מהנעשה ברשת

 

חדשנות חינוכית במכללת אמית פ”ת : במקום מבחן בכיתה – הפנינג ותחרות

 


את המבחן החצי שנתי של תלמידי מגמת תחבורה מתקדמת במכללה הטכנולוגית אמי"ת פ"ת הם לא ישכחו.  במקום לשבת בכיתה ולענות  על שאלות, הם התחרו בהפנינג מיוחד בבית הספר, במסגרת  אירוע פדגוגי חדשני ופורץ דרך במסגרת תפיסת האקו-סיסטם ברשת אמי"ת. 

אחרי שלושה חודשי למידה שקדמו לתחרות , הועמדו במכללה תחנות לבדיקת המיומנויות הרלוונטיות לשוק הרכב העתידי כגון שליטה בחיפוש ואיתור מידע בענן ובאתרי היצרן, מדידות במכשירי אבחון מתקדמים, שיח ישיר עם יצרן הרכב בחו"ל, חשיבה יצירתית באיתור תקלות, פירוק והרכבת מכלולים, בדיקת סוללות ברכב היברידי ופתרון בעיות מורכבות אחרות. 

בתחנות השונות עמדו בוחנים שהגיעו מיבואניות הרכב המובילות בישראל ומצה"ל, שבשנים האחרונות הבינו את הפוטנציאל הטמון בבוגרים ולוקחים חלק פעיל בהכשרת הבוגרים. לצד מנהלי מחלקות ההדרכה שלהם שפטו בתחרות  צוות הפיקוח ממשרד החינוך וגורמים נוספים מעולם הרכב. "היכולת שהפגינו התלמידים מלמדת על מקצועיות  יוצאת מהכלל"  אמר המפקח הארצי לתחבורה מתקדמת במשרד החינוך,  מר עדן ניסים. 

את התחרות ליווה הפנינג ססגוני בהשתתפות תלמידי הכפר אשר הוזמנו לצפות בביצועי תלמידי המכללה בתחנות השונות.

ברק דניאל הרכז הפדגוגי במכללת אמי"ת פ"ת אמר כי מצטייני התחרות יזכו לצאת לסמינר מקצועי בחו"ל אצל יצרניות הרכב הטובות בעולם. " כשאנחנו מכשירים את מי שיעסקו במקצועות הרכב בשנת 2030 אנחנו מכשירים את אנשי ההי טק של עולם הרכב, את זה אי אפשר לעשות באמצעות למידה השייכת  למאה ה-19, החדשנות הפדגוגית חיונית כדי שבוגרינו ידעו להוביל את עולם הרכב בדורות הבאים".

 

כפתור נגישות פתוח