מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

קשר אמי”תי עם אמא ואבא

מתי לאחרונה יצא לך לקפוץ עם הבת שלך בחבל? לעשות ביחד עבודת יצירה...


מתי לאחרונה יצא לך לקפוץ עם הבת שלך בחבל? לעשות ביחד עבודת יצירה?

עשרות תלמידות , אבות ואמהות התכנסו באמי"ת בנות (ע"ש וסרמן) מעלה אדומים לבוקר שכולו קשר משפחתי אמיתי.

במסגרת הנושא השנתי– "מעגלי זהות"  - עוסקים בבית החינוך בחיבור הבנות למעגלי שונים של חיבור וזהות: למשפחה, לעיר, לעם לארץ ולבורא.

בחודש שחלף התמקדו התלמידות בנושא 'אני ומשפחתי' וכחלק מהחיבור לזהות המשפחתית הזמינו את ההורים לבוקר חוויתי של תקשורת מקרבת.

במהלך הבוקר ההורים והבנות בחרו באחד ממסלולי הפעילות המגוונים  שתוכננו בהקפדה רבה על ידי מחנכות החטיבה על מנת ליצור חוויה מעצימה של שיח אישי, רגשי וחווייתי בין ההורה לבת, כגון: סדנת מטבח, יצירה, ספורט- ועוד.

המגוון הרחב אפשר לכל בת והוריה למצוא את הפעילות המדויקת המתאימה להם , מתוך תחושה של בחירה והתאמה.

רותי קהת, אמה של אודיה תלמידת כתה ח, מסכמת: "אנו מודים לבית הספר על היוזמה המרגשת והמחברת- הפעילות המגוונת והעשירה תרמה רבות לקשר ביני לבין ביתי".

רוחמה ווגל מנהלת אמי"ת בנות הודתה לצוות החינוך על הובלת המפגש הייחודי: "כקהילה חינוכית לומדת אנו מאמינים בשיתוף פעולה הדוק בין הבית ובית הספר , וכי עומק הקשר בין התלמידה להוריה הוא המפתח לחיזוק הבטחון העצמי ובניית הזהות האישית ".

קרא עוד...

אולפנת אמי”ת עלי זהב הפכה למאפיה למען משפחות כתות הכוננות במערב השומרון

תלמידות אולפנת אמי"ת עלי זהב יצאו השבוע במבצע אפיה רחב שהוקדש כולו להכנת ארוחות ערב מפנקות ל 110 משפחות כתות הכוננות בששת הישובים בהן מתגוררות התלמידות - לשם, פדואל, עלי...


תלמידות אולפנת אמי"ת עלי זהב יצאו השבוע במבצע אפיה רחב שהוקדש כולו להכנת ארוחות ערב מפנקות ל 110 משפחות כתות הכוננות בששת הישובים בהן מתגוררות התלמידות - לשם, פדואל, עלי זהב, רחלים, תפוח וברוכין.

התלמידות הכינו בעצמן כשלושים קילו בצק, ובאולפנה , שהפכה למאפיה ליום אחד, התגייסו ביחד עם המחנכות להכנת פוקצ'ות בטעמים שונים , סלטים וממרחים. לאחר האפיה ארזו התלמידות את מעשה ידיהן במארזים חגיגיים בצירוף ברכה המביעה את הכרת התודה שלהן למשפחות כתות הכוננות. בשעות הערב יצאו התלמידות בקבוצות לחלק את מגשי המטעמים שהכינו במו ידיהן למשפחות המופתעות, שהודו לתלמידות על המחווה מחממת הלב.

ראש האולפנה לאה שטינמץ: "הכרת התודה לכוחות הבטחון ומשפחותיהם היא חלק מהחינוך לתרומה לקהילה ועשיית טוב, המלווה את תלמידות האולפנה לאורך השנה כולה, תוך שותפות מלאה בתהליך הכל מהתכנון וכלה בחלוקה".

צילום: לאה שטינמץ

 

קרא עוד...

הטובות לגוגל: אולפנית אמי”ת צפת נבחרה לתכנית ייחודית של חברת גוגל-ישראל להעצמת תלמידות

אולפנית אמי"ת צפת נבחרה לתכנית ייחודית של חברת גוגל-ישראל   - Mind the Gap   - שמטרתה לקדם בנות למגמות טכנולוגיות ומדעי המחשב, ולהגדיל את מספר הנשים הנמצאות בחזית התעשייה הטכנולוגית...


אולפנית אמי"ת צפת נבחרה לתכנית ייחודית של חברת גוגל-ישראל   - Mind the Gap   - שמטרתה לקדם בנות למגמות טכנולוגיות ומדעי המחשב, ולהגדיל את מספר הנשים הנמצאות בחזית התעשייה הטכנולוגית.

מבין מאות בתי ספר שהגישו מועמדות לתכנית , התקבלו 40 בתי ספר מכל רחבי הארץ , ביניהם אולפנית אמי"ת צפת.

במסגרת התכנית נבחרו ענבר ביתן וליאור גבאי, שתיהן תלמידות כתה ט' ובעלות כישורי מנהיגות, אשר תלווינה את שכבה ט' בהכוונה לבחירה במגמת מדעית באמצעות סדנאות ומערכי למידה להם תוכשרנה על ידי גוגל-ישראל.

המפגש הראשון נערך השבוע במשרדי גוגל-ישראל בת"א, במהלכו נחשפו התלמידות לנושאים שונים בתחומי היזמות והפיתוח.

מנהלת האולפנית יפה שמש-פרג'ון: "מטרתינו בבית החינוך הינה להצמיח בוגרת מצטיינת  מבחינה לימודית וערכית אשר תשתלב בחזית התעשייה הטכנולוגית והמדעית ובתפקידי מפתח משמעותיים בחברה ובמדינה."

צילום: זהבית מרגולין

קרא עוד...

מאוחדים לזכרו של יצחק רבין

ביום הזכרון לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל, שנערך השבוע (א),  נפגשו תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש עם תלמידי תיכון אור ברנקו וייס בצור הדסה ליום שכולו...


ביום הזכרון לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל, שנערך השבוע (א),  נפגשו תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש עם תלמידי תיכון אור ברנקו וייס בצור הדסה ליום שכולו אחדות וחיבור .

תלמידות האולפנה הגיעו לתיכון אור  והתקבלו בחמימות רבה על ידי הצוות החינוכי והתלמידים. לאחר טקס חגיגי ומרגש אותו הובילו תלמידי התיכון , השתתפו התלמידים והתלמידות במעגלי שיח בהובלת צוות החינוך של שני בתי הספר.

מעגלי השיח עסקו בנושא המרכיבים השונים של זהות יהודית-ישראלית, ונגעו בנקודות משמעותיות עבור החברה הישראלית.

הדיונים במעגלי השיח היו ערים ומשמעותיים. התלמידים, אשר הופתעו ממציאת מכנה משותף רחב מאוד ביניהם, השתתפו באופן פעיל וניהלו את הדיונים בצורה מכובדת גם בנוגע לנושאים מעוררי מחלוקת.

עידו אהרונוביץ' מנהל תיכון אור:

"המפגש של חילוני עם נוער דתי ביום חשוב ומשמעותי כגון יום רבין, יוצר הזדמנות נהדרת ליצירת גשרים בתוך החברה הישראלית. תלמידי בית החינוך אור-ברנקו וייס מצור הדסה שמחו מאד על הפגישה שאיננה מובנת מאליה. אנו מצפים להמשך הקשר ושיתופי פעולה עתידיים מוצלחים"

מרים קורן ראש אולפנת אמי"ת נגה:

 "מטרת המפגש המשותף הנה ליצור גשר על פני הפערים בין התלמידים מבתי הספר השונים, להדגיש את המשותף על פני המפריד ולהפנים את הלקחים, במאבק נגד אלימות ובעד סובלנות."


צילום: איריס אליהו

קרא עוד...

מאוחדים לזכרו של יצחק רבין

ביום הזכרון לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל, שנערך השבוע (א),  התקיים טקס זיכרון משותף לתלמידי תיכון אמי״ת רננים ותיכון מור מטרו ווסט...


ביום הזכרון לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל, שנערך השבוע (א),  התקיים טקס זיכרון משותף לתלמידי תיכון אמי״ת רננים ותיכון מור מטרו ווסט.

לטקס המשותף לתלמידים ותלמידות ,חילוניים ודתיים , שהפך למסורת עם השנים, קודמים מפגשי הדברות , דו שיח ולמידה בהם תוכנן במשותף טקס הזיכרון על תכניו השונים.  

 התלמידים אשר ערכו השנה את הטקס טרם נולדו לאחר הרצחו של יצחק רבין. תלמידות אמי"ת רננים ותלמידי מטרו-ווסט ברעננה גדלו אל תוך מציאות הירצחו של ראש ממשלה על ידי יהודי, ואל מציאות הפערים והניסיונות לגשר מעליהם.

נושא הטקס, שנערך בתיכון מטרו ווסט על ידי תלמידות שכבה י מאמי"ת רננים ותלמידי מגמת המוזיקה ממטרו ווסט,  היה "מפרימה לאיחוי" -. התלמידים והתלמידות הנחו קטעי קריאה ושירה הנוגעים לסובלנות וחיבורים בחברה הישראלית.

הלל בנד, תלמידת אמי"ת רננים: "זו הפעם הראשונה שאני צופה בטקס המרגש הזה. אנחנו לא נולדנו בזמן הרצח ולכן כל התקופה מזמן רבין, זרה לנו, והטקס נותן לנו הצצה לתקופה ולשסע שהיה בעם שלנו. אני מקווה שטקס מהסוג הזה המחבר בין תיכון חילוני לתיכון דתי מבצע איזשהו תיקון, ומאמינה שהמסר "מפרימה לאיחוי", מסמל תקווה לאחדות."

יאיר קליין תלמיד מטרו ווסט: "התרגשתי מאוד לקחת חלק פעיל בטקס , היה לי חשוב שהוא יהיה משמעותי. לדעתי החיבור עם אמי"ת הוא חשוב , כי מדובר בהתכנסות של בני נוער למטרה משותפת ומאחדת, כמו במגמת המוזיקה שלי, בה לומדים תלמידים דתיים וחילוניים ביחד, במטרה משותפת אחת".

עפרה פאר, מנהלת בית החינוך אמי"ת רננים:

 "מטרת הטקס המשותף הנה ליצור גשר על פני הפערים בין התלמידים מבתי הספר השונים, להדגיש את המשותף על פני המפריד ולהפנים את לקחי הרצח, במאבק נגד אלימות ובעד סובלנות."

ניצה חן , מנהלת מטרו ווסט:

"יום השנה לציון רצח רבין הוא הזדמנות לדבר על האיש ובו בזמן הזדמנות לקיים שיח אודות דמותה של החברה הישראלית, והדרך בה היא בוחרת להתמודד עם מחלוקות כחברה דמוקרטית. מאז הרצח ועד היום בחרנו לציין את היום הזה ביחד שני התיכונים- תיכון חילוני מטרווסט ותיכון דתי אמי"ת רננים, ולשאול את עצמינו ביחד- באיזו חברה אנו מבקשים לחיות. רבין נרצח בגלל שסעים בחברה הישראלית, ושיתוף הפעולה בין התיכונים מלמד שאפשר להגיע להסכמות בלי לוותר על ערכים".

את הטקס המשותף הפיקו רכזי החינוך החברתי מיכל זיו וטל שיבר ממטרו ווסט ושירלי עגיב מאמי"ת רננים.

צילום: שירלי עגיב

קרא עוד...

מאוחדים לזכרו של יצחק רבין

ביום הזכרון לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל, שנערך השבוע (א),  נפגשו תלמידי ישיבת אמי"ת ומקיף ז' באשדוד ליום שכולו אחדות וחיבור ...


ביום הזכרון לראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז״ל, שנערך השבוע (א),  נפגשו תלמידי ישיבת אמי"ת ומקיף ז' באשדוד ליום שכולו אחדות וחיבור .

מנהלי בתי החינוך, הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד ועליזה סבג מנהלת מקיף ז החליטו להקדיש את יום הזיכרון ליצחק רבין למפגש ראשון בסדרת מפגשי חיבור בין בתי הספר.

תלמידי הישיבה הגיעו למקיף ז' והתקבלו בחמימות רבה על ידי הצוות והתלמידים. יועצת בית הספר הובילה פעילות של מפגש והכרות אשר הדגישה את המאחד על פני המפריד בין שתי קבוצות התלמידים, אשר התחברו במהירות ובטבעיות סביב תחומי עניין משותפים.

לאחר ההכרות התפזרו התלמידים לקבוצות שיח סביב שולחנות עגולים, ובהנחיית נציג מכל אחד מבתי הספר למדו ביחד סוגיות מהמקורות בנושא אחדות וייחודיות בעם ישראל. בתום הלימוד נציגי הקבוצות משני בתי הספר הציגו את תובנותיהם המרכזיות על גבי חלקי פאזל אשר יצרו תמונת פסיפס המייצגת את רבגוניות החברה הישראלית.

תלמידי שני בתי הספר חתמו על עצומה, אשר תחת הכותרת "עם אחד" קוראת לבני הנוער ברחבי הארץ לפעול למען אחדות בחברה הישראלית. בעצומה נכתב בין השאר :"האחדות היא חובה גדולה לכל החברה הישראלית והיא גם הבטחת החוסן הלאומי שלנו במדינת ישראל".

המפגש נחתם בחיבוק קבוצתי במעגל אחים שמח ואנרגטי ובתמונה קבוצתית משותפת.

המפגש היה הראשון בסדרת מפגשים מתוכננים, במהלכם ידונו התלמידים בסוגיות בוערות בחברה הישראלית ואף יצאו יחד לפעילויות מגבשות של התנדבות ותרומה לקהילה, ספורט ומוזיקה.

עליזה סבג מנהלת מקיף ז':

"אנו מאמינים  כי זהו הצעד הראשון בגיבוש מסורת משותפת שמטרתה חיבור בין שני המגזרים, ומקווים להמשך שיתופי פעולה ומפגשי אחדות וקירוב הלבבות. אני מאמינה כי הקשת הישראלית המורכבת טומנת בחובה גם הזדמנויות לצמיחה, אסור להיסחף להיבדלות ולהיפרדות. ואסור לנו לוותר על התקשורת המכבדת - יש להעמיק את הדו-שיח, את הקשב ואת המפגש האנושי בין הרבדים השונים במדינת ישראל."

הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד:

" 32 תלמידים משני בתי הספר , בגימטריה ל"ב, הוכיחו כי יש תקווה לאחדות וחיבור בליבה של החברה הישראלית. משימתנו הבאה תהיה מפגש בו ילובנו גם נושאים מעוררי מחלוקת - ואף זאת נצליח לעשות בעזרת השם מתוך כבוד, סובלנות ותחושת ערבות הדדית" .

צילום: חנניה סאפר

קרא עוד...

אלופי הפיזיקה

תלמידים מצטיינים ממגמות פיזיקה ברשת אמי"ת התמודדו השבוע באולימפיאדת הפיזיקה של הרשת שנערכה במתחם אמי"ת גוגיה בכפר בתיה...


תלמידים מצטיינים ממגמות פיזיקה ברשת אמי"ת התמודדו השבוע באולימפיאדת הפיזיקה של הרשת שנערכה במתחם אמי"ת גוגיה בכפר בתיה.

את התחרות יזמה ד"ר רחלה תורג'מן ראש תחום הפיזיקה באמי"ת, במטרה לקדם את תלמידי אמי"ת לאולימפיאדת הפיזיקה הארצית והבינלאומית.

מתוך כ-200 תלמידים נבחרו עשרים מצטיינים אשר זכו בניקוד הגבוה ביותר, ואשר יזכו לליווי והדרכה במטרה להעפיל לאולימפיאדה הארצית והבינלאומית.

במהלך האולימפיאדה, השתתפו התלמידים בסדנאות מרתקות כגון פיזיקה בספורט, בקרקס, בתלת מימד ועוד. את היום המיוחד ליוו תלמידי אמי"ת אשר העפילו לנבחרת הפיזיקה הצעירה של ישראל.

ד"ר רחלה תורג'מן, ראש תחום פיזיקה באמי"ת: "האולימפיאדה נועדה לקדם את תלמידי הפיזיקה המצטיינים ברשת לפסגת המצוינות הפיזיקלית הארצית והעולמית, וזאת על ידי שילוב לימודי המגמה בתהליך תחרותי חוויתי המעודד השראה, העמקה חשיבה והנאה."

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת : "ברשת נותנים  מקום ומרחב צמיחה לכל תלמיד. בפני המצטיינים במדעים צריכים  להציב אתגרים משמעותיים והאולימפיאדה היא כלי נוסף לטיפוח והעצמה".

 

צילום: אהרן מגל

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת חצור שומרים על הסביבה – גם בטיול

בשבוע שעבר יצאו תלמידי ותלמידות חטיבת הביניים בבית החינוך למסע חינוכי משמעותי בכרמל...


בשבוע שעבר יצאו תלמידי ותלמידות חטיבת הביניים בבית החינוך למסע חינוכי משמעותי בכרמל.

מתוך תפיסת המסע לא רק כטיול אלא כחוויה לימודית מרכזית , נערכה בכיתות השונות הכנה מקדימה לקראת היציאה למסע.

באזור הכרמל התוודעו התלמידות והתלמידים לדמויות, אתרים ופרקים מרתקים וחשובים בתולדות המדינה. החל מהנדיב הידוע ומחתרת ניל"י בזכרון יעקב, דרך מחנה המעפילים בעתלית, וכלה בסיפורי גבורה מעוררי השראה, כגבורת הכבאים באסון השריפה בכרמל, בה באו לידי ביטוי ערכי מנהיגות, הקרבה, התנדבות ומסירות נפש.

ערך משמעותי שהודגש במהלך המסע, הינו השמירה על איכות הסביבה- בהובלת רכז הטיולים והמורה לשל"ח יאיר סופר, נתבקשו התלמידים, לראשונה, להביא את כלי האוכל במלואם מהבית. כך נחסך שימוש מסיבי בכלים חד פעמיים אשר השימוש בהם מסב נזק סביבתי שלא ניתן לתקן ואשר נאסרים לשימוש בעוד ועוד מדינות מתקדמות בעולם, והתלמידים הרגישו כי הם תורמים לעשיה למען סביבה נקיה יותר.

כדי לתת מקום לחוויות השונות, וכחלק מפיתוח תרבות שיח אישי וחברתי בבית החינוך, כל תלמיד צוייד ביומן מסע אישי ששימש לכתיבת זכרונות ורשמים אישיים מהתחנות השונות. התלמידים שיתפו פעולה ברצון ותיעדו את רשמיהם במהלך המסע כולו.

לאחר שלושה ימים ולילות עתירי תוכן וחוויה, שבו התלמידות והתלמידים לביתם, עייפים ומלאים חוויות.

בועז יוספי מנהל אמי"ת חצור הודה לצוות החינוך על ליווי התלמידים במסע משמעותי אשר לדבריו "הותיר רושם עז שילווה את התלמידים הלאה במהלך השנה ובמסע האישי של כל אחד ואחת מהם לצמיחה והצלחה".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96
כפתור נגישות פתוח