מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

מצוינות אמי”תית בספרייה הלאומית

 


השבוע התקיים מפגש סיכום לתכנית המצוינות  של תלמידי אמי"ת איתן -'אוצר ירושלמי' בספריה הלאומית, בה משתתפים תלמידי כתה ז' בבית החינוך, במהלכה הציגו התלמידים תוצרים יצירתיים של עבודת חקר שנתית אותה ערכו.

במסגרת התכנית, אותה ליוותה המורה רבקה פרוינד, יצאו התלמידים למבצע חקר בעקבות מסעות בהיסטוריה היהודית.

לצד עבודה על הפרוייקט במסגרת בית הספר, התלמידים עבדו במהלך השנה בספרייה הלאומית, בחרו נושאים לכתיבה, נסחו שאלות חקר, חקרו פריטים מקוריים מאוספים שונים של הספרייה, והגיעו למסקנות חקר.

הנושא שבחרו היה מסע בזמן של מועדון "הכוח וינה"- מועדון הספורט היהודי הראשון שהוקם בוינה, אוסטריה, בשנת 1909 ועד למלחמת העולם השנייה קצר הצלחות רבות.

כל קבוצת תלמידים התמקדה בפן אחר של מועדון הספורט ההיסטורי: חלק חקרו על דמויות מסוימות כמו מאמן הקבוצה או שחקנים וחלק על תקופות שונות של הקבוצה.

לאחר איסוף החומרים עברו התלמידים לשלב יצירת הסרטים. בעזרת המורה ובליווי מקצועי של מדריכי  'איפכא'- מרכז לחדשנות חינוכית בפסגת זאב, הפיקו התלמידים סרטוני אנימציה כתוצר סופי של תהליך החקר. בעזרת כלים שלמדו בקורס עריכת וידאו ואנימציה כתבה כל קבוצה תסריט , ואת תוצאות החקר הם הפכו בחודשים האחרונים לסרטוני אנימציה מקוריים .

המורה רבקה פרוינד מסכמת את התהליך:

"החוויה הייתה מדהימה- התלמידים התלהבו והיו פעילים במהלך כל התהליך. המדריכים העריכו והתפעלו מעבודתם הרצינית, שהעידה על למידה משמעותית".

כהכנה לתערוכה הסופית עברו התלמידים סדנת פרזנטציה על ידי מדריך הספרייה בה הם קבלו כלים להצגת התוצר הסופי שלהם.

השבוע הציגו התלמידים את התוצרים עליהם עבדו בפני ההורים ובפני חבריהם לכתה, וגרפו מחמאות על העבודה היסודית והתוצרים המקוריים.

דניאל בארי מנהל בית החינוך: "הלמידה בספריה הלאומית פותחת עבור התלמידים צוהר נוסף ללמידת חקר אשר מרחיבה את אופקיהם ואת תחומי העניין שלהם ומעצימה אצל כל תלמיד את הכישרונות הייחודיים בהם ניחן".

כפתור נגישות פתוח