קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

ערב “שירת הבקשות” בישיבת אמי”ת אשדוד

מאות הורים ותלמידים לקחו חלק בשבוע שעבר בערב פיוטים ייחודי יוזמת ישיבת אמי"ת אשדוד : ערב "שירת הבקשות" אשר נערך באולמי בית האופרה באשדוד...


מאות הורים ותלמידים לקחו חלק בשבוע שעבר בערב פיוטים ייחודי יוזמת ישיבת אמי"ת אשדוד : ערב "שירת הבקשות" אשר נערך באולמי בית האופרה באשדוד.

בערב, בו השתתפו מאות תלמידים, מורים ובני משפחותיהם , הופיעו פייטנים צעירים תלמידי הישיבה בליווי מנחה הפייטנים רפאל בן דוד, וריגשו את הקהל בכישרון פיוט יוצא דופן.

בערב החגיגי לקחו חלק ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, סגנו גבי כנפו, מפקח הישיבה הרב אלי אדרי , מנהל קהילת דרום ברשת אמי"ת אביגדור ויצמן, ורבני הקהילות הרב שמואל טולידאנו והרב מאיר אבוחצירא אשר נשאו דברי התעוררות ואמונה.

המשתתפים נהנו מסעודה חגיגית אשר לוותה בצלילי פיוט ונגינה.

הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמי"ת אשדוד הודה  לתורם אשר ביקש להשאר בעילום שם על תרומתו הגדולה לאירוע, ולמנהל חט"ב אורן אלקרייף על הפקת הערב הייחודי:

"זכינו להמשיך במסורת הישיבה- ערב של פיוטים ובקשות, להתרוממות הלב והנפש. בעבר היתה שירת הבקשות מחדירה קדושה ללבבות בלילות החורף הארוכים. אנו מחזירים את הניגונים והפיוטים לדור הצעיר, ומאחדים את קהילת הישיבה סביב הפיוט והתפילה המשותפים".

קרא עוד...

סיור של חיבור

תלמידות כתות ט באולפנת אמי"ת גבעת שמואל יצאו לסיור הכרות עם העיר הקרובה אך גם רחוקה- בני ברק...


תלמידות כתות ט באולפנת אמי"ת גבעת שמואל יצאו לסיור הכרות עם העיר הקרובה אך גם רחוקה- בני ברק.

הסיור נערך במסגרת סדנת "מפגש תרבויות בארץ ישראל " בו נפגשות התלמידות עם מגזרים ותרבויות שונות בחברה הישראלית. 

הבנות התחילו את הסיור בביקור בקהילת ויז'ניץ בעיר ובאגודת "רפואה וחיים" של הקהילה. הבנות שמעו  ממנהלי העמותה על גמילות החסדים בקהילה החרדית.

במהלך הסיור למדו הבנות על השכונות השונות בעיר ועל גדולי הדור של הקהילות השונות .

במרכזו של הסיור עמד ביקור בבית משפחת קלינמן המזוהה עם הפלג הליטאי.  בעלת הבית סגנית מנהלת בסמינר וולף , בתה בת גילן של האורחות הלומדת בסמינר וולף, ואב המשפחה ארחו את התלמידות ,ערכו עמן שיח פתוח  וענו על שאלותיהן על שידוכים, שעות הפנאי, שיוויון בנטל ועוד.

בתום הביקור התפנו התלמידות לסיבוב קניות מתבקש ברחובה הראשי של העיר, רחוב רבי עקיבא , וחזרו הביתה עמוסות בחוויות וטעמים.

חנית פרשטנד, ראשת האולפנה: "אנו מחנכים את תלמידותינו להכרות וחיבור עם חלקיה השונים של החברה הישראלית בשאיפה לגלות כי המחבר - רב על המפריד".

קרא עוד...

תלמידות אולפנת אמי”ת להבה בקדומים לנשיא העצרת הכללית של האו”ם: “גנה את רצח הרב רזיאל שבח”

בעקבות הרצח של הרב רזיאל שבח בדרך לביתו בחוות גלעד בשומרון, יצאו תלמידות אולפנת אמי"ת להבה בקדומים במכתב לנשיא העצרת הכללית של האו"ם מרוסלב לאג'ק בדרישה לגנות את הרצח ואת...


בעקבות הרצח של הרב רזיאל שבח בדרך לביתו בחוות גלעד בשומרון, יצאו תלמידות אולפנת אמי"ת להבה בקדומים במכתב לנשיא העצרת הכללית של האו"ם מרוסלב לאג'ק בדרישה לגנות את הרצח ואת התייתמותם של ששת ילדיו של שבח.

את המכתב נסחו התלמידות במסגרת שיעור האנגלית בליווי המורה חיה היומן, בשמן של כאלף תלמידות האולפנה הממוקמת לא רחוק ממקום הרצח.

בין השאר כתבו התלמידות לנשיא:" כיצד ייתכן הדבר שאדם חף מפשע נרצח בישראל על ידי מחבלים בדרכו הביתה למשפחתו לאחר יום עבודה, ולא נשמע אף גינוי מצד האו"ם?".

כחלק מתכנית הלימודים למדו התלמידות על תולדות האו"ם ומטרותיו ולדבריהם נדהמו לגלות "סתירות רבות בין העובדות הכתובות באמנת האו"ם לבין המציאות שקיימת בשטח".

התלמידות דרשו במכתבן: "אנו מצפות מהאו"ם שיגנה את הרצח של הרב רזיאל שבח ופעולות טרור אחרות ברחבי העולם ובישראל בפרט."

את המכתב שלחו התלמידות לנשיא העצרת הכללית של האו"ם עם העתק לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרב אפרים זיק ראש אולפנת אמי"ת להבה: "בנות האולפנה לא יכלו לחבוק ידיים ולשבת אדישות אל מול הרצח הברוטאלי של הרב שבח. הן זעקו את זעקת דמיו של הרב , ודרשו מהאו"ם גינוי רצח של חפים מפשע שכל חטאם הוא בכך שהם יהודים. אני גאה בבנות שנטלו יוזמה ופעלו באחריות אזרחית ובגאווה יהודית".

קרא עוד...

פרס החינוך של ארגון המורים – לאמי”ת דביר בבית שמש

חטיבת הביניים בבית החינוך אמי"ת דביר זכתה השבוע בפרס החינוך של ארגון המורים לשנת תשע"ח על הצטיינות חברתית ערכית ותרומה לקהילה- זוכה יחידה מהחינוך הממלכתי דתי...


חטיבת הביניים בבית החינוך אמי"ת דביר זכתה השבוע בפרס החינוך של ארגון המורים לשנת תשע"ח על הצטיינות חברתית ערכית ותרומה לקהילה- זוכה יחידה מהחינוך הממלכתי דתי.

פרס החינוך של ארגון המורים מוענק לבתי חינוך המתבלטים ביזמות חינוכיות, תרומה לקהילה והתנדבות.

בטקס שנערך השבוע באולמי "אווניו" בקרית שדה התעופה במעמד שר החינוך, בכירי המשרד ומר רן ארז יו"ר ארגון המורים, נבחרה חטיבת הביניים של בית ספר אמית דביר בית שמש לקבל את הפרס היוקרתי על יוזמות ייחודיות של תרומה לקהילה בהובלת הרכזת החברתית רחל זבולון.

מנהל אגף החינוך בבית שמש,  הרב יוחנן קירשנבוים, הגיע אף ה

 

וא לכבד את צוות החינוך וההנהלה ובראשם המנהל ארז בר און ומנהל חט"ב שמואל כורש, במעמד המרגש, בו זכה בית החינוך בתעודת הוקרה ופרס כספי.

הסלוגן שאומץ על ידי ועדת הפרס בטקס, חובר על ידי תלמידי אמי"ת דביר, שקבעו כי "ה'לתת' הוא ה'לקבל' החדש".

שמואל כורש, מנהל חטיבת הביניים: "הערכים החברתיים שאנו מחנכים אליהם, הם היסוד המוסרי שעליו המדינה בנויה והם הבסיס לדמותו של הבוגר שאנו שואפים לגדל בבית החינוך שלנו, לצד השאיפות האקדמיות".

 

קרא עוד...

הגביע לנבחרת אמי”ת י אשדוד- שנה שניה ברציפות

נבחרת הרובוטיקה של בית החינוך אמי"ת י' אשדוד זכתה  במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה המחוזית של ה-FLL, תחרויות הרובוטיקה הבינלאומיות לילדים ונוער- שנה שניה ברציפות...


נבחרת הרובוטיקה של בית החינוך אמי"ת י' אשדוד זכתה  במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה המחוזית של ה-FLL, תחרויות הרובוטיקה הבינלאומיות לילדים ונוער- שנה שניה ברציפות.

בהנחיית המנטורית אלחנדרה פילניק והמורות חן פורטל ואורטל נח התמודדו התלמידים בתחרות הרובוטיקה FLL מול 45 נבחרות מהאזור.

הנבחרת זכתה במקום הראשון  בקטגוריית חקר ועלתה לשלב הארצי של התחרות שייערך בשבועות הקרובים בהיכל 'מנורה מבטחים' בתל אביב בהשתתפות 104 נבחרות מכל רחבי הארץ . עשר הנבחרות שידורגו ראשונות ,ייצגו את ישראל בתחרות העולמית בארצות הברית או באירופה.

במקביל עלתה הנבחרת לרבע גמר תחרות GIA העולמית לעבודות חקר, בה יקחו חלק 80 נבחרות מכל רחבי העולם.

נושא התחרות השנה היה הידרודינמיקה -  חקר המים. במקביל לתפקודי רובוט , תלמידי אמי"ת י' אשדוד בחרו לחקור את נושא הפיכת שתן למים במקרי קיצון ובתנאי הישרדות, תוך עשיית שימוש בתהליכים כימיים.

מוטי ארבל , מנהל אמי"ת י אשדוד :

"התחרות הינה אירוע שיא של חודשים בהם הנבחרת עבדה על גיבוש, שיתוף פעולה, בנייה טכנית ותכנות. התלמידים יוצאים נשכרים במגוון רחב של היבטים חברתיים ולימודיים , ואנו גאים בהם על התהליך כולו ועל הזכייה- ומאחלים להם המשך הצלחה."

 

קרא עוד...

מהפכת התקשוב באמי”ת האופק אור-עקיבא

מהפך התקשוב בבית החינוך אמי"ת האופק : תלמידים ומורים נעזרים בטכנולוגיה לקידום תהליכי למידה חדשניים...


מהפך התקשוב בבית החינוך אמי"ת האופק : תלמידים ומורים נעזרים בטכנולוגיה לקידום תהליכי למידה חדשניים.

התלמידים באמי"ת האופק קבלו מחשבים ניידים המשמשים אותם לעבודה בכיתות, במסגרת השיעורים העיוניים. עבודות החקר מתבצעות על ידי התלמידים בזמן השיעור והמורה משמש ככלי עזר להשגת המידע הנגיש והאינסופי שהמחשב מאפשר.

מרכז הלמידה שהוקם בתחילת השנה על-ידי מנהלת בית הספר, מאוייש על ידי מורים בכל שעה ושעה במהלך יום הלימודים. מרכז זה, מאובזר במחשבים וטאבלטים, העומדים לרשות התלמידים. תלמיד שזקוק ללמידה פרטנית, מקבל מענה במרכז הלמידה אשר מספק באופן מדוייק את המענה המתאים לכל תלמיד. מרכז הלמידה אף משמש את צוות המורים והסייעות שעוברים קורסים והשתלמויות אחת לשבוע.

במסגרת מהפכת התקשוב, מורי בית החינוך קבלו שי קטן-גדול מהמנהלת,  מרים שבתאי:  טאבלטים חדשים לשימוש התחדשות  בהוראה. המורים נעזרים בטאבלטים ככלי להוראה חווייתית, היוצרת סקרנות ועניין בקרב התלמידים. כך למשל, שיעור היסטוריה נלמד בכיתה באמצעות קישורים אינטרנטיים ואפליקציות הדורשות מהתלמיד חקירה והשגת ידע באופן עצמאי.

במקביל להובלת החדשנות בבית הספר, תלמידי אמי"ת האופק עוברים קורס הסמכת בקרים מתוכנתים וקורס "הבית החכם" למגמת החשמל וקורס מייקרוסופט בענן למגמת ניהול עסקי. בית הספר לוקח חלק בתוכנית ארצית של משרד החינוך לקידום החינוך הטכנולוגי הנקראת "שילוב תלמידים בתעשייה". במסגרת התוכנית נוצר שיתוף הפעולה המוצלח בין מכללת רופין לבית הספר. קורס נוסף שתלמידי אמי"ת האופק מקבלים השנה, כמו בשנים קודמות, קורס "חיים בפלוס" המדריך אותם להתנהלות פיננסית נכונה, צרכנות נבונה ומתן כלים לחיים בעתיד.

מנהלת בית החינוך מרים שבתאי, מסכמת:  "החדשנות מתחילה בשגרה, והמשימה המוטלת עלינו היא לייצר שגרה טובה ונכונה לתלמידים. עלינו לדאוג ששגרה זו תדבר בשפתם ואליהם. כך נגיע לכל תלמידה ותלמיד ולא נחמיץ אף אחד מהם, שהרי בית הספר שלנו ידוע כמי שלא מוותר על אף תלמיד!".

קרא עוד...

‏פרס החינוך הדתי לישיבת אמי”ת חברותא בכפר בתיה

ישיבת אמי"ת חברותא (ע"ש ביננפלד) בכפר בתיה, רעננה,  היא זוכת פרס החינוך הדתי לשנת תשע"ח, כך פרסם משרד החינוך, וזאת בשל הישגים חינוכיים משמעותיים...


ישיבת אמי"ת חברותא (ע"ש ביננפלד) בכפר בתיה, רעננה,  היא זוכת פרס החינוך הדתי לשנת תשע"ח, כך פרסם משרד החינוך, וזאת בשל הישגים חינוכיים משמעותיים.

את ההודעה על הזכייה קיבל מנהל הישיבה, הרב אבינועם אלמגור מראש מנהל החמ"ד, הרב ד"ר אברהם ליפשיץ. הישיבה זכתה בפרס על השקעה והתמדה, עשייה יצירתית ושליחות חינוכית גדולה, המהווה דוגמה ומקור השראה למוסדות חינוך.

ישיבת אמי"ת חברותא היא ישיבה ייחודית המעניקה הזדמנות לתלמידים שמסיבות שונות לא מצאו את מקומם במוסדות החינוך הרגילים . על ידי מתן ביטוי לאינטליגנציות נוספות לבד מאלו שבאות לידי ביטוי בבית הספר הרגיל והתמחות במגמות ייחודיות, תלמידי הישיבה מגלים בעצמם כישרונות מיוחדים שלא ידעו שיש בהם, ובעזרת האמון הבלתי מתפשר של הצוות החינוכי - מוציאים אותם מהכח אל הפועל .

תלמידי מגמת הסיירות כובשים את שביל ישראל ב50 יום רצופים של מסע ללא סלולרי, תלמידי מגמת המוזיקה מפיקים קונצרטים שנתיים ויצירות מוזיקליות מקוריות, תלמידי מגמת הרכיבה הופכים למדריכי רכיבה טיפולית, ועוד.

תלמידי הישיבה מתנדבים במסגרת הקהילה דרך קבע, בסיוע לנזקקים ולחלשים.  על אף שתעודת בגרות איננה חובה בישיבה- אחוזי הזכאות לבגרות מפתיעים. בוגרי הישיבה משתלבים בכל תחומי החברה במדינה- בצבא, ביצירה ובאקדמיה.

ראש הישיבה , הרב אבינעם אלמגור, מדגיש כי בית החינוך מהווה דוגמא  למחויבות של צוות ביה"ס להעצמת כל תלמיד על ידי חינוך לערכים והעצמה אישית: "המוטו החינוכי המוביל את הישיבה הוא "הדבר החשוב ביותר הוא לעשות טובה למישהו", והוא חלק מתהליך הבניה וההעצמה האישית והחברתית של התלמידים בישיבה".

אלמגור ביקש  להודות לשותפים לדרך, רשת אמי"ת והמנהל לחינוך התיישבותי.

ד"ר אמנון אלדר , מנכ"ל רשת אמי"ת בירך את הישיבה על ההישג המשמעותי ועל קבלת פרס החינוך הדתי: " אנו גאים בעשייה החינוכית המשמעותית הנעשית בישיבה. משאבים רבים מושקעים במיצוי יכולותיו האישיות והלימודיות של כל תלמיד  ,והם  מניבים פרי, הצלחתם של התלמידים והאמון שנותנים ההורים בבית החינוך ."

קרא עוד...

תלמידי בית החינוך אמי”ת המר במבצע “הפלאפל של דוגו”

תלמידי בית החינוך אמי"ת המר ברחובות חברו בשבוע שעבר לניצול השואה "דוגו", דוד ליטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ , 18.1 , באכילת שתי מנות פלאפל ,...


תלמידי בית החינוך אמי"ת המר ברחובות חברו בשבוע שעבר לניצול השואה "דוגו", דוד ליטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ , 18.1 , באכילת שתי מנות פלאפל , המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח הישראלית על הסבל והרעב.

התלמידים שמעו את סיפורו של דוגו והחליטו שכל בית החינוך כולו יתגייס לקיים את בקשתו.

בסיוע רכז החינוך החברתי רועי פיזם, ערכו התלמידים בכל כתה סעודת פלאפל חגיגיות, ולא שכחו להצטלם - לבקשתו של דוגו, עם שלטים שהכינו במיוחד עבורו , הכיתוב "עם ישראל חי".

גם חברי צוות החינוך המנהלה וההנהלה של בית החינוך הצטרפו ליוזמה, התכבדו במנת פלאפל ושלחו לדוגו תמונה וברכה.

רפי מימון, מנהל קריית החינוך אמי"ת המר:

"סיפורו של דוגו , איש בעל תעצומות נפש , הותיר חותם עמוק בקרב התלמידים. לראות ניצול שואה ששרד מהתופת הנוראה וממשיך לחיות באמונה גדולה, העמיק בליבם את האמונה בנצחיותו של עם ישראל בארץ ישראל".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57