קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

אחרי 40 שנה : מאות הבוגרים חזרו לבית הילד אמי”ת ירושלים

מאות השתתפו השבוע באירוע יובל הארבעים להקמת בית הילד אמי"ת גילה בירושלים - אירוע שכולו נוסטלגיה של נתינה...


מאות השתתפו השבוע באירוע יובל הארבעים להקמת בית הילד אמי"ת גילה בירושלים - אירוע שכולו נוסטלגיה של נתינה.

בבית הילד אמי"ת בירושלים , המנוהל על ידי משרד הרווחה ואשר הוקם לפני 40 שנה על ידי נשות אמי"ת מארה"ב, מתגוררים ילדים שנולדו לתוך מציאות חיים קשה, ובליווי מסור של צוות בית הילד מצאו בו בית.

בערב לקחו חלק בוגרים, חניכים, בנות שירות, משפחות, זוגות ועובדי בית הילד אמי"ת לדורותיו.

נצחיה אלדר, המייסדת והמנהלת הראשונה של בית הילד ברכה בהתרגשות את הבוגרים.  מנכ"ל אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר, בנה,  שהחל את דרכו החינוכית כזוג צעיר בבית הילד אמר כי "בית הילד הוא  ה-DNA  של רשת אמי"ת, החום, האכפתיות והאהבה, הקשר אל התלמידים והמשפחה הגדולה הם הבסיס לכל עשרות אלפי תלמידינו כיום".

מוטי אסרף שניהל את בית הילד במשך עשרות שנים, הזכיר בדבריו את הבוגרים אשר הלכו לעולמם ונספו במערכות ישראל.

מנהל בית הילד אביתר שאקי: "אנו גאים בבוגרים שחזרו הביתה ושמחים להשיק את קהילת הבוגרים של בית הילד אמי"ת ירושלים, קהילה שמטרתה ללוות ולתמוך בכל ילד ובכל בוגר בדרכו למיצוי יכולותיו ובניית עתידו ".

בתמונה - מימין- רנדי גלמן יו"ר אמי"ת, דובי ודנה קליר, נצחיה אלדר , סנדרה סוקול , וד"ר אמנון אלדר מנכ"ל אמי"ת

צילום: דוד עוזיאל
קרא עוד...

תעודת הצטיינות לתלמידי אמי”ת כרמיאל באולימפיאדת החלל ע”ש אילן רמון

תלמידי בית החינוך אמי"ת כרמיאל זכו במקום הרביעי ובתעודת הצטיינות בגמר הארצי של  האולימפיאדה לאסטרונומיה ע"ש אילן רמון ז"ל...


תלמידי בית החינוך אמי"ת כרמיאל זכו במקום הרביעי ובתעודת הצטיינות בגמר הארצי של  האולימפיאדה לאסטרונומיה ע"ש אילן רמון ז"ל.

שלב הגמר של אולימפיאדת רמון לחלל לחטיבות הביניים התקיים בתאריך 14.5.19, בקמפוס "המרכז הישראלי למצוינות בחינוך" בירושלים.

התחרות מופעלת על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך בחסות סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, ובסיוע הקרן ההנצחה לזכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אל"מ אילן רמון ז"ל.

226 בתי-ספר וכ-4,000 תלמידים מכל רחבי הארץ השתתפו בתחרות מתחילתה.

התלמידים השתתפו לאורך השנה בחמישה שלבים, שבמהלכם התמודדו בחידונים מקוונים, נדרשו לענות על חידות מורכבות, לקיים פעילות בקהילה, לפעול יחד בקבוצה, לבצע התנסויות בכיתה ואף לבנות דגמים המציגים משימת חלל הקשורה לגופים במערכת השמש.

שיאה של התחרות היה באירוע הגמר אליו העפילו 10 בתי ספר, ביניהם תלמידי כתה ח' מצוינות בבית החינוך אמי"ת כרמיאל, אשר בהדרכתה של רכזת המדעים טובה גולן והתגייסות של אנשי צוות חינוך שליוו את התהליך, עברו בהצלחה את השלבים השונים והמאתגרים של התחרות.

בשלב הגמר התלמידים התחרו ראש בראש במענה על שאלות בנושא חקר החלל,  הפגינו בקיאות במפת השמים , ביצעו ניסוי חקר ופענחו חידות הקשורות להרכב הכימי של גופים במערכת השמש.

בשיאה של התחרות הציגו התלמידים את הדגמים אותם בנו, התבקשו להפגין ידע נרחב ולהשיב על שאלות מורכבות.

תלמידי אמי"ת כרמיאל הרשימו את השופטים בידע אותו רכשו אודות חקר החלל והדגם אותו בנו וזכו במקום הרביעי ובתעודת הצטיינות מיוחדת על תרומתם לחקר החלל בקהילת העיר.

גאי דקל, מנהל אמי"ת כרמיאל : "אנו שמחים על ההזדמנות יוצאת הדופן , ההשתתפות באולימפיאדה העניקה לתלמידים חוויית למידה מדעית, אקדמאית ומקצועית בגבול הקדמי של התפתחות המדע- מדע החלל".

צילום: גיל קהת

 

קרא עוד...

מאות משתתפים בתחרות ‘יצירה תורנית’ של רשת אמי”ת יוזמת קריית החינוך אמי”ת המר

תחרות ''יצירה תורנית'' הארצית של רשת אמי"ת , יוזמת קריית החינוך אמי"ת המר רחובות, הסתימה השבוע בטקס חגיגי שנערך באשכול פיס רחובות...


תחרות ''יצירה תורנית'' הארצית של רשת אמי"ת , יוזמת קריית החינוך אמי"ת המר רחובות, הסתימה השבוע בטקס חגיגי שנערך באשכול פיס רחובות.

מאות תלמידים מכל רחבי הארץ שלחו עבודות לתחרות, העוסקת בחיבור שבין התורה למציאות חיינו, שנערכה בשיתוף רשת אמי"ת, החמ"ד ובהובלת קריית החינוך אמי"ת המר ברחובות.

את התחרות, אשר נערכה זו השנה החמישית , יזם מנהל בית החינוך אמי"ת המר הרב רפי מימון,  והוביל אסף סירי רכז המצוינות בבית הספר כחלק מפיתוח תחום הקודש ברשת אמית.

השופטים בתחרות היו הרב ד"ר יהודה זולדן מפקח התושב"ע בחמ"ד, הרב יובל שרלו ראש ישיבת ההסדר אמי"ת אורות שאול וחבר המועצה הרוחנית של רשת אמי"ת, והרב אליעזר שנוולד ראש ישיבת ההסדר 'מאיר הראל'.

תלמידים מכל רחבי הארץ הגישו לתחרות עבודות חקר הלכתיות בנושאים הנוגעים לחייהם. כך בין השאר הוגשה לתחרות עבודתם של האחים שמואל ועקיבא פרידמן מירוחם אשר חקרו את נושא תסמונת דאון בהלכה בעקבות לידת אחיהם הצעיר, נגה צרויה תלמידת אמי"ת הלל רחובות אשר התייתמה לאחרונה מאב וחקרה את נושא חובות האב כלפי בנו במקרה של פטירה. רועי פרינס תלמיד ישיבת אמי"ת כפר גנים הציג בפני קהל המשתתפים את יצירתו המוזיקלית 'עיקר וטפל' המבוססת על עבודת החקר שלו בנושא לימודי חול בישיבות תיכוניות.

ראש החמד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ השתתף בטקס והעניק מגיני הוקרה ל-41 התלמידים אשר עלו לגמר. מבין עשרות עבודות שהגיעו לגמר התחרות בחרו השופטים את שבע העבודות הזוכות, אשר זיכו את התלמידים ואת המורים המלווים במלגות כספיות.

הרב רפי מימון, מנהל קריית החינוך אמי"ת המר: "התרשמנו מאוד מההיענות הרבה בקרב תלמידים ומורים מכל רחבי הארץ לפרויקט יצירה תורנית המחבר בין התורה לכל תחומי החיים. מעבר להעמקת הידע וביסוסו, התלמידים זכו להיות שותפים בפרויקט המאחד בתי ספר מכל הארץ במטרה אחת- למידה ומחשבה".

דני רהט, סמנכ"ל אמי"ת: "תחרות היצירה התורנית מאחדת את עקרונות המצפן החינוכי של רשת אמי"ת: תורת חיים, לצד מיצוי ומצוינות וכלל ישראל. מאות תלמידים הקדישו את זמנם ומרצם לחקור וללמוד והתאחדו בשאיפתם להגדיל תורה".

 

קרא עוד...

משרד החינוך הסמיך את  אמי”ת ב’ אשקלון כ-“בית ספר ירוק”

הישג מרשים לבית הספר התיכון אמי"ת ב' באשקלון- בית החינוך הוסמך לבית ספר ירוק...


הישג מרשים לבית הספר התיכון אמי"ת ב' באשקלון- בית החינוך הוסמך לבית ספר ירוק.

לאחר שהרשימו את חברי וועדת משרד החינוך בהצגת הפעילות העניפה של בית הספר בנושא איכות הסביבה, התבשרו המנהל יניב עקיבא ונציגי התלמידים כי בית הספר כבית ספר ירוק מטעם משרד החינוך בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. 

תהליך ההסמכה לבית ספר ירוק פותח בשיתוף פעולה בין המשרד להגנת הסביבה,  איגוד ערים לאיכות הסביבה, משרד החינוך והעירייה, במטרה לבנות מהלך חינוכי שיעודד בתי ספר להוביל תהליכים חינוכיים של שמירה על איכות הסביבה.

רכז החינוך החברתי בבית החינוך דורון סגרון הוביל את הקמת 'המועצה הירוקה', כחלק ממועצת התלמידים, אשר הובילה פעילות הסברה ושינוי בבית הספר בקרב התלמידים והמורים. התלמידים גם התנדבו בקהילה במיוחד בגנים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, שיפצו גנים וסייעו בהקמת גינה קהילתית תוך שימוש בחומרים ממוחזרים.

מנהל בית הספר יניב עקיבא אמר, חינוך לקיימות הוא נושא חשוב שמשתלב בערכי בית הספר. אנחנו מחנכים את תלמידינו לדאגה ואכפתיות לקהילה ולמדינה. הדאגה לאיכות הסביבה משתלבת בערכים אלו. "

קרא עוד...

בוגרים ומעצבים: בטקס מרגש חולקו דיפלומות לבוגרי מגמת עיצוב שער במרכז הטכנולוגי אמי”ת אשקלון

השבוע התקיים במרכז הטכנולוגי- אמי"ת אשקלון טקס הענקת תעודות במגמת עיצוב שיער וטיפוח החן...


השבוע התקיים במרכז הטכנולוגי- אמי"ת אשקלון טקס הענקת תעודות במגמת עיצוב שיער וטיפוח החן.

במשך 4 שנות לימודיהם במגמה, מתנסים ולומדים התלמידים עיצוב שיער ואיפור ברמה מקצועית. כתת המגמה הפכה בשנתיים האחרונות למכון אמיתי לעיצוב שער ואיפור, ברוח תהליך ה'גוגיה' ללמידה משמעותית שמובילה רשת אמי"ת.

במסגרת לימודי המגמה התלמידים מתנסים באיפור ערב ואיפור במה, בטכניקת לק מקצועי וכמובן בתספורות ותסרוקות.

בכיתה יב' התלמידים נדרשים לבחור נושא שילווה את הפרוייקט שלהם ובהתאם יאפרו את המודליסטים שלהם.

בטקס הסיום, בו נכחו הורי הבוגרים, כלל תלמידי המגמה, מחנכים ומורים, חולקו לבוגרי המגמה תעודות מאפרים מקצועיים של חברת ריץ' שמלווה את הפרוייקט.

רכזת המגמה, הגב' מיטל לוגסי ברכה את בוגרי המגמה: "משנה לשנה המגמה בונה עוד ועוד קומות, מחדשת ומתחדשת, והכל הודות לרעיונות וליצירתיות של התלמידים, וכמובן הודות להשקעה המרובה של בית הספר בראשותו של יצחק אברג'ל, המאפשר לתלמידים להתפתח בצורה המקצועית ביותר."

יצחק אברג'ל מנהל בית החינוך: "ברכת הדרך שלוחה לבוגרינו היקרים אשר אמנם מסיימים את לימודיהם בבית החינוך, עשירים בידע וניסיון,  אולם לעולם לא עוזבים את ליבנו- בית חינוך כמשפחה"

בתמונה: בוגרי המגמה עם תעודות המעצבים

צילום: חן בן לולו

 

קרא עוד...

התלמידות מנציחות “פיסות חיים”

תלמידות מגמת אומנות באולפנת אמי"ת גבעת שמואל מנציחות את זכר הנופלים בעזרת פרויקט ההנצחה האומנותי "פיסת חיים", בהובלת המורה לאומנות הילה סבן...


תלמידות מגמת אומנות באולפנת אמי"ת גבעת שמואל מנציחות את זכר הנופלים בעזרת פרויקט ההנצחה האומנותי "פיסת חיים", בהובלת המורה לאומנות הילה סבן.

במסגרת הפרויקט בחרה כל תלמידה חלל צה"ל, חקרה את סיפור חייו וניסתה להכיר "פיסות חיים" רבות כלל האפשר של כל אחד מהם, מתוך שיח עם בני משפחתו וחבריו ומתוך אתרי הנצחה שונים.

לאחר החקר יצרה כל תלמידה דיוקן פנים של הדמות אודותיה חקרה בטכניקת  הקולאז' - הדבקה של פיסות נייר המשתלבות ליצירה שלימה. הטכניקה נבחרה כהקבלה ל"פיסות חיים" היוצרות תמונה שלימה של אדם ועולמו.

השבוע  הוזמנו בני משפחות הנופלים למפגש עם תלמידות מגמת האומנות לערב 'פיסת חיים' בו קיבלה כל משפחה את תמונת יקירה עשויה קולאז' אשר הוכן ע'י התלמידות.

את הערב ליווה האמן אליעזר רוזנפלד שריגש בסיפור האישי שלו בליווי שירים. בסוף הערב קיבל אליעזר מבנות המגמה את דיוקנאות שני בניו יצחק ומלאכי הי'ד.

הפרויקט, אותו הובילה המורה לאומנות הילה סבן בליווי המדריכה הפדגוגית עפרה גרוסמן וסטודנטיות לאמנות ממכללת תלפיות, נערך בשיתוף 'יד לבנים' בניהולה של טובה גולדרייך .

חנית פרשטנד, ראשת האולפנה: "החובה וההתחייבות לא לשכוח את הנופלים, יותר מאשר למענם -הינה למעננו. כשאנו זוכרים אנו מחנכים את עצמנו,  אנו זוכרים בראש ובראשונה למען כבודנו אנו."

בתמונה: התלמידה אביה להב עם יצירתה ובנותיו של החייל עמנואל מוניו גייגר ז"ל

צילום: שיר אלמליח
קרא עוד...

מקום ראשון מדעי אמי”תי : תלמידי אמי”ת בנים מודיעין הם זוכי תחרות המדעים הארצית של רשת אמי”ת

תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סאתקר) הם הזוכים בתחרות המדעים הארצית של רשת אמי"ת...


תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סאתקר) הם הזוכים בתחרות המדעים הארצית של רשת אמי"ת.

בתחרות, אשר נערכה במתחם הגוגיה של רשת אמי"ת בכפר בתיה, רעננה, בהשתתפות עשרות נבחרות של תלמידי אמי"ת מכל רחבי הארץ, השתתפו תלמידי מגמת ביולוגיה באמי"ת בנים - ביני סטרומברגר, שקד בוגן ועילם ארנרייך.

התלמידים הציגו בתחרות את עבודת הביו-חקר אותה הם מבצעים במסגרת מגמת הביולוגיה בבית החינוך  בהדרכת מורת המגמה  תהילה שלום ובשיתוף דוקטורנטים באוניברסיטת בר אילן. העבודה מהווה יחידה אחת מתוך 5 יחידות לימוד של הבגרות בביולוגיה.

הנושא אותו חקרו התלמידים היה 'השפעת קרינת UV על קצב התרבות חיידקי אי-קולי ועל ה DNA שלהם'.

התלמידים הציגו את עבודתם בפני קבוצות מתחרות של תלמידים מכל רחבי הארץ ובפני שופטי התחרות, דוקטורים לביולוגיה.

קבוצת תלמידי הביולוגיה של אמי"ת מודיעין הרשימו את השוטים בעבודת החקר היסודית שלהם , אשר זיכתה אותם במקום ראשון בתחרות הביו-חקר בביולוגיה מתוך 10 קבוצות שעלו לשלב הגמר. ד"ר פרחי וקסמן מבר אילן ציינה, כי התלמידים הפגינו ידע והבנה עמוקים במיוחד בנושא אותו למדו וחקרו.

ליאור הלוי מנהל אמי"ת בנים: "אנו גאים בתלמידים על ההישג ועל הידע הרב שרכשו במהלך ההכנה לתחרות ובמהלך לימודי המגמה, הודות למסירותה של המורה תהילה שלום. ניכר כי דרכם סלולה להמשך מחקר אקדמי בתחומי המדע".

בתמונה: תלמידי אמי"ת בנים מודיעין זוכי תחרות החקר של רשת אמי"ת

צילום: מאיר ברדוגו
קרא עוד...

כבוד : תלמידת אמי”ת שחר – קבלה את אות המתנדבת המצטיינת של מחוז ירושלים

ירדן מרדכי, תלמידת בית החינוך אמי"ת שחר בבית שמש  קיבלה את אות הפעילה המצטיינת של מחוז ירושלים במשרד החינוך, בטקס חגיגי שנערך השבוע (ב) בהיכל התרבות במעלה אדומים...


ירדן מרדכי, תלמידת בית החינוך אמי"ת שחר בבית שמש  קיבלה את אות הפעילה המצטיינת של מחוז ירושלים במשרד החינוך, בטקס חגיגי שנערך השבוע (ב) בהיכל התרבות במעלה אדומים.

זו השנה השלישית ברציפות בה זוכה תלמידת בית החינוך אמי"ת שחר באות הפעילה המצטיינת במחוז ירושלים.

ירדן , תלמידת כתה י"ב באמי"ת שחר ויו"ר מועצת התלמידים המחוזית במחוז ירושלים, זכתה באות ההצטיינות על תרומתה לקהילה ולנוער בעיר ובמחוז.

בטקס השתתפו מנהל מחלקת נוער בבית שמש יוסי גמליאל , מנהל בית החינוך סהר סיגאווי , מחנכת הכיתה, חברותיה של ירדן ובני משפחתה.

מוריה של ירדן מספרים על תלמידה שעסוקה בנתינה ללא הרף, בעלת רגישות חברתית גבוהה, בעלת רצון עז ומסירות לתרומה לקהילה במעגלים השונים בחברה.

סהר סיגאווי, מנהל אמי"ת שחר, ברך את ירדן על הזכייה: "אנו גאים בירדן תלמידתנו המוכיחה כי השיעור החשוב ביותר - הוא שיעור הנתינה. ירדן, הפועלת במסירות למען הזולת הן במסגרת בית החינוך והן מחוצה לו, מהווה דוגמא ומופת לערכיות ותרומה לקהילה. החינוך לתרומה למען הזולת הוא יסוד החינוך בבית ספרינו ועל כך תעיד הזכייה באות 'המתנדבת המצטיינת' זו השנה השלישית ברציפות".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83
כפתור נגישות פתוח