קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

מדעניות ברשת- מפגשים מהסוג המדעי באולפנת אמי”ת להבה קדומים

תלמידות מגמת ביולוגיה באולפנת אמי"ת להבה בקדומים משתתפות בפרוייקט מדעי מיוחד: "מדען ברשת", באמצעותו הן נפגשות בצורה וירטואלית עם מדענים מומחים במגוון תחומי מדע...


תלמידות מגמת ביולוגיה באולפנת אמי"ת להבה בקדומים משתתפות בפרוייקט מדעי מיוחד: "מדען ברשת", באמצעותו הן נפגשות בצורה וירטואלית עם מדענים מומחים במגוון תחומי מדע.

במסגרת הפרוייקט, המתקיים במרכז למדעים "תפוח הפיס" הסמוך לאולפנה, מתכוננות התלמידות ל"מפגש" עם המדען או המדענית , לומדות מה הוא תחום המומחיות של כל אחד מהם ומכינות שאלות ונושאים לדיון. אחרי ההכנה מתקיים המפגש הוירטואלי – באמצעות מסך גדול ,מקרן ברקו ומחשב, התלמידות והמדענים "נפגשים" במרחב לימודי אחד, לומדים ומשוחחים  .

תלמידות כתה י"ב נפגשו לאחרונה עם הדוקטורנטית נוי ברק ולמדו ממנה על קריאת גלי מוח. הבנות התעניינו בדרך המדעית אותה עברה נוי עד למחקרים העכשוויים בהם היא עוסקת. נוי שיתפה את התלמידות  במחקריה השונים בנושא המוח, וענתה על שאלותיהן הרבות, במיוחד בנוגע לפיתוחים חדשניים בחקר המוח כמו בתחום הפרעות הקשב . לסיכום, דרבנה החוקרת את התלמידות להמשיך ולהתקדם בתחומי המדע .

הרב אפרים זיק, ראש אולפנת אמי"ת להבה:" אנו מעודדים את התלמידות להרחיב את האופקים בתחומי המדעים השונים, במטרה לקדם כל תלמידה למיצוי מלוא יכולותיה בכל תחומי המדע והדעת, תוך שימת דגש על חשיבות השתלבותן של נשים דתיות בעולם המדע האקדמאי".

קרא עוד...

“תלמיד עם כנפיים”- סגן א’ ,בוגר בית החינוך אמי”ת מדעי ברעננה סיים קורס טיס בשבוע שעבר והזמין את המחנך והמנהל שלו למסדר כנפיים

בין מקבלי כנפי טיס בסיום קורס טיס שנערך בשבוע שעבר, היה גם סגן א', בוגר בית החינוך אמי"ת מדעי (ע"ש שטראוס),כפר בתיה,  אשר הזמין את המחנך אמיר פרלמן, ואת המנהל...


בין מקבלי כנפי טיס בסיום קורס טיס שנערך בשבוע שעבר, היה גם סגן א', בוגר בית החינוך אמי"ת מדעי (ע"ש שטראוס),כפר בתיה,  אשר הזמין את המחנך אמיר פרלמן, ואת המנהל שגיא רוזנבאום לטקס הענקת הכנפיים.

סגן א' , עלה ארצה בגיל חצי שנה מאנגליה עם משפחתו ,שהשתקעה ברעננה. א'  סיים  את לימודיו בבית הספר אמי"ת מדעי בהצטיינות בשנת 2012 והמשיך ללימוד תורה לשנה וחצי בישיבת מעלה גלבוע, ומשם לחיל האוויר , לקורס טיס ולהכשרה כנווט קרב.

 בבית החינוך א' זכור כתלמיד מצטיין וכן כשותף לעשיה חברתית ובעל מידות טובות , מאופיין בשקט, צניעות , השקעה ומסירות.

הרב אמיר פרלמן , מחנך באמי"ת מדעי, חינך את א' בתיכון במשך שנתיים. עם סיום הקורס , התרגש לקבל הזמנה להשתתף בטקס הענקת הכנפיים לתלמידו, לצד המנהל שגיא רוזנבאום.

"הפגישה עם א'  על רחבת מסדר הכנפיים  הייתה מעצימה ומרגשת.  א' וחבריו צועדים בנתיב של צמיחה- אנושית וערכית.  אני מאושר על שהתאפשר לי ללוות אותם לאורך חלק מנתיב זה" , אומר אמיר.

שגיא רוזנבאום, מנהל בית החינוך אמי"ת מדעי :"אנו גאים בקשר האמיץ שנשמר עם תלמידינו סגן א' וחברין הבוגרים, ומברכים אותו על הישגיו ועל בחירתו בשירות כה משמעותי".

 

קרא עוד...

מרתון למידה מתוקשבת באולפנת אמי”ת נגה

השבוע התנסו תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש במרתון מיוחד במינו- מרתון של למידה מתוקשבת –מוקאתון...


השבוע התנסו תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש במרתון מיוחד במינו- מרתון של למידה מתוקשבת –מוקאתון.

המוקאתון (MOOC- ראשי תיבות massive open online  course- קורס מתוקשב ללמידה המונית) הוא מרתון של  קורסים אקדמיים הנלמדים בצורה וירטואלית, המתקיים בשיתוף מחלקת התקשוב של משרד החינוך .

אולפנת אמי"ת נגה נבחרה על ידי משרד החינוך כאחד מבתי הספר המובילים פדגוגיה מתוקשבת , במטרה להחדיר לימודים מתוקשבים למערכת הלימודים והבגרויות .

כהכנה לכך השתתפו תלמידות שכבה י' במרתון למידה קבוצתית של קורסים מקוונים בשפה האנגלית, ממגוון אוניברסיטאות בעולם.

התלמידות התחלקו לקבוצות ובחרו קורסים במגוון נושאים שעניינו אותן ,כגון: תזונה ובריאות, ההיסטוריה של גיבורי העל, עיצוב, תיכנות אנדרואיד ועוד,  והתנסו בלמידה מתוקשבת של קורסים אלו.

נציג מחלקת התקשוב במשרד החינוך שהגיע להשתתף במרתון התרשם מהחדשנות הפדגוגית וממערך התקשוב פורץ הדרך המיושמים באולפנה.

את המרתון הובילה רכזת התקשוב באולפנה אילנה סינגר, בסיוע צוות האנגלית ומחנכות הכיתות.

איריס אליהו, ראשת האולפנה: " אנו שואפים ליישם באולפנה שיטות למידה חדשניות אשר יקדמו כל תלמידה ותלמידה להצלחה. בהובלתה של רכזת התקשוב אילנה סינגר, זכו התלמידות ליום של למידה עתידנית , בה ייקחו חלק בקרוב כחלק מתכנית הלימודים ".

קרא עוד...

מרתון למידה מתוקשבת בישיבת אמי”ת עמיחי

השבוע התנסו תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות במרתון מיוחד במינו- מרתון של למידה מתוקשבת –מוקאתון...


השבוע התנסו תלמידי ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות במרתון מיוחד במינו- מרתון של למידה מתוקשבת –מוקאתון.

המוקאתון (ראשי תיבות massive open online  course- קורס מתוקשב ללמידה המונית)הוא מרתון של  קורסים אקדמיים הנלמדים בצורה וירטואלית, המתקיים בשיתוף מחלקת התקשוב של משרד החינוך .

ישיבת אמי"ת עמיחי נבחרה על ידי משרד החינוך כאחד מבתי הספר המובילים פדגוגיה מתוקשבת שמטרתה היא להחדיר לימודים מתוקשבים למערכת .

כהכנה לכך נערך מרתון הלמידה המתוקשבת, בו לקחו חלק כ-60 תלמידי שכבה י'.

בין השאר השתתפו התלמידים בקורס "תזונה נכונה" מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד המקנה עקרונות לתזונה נכונה, בקורס "פיתוח אפליקציות לאנדרואיד" בו למדו כיצד לנתח ולתכנת אפליקציות. בקורס "איך ללמוד מתמטיקה" ,קבלו הזדמנות להתבונן על מתמטיקה מנקודת מבט חדשנית ושונה, ובקורס "עיצוב מוצר" רכשו מושגים בעיצוב ותכנון מוצר.

אביטל שרעבי, רכזת התקשוב בישיבה ומובילת הפרויקט: "אני מאמינה כי למידה מסוג זה ,המשלבת יצירתיות ופיתוח מיומנויות של למידה שיתופית ועמידה ביעדים, היא למידה מעצימה ההופכת את התלמיד ללומד עצמאי הלוקח אחריות על תהליך הלמידה ".

הרב שמעון שושן, ראש ישיבת אמי"ת עמיחי: " אנו שואפים ליישם שיטות למידה חדשניות אשר יקדמו כל תלמיד להצלחה ערכית , תורנית ולימודית. בהובלתה של רכזת התקשוב בישיבה, אביטל שרעבי, זכו התלמידים ליום של למידה עתידנית , בה ייקחו חלק בקרוב כחלק מתכנית הלימודים ".

קרא עוד...

שמיניסטים בעד צה”ל

בעקבות מכתב השמיניסטים שבו הצהירו 63 בני נוער על כוונתם לסרב להתגייס לצה"ל, יזמו חברי המנהיגות הצעירה של רשת אמי"ת מכתב תגובה בו  הצהירו כי "אנו נשרת בכל מקום שמדינת...


בעקבות מכתב השמיניסטים שבו הצהירו 63 בני נוער על כוונתם לסרב להתגייס לצה"ל, יזמו חברי המנהיגות הצעירה של רשת אמי"ת מכתב תגובה בו  הצהירו כי "אנו נשרת בכל מקום שמדינת ישראל תצטרך אותנו". 

למעלה אלף ושלוש מאות תלמידות ותלמידי שמיניות מכל הארץ הצטרפו לעצומה.

במכתב התגובה  הצהירו החותמים :"אנחנו תלמידי תיכונים מכל רחבי הארץ מבקשים לחזק את צה"ל, לחזק את מדינת ישראל ולהצהיר כי אנחנו נמשיך להתגייס ולשרת בצה"ל ובשירות הלאומי ולהגן על העם ועל המדינה.

המציאות שלנו ושל חברינו בשדרות ובשער הנגב אשר עומדים מול ירי קסאמים מעזה למרות שישראל יצאה מרצועת עזה ושילמה על כך מחיר כבד, מוכיחה כי צה"ל חיוני להגנת תושבי ישראל וכי חובת כולנו לתמוך בחיזוקו ובהעצמתו.

רוב רובם של תלמידי ישראל מבינים זאת ועל כן נתגייס ונמשיך לשאת את האלונקה ולשרת בכל מקום שבו נידרש ! לא נוכל להפקיר את בטחוננו ולא ניתן לאיש לפגוע בצה"ל ובמדינה."

חי לוי ,תלמיד י"ב ישיבת אמי"ת בשדרות , מיוזמי העצומה: "מיד כששמענו על  מכתב הסרבנות  של השמיניסטים הרגשנו שאנחנו חייבים להגיב , מתוך אמונה שאין מקום לאמירות כאלו בחברה הישראלית. בשם תושבי שדרות ועוטף עזה בפרט ותושבי המדינה בכלל , המכתב שלנו נועד גם להביע תודה והערכה ולחזק את ידי צה"ל והעומד בראשו רא"ל גדי אייזנקוט."

קרא עוד...

מרתון למידה מתוקשבת בישיבת אמי”ת אשדוד

השבוע התנסו תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד במרתון מיוחד במינו- מרתון של למידה מתוקשבת –מוקאתון, בשיתוף מחלקת התקשוב של משרד החינוך...


השבוע התנסו תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד במרתון מיוחד במינו- מרתון של למידה מתוקשבת –מוקאתון, בשיתוף מחלקת התקשוב של משרד החינוך.

המוקאתון (ראשי תיבות massive open online  course- קורס מתוקשב ללמידה המונית)הוא מרתון של  קורסים אקדמיים מאוניברסיטאות מובילות ברחבי העולם, הנלמדים בצורה וירטואלית.

ישיבת אמי"ת אשדוד נבחרה על ידי משרד החינוך כאחד מבתי הספר המובילים פדגוגיה מתוקשבת שמטרתה להחדיר לימודים מתוקשבים למערכת החינוך .

כהכנה לכך נערך מרתון הלמידה המתוקשבת, בו לקחו חלק תלמידי כתות ט- י, בהובלת רכזת התקשוב בישיבה רונית ביבאס וצוות המורים זיו חסן, משה חניבד ויערה טוויטו, אשר עברו השתלמות והדרכה לקראת המרתון.

התלמידים השתתפו בקורס "תזונה נכונה" מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד המקנה עקרונות לתזונה נכונה, בקורס "פיתוח אפליקציות לאנדרואיד" בו למדו כיצד לנתח ולתכנת אפליקציות ובקורס "איך ללמוד מתמטיקה" ,בו קבלו הזדמנות להתבונן על מתמטיקה מנקודת מבט חדשנית ושונה.

התלמידים, אשר נהנו מיום חווייתי של למידה משמעותית, קיבלו בתום היום תעודת השתתפות במרתון המתוקשב.

הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמי"ת אשדוד: " אנו שואפים ליישם שיטות למידה חדשניות אשר יקדמו כל תלמיד להצלחה ערכית , תורנית ולימודית. בהובלת צוות התקשוב של הישיבה זכו התלמידים ליום של למידה עתידנית , בה ייקחו חלק בקרוב כחלק מתכנית הלימודים ".

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת – העפילו לגמר אולימפיאדת הפיזיקה הארצית מבין אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ

שני תלמידי רשת אמי"ת העפילו לשלב הסופי של האולימפיאדה הארצית לפיזיקה, בשיתוף משרד החינוך וקרן מימונידס...


שני תלמידי רשת אמי"ת העפילו לשלב הסופי של האולימפיאדה הארצית לפיזיקה, בשיתוף משרד החינוך וקרן מימונידס.

השניים, עברי נצר מישיבת אמי"ת כפר גנים פתח תקווה, ואלעד ליוש תלמיד אמי"ת בר אילן גוש דן (ע"ש גינזבורג)  עברו בהצלחה את כל שלבי אולימפיאדת הפיזיקה הארצית, ומבין שלושת אלפים תלמידים שנגשו לתחרות, העפילו לשלב האחרון בו מתמודדים עשרים תלמידים בלבד - המצטיינים בארץ- על מקום בנבחרות ישראל בפיזיקה.

הנבחרות תייצגנה את ישראל באולימפיאדת אסיה שתיערך באביב בוייטנאם ובאולימפיאדה הבינלאומית שתיערך בקיץ בפורטוגל, בהשתתפותם של תלמידי תיכון מצטיינים מכל רחבי העולם.

עברי נצר ואלעד ליוש ,תלמידי י"ב, הנם תלמידים מצטיינים. אלעד ליוש לומד גם לתואר הראשון בהנדסת חשמל ופיזיקה באוניברסיטת בר אילן, ושניהם בולטים ביכולות המתמטיות והפיזיקליות שלהם . מדריכי התחרות צופים להם הצלחה בכניסה לאחת הנבחרות.

מובילת קהילת הפיזיקה של אמי"ת,  ד"ר רחלה תורג'מן :" הצלחתם של תלמידי אמי"ת באולימפיאדת הפיזיקה הארצית מעידה על המצוינות הפיזיקאלית של תלמידי הרשת, לשיטות למידת החקר המגוונות ולמנהיגות המדעית של חברי קהילת הפיזיקה ברשת ".

קרא עוד...

מתנת השמיניסטיות לאולפנה: בית מדרש

תלמידות השמינית באולפנת אמי"ת גבעת שמואל החליטו כי המתנה שהן רוצות להשאיר לאולפנה עם תום לימודיהן- הינה בית מדרש...


תלמידות השמינית באולפנת אמי"ת גבעת שמואל החליטו כי המתנה שהן רוצות להשאיר לאולפנה עם תום לימודיהן- הינה בית מדרש.

באולפנה מתקיימות תכניות מגוונות ללימוד תורה מתוך בחירה, והתלמידות חשו כי הגיעה העת להקים באולפנה בית מדרש מסודר שיאפשר להן להעמיק בלימוד תורה .

בשבועות האחרונים עמלות בנות השמינית על הובלת היוזמה ,בליווי צוות מחנכות השכבה, ההנהלה והרב אמיר סנדלר רב האולפנה. התלמידות יצאו במבצע גיוס תרומות רחב ורתימת שאר שכבות האולפנה למען המטרה- חנוכת בית המדרש כבר בפורים הקרוב.

שני בורק, תלמידת י"ב וממובילות היוזמה: " בחרנו כי החותם אותו נשאיר אחרינו באולפנה יהיה משמעותי וערכי, בדמות בית מדרש חי ופועם שימשיך ויפעל אי"ה גם כשכבר נסיים את הלימודים, ויפתח לכל בת עוד אפיק של התפתחות מבחינה אישית ותורנית ".

התלמידות פונות למעגלים רחבים בקריאה להתגייס ולסייע, על ידי הקדשת ספרים או רהיטים לזכרם של קרובים ומכרים, כאשר כל תרומה מקרבת אותן להשלמת המשימה.

חנית פרשטנד, ראשת האולפנה: "ההתגייסות של תלמידות השמינית להקמת בית המדרש, בית ללימוד תורה מתוך בחירה, מרחיבה את הלב. זהו ביטוי נוסף לשאיפה של כל אחת מהן להגשמה אישית ותורנית ".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58