מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

תחרות “היצירה הצעירה” הארצית של רשת אמי”ת

רעות בלוך1 (1)

תחרות ''היצירה התורנית'' הארצית של רשת אמי"ת הגיעה השבוע לסיומה ומבין 6 הזוכים – חמש תלמידות אולפנות ותיכונים ורק תלמיד ישיבה אחד. את העבודות הזוכות בחרו הרב יובל שרלו ראש ישיבת אמי"ת אורות שאול  והרב אליהו בלומנצוויג, ראש ישיבת ירוחם, חברי המועצה הרוחנית של רשת אמי"ת.

הזוכות מחטיבות הבינים הן במקום הראשון, רעות בלוך, מאולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש, במקום השלישי עדי וילנר וליהיא מיכלין מתיכון פלך קרית עקרון ובמקום השני טל דודפור, מישיבת אמי"ת באר שבע.

במקום הראשון בין התיכונים זכתה אלישבע פרנק, מאולפנת אמי"ת להבה בקדומים, במקום השני פרחאל ישראל מאולפנת אמי"ת צפת ובמקום השלישי ליאור ארבל מאולפנת נווה חנה גוש עציון.

לתחרות שהחלה כיוזמה של קריית החינוך אמי"ת המר ברחובות, הוזמנו כלל תלמידי כתות ז-י"ב בארץ לכתיבת עבודות ומאמרים בנושא יצירה תורנית, העוסקים בהשקה שבין התורה לבין החיים: חברה, מדינה, טכנולוגיה, מדע ותיקון עולם.

מאות תלמידי חטיבה ותיכון מעשרות בתי ספר מכל רחבי הארץ הגישו עבודות חקר לתחרות. ובהם גם תלמידי בית הספר הממלכתי דה –שליט חטיבה ב' מרחובות, אשר בחרו לחקור את החלומות בזווית רוחנית ומדעית ואת תאוריית המפץ הגדול ובריאת העולם.

בטקס גמר התחרות, אשר נערך השבוע באשכול פיס רחובות,  הוצגו כל העבודות הנבחרות בתערוכה . בטקס הגמר נכחו מאות תלמידים , מורים והורים. תלמידי מגמת המוזיקה של אמי"ת המר רחובות בהדרכת המורה בנימין שוורץ, ליוו את הערב בקטעי מוזיקה.

דני רהט, סמנכ"ל אמי"ת: "תחרות היצירה התורנית מאחדת את עקרונות המצפן החינוכי של רשת אמי"ת: תורת חיים, לצד מיצוי ומצוינות וכלל ישראל. מאות תלמידים מכל רחבי הארץ הקדישו את זמנם ומרצם לחקור וללמוד, והתאחדו בשאיפתם להגדיל תורה ולהאדירה".

את הפרוייקט, יוזמת מנהל בית החינוך אמי"ת המר הרב רפי מימון ומנהלת חט"ב מיכל פלג, הובילו אסף סירי רכז המצוינות וחברי מרחב 'מימוש עצמי' של צוות החינוך, המפתחים במהלך השנה פרויקטים ייחודיים להעצמת התלמידים.

רעות בלוך

בתמונה: רעות בלוך תלמידת אולפנת אמי"ת נגה , הזוכה במקום הראשון, עם חברותיה, ומלווה הרוחנית של האולפנה מריים רייסלר
צילום: אמי"ת נגה
כפתור נגישות פתוח