מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

יום אמי”ת – “המורים מפתחים את מה שהם מלמדים”

 


ביום אמי"ת 500 מורים פיתחו ביחד את השיעורים של העתיד.

500 מורים מבתי הספר בכל הארץ התכנסו ליום של מרתון פיתוח יחידות הוראה והפריה הדדית. בהאקתון המיוחד שנערך ברחובות השתתפו מאה צוותי מורים מתחומי ידע שונים שפיתחו במשותף מאה יחידות, ולצידם מומחים ומנטורים מתחומי הידע השונים כולל מישחוק בהוראה, כלים דיגיטליים, פדגוגיה חדשנית ועוד. היחידות שפותחו יעלו לאתר מיוחד שישמש את קהילת המורים ברשת אמי"ת בפרט, ובמערכת החינוך בכלל.


דני רהט סמנכ"ל חינוך ואסטרטגיה חינוכית ברשת אמי"ת שארגן את היום עם צוותו אמר כי "המורים שמבקשים להיות רלוונטיים לתלמידים של העולם המודרני, חייבים להגיע אליהם עם כלים אחרים ובשפה פדגוגית חדשה. רשת אמי"ת פועלת לשבירת הקירות ולמעבר מהכיתה ללמידה במרחב, למידה שמאתגרת את התלמיד ומסייעת לו לרכוש את המיומנויות הנדרשות למאה ה-21, הרעיון של האקתון לבניית יחידות לימוד חדשניות נולד לאחר שהמורים חשו שהכלים העומדים כיום לרשותם אינם רלוונטיים לתלמידים שגדלו בדור המסכים ובעולם של היצף בידע".


פרופ' יורם הרפז, מומחה לפדגוגיה חדשנית הדגיש למשתתפים כי מערכת החינוך כולה נמצאת על פרשת דרכים: "הלוחות הטקטוניים רועדים מתחת לכלל המורים ורשת אמי"ת מציעה פתרון, מורים שמפתחים את מה שהם מלמדים ומלמדים את מה שהם מפתחים יכולים להיות רלוונטיים, הפיכת המורים ליזמים חינוכיים גם תקדם את מעמד המורה וגם תקדם את התאמת בית הספר לעידן שבו אנו חיים".

כפתור נגישות פתוח