראת תחרות בין הכיתות בנושא התפוצות השונות מהן עלו יהודים לארץ ישראל. כל כיתה הכינה על התפוצה היהודית שלה פוסטר הכולל תיאור של התפוצה וסיפור העליה שלה, מגש אוכל מסורתי ופרזנטציה קצרה: סרטון, הצגה או ריקוד.

המורות מספרות כי היה מרגש לראות תלמידות יוצרות קשר עם סבים וסבתות שעלו ממרוקו, מסוריה ומעירק, מתימן, מצרפת ומארה"ב, מאתיופיה ומפולין, מדרום אמריקה, מתוניס ומלוב ומתעניינות במתכונים, במסורות ובמנהגים משפחתיים.

מורות ותלמידות עם "סיפורי עליה" אישיים, שיתפו את התלמידות בסיפור עלייתם. הכיתות קיבלו ניקוד על העשייה והמעורבות של כלל הבנות ותוכן שבא לידי ביטוי בכל תוצר. פעילות השיא התקיימה בכינוס כללי בו כל כיתה הציגה בצורה יצירתית את הלמידה בתחרות "בין התפוצות". במקום הראשון זכתה כתה ז1 עם תפוצת יהדות תימן.

מנהלת החטיבה, מרים קורן: " באולפנת אמי"ת נוגה לומדות זו לצד זו תלמידות שמשפחותיהן עלו לארץ ממזרח וממערב, מעדות אשכנז וספרד, מבריה"מ ומאתיופיה. 'שבוע העליות' הוא הזדמנות להתחבר למסורות משפחתיות, ללמוד על השורשים ולהעריך את הזכות לחיות בתקופה שבה אנו רואים את התקיימות דברי הנביא "ושבו בנים לגבולם".

 

קרא עוד...

חדש ברשת אמי”ת – קהילת מורי הנדסת תכנה וסייבר לקידום תלמידים ללוחמת סייבר

השבוע נחנכה ברשת אמי"ת קהילת מורי הנדסת תכנה וסייבר, בה שותפים עשרות רכזי מגמות ומורים לסייבר מבתי חינוך של הרשת מכל רחבי הארץ. הקהילה קמה במטרה לשתף ולחשוף שיטות הוראה...


השבוע נחנכה ברשת אמי"ת קהילת מורי הנדסת תכנה וסייבר, בה שותפים עשרות רכזי מגמות ומורים לסייבר מבתי חינוך של הרשת מכל רחבי הארץ. הקהילה קמה במטרה לשתף ולחשוף שיטות הוראה ייחודיות בתחום על מנת לקדם תלמידים מצטיינים לשירות בלוחמת סייבר ביחידות מובחרות ולהמשך ללימודים אקדמאיים בתחום.

חברי הקהילה נפגשו השבוע במרכז להכשרה ללימודי המחשב בצה"ל עם סגן אלוף יניב אוסי מפקד האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב וההגנה בסייבר , אשר הביע שביעות רצון משיתוף הפעולה הנרקם בין יחידתו ובין רשת אמי"ת.

ד"ר צבי ירבלום, מנהל תחום חינוך טכנולוגי ברשת :" קהילת הסייבר של רשת אמי"ת תתרום לקידום והזנקת נושא הסייבר בקרב תלמידי הרשת, תוך למידת עמיתים , שיתוף והפריה הדדית".

קרא עוד...

תלמידות אמי”ת שחר בבית שמש תרמו עשרות תרומות שער לזכרה של בוגרת בית החינוך שהלכה לעולמה

עשרות תלמידות בית החינוך אמי"ת שחר בבית שמש תרמו השבוע תרומות שיער, במסגרת שבוע התרמה מיוחד לזכרה של נועה צמח ז"ל, בוגרת בית החינוך אשר הלכה לעולמה לפני כחצי שנה....


עשרות תלמידות בית החינוך אמי"ת שחר בבית שמש תרמו השבוע תרומות שיער, במסגרת שבוע התרמה מיוחד לזכרה של נועה צמח ז"ל, בוגרת בית החינוך אשר הלכה לעולמה לפני כחצי שנה.

לקראת יום הולדתה של נועה ז"ל, שחל בראש חודש חשוון, יזמה רכזת החינוך החברתי, צילה סלומון, הפנינג ענק של תרומה , אליו התגייסו תלמידות כתה יא בליווי המחנכת לאה ויגדרוביץ.

התלמידות נפגשו עם אמה של נועה ז"ל ושמעו ממנה עד כמה היתה הפאה אותה קבלה מזיכרון מנחם משמעותית עבורה.

שיאו של השבוע היה יום הפנינג ססגוני , אשר כל ההכנסות ממנו נתרמו לעמותת זכרון מנחם.

במרכזו של היריד  הופעלה עמדת התרמת שער עבור הכנת פאות לחולות בסרטן. מעצבת השער גילה רוט, תושבת רמת בית שמש התגייסה למבצע והעניקה בהתנדבות לכל  תלמידה תספורת מותאמת אישית.

בסופו של יום נספרו 30 תרומות שער אותן תרמו תלמידות וכן תושבות העיר אשר הגיעו ליריד במיוחד לשם כך.

ירין צפרן, תלמידת בית החינוך:"תחושת הסיפוק הנובעת מהתרומה היא כל כך מספקת כי את יודעת שעשית משהו שיגרום למישהי להרגיש טוב עם עצמה, ועם המראה שלה".

סהר סיגאווי, מנהל בית החינוך: "אנו גאים בתלמידות שהפיקו יריד של נתינה חווייתי ומרגש, ומהבנות התורמות שהוכיחו כי נתינה לזולת- מעצימה את הנותנת".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26