מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

התלמידות מנציחות “פיסות חיים”

תלמידות מגמת אומנות באולפנת אמי"ת גבעת שמואל מנציחות את זכר הנופלים בעזרת פרויקט ההנצחה האומנותי "פיסת חיים", בהובלת המורה לאומנות הילה סבן...


תלמידות מגמת אומנות באולפנת אמי"ת גבעת שמואל מנציחות את זכר הנופלים בעזרת פרויקט ההנצחה האומנותי "פיסת חיים", בהובלת המורה לאומנות הילה סבן.

במסגרת הפרויקט בחרה כל תלמידה חלל צה"ל, חקרה את סיפור חייו וניסתה להכיר "פיסות חיים" רבות כלל האפשר של כל אחד מהם, מתוך שיח עם בני משפחתו וחבריו ומתוך אתרי הנצחה שונים.

לאחר החקר יצרה כל תלמידה דיוקן פנים של הדמות אודותיה חקרה בטכניקת  הקולאז' - הדבקה של פיסות נייר המשתלבות ליצירה שלימה. הטכניקה נבחרה כהקבלה ל"פיסות חיים" היוצרות תמונה שלימה של אדם ועולמו.

השבוע  הוזמנו בני משפחות הנופלים למפגש עם תלמידות מגמת האומנות לערב 'פיסת חיים' בו קיבלה כל משפחה את תמונת יקירה עשויה קולאז' אשר הוכן ע'י התלמידות.

את הערב ליווה האמן אליעזר רוזנפלד שריגש בסיפור האישי שלו בליווי שירים. בסוף הערב קיבל אליעזר מבנות המגמה את דיוקנאות שני בניו יצחק ומלאכי הי'ד.

הפרויקט, אותו הובילה המורה לאומנות הילה סבן בליווי המדריכה הפדגוגית עפרה גרוסמן וסטודנטיות לאמנות ממכללת תלפיות, נערך בשיתוף 'יד לבנים' בניהולה של טובה גולדרייך .

חנית פרשטנד, ראשת האולפנה: "החובה וההתחייבות לא לשכוח את הנופלים, יותר מאשר למענם -הינה למעננו. כשאנו זוכרים אנו מחנכים את עצמנו,  אנו זוכרים בראש ובראשונה למען כבודנו אנו."

בתמונה: התלמידה אביה להב עם יצירתה ובנותיו של החייל עמנואל מוניו גייגר ז"ל

צילום: שיר אלמליח
קרא עוד...

מקום ראשון מדעי אמי”תי : תלמידי אמי”ת בנים מודיעין הם זוכי תחרות המדעים הארצית של רשת אמי”ת

תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סאתקר) הם הזוכים בתחרות המדעים הארצית של רשת אמי"ת...


תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סאתקר) הם הזוכים בתחרות המדעים הארצית של רשת אמי"ת.

בתחרות, אשר נערכה במתחם הגוגיה של רשת אמי"ת בכפר בתיה, רעננה, בהשתתפות עשרות נבחרות של תלמידי אמי"ת מכל רחבי הארץ, השתתפו תלמידי מגמת ביולוגיה באמי"ת בנים - ביני סטרומברגר, שקד בוגן ועילם ארנרייך.

התלמידים הציגו בתחרות את עבודת הביו-חקר אותה הם מבצעים במסגרת מגמת הביולוגיה בבית החינוך  בהדרכת מורת המגמה  תהילה שלום ובשיתוף דוקטורנטים באוניברסיטת בר אילן. העבודה מהווה יחידה אחת מתוך 5 יחידות לימוד של הבגרות בביולוגיה.

הנושא אותו חקרו התלמידים היה 'השפעת קרינת UV על קצב התרבות חיידקי אי-קולי ועל ה DNA שלהם'.

התלמידים הציגו את עבודתם בפני קבוצות מתחרות של תלמידים מכל רחבי הארץ ובפני שופטי התחרות, דוקטורים לביולוגיה.

קבוצת תלמידי הביולוגיה של אמי"ת מודיעין הרשימו את השוטים בעבודת החקר היסודית שלהם , אשר זיכתה אותם במקום ראשון בתחרות הביו-חקר בביולוגיה מתוך 10 קבוצות שעלו לשלב הגמר. ד"ר פרחי וקסמן מבר אילן ציינה, כי התלמידים הפגינו ידע והבנה עמוקים במיוחד בנושא אותו למדו וחקרו.

ליאור הלוי מנהל אמי"ת בנים: "אנו גאים בתלמידים על ההישג ועל הידע הרב שרכשו במהלך ההכנה לתחרות ובמהלך לימודי המגמה, הודות למסירותה של המורה תהילה שלום. ניכר כי דרכם סלולה להמשך מחקר אקדמי בתחומי המדע".

בתמונה: תלמידי אמי"ת בנים מודיעין זוכי תחרות החקר של רשת אמי"ת

צילום: מאיר ברדוגו
קרא עוד...

כבוד : תלמידת אמי”ת שחר – קבלה את אות המתנדבת המצטיינת של מחוז ירושלים

ירדן מרדכי, תלמידת בית החינוך אמי"ת שחר בבית שמש  קיבלה את אות הפעילה המצטיינת של מחוז ירושלים במשרד החינוך, בטקס חגיגי שנערך השבוע (ב) בהיכל התרבות במעלה אדומים...


ירדן מרדכי, תלמידת בית החינוך אמי"ת שחר בבית שמש  קיבלה את אות הפעילה המצטיינת של מחוז ירושלים במשרד החינוך, בטקס חגיגי שנערך השבוע (ב) בהיכל התרבות במעלה אדומים.

זו השנה השלישית ברציפות בה זוכה תלמידת בית החינוך אמי"ת שחר באות הפעילה המצטיינת במחוז ירושלים.

ירדן , תלמידת כתה י"ב באמי"ת שחר ויו"ר מועצת התלמידים המחוזית במחוז ירושלים, זכתה באות ההצטיינות על תרומתה לקהילה ולנוער בעיר ובמחוז.

בטקס השתתפו מנהל מחלקת נוער בבית שמש יוסי גמליאל , מנהל בית החינוך סהר סיגאווי , מחנכת הכיתה, חברותיה של ירדן ובני משפחתה.

מוריה של ירדן מספרים על תלמידה שעסוקה בנתינה ללא הרף, בעלת רגישות חברתית גבוהה, בעלת רצון עז ומסירות לתרומה לקהילה במעגלים השונים בחברה.

סהר סיגאווי, מנהל אמי"ת שחר, ברך את ירדן על הזכייה: "אנו גאים בירדן תלמידתנו המוכיחה כי השיעור החשוב ביותר - הוא שיעור הנתינה. ירדן, הפועלת במסירות למען הזולת הן במסגרת בית החינוך והן מחוצה לו, מהווה דוגמא ומופת לערכיות ותרומה לקהילה. החינוך לתרומה למען הזולת הוא יסוד החינוך בבית ספרינו ועל כך תעיד הזכייה באות 'המתנדבת המצטיינת' זו השנה השלישית ברציפות".

קרא עוד...

אבות ובנים מעפילים אל ראש ההר

בישיבת אמי"ת עלי ערכו סיום מרגש במיוחד לשנת בר מצווה  - מסע אבות ובנים להר כוכב...


בישיבת אמי"ת עלי ערכו סיום מרגש במיוחד לשנת בר מצווה  - מסע אבות ובנים להר כוכב.

התלמידים והאבות התכנסו לפנות בוקר למרגלות הר כוכב, ליד כוכב השחר, ובטרם עלה השחר העפילו יחד בחשכה אל פסגת ההר. לאחר תפילת שחרית מרגשת עם שחר, מצאו כל אב ובן פינה משלהם על ראש ההר לשיחה מרגשת ופרטית , לסיכום ההכנה לבר המצווה.

האבות והבנים הודו למחנכים על היוזמה המרגשת ועל ההזדמנות "לקלף את הציניות ולהגיע לשיח אמיתי".

צילום: נריה ישורון

קרא עוד...

מובילאיי בבית הספר

בתיכון אמי"ת מקיף ב' באשקלון, מובילים את מהפכת העתידנות בתחבורה: בשנה הבאה תיפתח בבית החינוך מגמת 'תחבורה מתקדמת' – מגמה ייחודית לתכנות מערכות הייטק בתחבורה החכמה ...

בתיכון אמי"ת מקיף ב' באשקלון, מובילים את מהפכת העתידנות בתחבורה: בשנה הבאה תיפתח בבית החינוך מגמת 'תחבורה מתקדמת' – מגמה ייחודית לתכנות מערכות הייטק בתחבורה החכמה .

המגמה, המיועדת  לתלמידים עם יכולות לימודיות גבוהות בתחומי המחשבים, ההנדסה והפיזיקה, פועלת בחמישה בתי ספר בלבד בישראל- ביניהם  אמי"ת ב'אשקלון.

בערב החשיפה שנערך השבוע שמעו ההורים והתלמידים על מגמת ההייטק החדשה, אשר תפעל בחסות "הטכניון" בחיפה ,השותף לתכני המגמה.

הלימודים במגמה יזכו את הלומדים בתעודת בגרות מלאה ואיכותית, בתוספת 15 יחידות לימוד בטכנולוגיות הייטק מתקדמות, ובחמש יחידות לימוד במוסדות ללימודים גבוהים.

יניב עקיבא מנהל בית החינוך :"אנו גאים להוביל מגמה חדשנית ומהפכנית בתחומי המדע ההנדסה וההיי טק המקדמים את התחבורה החכמה - מקצוע שמשלב למידה של מגוון תחומים וחושף את התלמידים למקצועות העתיד".

קרא עוד...

עצות משנות חיים – לוחם הימ”מ רפ”ק אייל דביר באמי”ת האופק אור עקיבא

"השעה הקרובה יכולה לשנות את חייכם, את החלטותיכם ואת אושרכם" – כך פתח את הרצאתו רפ"ק אייל דביר לוחם ימ"מ לשעבר, דוקטורנט למשפטים ופעיל למען החברה, בשיחה עם תלמידי אמי"ת...


"השעה הקרובה יכולה לשנות את חייכם, את החלטותיכם ואת אושרכם" – כך פתח את הרצאתו רפ"ק אייל דביר לוחם ימ"מ לשעבר, דוקטורנט למשפטים ופעיל למען החברה, בשיחה עם תלמידי אמי"ת האופק באור עקיבא.

המפגש נערך במסגרת שיתוף פעולה שמתקיים לאורך כל שנת הלימודים בין בית הספר, בהובלת היועצת החינוכית  איריס טלסניק-גורל, ובין משטרת חדרה בהובלת תומר באייקדין, שוטר קהילתי ופעיל חברתי מוכר באזור.

התוכנית השנתית כללה סדנאות והרצאות של העצמה ומפגשים עם דמויות מעוררות השראה עבור בני הנוער, ביקורים בתחנות המשטרה והכרת פעולותיה על ידי מפגשים עם בעלי תפקידים, ימי ספורט משותפים לתלמידים ולשוטרים-  ועוד.

רפ"ק אייל דביר ריתק את התלמידים כשסיפר את סיפור חייו אשר בעקבותיו אף כתב ספר. דביר שיתף בקשיים אותם חווה ונתן לתלמידים כלים להתמודדות עם קשיים ומשברים. בסוף ההרצאה עבר בין התלמידים והצוות, חיבק כל אחד וידע לומר משפט מחזק לכל מי שניגש אליו.

ההתרגשות סביב סיפורו של רפ"ק דביר אחזה בכולם ולא הותירה עין יבשה בין התלמידים וצוות בית החינוך.

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת דביר חוסכים מים ומצטיינים

תלמידי כתה ט' בבית החינוך אמי"ת דביר בבית שמש זכו באות הצטיינות  בשלב הארצי של כנס המדעים לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה, שנערך בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית...


תלמידי כתה ט' בבית החינוך אמי"ת דביר בבית שמש זכו באות הצטיינות  בשלב הארצי של כנס המדעים לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה, שנערך בקמפוס גבעת רם של האוניברסיטה העברית בירושלים.

בכנס השתתפו 50 בתי ספר מכל הארץ (יסודיים ועל-יסודיים), לאחר שעברו את השלב העירוני והמחוזי בהצלחה.

תלמידי אמי"ת דביר עזרי מורנו, איתן גודמן, שחר שרייבר ונריה לרמן פיתחו מוצר שעוזר לזהות נזילות בצנרת הגינה ומתריע על כך באמצעות חיישן בלוטוס. את התלמידים ליוו המורות אורנה שפירא, חופית קשיש וסטפני ביסמוט .

התלמידים הרשימו את שופטי התחרות ביוזמה שלהם ומעבודת הצוות והחשיבה היצירתית אותה הפגינו לאורך עבודת החקר, אשר זיכתה אותם בתעודת הצטיינות.

ארז בראון מנהל בית החינוך: "בעבודתם הוכיחו התלמידים כי ניתן לשלב מצוינות מדעית וטכנולוגית עם מעורבות חברתית, תרומה לקהילה וחשיבה על הסביבה ".

קרא עוד...

מצוינות אמי”תית בספרייה הלאומית

השבוע התקיים מפגש סיכום לתכנית המצוינות  של תלמידי אמי"ת איתן -'אוצר ירושלמי' בספריה הלאומית, בה משתתפים תלמידי כתה ז' בבית החינוך, במהלכה הציגו התלמידים תוצרים יצירתיים של עבודת חקר שנתית...


השבוע התקיים מפגש סיכום לתכנית המצוינות  של תלמידי אמי"ת איתן -'אוצר ירושלמי' בספריה הלאומית, בה משתתפים תלמידי כתה ז' בבית החינוך, במהלכה הציגו התלמידים תוצרים יצירתיים של עבודת חקר שנתית אותה ערכו.

במסגרת התכנית, אותה ליוותה המורה רבקה פרוינד, יצאו התלמידים למבצע חקר בעקבות מסעות בהיסטוריה היהודית.

לצד עבודה על הפרוייקט במסגרת בית הספר, התלמידים עבדו במהלך השנה בספרייה הלאומית, בחרו נושאים לכתיבה, נסחו שאלות חקר, חקרו פריטים מקוריים מאוספים שונים של הספרייה, והגיעו למסקנות חקר.

הנושא שבחרו היה מסע בזמן של מועדון "הכוח וינה"- מועדון הספורט היהודי הראשון שהוקם בוינה, אוסטריה, בשנת 1909 ועד למלחמת העולם השנייה קצר הצלחות רבות.

כל קבוצת תלמידים התמקדה בפן אחר של מועדון הספורט ההיסטורי: חלק חקרו על דמויות מסוימות כמו מאמן הקבוצה או שחקנים וחלק על תקופות שונות של הקבוצה.

לאחר איסוף החומרים עברו התלמידים לשלב יצירת הסרטים. בעזרת המורה ובליווי מקצועי של מדריכי  'איפכא'- מרכז לחדשנות חינוכית בפסגת זאב, הפיקו התלמידים סרטוני אנימציה כתוצר סופי של תהליך החקר. בעזרת כלים שלמדו בקורס עריכת וידאו ואנימציה כתבה כל קבוצה תסריט , ואת תוצאות החקר הם הפכו בחודשים האחרונים לסרטוני אנימציה מקוריים .

המורה רבקה פרוינד מסכמת את התהליך:

"החוויה הייתה מדהימה- התלמידים התלהבו והיו פעילים במהלך כל התהליך. המדריכים העריכו והתפעלו מעבודתם הרצינית, שהעידה על למידה משמעותית".

כהכנה לתערוכה הסופית עברו התלמידים סדנת פרזנטציה על ידי מדריך הספרייה בה הם קבלו כלים להצגת התוצר הסופי שלהם.

השבוע הציגו התלמידים את התוצרים עליהם עבדו בפני ההורים ובפני חבריהם לכתה, וגרפו מחמאות על העבודה היסודית והתוצרים המקוריים.

דניאל בארי מנהל בית החינוך: "הלמידה בספריה הלאומית פותחת עבור התלמידים צוהר נוסף ללמידת חקר אשר מרחיבה את אופקיהם ואת תחומי העניין שלהם ומעצימה אצל כל תלמיד את הכישרונות הייחודיים בהם ניחן".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89
כפתור נגישות פתוח