מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

מחנכות אולפנת אמי”ת נגה יצאו ל”מסע של תקווה”

מה עושות המורות בחופש הגדול? נחות? נופשות? אולי הן עוברות השתלמות או בודקות מבחנים...


מה עושות המורות בחופש הגדול? נחות? נופשות? אולי הן עוברות השתלמות או בודקות מבחנים?

הצוות החינוכי של אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש סיים את שנת הלימודים ויצא למסע מיוחד ויוצא דופן, מסע "תקווה ישראלית בחינוך" מטעם בית הנשיא. צוות של למעלה מעשרים מורות ומורים יצא למסע של שלושה ימים של היכרות עם "השבטים" בחברה הישראלית.

המסע כלל יום של מפגשים וביקורים בלוד והקשבה לנראטיבים השונים של חיים בעיר מעורבת, שחיים בה זה לצד זה יהודים וערבים, על המורכבות הלאומית, שאלת הזהות והשייכות והשאלה הסוציואקונומית. המורות פגשו את יפית חייקין מהגרעין התורני, סיירו בעיר עם אנואר אלשיחה וקינחו את היום בחוג ספורט -"איגרוף תאילנדי" שבו לומדים זה לצד זה ילדים יהודים ומוסלמים, דתיים וחילונים יוצאי אתיופיה וברית המועצות לשעבר.

ביום השני המורות סיירו בתל אביב והכירו זרמים שונים של זהות יהודית חילונית. המורות ביקרו במרכז של "ישראל חופשית" ובישיבה החילונית "בינה", שוחחו על המורכבות של הנגשת עולם של תוכן וטקסים יהודיים לאוכלוסייה חילונית, היכן הגבולות ומה המשמעויות והמחירים של ההכלה והפתיחות. משם המשיך המסע לקוטב השני של החברה הישראלית, ללב ליבה של בני ברק ללמוד על שינוי במעמדן של נשים וכיצד הן רוצות ויכולות להשתלב בשוק העבודה והאם יש בכך ויתור או בחירה בשינוי של אורח החיים החרדי המסורתי.

המסע הסתיים במפגשים עם המגזר הערבי. בסיור בטייבה ובכפר קאסם המורות למדו על הזהות הערבית ישראלית, ביקרו במסגד, שמעו על שינויים שעוברות נשים במגזר הערבי ועל תקרות הזכוכית העומדות בפניהן ועל ההזדמנויות הקיימות היום במגזר. איסוף ו'עיבוד' המסע נעשה עם הרב תמיר גרנות בישיבת ההסדר אמי"ת אורות שאול בכפר בתיה.

המורות סיכמו את המסע בהתרגשות. כפי שאמרה אחת המורות: "זכינו בימים מעצימים של מפגש מרגש ומטלטל עם פנים שלא הכרנו בחברה הישראלית. המפגש מעורר את כולנו לשיח עומק, אומץ ולקיחת אחריות למען יצירת שיח משותף ועתיד טוב יותר"

קרא עוד...

הזוכה בתחרות הסרטים ארצית על חיילים בודדים: סרטן של תלמידות אמי”ת בנות מעלה אדומים

סרטן של תלמידות מגמת הקולנוע בבית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים (ע"ש וסרמן) זכה במקום הראשון בתחרות הארצית לסרטים קצרים אודות חיילים בודדים, יוזמת עמותת "קונקשנס ישראל"  הפועלת לחיזוק הקשר...


סרטן של תלמידות מגמת הקולנוע בבית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים (ע"ש וסרמן) זכה במקום הראשון בתחרות הארצית לסרטים קצרים אודות חיילים בודדים, יוזמת עמותת "קונקשנס ישראל"  הפועלת לחיזוק הקשר בין יהדות התפוצות וצה"ל.,connections- Israel

עמותת "קונקשנס ישראל" עוסקת בהסברה על צה"ל בכ-200 בתי ספר בקהילות יהודיות ברחבי העולם.  עמותת התלמידים מתכתבים עם חיילים, לומדים על יחידות צה"ל השונות ומגיעים לבקר בארץ בבסיסי צה"ל, כל זאת במטרה לעודד צעירים יהודים להתגייס ולעלות לארץ. בנוסף, מחברת העמותה בין תלמידי מגמות קולנוע בתיכונים ברחבי הארץ  לחיילים בודדים,  להפקת סרטים העוקבים אחר חייו של חייל בודד-  אתגרים, הצלחות וחוויות. את הסרטים שולחים לקהילת בית הספר של החייל הבודד בחו"ל על מנת להעמיק את החיבור של התלמידים לצה"ל ולמדינה.

בין הסרטים נערכה תחרות ובמקום הראשון זכו תלמידות מגמת קולנוע  בתיכון אמ"ית בנות עם הסרט "תמיד לוחם" . את הסרט יצרו תלמידות המגמה נצנת דמלאו (בימוי), אורטל סאלם (צילום) ושרון גורדו (עריכה), בליווי רכזת המגמה רעות דיין והמורה לתקשורת תמר אפרתי. את תעודת הזכיה העניק לתלמידות יו"ר עמותת "קונקשינס-ישראל"  מרדכי (מודי) כהן יו"ר, בטקס שנערך בבית בגין בירושלים.

הסרט מספר את סיפורו של  ג'ק חייל בודד- ממקסיקו שמשרת בסיירת 401 בשריון, אשר עלה לארץ על מנת לשרת כלוחם בצה"ל. הסרט מלווה את ג'ק ברגעי הגעגועים, הגאווה והבדידות. הסרט מאפשר נקודת הצצה לבית החיילים הבודדים "בית גיורא" בו גרים כארבעים חיילים בודדים.  

רוחמה ווגל מנהלת אמי"ת בנות : "ברכותינו לתלמידות על ההישג ועל התבונה והרגישות שגילו לאורך כל העבודה על הסרט, בהדרכתה של המורה תמר אפרתי אשר מלווה את המגמה במסירות ומקצועיות יוצאת דופן".

 

צילום: טובה בן שמעון

קרא עוד...

לראשונה בעתודה טכנולוגית בארץ : מסלול הנדסאיות עיצוב מדיה

לראשונה בארץ יפתח בשנת הלימודים הבאה מסלול הנדסאיות עיצוב מדיה לסטודנטיות י"ג –י"ד במכללת אמי"ת ב"ש, מסלול שאושר עד כה לעתודות חרדיות בלבד...

לראשונה בארץ יפתח בשנת הלימודים הבאה מסלול הנדסאיות עיצוב מדיה לסטודנטיות י"ג –י"ד במכללת אמי"ת ב"ש, מסלול שאושר עד כה לעתודות חרדיות בלבד.

המסלול מיועד לסטודנטיות בעלות אוריינטציה אומנותית ומודעות עיצובית, הרוצות להתמקצע בתחום העיצוב הדיגיטלי בתחומי הפרסום והשיווק במדיות שונות, אשר מתעתדות להמשיך לשירות הלאומי עם תום לימודי י"ג-י"ד,  ולנצל את המומחיות אותה רכשו במהלך השירות.

במסגרת המסלול תרכושנה הסטודנטיות בין השאר ידע מעשי בתכנות וניהול מערכות תוכן, עיצוב צילום ואיור ממוחשבים, פיתוח קונספט, חשיבה יצירתית אינטראקטיבית- ועוד.

הודות להכשרתן הרב תחומית, תוכלנה בוגרות המסלול להשתלב במקצועות הטכנולוגיים המתקדמים ומקצועות המחשב, כגון עיצוב עיתונות, אתרי אינטרנט, אפליקציות, אתרי אינטרנט ועוד.

ד"ר ירון נעים מנהל מכללת אמי"ת באר שבע: "המסלול החדש יאפשר לסטודנטיות לצאת לשירות הלאומי ולהמשך החיים כהנדסאיות עיצוב מדיה , מצוידות בכלים מקצועיים מתקדמים  לצד העצמה אישית וערכית".

 

 

קרא עוד...

תלמידות אמי”ת בנות מעלה אדומים צועדות בעקבות אלה

כשנה לאחר אסון נחל צפית, בה נספתה אלה אור ז"ל תלמידת אמי"ת בנות מעלה אדומים, יצאו תלמידות בית ספרה לסיור בשמורת עוז וגאון בגוש עציון, בשביל שנפרץ לזכרה...


כשנה לאחר אסון נחל צפית, בה נספתה אלה אור ז"ל תלמידת אמי"ת בנות מעלה אדומים, יצאו תלמידות בית ספרה לסיור בשמורת עוז וגאון בגוש עציון, בשביל שנפרץ לזכרה.

השביל נפרץ בקיץ שחלף על ידי חניכי קורס מש"צים בהובלת תלמידות אמי"ת , כהנצחה לאלה שהיתה מש"צית מצטיינת.

התלמידות יצאו לסיור להכיר את דמותה של אלה, וללמוד על הערכים בהם האמינה: אהבת ארץ ישראל ועם ישראל.

במהלך הסיור ערכו התלמידות טקס לזכרה של אלה, בהשתתפות הוריה אשר סיפרו לבנות על אופייה של ביתם. הבנות שמעו גם את סיפור הקמת השמורה לזכר שלושת הנערים, אשר החודש הוא חודש האחדות לזכרם.

רוחמה ווגל מנהלת בית החינוך: "כוחה של אלה היה כוחו של חיבור, חיבור בין אדם ואדמה, שמיים וארץ חיבור בין אנשים. הכח הזה מלווה את תלמידות בית החינוך, בהעמקת המחויבות והחיבור שלהן לקהילה, לעם ולארץ".

 

בתמונה: שרית אור אמה של אלה ז"ל, רוחמה ווגל מנהלת בית החינוך ורותי בן חמו המורה לשל"ח

צילום: טליה כהן
קרא עוד...

בוגרים אמי”תיים

לקראת סיום שנת הלימודים התכנסו בוגרי מחזור י' של ישיבת אמי"ת נחשון מטה יהודה, אשר סיימו את לימודיהם בשנה שעברה, לטקס הענקת תעודות בגרות...


לקראת סיום שנת הלימודים התכנסו בוגרי מחזור י' של ישיבת אמי"ת נחשון מטה יהודה, אשר סיימו את לימודיהם בשנה שעברה, לטקס הענקת תעודות בגרות.

הנהלת הישיבה התבשרה על ידי משרד החינוך לאחרונה כי מעל 96% מהבוגרים הנם זכאים לתעודת בגרות.

**

ביום שישי נפגשו בישיבת אמי"ת נחשון הבוגרים שסיימו לפני שנה את לימודיהם בישיבה לטקס חלוקת תעודות בגרות מרגש. הבוגרים שפזורים בכל רחבי הארץ ותחומי העשייה השונים – ישיבות, מכינות ושירות צבאי - התייצבו יחד עם הוריהם למפגש לימוד ושיח משותף.

לאחר מפגש מרגש בין החברים ועדכונים הדדיים, שיתפו הבוגרים בתחושותיהם כשנה לאחר תום הלימודים בישיבה, וקיבלו צידה לדרך מצוות החינוך ומראש  הישיבה, לקראת המשך דרכם.

הרב מוישי קירשנר רב קהילת הבוגרים ויוזם האירוע סיפר על הפרויקט: " ישיבת אמי"ת נחשון היא מקום שטוב לגדול בו. שאיפתנו היא להמשיך להיות בית גם עבור בוגרינו היקרים, ולהעצים את תחושת השייכות לישיבה על ידי המשך חיבור ולימוד משותף גם לאחר סיום שנות התיכון. אירוע זה הוא חלק מסדרת מפגשי לימוד ושיח שאנו מקיימים עם הבוגרים באמצעותם אנו מקווים להמשיך ולהעמיק את הקשר".

הרב נעם קריגמן, ראש ישיבת אמי"ת נחשון : "ההצלחה בנתוני הזכאות לבגרות היא תוצאה של עבודה מסורה של צוות חינוכי שלא מוותר על אף תלמיד, ומוודא שכל תלמיד ימצה את מלוא הפוטנציאל שלו, מכל הבחינות. החיבור המסור לתלמידים איננו מסתיים עם תום הלימודים ועם קבלת תעודת הבגרות, אלא רק ממשיך ומתעצם."

בשנים האחרונות מובילה ישיבת אמי"ת נחשון תכנית חדשנית - "פרדס", ללמידה חדשנית רב תחומית שבה במקום בכיתות  לומדים במרחבים חדשניים המעוצבים על פי עקרונות האדריכלות הפדגוגית המתקדמים בעולם ובשיטות למידה המותאמות למיומנויות המאה ה-21.

בישיבה פיתחו תכנית להעצמה אישית של כל תלמיד באמצעות  אימון לאחריות אישית ללמידה ולצמיחה אישית. המורים שלמדו את מיומנויות האימון עוסקים בליווי התלמידים במסע אישי לצמיחה.

קרא עוד...

מסיימים שנה בנתינה

תלמידי אמי"ת חברה ומשפט סיימו את שנת הלימודים במבצע התנדבות בבתי אבות ברחבי העיר...


תלמידי אמי"ת חברה ומשפט סיימו את שנת הלימודים במבצע התנדבות בבתי אבות ברחבי העיר.

בהדרכת רכזת החינוך החברתי פנינה ישראלי והמורה אברהם מושקוביץ התפזרו כל תלמידי בית החינוך במוקדים שונים בעיר.

חלק מהתלמידים התפזרו בין בתי האבות שקמה ו'בית בלב', שם שמחו את הקשישים בשירה וריקודים ושיחה משותפת.

קבוצות נוספות של תלמידים הגיעו לבית החולים השיקומי בית לווינשטיין, עברו בין המחלקות ואיחלו למשתקמים החלמה מהירה.

ירון כרמי מנהל אמי"ת חברה ומשפט:" אין דרך טובה יותר לסיים שנת גדושה בהתקדמות והקניית ערכים מאשר נתינה מכל הלב לזולת ולקהילה- זהו השיעור החשוב ביותר שתלמידינו לומדים – במהלך השנה כולה".

קרא עוד...

כנס להשקת כלים יישומיים להתחדשות חינוכית-פדגוגית

במתחם אמי"ת גוגיה ברעננה נערך יום מיוחד לסיום פרוייקט למידה משותף, שמטרתו פיתוח כלים להטמעת החדשנות הפדגוגית בבתי הספר. את הכלים פיתחו מורים מהשטח יחד עם מומחים מהמטה ומחזית הידע...


במתחם אמי"ת גוגיה ברעננה נערך יום מיוחד לסיום פרוייקט למידה משותף, שמטרתו פיתוח כלים להטמעת החדשנות הפדגוגית בבתי הספר. את הכלים פיתחו מורים מהשטח יחד עם מומחים מהמטה ומחזית הידע בתחום.

בין הכלים שפותחו: ערכה להכנת מערכת שעות למידה מרחבית וחדשנית. ערכה ליישומי מחקרים עדכניים של  מדעי המוח בעבודה החינוכית.  סדנא לעבודה רגשית, ערכה להכנת השתלמויות בתחום הפדגוגיה החדשה, קטלוגוגיה - ערכה להטמעת אדיכלות פדגוגית חדשנית ועוד.

תודה לאילת דויטש, לגלי אייניס ולכל צוות המו"פ, תודה מיוחדת לעשרות המורים שנרתמו ללמידה ולפיתוח.    

לקריאה נוספת ולהרחבה על המוצרים שהוצגו ביריד -  לחצו כאן

קרא עוד...

מצדיעים לאבות הבית 

כנס הוקרה מרגש נערך השבוע בכפר המכביה ל- 500 אבות בית, מזכירות ועובדי מינהלה מכל בתי הספר ומהמטה. אנו יודעים כי המסירות, ההשקעה והמחויבות של  כלל העובדים היא חלק משמעותי...


כנס הוקרה מרגש נערך השבוע בכפר המכביה ל- 500 אבות בית, מזכירות ועובדי מינהלה מכל בתי הספר ומהמטה. אנו יודעים כי המסירות, ההשקעה והמחויבות של  כלל העובדים היא חלק משמעותי מהצלחת הרשת. אנו שמחים להוקיר את מי שהם חלק מהותי מהעשייה החינוכית ולא תמיד זוכים להילה ולתודה לה הם ראויים. תודה רבה לליאור עומסי סמנכ"ל  אמי"ת על שנרתם לנושא, ולאסנת בדיחי שהפיקה את הארוע.   

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89
כפתור נגישות פתוח