מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

הראשון במודיעין – בית החינוך אמי”ת בנות מודיעין

על פי נתוני משרד החינוך: אמי"ת בנות מודיעין- המוביל בעי...


על פי נתוני משרד החינוך: אמי"ת בנות מודיעין- המוביל בעיר

השבוע פרסם משרד החינוך את "התמונה החינוכית" , נתוני בתי הספר בכל רחבי הארץ. מהנתונים עולה כי בית החינוך אמי"ת בנות מודיעין הוא בית החינוך המוביל בעיר. הוא  מוביל באחוזי הזכאות לבגרות זו השנה השניה ברציפות כאשר 100% מהבוגרות זכאיות לבחינת בגרות לשנת תשע"ח. גם באחוזי בגרות מצטיינת, מוביל אמי"ת עם 30% , באחוזי התלמידות הניגשות לבגרות חמש יחידות לימוד באנגלית תלמידות אמי"ת בנות עם 89% , מהמצטיינות בעיר.

תלמידות אמי"ת בנות מודיעין נבחנו במגוון מגמות לימודים- פיסיקה , כימיה וביולוגיה לצד אומנות, מחול ערבית והנדסת תכנה. ממוצע הציונים של מבחני הבגרות בחמש יחידות לימוד במתמטיקה ובאגלית עומד על 90.

מלבד ההישגים הלימודיים בולט בית החינוך גם באחוז גבוה של תלמידות הזכאיות לתעודת בגרות חברתית- 44% מהתלמידות עמדו בקריטריונים של משרד החינוך לקבלת תעודה על התנדבות ותרומה לקהילה ולחברה.

ליאת וגשל, מנהלת בית החינוך :"כל הכבוד לתלמידות ולצוות החינוכי שמצוינות היא השם השני שלו, בזכות המחנכות וכל חדר המורים כל תלמידה ממצה את מלוא הפוטנציאל שלה. ההישגים הלימודיים חשובים מאוד אבל בראש ובראשונה עומד החינוך לערכי היהדות המחוברת לחיים ולעשיה תוך אהבת העם והארץ, והכל תוך העצמה ופיתוח אישיות כל תלמידה.

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת: "המדרשה כבית ספר צעיר בעיר הגיעה להישגים יוצאי דופן זו השנה השניה וזו אות לעשייה החינוכית המשמעותית. כל הכבוד לתלמידות ולהורים ולא פחות למורים ולמנהלת המצויינים הפועלים יחד עם הנהגת ההורים ובעזרת עיריית מודיעין השותפה עימנו  בניהול המדרשה"

 

צילום: אופיר אסולין
 
קרא עוד...

אמי”ת חצור – עליה של 20% בארבע שנים בזכאות לבגרות

השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ...


השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ.

באמי"ת חצור הגיעו להישג יוצא דופן עליה של יותר מ-20%  מ69% זכאות בשנת 2014   ל-95% זכאות לבגרות בשנת 2018 . בחמש יחידות אנגלית העליה יוצאת דופן מ18% ל46.5% .

המנהל בועז יוספי, רק  בן 35 נולד בחצור הגלילית, למד בבית הספר אמי"ת בעיר והיה יו"ר מועצת התלמידים וכשסיים את בית הספר חזר כמחנך ואחר כך כמנהל.

מה מרכיבי ההצלחה - "אמי"ת חצור  הוא בית ובמשפחה כולם דואגים אחד לשני- אנחנו שואפים שכל תלמיד ותלמידה יהיו שמחים- ילד ששמח וטוב לו הוא ילד שיצליח והמורים יעשו כל מה שהם יכולים למען התלמידים,  אם זה תרגולים בשעות לא שעות ואם זה עזרה בשיעורים ובהכנה לבגרויות בלילות, כל מה שאפשר. זה חלק מהערבות ההדדית שיש פה בחצור בין התושבים ושעליה גדלתי. אני מאמין שהחינוך זה ההבדל בין הצלחה לדשדוש בחיים ולכן צוות בית החינוך שלנו הם  לוחמים למען התלמידים. אני רואה בצוות החינוכי את הלב של המערכת כולה, יש כאן אנשים מסורים ואכפתיים אשר רואים בכל ילד הטוב שבו, הצוות מאפשר לתלמידים לחלום ולכבוש כל פסגה."

באמי"ת חצור יש מרחב למידה מדעי חדשני, הכולל מעבדות ומרחבי למידה ייחודיים המשאירים מאחור את הכיתה המסורתית .

מרחבי הלמידה המדעיים החדשניים כוללים טכנולוגיות מתקדמות, ריהוט מודולרי המזמן  צורות למידה שונות, מרחב למידה חוץ כיתתי ועוד. המרחב עוצב ברוח "הגוגיה" הייחודי לרשת אמי"ת. התכנון האדריכלי בשילוב הפדגוגיה החדשנית של הצוות החינוכי מבטא את החזון הבית ספרי והתפיסות הפדגוגיות של בית הספר. יוספי מאמין ביצירת קהילת לומדים השואפת למצוינות מדעית התורמת  לחברה ולכלכלה ולביטחונה של מדינת  ישראל.

לצד קידום המצוינות המדעית, מושקעים בבית החינוך מאמצים רבים ברכישת תעודת בגרות חברתית לכל תלמיד-פיתוח כישורי מנהיגות חברתית ומודעות לתרומה לקהילה.

מכתה ז' ועד י"ב משתתפים התלמידים בתכניות מיוחדות להעצמה אישית וחברתית- תכנית בר מצווה, תכנית ימאות וצלילה, תכנית חילוץ והצלה ותכנית להתנהלות כלכלית נבונה.

בית החינוך אמי"ת חצור הינו בית ספר מתנדב. בלוח השעות הקבוע של כל כתה וכתה משולבות שעות של התנדבות קבועה לאורך השנה כולה. תלמידי כתות י למשל, לומדים קורס ליצנות רפואית ומתנדבים כליצנים רפואיים במוסדות שונים. ואילו תלמידי יא-יב מתנדבים במהלך השנה כולה בבתי ספר לבעלי פיגור ברמות שונות .

בועז מאמין בחצור ובתושביה , הוא שומר על קשר עם תלמידיו הרבה לאחר שהם מסיימים את הלימודים.  כמעט כל שבוע מקבלים ממנו כל בוגריו הודעה או טלפון: "חינוך זה לא רק להיות עם התלמידים בין הצלצולים, זה קשר אמיתי ואכפתיות".

קרא עוד...

אמי”ת חצור – עליה של 20% בארבע שנים בזכאות לבגרות

השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ...


השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ.

באמי"ת חצור הגיעו להישג יוצא דופן עליה של יותר מ-20%  מ69% זכאות בשנת 2014   ל-95% זכאות לבגרות בשנת 2018 . בחמש יחידות אנגלית העליה יוצאת דופן מ18% ל46.5% .

המנהל בועז יוספי, רק  בן 35 נולד בחצור הגלילית, למד בבית הספר אמי"ת בעיר והיה יו"ר מועצת התלמידים וכשסיים את בית הספר חזר כמחנך ואחר כך כמנהל.

מה מרכיבי ההצלחה - "אמי"ת חצור  הוא בית ובמשפחה כולם דואגים אחד לשני- אנחנו שואפים שכל תלמיד ותלמידה יהיו שמחים- ילד ששמח וטוב לו הוא ילד שיצליח והמורים יעשו כל מה שהם יכולים למען התלמידים,  אם זה תרגולים בשעות לא שעות ואם זה עזרה בשיעורים ובהכנה לבגרויות בלילות, כל מה שאפשר. זה חלק מהערבות ההדדית שיש פה בחצור בין התושבים ושעליה גדלתי. אני מאמין שהחינוך זה ההבדל בין הצלחה לדשדוש בחיים ולכן צוות בית החינוך שלנו הם  לוחמים למען התלמידים. אני רואה בצוות החינוכי את הלב של המערכת כולה, יש כאן אנשים מסורים ואכפתיים אשר רואים בכל ילד הטוב שבו, הצוות מאפשר לתלמידים לחלום ולכבוש כל פסגה."

באמי"ת חצור יש מרחב למידה מדעי חדשני, הכולל מעבדות ומרחבי למידה ייחודיים המשאירים מאחור את הכיתה המסורתית .

מרחבי הלמידה המדעיים החדשניים כוללים טכנולוגיות מתקדמות, ריהוט מודולרי המזמן  צורות למידה שונות, מרחב למידה חוץ כיתתי ועוד. המרחב עוצב ברוח "הגוגיה" הייחודי לרשת אמי"ת. התכנון האדריכלי בשילוב הפדגוגיה החדשנית של הצוות החינוכי מבטא את החזון הבית ספרי והתפיסות הפדגוגיות של בית הספר. יוספי מאמין ביצירת קהילת לומדים השואפת למצוינות מדעית התורמת  לחברה ולכלכלה ולביטחונה של מדינת  ישראל.

לצד קידום המצוינות המדעית, מושקעים בבית החינוך מאמצים רבים ברכישת תעודת בגרות חברתית לכל תלמיד-פיתוח כישורי מנהיגות חברתית ומודעות לתרומה לקהילה.

מכתה ז' ועד י"ב משתתפים התלמידים בתכניות מיוחדות להעצמה אישית וחברתית- תכנית בר מצווה, תכנית ימאות וצלילה, תכנית חילוץ והצלה ותכנית להתנהלות כלכלית נבונה.

בית החינוך אמי"ת חצור הינו בית ספר מתנדב. בלוח השעות הקבוע של כל כתה וכתה משולבות שעות של התנדבות קבועה לאורך השנה כולה. תלמידי כתות י למשל, לומדים קורס ליצנות רפואית ומתנדבים כליצנים רפואיים במוסדות שונים. ואילו תלמידי יא-יב מתנדבים במהלך השנה כולה בבתי ספר לבעלי פיגור ברמות שונות .

בועז מאמין בחצור ובתושביה , הוא שומר על קשר עם תלמידיו הרבה לאחר שהם מסיימים את הלימודים.  כמעט כל שבוע מקבלים ממנו כל בוגריו הודעה או טלפון: "חינוך זה לא רק להיות עם התלמידים בין הצלצולים, זה קשר אמיתי ואכפתיות".

קרא עוד...

הן מאה אחוז- 100% זכאות לבגרות באמי”ת הלל רחובות

מירי גיל מנהלת אמי"ת הלל: "החתירה למצוינות היא בלי לוותר על אף תלמידה"...


מירי גיל מנהלת אמי"ת הלל: "החתירה למצוינות היא בלי לוותר על אף תלמידה" 

תיכון אמי"ת הלל מוביל את התיכונים בעיר כש100% מהתלמידות זכאיות לתעודת בגרות לשנת תשע"ח, כך עולה מנתוני משרד החינוך שפורסמו השבוע.

בעשר השנים האחרונות עבר המקום מהפך חינוכי ואקדמי , והפך מבית ספר בעל נתוני הצלחה נמוכים לבית חינוך מצטיין, באמי"ת הלל מגוון כיתות- חינוך מיוחד, מסלול אורייתא, בית מדרש ומסלול עיוני ומבלי לוותר על אף תלמידה הגיעו שם להישג של מאה אחוזי זכאות לבגרות.

המנהלת מירי גיל מספרת על פעילות חברתית משמעותית שיש בה הזדמנות לגילוי כוחות אישיים ולבמה לביטוי כישורים אומנותיים יצירתיים. הטיולים השנתיים למשל הפכו למסעות משמעותיים חינוכיים ובמסלול בית המדרש הייחודי תלמידות לומדות תורה מרצון בליווי צוות רבניות- מחנכות (ר"מיות).

באמי"ת הלל למידה שמשלבת יחד מספר מקצועות בשיעור אחד. צוות המחקר והפיתוח של המורים במקום  מייצר שילובים יצירתיים  וקהילת המחנכות והמורים המקצועיים מלמדת במרחבי למידה יחודיים על פי מודל ה"גוגיה" של רשת אמי"ת ולא בכיתות  רגילות.  את המרחבים תכננו מובילי תחום האדריכלות החינוכית בארץ ובעולם והם מאובזרים בריהוט חדשני וייחודי ובמחשבים, הקירות מזכוכית, ועוד.

המנהלת מירי גיל מדגישה כי בית הספר מהווה דוגמא  למחויבות של צוות ביה"ס להצלחת תלמידותיו , לא רק בהישגים לימודיים אלא בחינוך לערכי היהדות המשולבים בערכי אהבת העם והארץ , תוך העצמה ופיתוח אישיותה של כל תלמידה:

 "החינוך הוא לאחריות ועצמאות מחשבתית תוך פיתוח מנהיגות והתמודדות עם האתגרים שהחברה הישראלית מציבה בפני המתבגרות הצעירות במטרה שתגדלנה על ערכי אהבת עם ישראל , ארץ ישראל ותורת ישראל."

שי ססי ראש הנהגת ההורים אומר כי ההצלחה של אמית הלל היא הצלחה של עבודה משותפת של צוות יוצא מן הכלל בהנהגת מנהלת שרואה כל תלמידה כאילו היא הבת שלה. התמיכה של עיריית רחובות ורשת אמי"ת יחד עם שיתוף משמעותי של ההורים מביאה את בית-הספר להצלחה ושגשוג.

ד"ר אמנון אלדר , מנכ"ל רשת אמי"ת מברך על ההישג המשמעותי: " הצוות החינוכי הוא השראה לכל מי שרואה את העשייה החינוכית המשמעותית בבית החינוך. בזכות העבודה המשותפת עם העיריה וההורים, אמי"ת הלל הוא שם נרדף להצלחה."

קרא עוד...

מאה אחוז זכאות לאולפנת אמי”ת גבעת שמואל

הישג יוצא דופן לאולפנת אמי"ת גבעת שמואל שרק השנה ציינה 8 שנים להיווסדה. מנתונים שפירסם השבוע משרד החינוך עולה 100% מהתלמידות זכאיות לתעודת בגרות וכי האולפנה דורגה ברשימת 15 בתי...


הישג יוצא דופן לאולפנת אמי"ת גבעת שמואל שרק השנה ציינה 8 שנים להיווסדה. מנתונים שפירסם השבוע משרד החינוך עולה 100% מהתלמידות זכאיות לתעודת בגרות וכי האולפנה דורגה ברשימת 15 בתי הספר המצטיינים בישראל כש43% מהתלמידות זכו לבגרות בהצטיינות יתירה. בקרב מרבית המופיעים ברשימת בתי הספר המצטיינים יש מיון של תלמידים וסינון לפני קבלה, לעומתם, באולפנת גבעת שמואל לא ממיינים תלמידות והיא מקבלת לשורותיה כל תלמידה ומגיעה להישגים מרשימים ולמצוינות.

חנית פרשטנד ראש אולפנת אמי"ת גבעת שמואל אומרת כי ההישגים הלימודיים חשובים אך באולפנה שמים דגש על החינוך והחיבור לתורת חיים , למשפחה ולקהילה.  המורות והמחנכות באולפנה ראויות לכל שבח ותודה על ההשקעה והעבודה מכל הלב"

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת בירך את ראש האולפנה ואת הצוות החינוכי על הישג מרשים: " ההישגים הם בראש ובראשונה בזכות צוות מסור לתלמידות ומאמין בהן, האמון של ההורים באולפנה והעבודה המשותפת נושאת פירות. יש כאן שילוב של השקעה , מקצועיות ומצוינות של עירית גבעת שמואל וראשה יוסי ברודני ושל רשת אמי"ת. ההישגים הלימודיים חשובים לנו אבל החינוך לערכים  משמעותי הרבה יותר וגם על ההצלחה בכך יעידו בוגרות האולפנה"

צילום: אביטל בירנבוים

קרא עוד...

אמי”ת ראשית תל אביב מצטיין תכנית הנשיא תו תקווה

תלמידות עם תקווה: מנהלת בית החינוך אמי"ת ראשית תל אביב ריקי טמיר קבלה השבוע אות הוקרה על השתתפות בית החינוך בתכנית "תו תקוה" בהובלת בית הנשיא ובשותפות עם משרד החינוך...


תלמידות עם תקווה: מנהלת בית החינוך אמי"ת ראשית תל אביב ריקי טמיר קבלה השבוע אות הוקרה על השתתפות בית החינוך בתכנית "תו תקוה" בהובלת בית הנשיא ובשותפות עם משרד החינוך ופורום לאוטמן, לקידום היכרות ופעילות משותפת בין זרמי החינוך השונים בישראל.

במהלך הטקס בבית הנשיא הציגה ריקי טמיר את תכנית 'תו תקווה' של בית החינוך אמי"ת ראשית, תכנית שמטרתה לקדם העמקת הזהות האישית של כל תלמידה לצד האמונה ביכולת לחולל שינוי ולקבל את האחר, במסגרת בית מדרש נשי מסורתי ברוח בית החינוך.

ריקי טמיר מנהלת אמי"ת ראשית: "כבית חינוך מסורתי תל אביבי לבנות אנו מאמינים כי חשוב מאוד להכיר בייחודיות החינוך המסורתי, להעמיק את תחושת הזהות של התלמידות ולעודד חיבור וקבלה של שאר הזרמים בציבוריות הישראלית".

צילום: סמדר זאבי

בתמונה: מנהלת אמי"ת ראשית ריקי טמיר עם שירלי רימון, מנהלת מינהל חינוך בעיריית ת"א ורותי אנזל - מנהלת האגף לחינוך העל יסודי בעריית ת"א

קרא עוד...

הילדים מאמי”ת מודיעין זכו במקום השני בעולם בתחרות הרובוטיקה- FLL בזכות פטנט ייחודי שהמציאו – גרב מיוחדת לשהייה בחלל

הילדים מאמי"ת מודיעין – זכו במקום השני בעולם בתחרות הרובוטיקה-  FL...


הילדים מאמי"ת מודיעין – זכו במקום השני בעולם בתחרות הרובוטיקה-  FLL

בזכות פטנט ייחודי שהמציאו – גרב מיוחדת לשהייה בחלל

במהלך התחרות עבדו בקבוצה משותפת עם נבחרת פקיסטן

 

נבחרת הרובוטיקה של תלמידי כיתות ח אמי"ת מודיעין – KIPA BOTS- זכו היום (א' ) במקום השני בקטגוריית המחקר על המצאה של גרב מיוחדת לאסטרונאוטים, המצאה שהילדים גם רשמו עליה פטנט.

לצד התחרות בביצועי הרובוט, חייבים המתחרים לחקור נושא לפי משימה , שהשנה היתה – פתרון בעיות בשהייה ממושכת בחלל. התלמידים  ממודיעין המציאו גרב רוטטת לסיוע בויסות הדם אצל אסטרונאוטים בחלל: "גרררררב".

ההמצאה נולדה לאחר מפגש עם רופא מישראל שעובד בנאסא- ד"ר ברוך כץ- שהסביר כי לבעיית זרימת הדם ברגלים אין כרגע פתרון עבור אסטרונאוטים.  גם האסטרונאוט הישראלי יצחק מאיו, איתו נפגשו התלמידים, עודד אותם ואמר שזה פיתוח נצרך מאוד לאסטרונאוטים.

הרעיון הוא של גרב רוטטת, בתוכה הם הרכיבו מנגנון של מנועי רטט קטנים לצד מנגנון חשמלי שמחובר לבקר ארדואינו קטן ומפסק וסוללה המאפשרים הפעלה אוטומטית על פי קצב שנמצא אפקטיבי.

אחרי הזכיה בתחרות הארצית, הבינו התלמידים שהגרב יכולה לסייע גם לחולי סכרת, והם רשמו  פטנט  בעזרת מומחה לרישום פטנטים, עו"ד דוד דה-פריס ממשרד ריינהולד כהן  שהתלהב מהיוזמה וביקש לעזור להם.

במהלך התחרות באוסטרליה, הציגו התלמידים את הפיתוח שלהם בפני חבר שופטים, ענו על שאלות בנוגע לתהליך המיזם והפיתוח וזכו כאמור במקום השני העולמי על יוזמת חקר.

בליווי רכז הרובוטיקה צחי גרין והמנטורית ד"ר סיגל קרל, התלמידים התחרו מול 42 קבוצות מכל רחבי העולם: הודו, מסין, מקוריאה, מיפן, מאוסטרליה, גרמניה, מקסיקו, הודו, ארה"ב, אוסטרליה ועוד.

במסגרת התחרות התלמידים מתמודדים על תפקודי הרובוט אותו תכנתו והפעלתו במסלול מכשולים . הנבחרות מקבלות ניקוד על פי  קטגוריות: תפקודי רובוט, מחקר בנושא השנתי וערכי FLL  - גילוי, חידוש, השפעה, הכלה, עבודת צוות והנאה.

באחד משלבי התחרות, צוותה הנבחרת ממודיעין לנבחרת הפקיסטנית . שתי הנבחרות בנו ביחד רובוט , תכנתו אותו לביצוע משימות על הזירה והריצו ביחד את הרובוט.

חברי הנבחרת מספרים כי אמנם הבינו כי מדובר בילדים מארץ לא ידידותית אבל על זירת התחרות נפלו המחיצות ונותרה רק ההתלהבות המשותפת מעבודת התכנות ומהביצוע התחרותי.

ד"ר סיגל קרל, מנטורית הנבחרת מספרת : "היתה כימיה מעולה בינינו לבין נבחרת פקיסטן, הנושא של ישראלים-פקיסטנים לא היה בכלל על השולחן. הילדים דיברו ביניהם על איך לבנות ולתכנת רובוט. הם התייעצו אחד עם השני ולפעמים התווכחו, כמו עם כל ילד אחר בן גילם. רק אנחנו, המבוגרים -משני הצדדים- התרגשנו מהעניין, ניסינו כמה שיותר לתפוס תמונות עם דגלים של ישראל ופקיסטן באותו פריים . המנטורים והמדריכים היו מאוד חיוביים לגבינו בפרט ולגבי ישראל בכלל, והפגינו ידע רב לגבי מדינת ישראל".

צחי גרין רכז תחום הרובוטיקה באמי"ת בנים :

"התחרות הינה אירוע שיא של שנה שלימה בה הנבחרת עבדה על גיבוש, שיתוף פעולה, בנייה טכנית ותכנות. התלמידים יוצאים נשכרים במגוון רחב של היבטים חברתיים ולימודיים , ואנו גאים בהם על התהליך כולו ועל הזכייה- ומאחלים להם המשך הצלחה."

התחרות החלה בסוף השבוע האחרון והסתיימה אתמול (א)  נבחרת אמי"ת בנים מודיעין , נבחרת שומרת שבת, לא התמודדה בשבת, ואת התחרויות של השבת שיבצו ביום שישי.

הנבחרת זוכה באופן סדרתי ובעלת מעמד מאוד גבוה בFLL  ישראל (בין 1400 נבחרות) בגלל הייצוג המכובד בתחרויות העולמיות. מאז הוקמה הנבחרת, היא הספיקה לזכות בתחרויות בינלאומיות- במקום שני ביהונסבורג ובגביע באסטוניה.

צילום: הרשל ולר
 
קרא עוד...

מצטיינות אמ”ן למען כבדי הראיה: תלמידות אמי”ת ראשית ת”א מצטיינות תכנית מגשימים

מזל איליאדזנוב וסתיו שיליאן, תלמידות י"ב בבית החינוך אמי"ת ראשית ת"א זכו באות הצטיינות של תכנית מגשימים – תכנית הסייבר הלאומית לנוער...


מזל איליאדזנוב וסתיו שיליאן, תלמידות י"ב בבית החינוך אמי"ת ראשית ת"א זכו באות הצטיינות של תכנית מגשימים – תכנית הסייבר הלאומית לנוער.

התלמידות השתתפו בתכנית מגשימים במסגרת בית החינוך מכתה ז ועד סיום לימודיהן בכתה י"ב. בתכנית משתתפים תלמידים מצטיינים נבחרים, הרוכשים כלים טכנולוגיים בלוחמת סייבר ומתקדמים לעמדות מפתח בשירות הלאומי והצבאי.

השתיים נבחרו בין מצטייני התכנית בת"א, בה לקחו חלק 145 תלמידים מצטיינים אשר עבדו על 70 פרוייקטים של תכנות וסייבר.

השתיים פיתחו במסגרת התכנית אפליקציה לסיוע ללקויי ראייה במציאת חפצים ולהתמצא בחלל חדר.

באמצעות הפיתוח שלהן, אדם לקויי ראיה מצלם תמונה של החדר בו הוא נמצא, ומקריא את שם הפריט אותו הוא מחפש, והאפליקציה מכוונת אותו לעבר החפץ הרצוי.

על פי הנימוקים לקבלת אות ההצטיינות העבודה של סתיו ומזל התאפיינה בעבודה מאומצת, חתירה להצלחה ועבודת צוות מעולה. לדברי מובילי התכנית "הן עמדו בפני לא מעט אתגרים וידעו לשלב בין עיקשות וגמישות בכדי להגיע לתוצאות הרצויות, ותפקדו כצוות עם המון סבלנות ואווירה טובה ביניהן ובין הסובבים אותן."

ההשתתפות בתכנית מגשימים, בצירוף 5 יחידות מגמת מחשבים בבית הספר הקנתה לשתיים 10 יחידות לימוד בבגרות במחשבים.

בטקס סיום התכנית שנערך באוניברסיטה העברית בירושלים הציגו מזל איליאדזנוב וסתיו שיליאן בפני ראש אמ"ן  את הפרוייקט עליו עבדו במהלך השנה. השתיים ספרו לראש אמי"ן על עצמן, על האתגרים עמן התמודדו במהלך עבודת הפיתוח ועל תכניות הפיתוח העתידיות שלהן. במהלך הטקס קיבלו התלמידות מידיו את אות ההצטיינות.

שתי התלמידות תמשכנה לשירות לאומי בתפקיד מסווג בשב"כ, שם תבאנה לידי ביטוי את הכישורים היחודיים שרכשו בתכנית.

ריקי ברק-טמיר מנהלת אמי"ת ראשית: "אנו גאים במזל וסתיו על ההישג יוצא הדופן, על בחירתן ועל התמדתן בתכנית היוקרתית שסללה עבורן את הדרך לשירות משמעותי והצלחה בהמשך דרכן בתחום הסייבר והטכנולוגיות המתקדמות".

בתמונות: תלמידות אמי"ת ראשית עם אות ההצטיינות, ובהצגת הפרויקט שלהן לראש אמ"ן

צילום: הילה שיליאן
קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89
כפתור נגישות פתוח