קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתיכון אמי”ת “האופק” באור עקיבא : מנהלת בית החינוך חלקה עם תלמידיה את זכרונות משפחתה בשואה

הטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתיכון אמי"ת "האופק" באור עקיבא עמד בסימן חשיבות הנצחת זיכרון השואה והשתתפות תלמידים במסע  משלחות הנוער לפולין...

הטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בתיכון אמי"ת "האופק" באור עקיבא עמד בסימן חשיבות הנצחת זיכרון השואה והשתתפות תלמידים במסע  משלחות הנוער לפולין.

הטקס נערך על ידי תלמידי שכבת י"א וחברי המשלחת לפולין, שחזרו בסוף חודש מרץ מהמסע בפולין. במרכז הטקס עמד סיפור העדות האישי של מנהלת בית הספר, הגב' מרים שבתאי.  

מרים, בתה היחידה של הניה - חנה פישמן, ניצולת שואה  מטרנסילבניה,  סיפרה על  דמותה מעוררת ההשראה של אמה ז"ל, ועל אחיה התאומים  של האם שעברו ניסויים בידי ד"ר מנגלה באושוויץ. האם, שנורתה ברגלה, עלתה ארצה עם מרים, בתה היחידה,  והתמודדה עם קשיי החיים הן כניצולת שואה והן כעולה חדשה, ללא עזרה וללא אמצעים. הסודות שנצרה האם אודות הזוועות והסבל שעברה בשואה נותרו חתומים בלבה, עד לרגע שנכדתה דורית, בתה של מרים, התכוננה למסע שלה לפולין. רק אז נאותה אמה של מרים , סבתא של דורית, לספר לנכדתה הצעירה על  דרך הייסורים והסבל שעברה בשואה. הנכדה תיעדה את כל השיחות שקיימה עם סבתה על גבי דיסק שנותר בידי המשפחה.

מרים שיתפה את הצוות והתלמידים בכך, שכמחנכת סירבה ללוות משלחות תלמידים לפולין, כיוון שלא יכלה להתמודד בפולין עם כל הזוועות שעברה אמה והעם היהודי: "לא יכולתי לשאת את המחשבה שכף רגלי תדרוך על אדמת אושוויץ, המגואלת בדמם של יהודים, אבל חשוב לי מאד כמנהלת, שכל נער ונערה יצאו למסע בשבילי הזיכרון בפולין כי, ללא עבר אין לנו אור בעתיד".

לדברי מרים, "הנוער צריך לדעת שגם בימינו יכולים להתרחש זוועות כאלה, כפי שאנו עדים כיום לרצח מבוגרים וילדים חפים מפשע בסוריה בנשק כימי , והעולם שותק. "עלינו להילחם על מקומנו בעולם הזה כבני אדם. דמם של הנספים זועק: "אל תשכחו אותנו".

בעולם שבו  הכחשת השואה הפכה לתופעה רחבת היקף,  ובעיקר נוכח העובדה שמספר הניצולים הולך ומתמעט, כולנו מצווים לדאוג לכך שזעקתם של הנספים וסיפור עדותם של הניצולים עוד ימשיך להישמע בכל דור ודור.

 

קרא עוד...

סיירת הקדיש של תלמידי אמי”ת ביום הזיכרון לחללי צה”ל

לקראת טקסי יום הזיכרון יצאו תלמידי רשת אמי"ת בכל רחבי הארץ לבתי העלמין, לאמירת קדיש וקריאת פרקי תהילים עבור חללים עריריים אשר אין איש פוקד את קברם, ולסיוע בהכנת בתי...

לקראת טקסי יום הזיכרון יצאו תלמידי רשת אמי"ת בכל רחבי הארץ לבתי העלמין, לאמירת קדיש וקריאת פרקי תהילים עבור חללים עריריים אשר אין איש פוקד את קברם, ולסיוע בהכנת בתי העלמין לקראת טקס יום הזיכרון.

מאות תלמידים יגיעו לחלקות הצבאיות ביום הזכרון להשלים מנין לקדיש למשפחות שכולות אשר רוצות בכך.  קודם לכן ינקו תלמידים מצבות של חללי צה"ל הקבורים בחלקות ותיקות בבתי העלמין.

יוזמה של תלמידי ישיבת אמי"ת חברותא מכפר בתיה ברעננה הפכה כבר למסורת של תלמידים באמי"ת בכל הארץ. תלמידי חברותא יתפזרו השנה בבית העלמין בקרית שאול לאתר קברי חיילים שאיש לא עולה על קברם. ולסייע למשפחות העורכות טקסי אזכרה פרטיים ליקיריהם.

תלמידי אמי"ת בבאר שבע ובצפת ינקו את מצבותיהם של חללי צה"ל הפזורים בחלקות הוותיקות בבית העלמין בעיר, תלמידי ישיבת אמי"ת אשדוד יחלקו ערב יום הזיכרון זרי פרחים ברחבי החלקה הצבאית בבית העלמין העירוני, ואילו תלמידות אולפנת אמי"ת אור עקיבא יערכו את טקס יום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בעירן, ועוד.

הרב אבינועם אלמגור מנהל ישיבת אמי"ת חברותא המלווה את תלמידיו זה מספר שנים בסיירת הקדיש ביום הזיכרון מספר כי  "רבים מתרגשים מאוד להצעת התלמידים ללמוד משניות ולומר קדיש לעילוי נשמת הבן."

 

קרא עוד...

פרס החינוך הארצי לאמי”ת המר רחובות: “מצוינות וכלל ישראל”

השבוע התבשר מנהל קריית החינוך אמי"ת המר ברחובות, הרב רפי מימון, כי בית החינוך זכה בפרס החינוך הארצי של משרד החינוך...

השבוע התבשר מנהל קריית החינוך אמי"ת המר ברחובות, הרב רפי מימון, כי בית החינוך זכה בפרס החינוך הארצי של משרד החינוך.

בשבע השנים האחרונות עבר בית החינוך אמי"ת המר מהפך באקלים הבית ספרי, במענה האישי , ובאחוז הזכאות לבגרות שעלה מ-45 אחוז ל-91 אחוזים. במקום הוקמה מכינה קדם צבאית טכנולוגית ומכללה להנדסאים בתחומי האלקטרוניקה, מחשבים וחשמל.

בבית החינוך נחנך השנה מסלול חדשני ללמידה עם מיומנויות המאה ה21 וכן כולל אברכים הלומד בחברותות עם התלמידים. בשנים האחרונות נפתחה גם כיתת סנהדרין -כתה ישיבתית העוסקת רוב היום במקצועות הקודש ובחווית קודש חסידית.

בשנה שעברה זכה בית הספר בפרס ארצי של רשת אמי"ת על פיתוח מסלול כיתות קטנות (בתחום החינוך המיוחד).

מנהל בית הספר, רפי מימון הודה למנהלת חט"ב מיכל פלג, לראש המכינה הקד"צ הרב צורי לוי ולכל צוות ההוראה ,החינוך והמינהלה על מסירותם: " בית החינוך חרט על דיגלו חינוך איכותי ותורני לכל גווני הקשת בציבור הדתי בבחינת 'יחד כל שבטי ישראל' . הצלחת קריית החינוך היא תוצאת עמלם המשותף של כל צוות החינוך וההוראה בשיתוף העירייה, משרד החינוך ורשת אמי"ת  לטובת כל אחד ואחד מתלמידינו".

 

קרא עוד...

כלת פרס ישראל מרים פרץ הזניקה את ‘מירוץ אלירז’ מרחבת ישיבת אמי”ת אלירז פ”ת

מרים פרץ, אימו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד , כלת פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב, הזניקה את מאות הרצים שהשתתפו ביום שישי האחרון במירוץ אלירז בפתח תקווה, במילים ...

מרים פרץ, אימו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד , כלת פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב, הזניקה את מאות הרצים שהשתתפו ביום שישי האחרון במירוץ אלירז בפתח תקווה, במילים "למקומות היכון - עם ישראל חי !"

את המירוץ יזם הרב המחנך צדוק דמארי מישיבת אמי"ת אלירז . ברצים היו תלמידי הישיבה, חניכי תנועות הנוער, נציגי חטיבת גולני ובני משפחת פרץ. את הרצים הוביל בנו של אלירז, אור חדש .

בדברים שנשאה לפני תחילת המירוץ אמרה מרים פרץ :"ישיבת אמי"ת אלירז היא בית המדרש של רוח עם ישראל. פגשתי קבוצה של חיילי קומנדו, שניגשו אלי ואמרו, "מרים- אנחנו בוגרים של ישיבת אמי"ת אלירז' וזו היתה גאווה לראות את הבוגרים שמתחנכים כאן ברוחו של אלירז , ונוטלים חלק במאבק כדי שנוכל להמשיך ולהניף את הדגל".

הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמי"ת אלירז : "הריצה היא סמל של תנועה וחיים, זו תשובתו של עם ישראל למי שמבקש לפגוע בנו ובחיינו - אנחנו לא נפסיק לרוץ, לא נפסיק לחנך, לא נפסיק לבנות ולהיבנות".

קרא עוד...

הגדה של פסח עשירה בדברי תורה– פרי עטן של תלמידות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל

...

 
על רקע הפולמוסים הסוערים שהתעוררו לאחרונה סביב התבטאויות בנושא לימוד תורה לנשים, באולפנת אמי"ת גבעת שמואל החליטו כי השנה יעמוד ליל הסדר בסימן "והגדת לבתך", והפיקו הגדה של פסח עשירה בדברי תורה– פרי עטן של תלמידות האולפנה.

בהגדה הייחודית, אותה ערכו רב האולפנה הרב אמיר סנלדר וצוות החינוך,  כלולים דברים תורה ומחשבה של תלמידות האולפנה. הבנות ליקטו פירושים לסימני ההגדה וטעמי החג, ואף כתבו דברי הגות ומחשבה מקוריים סביב הנושא "חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".

שלומית פולק, מנהלת חט"ב:
"החיבור ללימוד התורה הוא אחד מיסודות החינוך באולפנה. התלמידות, הלומדות שיעורי תורה רבים מתוך בחירה במהלך השנה כולה, מגישות לציבור את הפירוש שלהן להגדה הנובע מרצון להיות שותפות ולקחת חלק משמעותי במהלך הסדר".

קרא עוד...

זוכי התחרות הארצית לרכב אוטונומי הראשונה בישראל- נבחרת המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי”ת בפ”ת

...

בתחרות הלאומית לרובוטיקה והנדסה של משרד החינוך, התחרות הראשונה בארץ לתכנות רכב אוטונומי, זכתה נבחרת המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת בפ"ת.

התחרות , אשר נערכה בהובלת הפיקוח על מגמת מכונאות במשרד החינוך בהובלת המפקח משה לוי, נערכה בביה"ס למקצועות רכב ממוחשבים בכפר הנוער אמי"ת בפ"ת ולקחו בה חלק 12 נבחרות ממכללות טכנולוגיות מכל רחבי הארץ.

הנבחרות התמודדו בשלוש קטגוריות – עיצוב רכב, תכנות רכב במסלול פשוט ותכנות רכב במסלול מורכב .

צוות המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת פ"ת, זכה במקום הראשון בקטגוריה הראשית- צליחת מסלול מורכב, אשר כלל מעבר במנהרה, הימנעות ממפגע בדרך וחניה.

הצוות תכנן ובנה רכב אוטונומי חשמלי על בסיס רכב שטח 4X4 , ניתח את משימות הרכב  ובנה אלגוריתמים מתאימים לפעולות הנדרשות לביצוע המשימות.  

חברי הנבחרת הרשימו את השופטים ביכולת התכנות ובשיתוף הפעולה הצוותי, וזכו במקום הראשון ובפרס יקר ערך- מכשיר אבחון מנועי מתקדם בשווי 5000 ₪.

משה עוזיאל, ראש המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית אמי"ת פ"ת: " אנו גאים בתלמידים, חלוצי הטכנו-גוגיה בארץ,  שהוכיחו את היתרון המשמעותי של עבודת צוות , רצינות ושאיפה למצוינות".

המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית הוא מודל ייחודי לרשת אמי"ת, המשלב לימודים במכללה הטכנולוגית לצד הכנה לחיים ושרות משמעותי במכינה למנהיגות ערכית. במכינה תומכים "העצמה טכנולוגית" -שותפות של יבואניות הרכב , איגוד היבואנים והקרן הפילנטרופית של סטלה ויואל קרסו , משרד החינוך ועיריית פ"ת

בתמונה: בתמונה: חצר בית החינוך אמי"ת המר לקראת החג

צילום: נתי פרץ
קרא עוד...

בית הספר הפך למפעל חסד לקראת החג

...

תלמידי בית החינוך אמי"ת המר ברחובות וגרעין המורים "מורשת יעקב" התגייסו על מנת להפוך את השנה החדשה לחג שבע ושמח ל-200 משפחות נזקקות, והפכו את בית הספר שלהם למפעל של חסד.
במהלך השבועות האחרונים התרימו התלמידים למעלה מ-15,000 ש"ח בהם קנו מוצרים בסיסיים לחג על מנת לעזור בנשיאת עול ההוצאות הכבד של החג לזקוקים בכך. בהפנינג של אריזה הכינו תלמידי ביה"ס 200 מארזי מזון, כאשר חצר בית החינוך כוסתה כולה בארגזים ומוצרי מזון. 

הפרוייקט הגיע לסיומו בהעמסת הארגזים  לחלוקה ברחבי העיר, כאשר  המחנכים העמיסו גם את הרכבים האישיים שלהם במארזים לחלוקה. 
במהלך המבצע ליוה את התלמידים המחנך נתנאל פרץ, בשיתוף גרעין המורים 'מורשת יעקב' משכונת אושיות בעיר.

הרב רפי מימון מנהל בית החינוך אמי"ת המר: "היה מרגש לראות את התלמידים משקיעים מזמנם וממרצם על מנת לדאוג שלעוד משפחה יהיה חג שמח"
רכז הגרעין התורני , המחנך נתנאל פרץ הוסיף: "מדהים לראות את מסירות הנפש של חברי הגרעין ותלמידי ביה"ס למען עם ישראל, שנזכה תמיד להיות בצד הנותן" .

קרא עוד...

המסע לפולין של תלמידי אמי”ת איתן מעלה אדומים

"טיסה, תיסע! יערות ובורות יזכור ואל מלא רחמים. ריקודים ושמחה בבית כנסת  טיקוטין ובבית מדרש בלובלין. כך כמו ברכבת הרים של רגשות בוכים ורוקדים שרים ומתייחדים. מיידנק וטרבלינקה, מילים מקבלות...


"טיסה, תיסע! יערות ובורות יזכור ואל מלא רחמים. ריקודים ושמחה בבית כנסת  טיקוטין ובבית מדרש בלובלין. כך כמו ברכבת הרים של רגשות בוכים ורוקדים שרים ומתייחדים. מיידנק וטרבלינקה, מילים מקבלות משמעות הזויה: מקלחות, עבודה, בית חולים, שער השמים. שבת בקרקוב עם הרמ"א והקמצן הקדוש, התוספות יום טוב והמגלה עמוקות, אין סוף לסערת הרגשות. סוף סוף נוחתים בארץ. מחיאות כפיים עד לשמים. כמה טוב להגיע לכותל לחזור לשפיות למשפחה לנורמליות. היה כדאי והיה שווה, אבל כלום לא משתווה, לארץ ובית ומשפחה עם הרבה הרבה אהבה." כך תיאר את חווית המסע לפולין המורה יעקב אטינגר.

בשנת השבעים לעצמאות עם ישראל בארץ המובטחת, תלמידי כיתות יא', יב' מבית החינוך אמי"ת איתן מלווים בצוות החינוכי יצאו בשבוע שעבר למסע לפולין. מסע משמעותי ומטלטל רגשית בו שמעו אודות הזוועות אותן עבר העם היהודי בזמן השואה פגשו את החיים היהודיים שלפני השואה בעיקר פגשו שאלות חינוכיות ואישיות לגבי עצמם עם ישראל ותורת ישראל.

במהלך השנה האחרונה עברה המשלחת הכנה משמעותית תוך מפגש עם אנשים, למידה וסיורים בארץ משם יצאו למסע כואב ומצמיח על אחת מתקופות ההיסטוריה של עם ישראל. המסע היווה אבן דרך משמעותית בלמידה על אמונה, ציונות וחשיבותה של עצמאות.

"המסע לפולין הינו מסע חשוב מאוד לתלמידים, הם נפגשים בשבוע מאוד אינטנסיבי בעולם של עם ישראל. בכל פעם אני רואה כמה התלמידים פוגשים את המקום שלהם בשרשרת החיים של עם ישראל ועל התפקיד שלהם בשרשרת הענקית שנקראת עם ישראל. אני שמח מאוד שיש לנו הזדמנות לצאת למסע שפתאום מכניס בפרופורציה ומביא למודעות שאנחנו זוכים לחיות בחלום של אלפיים שנה. להיות יהודי שחי בארץ ישראל תחת ריבונות יהודית ישראלית, עם צבא, מערכת משפט, מערכת חינוך וכו'. עצם ההבנה הזאת מדגישה כמה התלמידים זכו להיות בדור הזה, וכמה אחריות יש בזה" דניאל בארי, מנהל בית החינוך.

שחף קבלו, תלמיד כיתה יא', סיפר על החוויה העוצמתית "במסע הזה עברנו דברים שלא ניתן לתאר במילים. משמחה לעצב ומכעס לגעגוע ולבכי. מסע שרק אדם שעובר אותו יוכל להבין. המראות היו מטורפים ובלתי נתפשים,  אבל מאידנק זה המקום שהכי שבר אותי, רוב הדברים שם אותנטיים וזה הכי מפחיד. המסע הזה גרם לי לחשוב על החיים וכמה שאנו צריכים להודות לקב"ה שנולדנו בתקופה הזאת ושיש לנו מדינה וצבא ששומר עלינו".

תלמידי המשלחת כבר עומלים על הכנת הטקס ליום הזכרון לשואה ולגבורה, בו יעבירו וישתפו במקצת מהחוויה שעברו.

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74
כפתור נגישות פתוח