קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

כלת פרס ישראל מרים פרץ הזניקה את ‘מירוץ אלירז’ מרחבת ישיבת אמי”ת אלירז פ”ת

מרים פרץ, אימו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד , כלת פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב, הזניקה את מאות הרצים שהשתתפו ביום שישי האחרון במירוץ אלירז בפתח תקווה, במילים ...

מרים פרץ, אימו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד , כלת פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב, הזניקה את מאות הרצים שהשתתפו ביום שישי האחרון במירוץ אלירז בפתח תקווה, במילים "למקומות היכון - עם ישראל חי !"

את המירוץ יזם הרב המחנך צדוק דמארי מישיבת אמי"ת אלירז . ברצים היו תלמידי הישיבה, חניכי תנועות הנוער, נציגי חטיבת גולני ובני משפחת פרץ. את הרצים הוביל בנו של אלירז, אור חדש .

בדברים שנשאה לפני תחילת המירוץ אמרה מרים פרץ :"ישיבת אמי"ת אלירז היא בית המדרש של רוח עם ישראל. פגשתי קבוצה של חיילי קומנדו, שניגשו אלי ואמרו, "מרים- אנחנו בוגרים של ישיבת אמי"ת אלירז' וזו היתה גאווה לראות את הבוגרים שמתחנכים כאן ברוחו של אלירז , ונוטלים חלק במאבק כדי שנוכל להמשיך ולהניף את הדגל".

הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמי"ת אלירז : "הריצה היא סמל של תנועה וחיים, זו תשובתו של עם ישראל למי שמבקש לפגוע בנו ובחיינו - אנחנו לא נפסיק לרוץ, לא נפסיק לחנך, לא נפסיק לבנות ולהיבנות".

קרא עוד...

הגדה של פסח עשירה בדברי תורה– פרי עטן של תלמידות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל

...

 
על רקע הפולמוסים הסוערים שהתעוררו לאחרונה סביב התבטאויות בנושא לימוד תורה לנשים, באולפנת אמי"ת גבעת שמואל החליטו כי השנה יעמוד ליל הסדר בסימן "והגדת לבתך", והפיקו הגדה של פסח עשירה בדברי תורה– פרי עטן של תלמידות האולפנה.

בהגדה הייחודית, אותה ערכו רב האולפנה הרב אמיר סנלדר וצוות החינוך,  כלולים דברים תורה ומחשבה של תלמידות האולפנה. הבנות ליקטו פירושים לסימני ההגדה וטעמי החג, ואף כתבו דברי הגות ומחשבה מקוריים סביב הנושא "חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".

שלומית פולק, מנהלת חט"ב:
"החיבור ללימוד התורה הוא אחד מיסודות החינוך באולפנה. התלמידות, הלומדות שיעורי תורה רבים מתוך בחירה במהלך השנה כולה, מגישות לציבור את הפירוש שלהן להגדה הנובע מרצון להיות שותפות ולקחת חלק משמעותי במהלך הסדר".

קרא עוד...

זוכי התחרות הארצית לרכב אוטונומי הראשונה בישראל- נבחרת המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי”ת בפ”ת

...

בתחרות הלאומית לרובוטיקה והנדסה של משרד החינוך, התחרות הראשונה בארץ לתכנות רכב אוטונומי, זכתה נבחרת המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת בפ"ת.

התחרות , אשר נערכה בהובלת הפיקוח על מגמת מכונאות במשרד החינוך בהובלת המפקח משה לוי, נערכה בביה"ס למקצועות רכב ממוחשבים בכפר הנוער אמי"ת בפ"ת ולקחו בה חלק 12 נבחרות ממכללות טכנולוגיות מכל רחבי הארץ.

הנבחרות התמודדו בשלוש קטגוריות – עיצוב רכב, תכנות רכב במסלול פשוט ותכנות רכב במסלול מורכב .

צוות המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת פ"ת, זכה במקום הראשון בקטגוריה הראשית- צליחת מסלול מורכב, אשר כלל מעבר במנהרה, הימנעות ממפגע בדרך וחניה.

הצוות תכנן ובנה רכב אוטונומי חשמלי על בסיס רכב שטח 4X4 , ניתח את משימות הרכב  ובנה אלגוריתמים מתאימים לפעולות הנדרשות לביצוע המשימות.  

חברי הנבחרת הרשימו את השופטים ביכולת התכנות ובשיתוף הפעולה הצוותי, וזכו במקום הראשון ובפרס יקר ערך- מכשיר אבחון מנועי מתקדם בשווי 5000 ₪.

משה עוזיאל, ראש המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת פ"ת: " אנו גאים בתלמידים, חלוצי הטכנו-גוגיה בארץ,  שהוכיחו את היתרון המשמעותי של עבודת צוות , רצינות ושאיפה למצוינות".

המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית הוא מודל ייחודי לרשת אמי"ת, המשלב לימודים במכללה הטכנולוגית לצד הכנה לחיים ושרות משמעותי במכינה למנהיגות ערכית. במכינה תומכים "העצמה טכנולוגית" -שותפות של יבואניות הרכב , איגוד היבואנים והקרן הפילנטרופית של סטלה ויואל קרסו , משרד החינוך ועיריית פ"ת

בתמונה: בתמונה: חצר בית החינוך אמי"ת המר לקראת החג

צילום: נתי פרץ
קרא עוד...

בית הספר הפך למפעל חסד לקראת החג

...

תלמידי בית החינוך אמי"ת המר ברחובות וגרעין המורים "מורשת יעקב" התגייסו על מנת להפוך את השנה החדשה לחג שבע ושמח ל-200 משפחות נזקקות, והפכו את בית הספר שלהם למפעל של חסד.
במהלך השבועות האחרונים התרימו התלמידים למעלה מ-15,000 ש"ח בהם קנו מוצרים בסיסיים לחג על מנת לעזור בנשיאת עול ההוצאות הכבד של החג לזקוקים בכך. בהפנינג של אריזה הכינו תלמידי ביה"ס 200 מארזי מזון, כאשר חצר בית החינוך כוסתה כולה בארגזים ומוצרי מזון. 

הפרוייקט הגיע לסיומו בהעמסת הארגזים  לחלוקה ברחבי העיר, כאשר  המחנכים העמיסו גם את הרכבים האישיים שלהם במארזים לחלוקה. 
במהלך המבצע ליוה את התלמידים המחנך נתנאל פרץ, בשיתוף גרעין המורים 'מורשת יעקב' משכונת אושיות בעיר.

הרב רפי מימון מנהל בית החינוך אמי"ת המר: "היה מרגש לראות את התלמידים משקיעים מזמנם וממרצם על מנת לדאוג שלעוד משפחה יהיה חג שמח"
רכז הגרעין התורני , המחנך נתנאל פרץ הוסיף: "מדהים לראות את מסירות הנפש של חברי הגרעין ותלמידי ביה"ס למען עם ישראל, שנזכה תמיד להיות בצד הנותן" .

קרא עוד...

המסע לפולין של תלמידי אמי”ת איתן מעלה אדומים

"טיסה, תיסע! יערות ובורות יזכור ואל מלא רחמים. ריקודים ושמחה בבית כנסת  טיקוטין ובבית מדרש בלובלין. כך כמו ברכבת הרים של רגשות בוכים ורוקדים שרים ומתייחדים. מיידנק וטרבלינקה, מילים מקבלות...


"טיסה, תיסע! יערות ובורות יזכור ואל מלא רחמים. ריקודים ושמחה בבית כנסת  טיקוטין ובבית מדרש בלובלין. כך כמו ברכבת הרים של רגשות בוכים ורוקדים שרים ומתייחדים. מיידנק וטרבלינקה, מילים מקבלות משמעות הזויה: מקלחות, עבודה, בית חולים, שער השמים. שבת בקרקוב עם הרמ"א והקמצן הקדוש, התוספות יום טוב והמגלה עמוקות, אין סוף לסערת הרגשות. סוף סוף נוחתים בארץ. מחיאות כפיים עד לשמים. כמה טוב להגיע לכותל לחזור לשפיות למשפחה לנורמליות. היה כדאי והיה שווה, אבל כלום לא משתווה, לארץ ובית ומשפחה עם הרבה הרבה אהבה." כך תיאר את חווית המסע לפולין המורה יעקב אטינגר.

בשנת השבעים לעצמאות עם ישראל בארץ המובטחת, תלמידי כיתות יא', יב' מבית החינוך אמי"ת איתן מלווים בצוות החינוכי יצאו בשבוע שעבר למסע לפולין. מסע משמעותי ומטלטל רגשית בו שמעו אודות הזוועות אותן עבר העם היהודי בזמן השואה פגשו את החיים היהודיים שלפני השואה בעיקר פגשו שאלות חינוכיות ואישיות לגבי עצמם עם ישראל ותורת ישראל.

במהלך השנה האחרונה עברה המשלחת הכנה משמעותית תוך מפגש עם אנשים, למידה וסיורים בארץ משם יצאו למסע כואב ומצמיח על אחת מתקופות ההיסטוריה של עם ישראל. המסע היווה אבן דרך משמעותית בלמידה על אמונה, ציונות וחשיבותה של עצמאות.

"המסע לפולין הינו מסע חשוב מאוד לתלמידים, הם נפגשים בשבוע מאוד אינטנסיבי בעולם של עם ישראל. בכל פעם אני רואה כמה התלמידים פוגשים את המקום שלהם בשרשרת החיים של עם ישראל ועל התפקיד שלהם בשרשרת הענקית שנקראת עם ישראל. אני שמח מאוד שיש לנו הזדמנות לצאת למסע שפתאום מכניס בפרופורציה ומביא למודעות שאנחנו זוכים לחיות בחלום של אלפיים שנה. להיות יהודי שחי בארץ ישראל תחת ריבונות יהודית ישראלית, עם צבא, מערכת משפט, מערכת חינוך וכו'. עצם ההבנה הזאת מדגישה כמה התלמידים זכו להיות בדור הזה, וכמה אחריות יש בזה" דניאל בארי, מנהל בית החינוך.

שחף קבלו, תלמיד כיתה יא', סיפר על החוויה העוצמתית "במסע הזה עברנו דברים שלא ניתן לתאר במילים. משמחה לעצב ומכעס לגעגוע ולבכי. מסע שרק אדם שעובר אותו יוכל להבין. המראות היו מטורפים ובלתי נתפשים,  אבל מאידנק זה המקום שהכי שבר אותי, רוב הדברים שם אותנטיים וזה הכי מפחיד. המסע הזה גרם לי לחשוב על החיים וכמה שאנו צריכים להודות לקב"ה שנולדנו בתקופה הזאת ושיש לנו מדינה וצבא ששומר עלינו".

תלמידי המשלחת כבר עומלים על הכנת הטקס ליום הזכרון לשואה ולגבורה, בו יעבירו וישתפו במקצת מהחוויה שעברו.

קרא עוד...

תלמיד אמי”ת איתן מעלה אדומים – עולה מצטיין

בטקס מרגש, בהר הרצל בירושלים, קיבל אליעזר טורס, תלמיד בית החינוך אמי"ת איתן, תעודת עולה מצטיין ונבחר להיות אחד מהעולים המצטיינים של מחוז ירושלים. באירוע מרגש ומלא גאווה של החמ"ד,...


בטקס מרגש, בהר הרצל בירושלים, קיבל אליעזר טורס, תלמיד בית החינוך אמי"ת איתן, תעודת עולה מצטיין ונבחר להיות אחד מהעולים המצטיינים של מחוז ירושלים. באירוע מרגש ומלא גאווה של החמ"ד, בהשתתפות הוריו, מחנכו וחבריו הוענקו תעודה ושי על הישגיו המרשימים של התלמיד.

אליעזר, נולד בוונצואלה לפני כ- 14 שנים, לזוג הורים יהודים, עם השנים עברה המשפחה בין ארצות שונות כמו קולומביה ופנמה ובהתאם לכך, למד אליעזר את השפה הספרדית על בוריה ובשיעורים בבתי הספר למד גם את השפה האנגלית ברמה גבוהה.

הוריו של אליעזר החליטו שהם רוצים חינוך יהודי טוב עבור ילדיהם וכך החליטו לעלות לארץ ישראל ולהשתקע בה. בהגיעם לארץ נתקלו בקשיי שפה שכן לא ידעו את השפה העברית.
בכיתה ז' הגיע אליעזר לבית החינוך אמי"ת איתן, שם הוקצו לו משאבים מתאימים ללימוד השפה העברית והשלמת הפערים שיצרו קשיי השפה. מהר מאוד התברר בבית החינוך שמדובר בתלמיד חכם וחרוץ שעושה הכל על-מנת להצליח. 

דניאל בארי, מנהל בית החינוך, "בבית החינוך שלנו לומדים תלמידים עולים המגיעים אלינו מ-12 ארצות שונות. אנו שמחים וגאים להיות בית קולט עלייה עבור תלמידים אלו. במהלך שנת הלימודים אנו פועלים על-מנת לגשר על פערי השפה והתרבות איתם מגיעים התלמידים ועושים הכל כדי לסייע להם להצליח ולהשתלב בדרך המיטבית. אני גאה באליעזר טורס, התלמיד המצטיין, שמהווה דוגמא ללמידה והשקעה עבור כלל תלמידי בית החינוך והכל בסבלנות ונעימות הליכות".

כחלק מתהליך הקליטה, בית החינוך נותן מענה לתלמידים ולהורים כאחד וזאת מתוך אמונה שהצלחתם תלויה באופן השתלבותם. מתוך כך, בבית החינוך פועלים אנשי צוות שונים הנותנים מענה בשפות שונות ובעזרתם מנגישים את כלל המידע להורים ולתלמידים, בפגישות השונות, בערבי החשיפה, באספות ההורים ועוד.

מחנך הכיתה, אביעד בן חמו, הוסיף כי "מדובר בתלמיד מצטיין, ספורטאי, אהוב על חבריו ומוריו. אליעזר הוא ההוכחה כי השקעה וסבלנות משתלמים. לא פשוט להגיע לכיתה עם קושי לנהל שיח עם החברים והמורים, אך אליעזר צמח דווקא מתוך הקושי ובשקדנות רבה התקדם והפך להיות חבר אהוב בכיתה ולשמש דוגמא עבור חבריו לכיתה. יישר כח!"

קרא עוד...

‘מסע אל המדבר’

תלמידי חטיבת הביניים של נתיב ישיבתי אמי"ת דביר יצאו אל המדבר תחת הכותרת: 'המדבר מדבר אליי...


תלמידי חטיבת הביניים של נתיב ישיבתי אמי"ת דביר יצאו אל המדבר תחת הכותרת: 'המדבר מדבר אליי'

.

בימים שלפני חג הפסח בו התחילו עם ישראל את מסעם הארוך במדבר לקראת הפיכתם מעם של עבדים לעם שיכבוש ויבנה את ארצו, יצאו תלמידי חט"ב של הנתיב הישיבתי לטייל ליהנות וללמוד על המדבר ובעיקר על עצמם. והמדבר אכן דיבר אליהם...  במשך שלושה ימים מאתגרים ומהנים כאחד. את הטיול תכננו וארגנו התלמידים יחד עם צוות החינוך החברתי והיו שותפים מלאים להכנת המסע. ביום הראשון ירדו בסולמות ויתדות את נחל צפית ונחל תמר ביום השני ירדו מצוק תמרור שברמת המדבר אל עין בוקק וביום השלישי  הלכו בעקבות דוד המלך בעין גדי. את הלילות בילו במחנה קק"ל ביער יתיר. במהלך המסע עסקו התלמידים והצוות בלימוד והבנת אתגרי המדבר, בהתבודדות והתבוננות בנפש. ילדי העיר שיצאו למקום שכמעט הכל 'חסר' שם (בעיקר נקודות טעינה...) גילו את קסם המדבר והשלווה הרוגעת.  אופק, תלמיד כיתה ט' סיפר: "הטיול היה מהנה ומגבש, חלק מהמסלולים היו מאתגרים ולא קלים בכלל אבל הצלחנו לעמוד במשימה. נהניתי מאוד!". את המסע סיכם הרב אברהם, מנהל הישיבה, שהשתתף בטיול: "המפגש של בני הדור הצעיר המחוברים כל כך לטכנולוגיה עם המדבר העירום, חסר הצבע והמאתגר, היה מרתק ומטלטל. אני בטוח שחוויה זו יחד עם חוויות אחרות שעוברים תלמידינו בבית הספר יהיו נדבכים חשובים בעיצוב עולמם של תלמידינו כבוגרים."

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת דביר בילו יחד שבת חווייתית

תלמידי חט"ב של נתיב התיכון באמי"ת דביר, זכו השבת לחוויה בלתי נשכחת של גיבוש, התעלות וחוויה...


תלמידי חט"ב של נתיב התיכון באמי"ת דביר, זכו השבת לחוויה בלתי נשכחת של גיבוש, התעלות וחוויה.

התלמידים לא ישכחו זמן רב את ההכנות, התפילות, השירים, המאכלים והפעילות המיוחדת, שליוו את ליל שבת האחרון בבית הספר. 

במשך כשבוע, תלמידי החטיבה התכוננו לשבת, כאשר כל כיתה תרמה את חלקה והכינה פעילות או מאכל לקראת השבת ומועצת התלמידים התכנסה כדי לקבל החלטות ארגוניות ולהכין את פעילות עונג השבת.

שיא הפעילות היה, כאמור, בליל שבת, כאשר כל התלמידים וצוות החטיבה עם משפחותיהם, הגיעו לבית הספר לתפילת קבלת שבת, שלאחריה הסבו כולם סביב שולחנות ערוכים בטוב טעם לסעודת שבת. אווירה מרוממת ליוותה את הסעודה, שירי שבת, דברי תורה ואווירת גיבוש מיוחדת. את הסעודה חתמו התלמידים עם עונג שבת מיוחד - תחרות ידע נושאת פרסים סביב חג הפסח המתקרב, בהובלת מועצת התלמידים.

התרגשות התלמידים והצוות היתה רבה, לנוכח החוויה המרוממת וכולם יצאו בתחושה של ציפיה לפעם הבאה.

מנהל חטיבת הביניים, שמואל כורש, סיכם את השבת בסיפוק: "אנחנו בביה"ס מקבלים תלמידים מגוונים, שאצל כל אחד שולחן השבת נראה קצת אחרת וכאן, בחיק המשפחה השניה, בבית החינוך שלנו, היה מרגש לראות את כולם סביב שולחן שבת אחד בשמחה ובהתעלות - 'הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד'".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71
כפתור נגישות פתוח