קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

השיעור הארוך ביותר בעולם

תלמידי מגמת סיירות בישיבת אמי"ת חברותא (ע"ש ביננפלד) ברעננה סיימו למרגלות החרמון  את השיעור הארוך ביותר בעולם - 50 ימים של מסע לימודי רגלי בן אלף ק"מ, שביל ישראל מאילת...


תלמידי מגמת סיירות בישיבת אמי"ת חברותא (ע"ש ביננפלד) ברעננה סיימו למרגלות החרמון  את השיעור הארוך ביותר בעולם - 50 ימים של מסע לימודי רגלי בן אלף ק"מ, שביל ישראל מאילת ועד החרמון.

מדובר במסע מיוחד של 30 תלמידים יוצאי דופן  אשר בחודשים האחרונים לנו בשטח והתנהלו כסיירים לכל דבר. גם את השבתות – בילו בשטח, בליווי המדריכים והמחנכים.

במסע למדו התלמידים הישרדות, ניווט, גאוגרפיה, היסטוריה וידיעת הארץ, נפגשו עם דמויות מרחבי הארץ ורכשו כישורי חיים.

התלמידים מובילים את המסע לבדם ומתמודדים עם עצמם ועם הסביבה, מפתחים דימוי עצמי ויכולות הנהגה ויוצאים מחושלים וערכיים יותר. מי שמלווה את התלמידים לכל אורך השביל, הוא המורה שמוליק אבידן רכז מגמת סיירות ובוגר הישיבה בעצמו.

אבינעם אלמגור – מנהל אמי"ת חברותא: "בראש ובראשונה זהו מסע אל תוך הנפש של התלמיד, הלחץ החום והעייפות מביאים אותו למקום של היכרות עם האתגר והעמידה בו. זה מסע לחיים "

קרא עוד...

“בדרך לערך” לזכר אלה ז”ל

תלמידות אמי"ת בנות מעלה אדומים השתתפו במירוץ הבית ספרי המסורתי "בדרך לערך" , אשר הוקדש השנה לזכרה של תלמידת בית החינוך אלה אור ז"ל אשר נהרגה באסון השיטפון בערבה...


תלמידות אמי"ת בנות מעלה אדומים השתתפו במירוץ הבית ספרי המסורתי "בדרך לערך" , אשר הוקדש השנה לזכרה של תלמידת בית החינוך אלה אור ז"ל אשר נהרגה באסון השיטפון בערבה.

במרוץ הייחודי, אשר מבוסס על "מלחמת הצבעים" האמריקאית, מחולקות התלמידות לנבחרות רב גילאיות , כאשר כל נבחרת נושאת שם של ערך בו היא עוסקת במהלך היום כולו: אהבת הארץ, נתינה, מסירות, ציונות דתית, מנהיגות, תרבות ישראלית ועוד.

בהדרכת המורות ג'סיקה ברוך וריבי צונץ, הובילו את המרוץ "קפטניות" תלמידות שכבה י'. הנבחרות התפזרו במוקדים שונים ברחבי הארץ והתחרו ביניהן במילוי משימות – מסלולי טיול, יחידות לימוד ומבצעי התנדבות הקשורים לערך אותו ייצגו.

הנבחרת אשר זכתה בתחרות ייצגה את הערך "אהבת הארץ", ובין השאר סייעה לחקלאי בקיבוץ צובה בעבודה בכרם.

השנה הוקדש המרוץ כולו לזכרה של תלמידת בית החינוך אלה אור ז"ל אשר נהרגה באסון השיטפון בערבה לפני שלושה שבועות. לדברי מנהלת בית החינוך, ברנדה הורביץ- פרוור, כל אחד מהערכים אותו הובילו התלמידות במרוץ- מגלם את דמותה המיוחדת של אלה:

"הערכים שהובילו הנבחרות השונות, ובמיוחד הערך הזוכה "אהבת הארץ"  היו טבועים בדמותה של אלה, אשר חסרה לנו מאוד, ואשר תמשיך להוות מודל ודוגמא לכולנו בבית החינוך".

קרא עוד...

כבוד עולמי לתלמידי אמי”ת עכו: זכו במקום השני בתחרות הפיזיקה “המכונה המופלאה”

תלמידי בית החינוך אמי"ת עכו זכו השבוע במקום השני בתחרות עולמית "המכונה המופלאה 2018", מבין מאות נבחרות מכל רחבי העולם...


תלמידי בית החינוך אמי"ת עכו זכו השבוע במקום השני בתחרות עולמית "המכונה המופלאה 2018", מבין מאות נבחרות מכל רחבי העולם.

מטרת התחרות , הנערכת בארץ בשיתוף תכנית 'קדם עתידים' לקידום תלמידים מצטיינים בפריפריה וצה"ל, היא לחשוף את התלמידים לחוקי הפיזיקה באמצעות חקר, התנסות וחוויה ולחתור למצוינות מדעית.

נבחרת אמי"ת עכו העפילה לתחרות העולמית לאחר שזכתה בתחרות הארצית שנערכה בחודש שעבר וגברה על עשרות נבחרות מכל רחבי הארץ

המשימה עליה התחרו נבחרות מכל הארץ הנה היא לבנות מכונה יצירתית המדגימה לפחות ארבעה עקרונות מדעיים , כגון מכאניקה וציפה, מכונות פשוטות, מתקף תנע, אופטיקה, מנוע חשמלי, כימיה, וחום, ובסופו של דבר- מצליחה למלא צלחת של דגנים.

נבחרת התלמידים מבית החינוך אמי"ת עכו היא נבחרת רב גילאית הכוללת תלמידים מכתות ח-ט. התלמידים תכננו "מכונה מופלאה" בנושא 70 שנות חדשנות וחלל במדינת ישראל, שהרשימה את השופטים במקוריות ובתחכום שלה.

מבין מאות נבחרות מצטיינות מכל רחבי העולם זכו התלמידים במקום השני על הפיתוח המתוחכם שבנו.

אתי צברי, מנהלת בית החינוך אמי"ת עכו: "ישר כח למורה אורה אייזנברג והמורה צביקה ליבוביץ' וצוות הפיזיקה של אמי"ת עכו, אשר ליוו את התלמידים להצלחה והוכיחו להם כי אין מטרה שהם אינם יכולים להשיג".

צוות מורי הפיזיקה מבית החינוך אמי"ת עכו שותפים פעילים בקהילת הפיזיקה של רשת אמי"ת, אשר חבריה לומדים ומתנסים בשיטות הוראה מתקדמות ללמידה מדעית וחקרנית.

קרא עוד...

השג בינלאומי לתלמידי אמי”ת עכו: מקום ראשון עולמי בתחרות הבינלאומית “גלוב” לחקר איכות הסביבה

תלמידי קריית החינוך אמי"ת עכו זכו במקום הראשון בתחרות הבינלאומית "גלוב" לחקר איכות הסביבה...


תלמידי קריית החינוך אמי"ת עכו זכו במקום הראשון בתחרות הבינלאומית "גלוב" לחקר איכות הסביבה.

תוכנית "גלוב" היא תוכנית ייחודית שמטרתה לשתף את התלמידים באיסוף נתונים במקומות רבים ככל האפשר על פני כדור הארץ יחד עם קהיליית המדענים כדי להבין טוב יותר תופעות גלובליות. כיום שותפים בתוכנית מעל 4000 בתי ספר מ - 128 מדינות, המגישים עבודות לתחרות חקר הקיימות.

תלמידי אמי"ת עכו קנדי בהובלת צוות הפיזיקה של בית החינוך, הציגו עבודת חקר מדעית העוסקת בהפקת חשמל "ירוק" מעצים.
ממצאי המחקר הראו כי באמצעות יצירת מעגלי זרם ,תוך שימוש במוליכות החשמלית הטבעית של העצים , ניתן להפיק מעצים באופן זול וקל מתחים גבוהים וללא פגיעה בבריאות.
עבודת המחקר הכימית-פיזיקלית שלהם הרשימה את חבר השופטים של התחרות הבינלאומית, המורכבת ממומחים של נאס"א לצד מומחים לפיזיקה מאירופה ומהארץ, אשר זיכו אותם במקום הראשון העולמי.

את התלמידים ליוו והדריכו המורה צביקה ליבוביץ, בשיתוף רכז פרויקט גלוב בבית החינוך יונתן פורטה ורכזת מדעית של בית ספר אורה איזנברג, בתמיכת קהילת הפיזיקה של רשת אמי"ת.
אתי צברי, מנהלת קריית החינוך אמי"ת עכו , ברכה את התלמידים ואת המורים המנחים על ההישג הבינלאומי החשוב: "אני גאה בתלמידים, אשר הגיעו לרמה מרשימה של חקר וכתיבה מדעית, תוך הפגנת שיתוף פעולה ומאמץ מחקרי משותף".

קרא עוד...

המדד החינוכי קבע – אולפנת אמי”ת – המובילה בגבעת שמואל

על פי נתוני מדד המדלן המאחד את נתוני הבגרות והציונים במבחני המיצ"ב בחטיבת הביניים ומדדי אקלים בית ספרי עולה כי אולפנת אמי"ת גבעת שמואל קבלה את הציון הגבוה בעיר, אשר...


על פי נתוני מדד המדלן המאחד את נתוני הבגרות והציונים במבחני המיצ"ב בחטיבת הביניים ומדדי אקלים בית ספרי עולה כי אולפנת אמי"ת גבעת שמואל קבלה את הציון הגבוה בעיר, אשר מדורגת ראשונה בארץ.

הציון אותו מקבלת אולפנת אמי"ת גבעת שמואל במדד המדלן הוא 97, לעומת ציון 55 הממוצע הארצי.

על פי מדדי המדלן של מבחני המיצ"ב , חטיבת הביניים של האולפנה מדורגת בעשירון העליון  במתמטיקה, מדע וטכנולוגיה ועברית, ובעשירון התשיעי באנגלית.

במדדי האקלים החברתי שקיבלה האולפנה בולטים הנתונים על תחושת המוגנות בבית הספר, על תחושות ההשקעה והחיבור של המורות והתלמידות ועוד  .

חנית פרשטנד,ראשת האולפנה: "אנו מודים להורים ולתלמידות על האמון הניתן בנו. צוות החינוך וההוראה בבית החינוך עובד קשה כדי שהאולפנה תהיה בית שני עבור כל תלמידה מעבר להשקעה בהקניית ידע וחשיבה ובמצוינות לימודית".

קרא עוד...

המחוקקות הצעירות מאולפנת אמי”ת נגה

תלמידות שכבה ט מאולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש סיכמו את תכנית "כנסת צעירה" בה הן משתתפות בעריכת סימולציה של תהליכי החקיקה בכנסת...


תלמידות שכבה ט מאולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש סיכמו את תכנית "כנסת צעירה" בה הן משתתפות בעריכת סימולציה של תהליכי החקיקה בכנסת.

במסגרת התכנית לומדות התלמידות על עבודת הכנסת ועל תהליכים שהכנסת מובילה. לסיכום התכנית , ולאחר הכנה ולמידה מראש, הגיעו התלמידות ליום של חקיקה וחוויה בבית בגין בירושלים.

התלמידות נסחו חוק העוסק בהקמת רשות מפקחת על האינטרנט, והתחלקו לוועדות המורכבות מחברות אופוזיציה וקואליציה, והציגו את עמדותיהן בעד ונגד הצעת החוק להגנת האזרח על ידי פיקוח השימוש באינטרנט.

התלמידות דימו את שלבי הצעת החוק השונים במדויק כפי שהם מתבצעים בהצעות חוק אמיתיות בכנסת. לסיום, ערכו סיור מודרך בבית בגין ולמדו על דמותו ועל התהליכים המדיניים שהוביל.

את התכנית הוביל צוות האזרחות באולפנה, המורות רונית הכסטר וורדה גרשנזון.

איריס אליהו, ראשת אולפנת אמי"ת נגה: "בסיוע צוות החינוך וההוראה המסור, זכו התלמידות בלמידה שיוצאת מתוך הספר והמחברת, למידה משמעותית אשר הנכיחה והמחישה עבורן את פעילותה של הכנסת והמשמעות של עבודת החקיקה על החיים של אזרחי המדינה".

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת זוכרים את הדר ואורון בל”ג בעומר

תלמידי אמי"ת בכל הארץ, קיימו ערב ל"ג בעומר שיח ולימוד בעזרת דפים מיוחדים שהוכנו על נושא  מחויבות הציבור להביא את בניו וחייליו לקבורה...


תלמידי אמי"ת בכל הארץ, קיימו ערב ל"ג בעומר שיח ולימוד בעזרת דפים מיוחדים שהוכנו על נושא  מחויבות הציבור להביא את בניו וחייליו לקבורה.

בשדרות, השתתפו שמחה ולאה גולדין,  בלימוד ושיח עם נוער שדרות ביוזמת ההנהגה הצעירה של רשת אמי"ת.

שמחה גולדין אמר כי המשפחה המתינה לראות מה יעשו מקבלי ההחלטות וציפתה שהממשלה תפעל בנושא  אך הדבר לא  קורה ויש צורך להעצים את הנושא ברמה הציבורית.

ראש העיר שדרות, אלון דוידי אמר כי העיר שדרות וישובי איזור  חייבים  תודה לחיילי צה"ל ובהם הדר ואורון שיצאו למבצע צוק איתן כדי להפסיק את הירי על תושבי הדרום.

בין המשתתפים בארוע היו סגן ראש העיר  אלעד קלימי.  נוער שדרות הכין כתובת אש שזעקה "הדר ואורון - לא נשכח!"

הרב איתמר חייקין שהיה מחנכו של הדר בבית הספר המדעי אמי"ת ברעננה אמר כי אנו יושבים כאן הערב בגלל שביל האור שהפיצו הדר ואורון. "שביל האור" קורא לפעול להבאתם של הדר ואורון לקבר ישראל. הם לוחמים שלנו שיצאו לעזה להילחם עבורנו ואנו לא שוכחים אותם עד שיושבו לגבול ישראל.

קרא עוד...

ללמוד עם מרצדס ופורשה: משלחת מהמרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית חזרה מסמינר מקצועי בגרמניה

תלמידי המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת בפ"ת שבו השבוע מסמינר לימודי בגרמניה, בו למדו במכללה למקצועות רכב מהמובילות באירופה וסיירו במפעלי הרכב המובילים בעולם...


תלמידי המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת בפ"ת שבו השבוע מסמינר לימודי בגרמניה, בו למדו במכללה למקצועות רכב מהמובילות באירופה וסיירו במפעלי הרכב המובילים בעולם.

משלחת של תלמידי יד' (בוגרי הנדסאי רכב) מכפר הנוער אמי"ת פ"ת יצאה לסמינר מקצועי בן חמשה ימים בגרמניה, וזאת במסגרת התכנית לקידום מצוינות לימודית וערכית במרכז, המהווה בית ספר מדגים לבצועות הרכב בארץ.

במהלך הסמינר  רכשו הבוגרים ידע מתקדם בתחום אבחון וניהול מנועי בנזין ודיזל ואבחון מתקדם של מערכות בטיחות מתקדמות ברכב באחת מהמכללות הרכב הטובות בגרמניה, בעיר פרנקפורט .

במסגרת הסיור התלמידים ביקרו במפעלי הייצור של מותג הרכב מרצדס ופורשה, נפגשו עם מומחים בתחום הרכב בממוחשב, וטעמו מקצב ההתפתחות המהיר של עולם התחבורה במוזיאונים ובאולמות תצוגה של חברות הרכב הטובות בעולם.

משה עוזיאל, מנהל המכללה במרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת פ"ת:

"הסיור הלימודי המקצועי בגרמניה מצביע על שאיפה למצוינות בחינוך הטכנולוגי בארץ המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת בפ"ת נמנה בים המכללות המובילות בארץ בתחום, וזאת הודות לשיתוף פעולה בין רשת אמי"ת, עריית פ"ת, איגוד המוסכים ו'העצמה טכנולוגית' המייצגת את חברות היבוא בארץ המלווה את הכפר בשנה האחרונה ."

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66
כפתור נגישות פתוח