מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

ברכות בהפסקת צהרים

תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים בפ"ת לא החמיצו אף יום ומיד עם תחילת סבב לימוד הדף היומי ה-14 ייסדו שיעור דף יומי בישיבה והחלו ללמוד את מסכת ברכות. בשיעור, המתקיים...


תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים בפ"ת לא החמיצו אף יום ומיד עם תחילת סבב לימוד הדף היומי ה-14 ייסדו שיעור דף יומי בישיבה והחלו ללמוד את מסכת ברכות. בשיעור, המתקיים על חשבון הפסקת הצהרים, משתתפים עשרות תלמידים ולדברי ראש הישיבה הרב ניצן ברגר, מעביר השיעור: "מרגש לראות תלמידים מוותרים על חלק מזמן הארוחה ועל עוד משחק במגרש בשביל השיעור. את ההתרגשות ניתן לחוש באוויר- התחלה חדשה של חיבור לתורה".

צילום: שייקה פישרמן

קרא עוד...

נשיאת אמי”ת העולמית לתלמידות אולפנית אמי”ת צפת: “אתן מובילות המהפכה החינוכית”

תלמידות אולפנית אמי"ת צפת ארחו השבוע (ב) את נשיאת אמי"ת העולמית הגב' אודרי טרכטמן אשר הגיעה לבית החינוך על מנת להתרשם מהמהפכה החינוכית אותה מובילים בבית החינוך ומהקמפוס החדשני אשר...

תלמידות אולפנית אמי"ת צפת ארחו השבוע (ב) את נשיאת אמי"ת העולמית הגב' אודרי טרכטמן אשר הגיעה לבית החינוך על מנת להתרשם מהמהפכה החינוכית אותה מובילים בבית החינוך ומהקמפוס החדשני אשר בנייתו נשלמת בימים אלו.

בביקור השתתפו גם ראש עיריית צפת מר שוקי אוחנה, ראש מנהל החינוך בעירייה מוטי כהן ומנכ"ל רשת אמי"ת ד"ר אמנון אלדר.

השנה הוקם באולפנה מרחב ייחודי מסוגו בארץ ללמידה חדשנית. המרחב, המעוצב על פי עקרונות האדריכלות הפדגוגית המתקדמת ביותר, מאפשר למידה משמעותית במגוון עמדות למידה בהן מתרחשת למידת חקר אישית, זוגית וקבוצתית.

חברות מועצת התלמידות של האולפנית ליוו את האורחים בסיור בבית החינוך והציגו בפניהם את מרחבי הלמידה החדשניים והסבירו אודות תכניות הלמידה הייחודיים  המתקיימת במרחבים אלו.

 ראשי אמי"ת והעיריה זכו להסבר מרחל אילוז רכזת הספרות ושירה סגל רכזת ההיסטוריה על שיטות למידה מהפכניות המקדמות כל תלמידה להצלחה על ידי חיבור משמעותי לחומר הנלמד.

במהלך היום התארחו באולפנית גם מנהלי קהילת צפון של רשת אמי"ת וצוותים נבחרים של מורים ומחנכים ליום של למידה משותפת והתמקצעות במרחבי למידה שונים.

ראש העיר שוקי אוחנה ברך את התלמידות, המחנכות ואת המנהלת יפה שמש-פרג'ון ואמר כי "העיריה תמשיך להשקיע משאבים בחינוך וללוות את האולפנית בתהליך הצמיחה וההתפתחות."

נשיאת אמי"ת אודרי טרכטמן הדגישה בדבריה כי אולפנית אמי"ת צפת עומדת בראש מהפכה פדגוגית  ואמרה כי ההשקעה של צוות החינוך וההנהלה ניכרת בכל פינה בבית החינוך.

מנהלת בית החינוך יפה שמש פרג'ון הודתה לנשיאת אמי"ת אודרי טרכטמן, למנכ״ל רשת אמי״ת ד״ר אמנון אלדר, ולראש עריית צפת שוקי אוחנה על השותפות והסיוע, ולצוות החינוך וההוראה אשר לדבריה "עושה ימים ולילות להצלחתה וצמיחתה של כל תלמידה".

האולפנית, זוכת פרס החינוך הארצי לשנת 2015, עברה מהפך בשנים האחרונות והפכה לבית חינוך משגשג עם 94% זכאות לבגרות, כאשר כ- 50% מהתלמידות נבחנו ב- 5 יחידות באנגלית, וכ50% נבחנו ב- 4-5 יחידות לימוד במתמטיקה. התלמידות נבחנות במגוון מגמות לימודים - פיזיקה, כימיה וביולוגיה לצד תקשורת וקולנוע, משפטים, פרחי רפואה וחינוך לגיל הרך.

נתוני ההצלחה של אולפנת אמי"ת צפת גבוהים באופן משמעותי ממוסדות חינוך דומים ומהממוצע הארצי, הישג הבולט במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בבית חינוך הטרוגני ובלתי ממיין .

בית החינוך בולט גם באחוז גבוה של תלמידות הזכאיות לתעודת בגרות חברתית -  100% מהתלמידות עמדו בקריטריונים של משרד החינוך לקבלת תעודה על התנדבות ותרומה לקהילה ולחברה.

בתמונה (מימין) זיוית כהן רכזת חינוכית, יפה פרג'ון-שמש מנהלת אולפנית אמי"ת צפת, שוקי אוחנה ראש העיר צפת, אודרי טרכטמן נשיאת אמי"ת, ד"ר אמנון אלדר יו"ר אמי"ת

צילום: אלון נפתלי
קרא עוד...

מפתח תקוה לפולין ובחזרה: תלמידי ישיבת אמי”ת כפר גנים מסכמים את מסע הזכרון לפולין

מסכמים וזוכרים: לקראת יום י' בטבת אשר חל השבוע (ג) ואשר אותו קבעה הרבנות הראשית לישראל כ"יום הקדיש הכללי" לזכר קרבנות השואה, התכנסו תלמידי כתה י"ב בישיבת אמי"ת כפר גנים...


מסכמים וזוכרים: לקראת יום י' בטבת אשר חל השבוע (ג) ואשר אותו קבעה הרבנות הראשית לישראל כ"יום הקדיש הכללי" לזכר קרבנות השואה, התכנסו תלמידי כתה י"ב בישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת לערב סיכום המסע לפולין ממנו שבו לפני מספר שבועות, ערב הנערך מדי שנה בתאריך זה.

הערב, בו לקחו חלק סבים, הורים ,מורים ומחנכים,  נפתח בתערוכה בה הציגו התלמידים תמונות שצלמו במהלך המסע לצד פריטי אומנות ומיצגים בנושא השואה, החורבן, הקדיש והמשפחה.

התלמידים רגשו את הנוכחים בהקראת קטעים מתוך יומני המסע אותם ערכו ומשיר שכתב אחד התלמידים במהלך המסע והולחן מאז החזרה ארצה על ידי  שנים מחבריו.

לאחר דברי הסיכום של נציגת ההורים, הוקרן סרט המסע המתעד את המקומות והאתרים בהם בקרו התלמידים ואת החוויות והרגשות אותן חוו במהלך המסע.

תלמיד הישיבה מעין קטוביץ: "ערב הסיכום היה חלק משמעותי במסע- הסיום הרשמי שלו עבורנו. הסברנו להורים מה עברנו שם על מנת שגם הם יהיו שותפים,  ועל ידי השיח איתם  נוכל לעכל טוב יותר את המסע ולהשלים את התהליך שעברנו בו".

הרב ניצן ברגר ראש ישיבת אמי"ת כפר גנים : "התלמידים בחרו לחתום את הערב המרגש במילותיו של אברהם שלונסקי בשירו הנדר : 'נדרתי הנדר לזכור את הכל, לזכור - ודבר לא לשכוח.' המסע הותיר רושם עז בקרב התלמידים, רושם אשר ילווה אותם בהמשך דרכם ויעצים אותם כדור המנהיגים הבא של מדינת ישראל".

 

צילום: הלל בן מאיר

קרא עוד...

ישיבת אמי”ת אשדוד זכתה השבוע בפרס החינוך המחוזי: בית הספר המצטיין של החמ”ד במחוז דרום

ישיבת אמי"ת אשדוד זכתה השבוע (א) בפרס החינוך המחוזי כביה"ס המצטיין במחוז דרום של החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי)...


ישיבת אמי"ת אשדוד זכתה השבוע (א) בפרס החינוך המחוזי כביה"ס המצטיין במחוז דרום של החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי).

בטקס שנערך בקריית הנוער בירושלים קיבל ראש הישיבה הרב שלום מלול משוש נגר ראש החמ"ד את תעודת ההצטיינות בשם כל צוות החינוך וההוראה.

בטקס לקחו חלק גם  מיכל דה-האן סגנית ראש החמ"ד, הרב דוד חטואל מפקח החמ"ד מחוז דרום, בועז קולומבוס מפקח ארצי על יסודי ורני שגיא מרכז וועדת הפרס.

בחודש שעבר ביקרה בישיבה וועדת הפרס ובראשה בועז קולומבוס, מפקח ארצי על יסודי במשרד החינוך. חברי הוועדה נחשפו לפרויקטים הפועלים בבית החינוך בתחום התורני-ערכי והלימודי, שוחחו עם תלמידים, מורים וחברי צוות ההנהלה, ביקרו בשיעורים  ושמעו על השאיפות וההצלחות של בית החינוך .

ישיבת אמי"ת אשדוד הוקמה לפני 8 שנים מתוך חזון ראש העיר ליצור מוקד רוחני תורני ברוח הציונות הדתית בעיר החמישית בגודלה בארץ . כיום הישיבה מונה 380 תלמידים מכיתות ז-יב ונותנת מענה תורני, לימודי וחברתי לציבור הרחב.

הישיבה מתאפיינת בשילוב חינוך תורני-ערכי לצד לימודים אקדמאיים ברמה גבוה, עם 100% זכאות לבגרות לבוגרי המחזור הראשון בישיבה.

בישיבה קיימות מספר מסגרות לימוד תורה מתוך בחירה ביניהם יכול כל תלמיד יכול לבחור על מנת להעשיר את הידע התורני שלו .

הישיבה מקדמת מצוינות לימודית במגוון תכניות למידה ייחודיות, וזאת במקביל לקליטת עליה במספרים יוצאי דופן ושילוב של תלמידים בעלי לקות תקשורתית (ASD) המשתלבים בכל הוויי בית החינוך.

הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד: " החלום של ישיבה ציונית דתית מצויינת קם ומתגשם בעיר אשדוד. הצלחת בית החינוך היא תוצאת עמלם המשותף של כל צוות החינוך וההוראה בשיתוף העירייה, משרד החינוך ורשת אמי"ת  לטובת כל אחד מתלמידינו".

 

בתמונה (מימין): סגנית ראש החמ"ד מיכל דה-האן, ראש החמ"ד שוש נגר, מנהל חט"ע הרב אלעד פורטל, מפקח ארצי על יסודי במשרד החינוך, ראש הישיבה הרב שלום מלול, מפקח החמ"ד במחוז דרום הרב דוד חטואל, יועץ בית החינוך הרב חגי גבאי, מנהל חט"ב אורן אלקרייף  ומזכיר וועדת הפרס רני שגיא.

צילום: תומר שופר

 

צילום: תומר שופר

 

קרא עוד...

בית החינוך אמי”ת בר אילן גוש דן זכה השבוע בפרס החינוך המחוזי

בטקס חגיגי שנערך השבוע (א) בירושלים הוענק פרס החינוך המחוזי לבית החינוך אמי"ת בר אילן גוש דן, בית הספר המצטיין של החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) במחוז תל אביב...


בטקס חגיגי שנערך השבוע (א) בירושלים הוענק פרס החינוך המחוזי לבית החינוך אמי"ת בר אילן גוש דן, בית הספר המצטיין של החמ"ד (חינוך ממלכתי דתי) במחוז תל אביב.

בטקס שנערך בקריית הנוער בירושלים קבל תומר שופר מנהל בית החינוך את תעודת ההצטיינות משוש נגר ראש החמ"ד.

בטקס לקחו חלק גם  מיכל דה-האן סגנית ראש החמ"ד, רבקה הלינגר מנהלת חמ"ד מחוז תל אביב, דלילה כהן מפקחת בית החינוך בועז קולומבוס יושב ראש ועדת פרס החינוך ורני שגיא מרכז וועדת הפרס.

אמי"ת בר אילן גוש דן בולט בנוף החינוכי בארץ בשילוב בין מצוינות אקדמאית להעצמה רגשית ואישית. במקביל לקידום התלמידים למצוינות בכל נתוני התמונה החינוכית של משרד החינוך, מוביל ביה"ס תכנית ייחודית להעצמה רגשית על ידי יוזמות חינוכיות רגשיות פורצות דרך, כמו מרחב ייחודי לשיח רגשי המאפשר למידה חווייתית ושונה דרך חיבור לעולם הרגש על בסיס ערכי- תורני, באופן חדשני במערכת החינוך בישראל.

תומר שופר מנהל בית החינוך אמי"ת בר אילן: "הצלחת בית החינוך היא תוצאת עמלם המשותף של כל צוות החינוך וההוראה בשיתוף העירייה, משרד החינוך ורשת אמי"ת  לטובת כל אחד ואחד מתלמידינו".

 

בתמונה (מימין): מיכל דה-האן סגנית ראש החמ"ד, רבקה הלינגר מחמ"דית מחוז ת"א, שוש נגר ראש החמ"ד, רונית משה סגנית פדגוגית בבית החינוך, המפקחת דלילה כהן , חגית מרגלית יועצת, בועז קולומבוס יושב ראש ועדת פרס החינוך, המנהל תומר שופר, אבי יעקבי סגן המנהל ושלומי רוזנברג מנהל חט"ב.

צילום: שלום מלול

קרא עוד...

כבוד לנבחרת אמי”ת י’ אשדוד – נצחון במוקדמות גמר תחרות  הרובוטיקה הארצית  FTC

נבחרת הרובוטיקה של בית החינוך אמי"ת י' אשדוד זכתה  במקום הראשון במוקדמות הגמר הארצי של תחרות הרובוטיקה FTC הבינלאומיות לתלמידי חטיבת הביניים...


נבחרת הרובוטיקה של בית החינוך אמי"ת י' אשדוד זכתה  במקום הראשון במוקדמות הגמר הארצי של תחרות הרובוטיקה FTC הבינלאומיות לתלמידי חטיבת הביניים.

נבחרת Robo teens, המורכבת מתלמידי כתות ט-י"א בבית החינוך בהנחיית המנטורית אלחנדרה פילניק והמורה חן פורטל, התמודדו השבוע במחנה האימונים שנערך במשגב שבגליל, לקראת הגמר הארצי.

במסגרת תחרויות הרובוטיקה הבינלאומיות FIRST מתמודדות נבחרות במקצי גיל שונים מדי שנה בתכנות ותפקודי רובוט סביב נושא שנתי נבחר. השנה, כמחווה לסרטי "מלחמת הכוכבים", יתמודדו הנבחרות בתכנות רובוט המדמה רכב חלל שמשימתו להניע בלוקים ולבנות מגדלים. הנבחרות צוברות ניקוד על תפקודי רובוט מצטיינים על משטח המשחק ועמידה בכללי משחק ספורטיבי הוגן מול הנבחרות המתחרות.

נבחרת אמי"ת י' אשדוד הצטיינה לכל אורך התחרות והרשימה את השופטים בתפקודי הרובוט ובשיתוף הפעולה בין כל חברי הנבחרת.

בשלב הראשון של התחרות התחרתה הנבחרת מול עשרות נבחרות מכל רחבי הארץ וזכתה במקום השני. במקצה חצי הגמר, בברית עם נבחרת תל-מונד ולאחר משחק מותח, השיגה הנבחרת את הניקוד הגבוה ביותר ודורגה כנבחרת המצטיינת ביותר לקראת התחרות הארצית שתערך בחודש הבא בהיכל שלמה בתל אביב.

הצטיינותה של הנבחרת בשלב המוקדמות משמעותי ליצירת הבריתות לקראת הגמר הארצי, ולסיכוי לזכות בכרטיס לתחרות הבינלאומית בזכות יצירת ברית חזקה.

העבודה על הרובוט בצירוף תיעוד התהליך במחברת הנדסית תזכה את התלמידים ב-5 יח"ל טכנולוגיות המוכרות לתעודת בגרות על ידי משרד החינוך.

מוטי ארבל, מנהל ביה"ס הודה לצוות המלווה את הנבחרת על מסירות ללא גבול אשר לדבריו, מובילה את הנבחרת להצלחה לאורך העונה:  "תודה והוקרה מגיעות לעיריית אשדוד ולרשת אמי"ת, על התמיכה והליווי של תכניות הרובוטיקה בבית הספר. אין ספק שזו עוד דרך לגדל דור מצוין. אני בטוח כי נכונה לנבחרת הצלחה רבה בהמשך התחרות".

.

 

 

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת מבית שמש במרכז חקר החלל בארה”ב

תלמידי  מגמות המדעים מאמי"ת דביר, אמי"ת שחר ואולפנת אמי"ת נגה בבית שמש נבחרו למשלחת תלמידים מבית שמש שיצאה למחנה חקר חלל במרכז קנדי בפלורידה ארה"ב...


תלמידי  מגמות המדעים מאמי"ת דביר, אמי"ת שחר ואולפנת אמי"ת נגה בבית שמש נבחרו למשלחת תלמידים מבית שמש שיצאה למחנה חקר חלל במרכז קנדי בפלורידה ארה"ב.

המשלחת יצאה למרכז החלל במסגרת תכנית ערים תאומות בה שותפות בית שמש ופלורידה, יוזמת רון ושלבי שלטון ובהובלת מנהל המחלקה לקשרי חוץ בעיריית בית שמש הרלי שטרק.

התלמידים השתתפו בחקר פתרון לבעיות מדעיות איתן מתמודדים בשהות בחלל, וזכו לסיור מודרך במרכז החלל "קנדי" של NASA בפלורידה ולמפגש עם האסטרונאוט שרווד קלארק ספרינג.

צילום: מרכז קנדי לחלל

 

קרא עוד...

מסיימים את הש”ס באמי”ת בר אילן גוש דן. התלמיד שסגר מעגל וחזר כמחנך- סיים את הש”ס עם תלמידיו

נתנאל זוהר, בוגר אמי"ת בר אילן גוש דן, סגר השבוע מעגל בחייו. באותו בית ספר בו הוא למד ואליו חזר כמחנך אחרי שנות ישיבה, צבא ולימודים , שם חגג השבוע...


נתנאל זוהר, בוגר אמי"ת בר אילן גוש דן, סגר השבוע מעגל בחייו. באותו בית ספר בו הוא למד ואליו חזר כמחנך אחרי שנות ישיבה, צבא ולימודים , שם חגג השבוע את סיום הש"ס- הדף היומי בגמרא.

נתנאל, אשר סיים את לימודיו בבית הספר לפני כעשור, התמיד בלימוד ה"דף היומי" בגמרא , לימוד יומי המקיף את התלמוד כולו בשבע וחצי שנים. עם חזרתו לבית הספר שלו כמחנך לפני ארבע שנים ייסד שיעור גמרא קבוע בבית הספר לפני פתיחת יום הלימודים, אליו הוזמנו תלמידים להצטרף מתוך בחירה.

בשבוע החולף ציינו מאות אלפי לומדי תורה ברחבי העולם היהודי את סיום סבב הלימוד של הדף היומי (ארוע המתרחש אחת לשבע וחצי שנים), ונתנאל איתם.

את הסיום החגיגי בחר נתנאל לערוך בבית החינוך בו גדל, עם התלמידים אשר ליוו אותו בלימוד הגמרא מכניסתם לבית הספר בכתה ז' ועד היום.

למעמד החגיגי הצטרף גם הרב יצחק אביעד מחנך כתה י' אשר התמיד אף הוא בלימוד הדף היומי וסיים את הש"ס ותלמידיו לצדו.

כל תלמידי בית החינוך הצטרפו למעמד סיום הש"ס ובשירה וריקודים הקיפו את הלומדים הנרגשים.

נתנאל זוהר מסכם את המעמד המרגש:  "התרגשתי מאוד לעמוד מול מעגל של מורים, מורות ותלמידים, ולחגוג את סיום הש"ס. זו הייתה בשבילי סגירת מעגל מאוד משמעותית.  במקום בו גדלתי וחונכתי, אני זוכה עכשיו לתת מעצמי ולקבל המון אהבה ותמיכה חזרה".

יהונתן דונל, תלמידו של נתנאל: "כיף מאוד ללמוד כל בוקר שיעור קצר לפני התפילה. כל יום אתה מתקדם קצת במסכת ביחד עם חברים, ופתאום אחרי חצי־שנה - שנה אתה קולט שסיימתם מסכת שלמה ביחד, והסיפוק גדול מאוד".

תומר שופר מנהל אמי"ת בר אילן גוש דן, שהיה גם מחנכו של נתנאל : "התרגשנו להשתתף בשמחתם של בוגרינו, מחנכינו ותלמידינו, שאין שמחה כשמחת העוסק בתורה. אנו גאים בתלמידים שבחרו להפוך את התורה לחלק מחייהם- תורת חיים המחוברת לחיים."

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96
כפתור נגישות פתוח