מהנעשה ברשת

 

תלמידי אמי”ת איתן “עפים קדימה” במסע משמעותי שכולו אחריות

 

 


תלמידי אמי"ת איתן מעלה אדומים חזרו השבוע ממסע ייחודי, במהלכו הקדישו יום להתנדבות למען החלשים בחברה.

את מקומם של הטיולים השנתיים השגרתיים והמוכרים תופסים בבית החינוך מסעות ייחודיים במהלכם מתחברים התלמידים לנופי הארץ, למגזרים שונים באוכלוסייה, ליוזמות של חסד והתנדבות- ובמיוחד לעצמם.

תלמידי כתות ט-י בבית החינוך שבו בסוף השבוע מ'מסע משמעותי' בן ארבעה ימים בצפון הארץ. המסע עמד בסימן "עפים קדימה" הנושא השנתי בבית החינוך, העוסק בהתגברות על מכשולים והמראה מבחינה אישית, ציונית ולאומית.

המסע נוהל והפק על ידי התלמידים עצמם - החל מבחירת מסלולים ותיאום בין גורמים , דרך הנחיית המסלולים ויחידות ההדרכה, וכלה בשמירה על נקיון, בישול הארוחות והכרת תודה לצוות המלווה.

המסע החל בנצר חזני ובמפגש עם מפוני הישוב נצר חזני בגוש קטיף ומקימי הישוב המתחדש . משם הצפינו התלמידים לפקיעין, לסיור בבית הכנסת העתיק ובמוזיאון ומפגש מרגש עם מרגלית זינאתי, מדליקת משואה ביום העצמאות, "שומרת הגחלת היהודית" בפקיעין.

התלמידים ביקרו  במכינה הדרוזית 'כרם אל' ובמכינה הקדם צבאית 'אבנר' בעכו וערכו הכרות עם עולם המכינות הקדם צבאיות. לאחר שצעדו במסלול נחל אורן עד אנדרטת אסון הכרמל, נפגשו לשיחה עם צביה ריבן, אמו של אלעד ריבן ז"ל, נער בן 17 שיצא להתנדב בשריפת אסון הכרמל, ושמעו ממנה על מהותה של התנדבות ותרומה לחברה.

באושה העתיקה שליד קרית אתא, השתתפו התלמידים בחפירה ארכיאולוגית ולמדו על ההיסטוריה של ההתיישבות היהודית במקום.

יום אחד במסע הוקדש לחיבור ואחריות לחברה הישראלית, תוך התמקדות באוכלוסיות המוחלשות. במהלך היום התנדבו התלמידים במועדון קשישים עם צרכים מיוחדים בעיר עכו.

המסע נחתם בהעפלה לפסגת החרמון ומשם חזרה לבית החינוך במעלה אדומים לטקס סיכום מרגש עם ההורים, בו סיכם מנהל בית החינוך דניאל בארי ואמר:

"אנו נמצאים לאחר טיפוס על פסגת החרמון ובדרך לטפס אל פסגות חיינו. בסיום המסע נמשיך את השיגרה, ונזכור בגאוה שיש לנו זכות להיות חלק משרשרת הדורות ומתוך כך כל אחד יגשים את עצמו למען עם ישראל."

איתמר מרציאנו תלמיד כתה ט בבית החינוך מסכם את החויה : "המסע היה חוויה מגבשת ומיוחדת במינה, שהלכה והתעצמה מיום ליום. שמחנו שבית הספר נתן לנו אפשרות לבחור ולהוביל את הדברים שחשובים לנו, כיף להיות שותפים בחשיבה ובביצוע. "

הורי התלמידים הודו לצוות החינוך על חויה מיוחדת במינה שהעצימה את התלמידים הן על ידי המפגשים המיוחדים במינם והן על ידי ההובלה העצמאית של המסע ולקיחת אחריות.

דניאל בארי מנהל בית החינוך:

"אנו מאמינים כי מסע חווייתי ומגבש שנבנה ומועבר ע"י התלמידים עצמם ובמהלכו מתחברים התלמידים לעמם, לארצם ולזהותם האישית, תורם להעצמה ולפיתוח אישיותו של כל אחד ואחד כאזרח מעורב שלוקח אחריות אישית, חברתית ולאומית . "

צילום: אמי"ת

כפתור נגישות פתוח