מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

ממודיעין- לבריסל: היזמים הצעירים מאמי”ת בנים מודיעין ייצגו את ישראל בתחרות הבינלאומית

יזמים צעירים-ארצי

בסוף השבוע, היזמים הצעירים מאמי"ת (ע"ש סתקר) מודיעין זכו בתחרות הארצית יזמים צעירי ישראל מיסודו של לאומי- והעפילו לתחרות היזמות הצעירה הבינלאומית שתיערך בחודש הבא בבריסל, בהשתתפות חברות של יזמים צעירים משלושים ותשעה מדינות מכל רחבי העולם.

שלב הגמר של תחרות "יזמים צעירים" נערך בהנהלה המרכזית של בנק לאומי בתל אביב, בהשתתפות תשע נבחרות של יזמים צעירים מכל רחבי הארץ.

התלמידים הקימו חברה ששמה "פרומוטר", אשר חרטה על דגלה שמירת הטבע וארץ ישראל יפה, ופיתחו את pick-nic  - המפה החווייתית שנהפכת לשקית אשפה:

המוצר מיועד למשפחות וקבוצות מטיילות. המפה אינה עפה ברוח אלא "נתפסת על השולחן", מודפסים עליה משחקי חברה בנושא ידיעת הארץ, ובתום הארוחה היא נהפכת לשקית זבל באמצעות משיכת שרוך וכך הלכלוך נאסף ואינו נשאר בשטח.

התלמידים מכרו עד כה מעל 2000 מפות במחיר של 15 ש"ח למפה. התכנון העסקי שלהם הוא לייצור שת"פ עם גופים גדולים, ולייצר כמויות גדלות יותר על מנת להוזיל עלויות . ברשות הטבע והגנים כבר התלהבו מהמוצר ובקרוב ניתן יהיה לרכוש את המפות בחנויות הרשות

את הנבחרת ליוו המנטורים אבינעם בלומנקרנץ ואיציק מלכא, סטודנטים מהמרכז ללימודים אקדמים אור יהודה.

אבינועם בלומנקרנץ: "התחרות בשלב הגמר הארצי היתה קשה ומותחת. התלמידים התמודדו מול חברות חזקות שהציגו פיתוחים מצוינים, אני שמח שהצלחנו לצעוד את הצעד הנוסף של מצוינות עד לנצחון".

במקום השני בתחרות זכתה נבחרת ''שות-אפ'', של תלמידים מחטיבת בן גוריון בנס ציונה עם פיתוח המסייע בתליית כביסה, ובמקום השלישי – חברת "ספירלה" מתיכון גוונים בקדימה-צורן שפיתחה תיק קניות סביבתי.

את הרווחים מהמכירות יתרמו התלמידים לעמותת 'יד שרה' ולעמותת פעול"ה למען ילדים עיוורים, עמותה בה הם התנדבו במסעות אופניים משותפים עם ילדים עיוורים באופניים זוגיים טנ-דם.

הרב איתמר חייקין, מנהל בית החינוך מספר על דרך ארוכה שהחלה בכיתה ט, " "הסיפור התחיל ב- "בבון ישראלי מצוי", דמות דמיונית שאני משתמש בה להסביר לילדים בכיתה ז' איך לא להתנהג ולמה לנקות את הזבל אחרינו בטיול או בכל מקום אחר. בכיתה ט הצטרפנו לתכנית "יזמים צעירים" בה בונים הילדים חברה עיסקית של ממש, משלב הרעיון ועד של שיווק מוצר. הילדים נזכרו באותה שיחה והפכו אותה ליזמות וחברה עסקית רווחית. הם הוכיחו שילדים, ערכים ויזמות עסקית -יכולים ללכת יחד."

כפתור נגישות פתוח