מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

מצטיין עבודות הגמר של המנהל ההתיישבותי: תלמיד אמי”ת מדעי כפר בתיה

מרדכי סובול, תלמיד כתה י"ב באמי"ת מדעי כפר בתיה, זכה בפרס המנהל ההתיישבותי ועליית הנוער במשרד החינוך לעבודות גמר מצטיינות על שם גור אריה לשנת תשע"ט...


מרדכי סובול, תלמיד כתה י"ב באמי"ת מדעי כפר בתיה, זכה בפרס המנהל ההתיישבותי ועליית הנוער במשרד החינוך לעבודות גמר מצטיינות על שם גור אריה לשנת תשע"ט.

מבין מאות עבודות שהוגשו לתחרות נבחרו עשר עבודות מצטיינות של תלמידי החינוך ההתיישבותי מכל רחבי הארץ, ביניהן עבודתו של מרדכי סובול, בתחום הכימיה, אותה ערך במסגרת תכנית 'אלפא' לקידום תלמידים מחוננים של אוניברסיטת תל אביב. את עבודתו ליוותה הדוקטורנטית במחלקה לכימיה באוניברסיטה, מריה מקריניץ'.

עבודתו של מרדכי, אשר עסקה בפיתוח שיטה חדשה למדידת מרחקים בין זוגות אטומים ביעילות ובדיוק יותר מהשיטה הנהוגה כיום, הרשימה את השופטים אשר בחרו בה לקבל את הפרס. בטקס קבלת הפרס הציג מרדכי את עבודתו בפני הקהל וזכה בתעודת הוקרה ופרס כספי ע"ס 1500 שח.

הרב שגיא רוזנבאום מנהל אמי"ת מדעי בכפר בתיה: "אנו גאים במרדכי על הפרס בו זכה ובמיוחד על הסקרנות והשאיפה לחקור ולרכוש ידע. אנו בטוחים כי נכונה לו הצלחה רבה בהמשך בכל תחום מדע ודעת בו יבחר".

 

צילום: סטניסלב

קרא עוד...

פרס החינוך של ארגון המורים – לאמי”ת איתן מעלה אדומים

בית החינוך אמי"ת איתן במעלה אדומים זכה השבוע בפרס החינוך של ארגון המורים לשנת תשע"ט על הצטיינות חברתית ערכית ותרומה לקהילה...


בית החינוך אמי"ת איתן במעלה אדומים זכה השבוע בפרס החינוך של ארגון המורים לשנת תשע"ט על הצטיינות חברתית ערכית ותרומה לקהילה.

בטקס שנערך השבוע באולמי "אווניו" בקרית שדה התעופה במעמד שר החינוך, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומר רן ארז יו"ר ארגון המורים, נבחר בית החינוך אמי"ת איתן ובראשו המנהל דניאל בארי לקבל את הפרס היוקרתי על יוזמות ייחודיות של תרומה לקהילה וחיבור כל הקהילה החינוכית סביב נושא שנתי של העצמה ופיתוח כל תלמיד.

בטקס לקח חלק ראש העיר מעלה אדומים ומחזיק תיק החינוך בני כשריאל, אשר ברך את בית החינוך והמנהל על הזכיה.

את הפרס קבל בית החינוך בין השאר על העשיה לזכרה של שיר חג'אג' ז"ל. בית החינוך אימץ את משפחת חג'ג' אשר אבדה את ביתה שיר בפיגוע דריסה בארמון הנציב. התלמידים משתתפים בערבי לימוד לזכרה, הובלת מעגלי שיח וטקסי אזכרה וסיוע באריזת מארזי מזון לנזקקים בעמותת 'שיר' שהוקמה לזכרה.

תלמידי בית החינוך יוצאים מדי שנה למסע משמעותי אותו הם מובילים משלב התכנון ועד אחרון פרטי הביצוע. המסע המיוחד תורם להעצמה אישית וחברתית ולגיבוש קהילת בית החינוך .

וועדת הפרס ציינה בין השאר גם את כולל בית מורשת הפועל בין כותלי בית החינוך, ואשר תלמידיו משלבים לימודי חינוך ועשיה התנדבותית למען תלמידי בית הספר. תלמידי הכולל הקימו בבית החינוך את תנועת הנוער "מקום בלב" להעצמת התלמידים על ידי פעילות התנדבותית ותרומה לקהילה.

הישר מטקס הענקת הפרס המשיכו מנהל בית החינוך וצוות ההוראה לבית משפחת חג'ג' לבשר להם על הזכיה , לזכרה של שיר ז"ל. באותה שעה התקיים השיעור של תלמידי בית החינוך לזכרה של שיר, המתקיים מדי שבוע בהובלת רב בית החינוך הרב אילן מארק.

ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, ברך את ביה"ס אמ"ית איתן בהובלת מנהל ביה"ס דניאל בארי, על זכייתו בפרס החינוך ואמר "אני נרגש וגאה מאוד בהישג המכובד שמביא כבוד רב וגאווה לביה"ס, למערכת החינוך שלנו ולעיר כולה. ביה"ס המחנך לערכים טובים והישגים מצוינים  ראוי לפרס זה."

דניאל בארי מנהל אמי"ת איתן :

"הערכים החברתיים שאנו מחנכים אליהם, הם היסוד המוסרי שעליו המדינה בנויה והם הבסיס לדמותו של הבוגר שאנו שואפים לגדל בבית החינוך שלנו, לצד השאיפות להצלחה בכל תחום דעת בו יבחר".

בארי ביקש להודות לכל השותפים במלאכת החינוך :

"אנו מודים לראש העיר בני כשריאל, מנהל אגף החינוך דוד שרת, ראש קהילת אמי"ת ירושלים בתיה אריאלי, חוה אברבנל ורחלי זבולון ממנהל חברה ונוער, לאה לנדווירט רכזת החינוך החברתי, רב בית החינוך וקהילת הבוגרים הרב אילן מארק, קורן מורידי מ'מקום בלב' ולכל צוות החינוך והתלמידים".

צילום: חיזקי זיסמן

קרא עוד...

הכנה לחיים באמי”ת דביר- הרצאות TED בשיעורי הגמרא מחברות חדש וישן

לומדים גמרא אחרת: בבית החינוך אמי"ת דביר הפכו את שיעורי הגמרא לשיעור כישורי חיים, בו רוכשים התלמידים כלים משמעותיים למאה ה-21...


לומדים גמרא אחרת: בבית החינוך אמי"ת דביר הפכו את שיעורי הגמרא לשיעור כישורי חיים, בו רוכשים התלמידים כלים משמעותיים למאה ה-21.

כחלק ממהפכת הלמידה המשמעותית המתרחשת בבית הספר, הפכו שיעורי הגמרא משיעור פורנטלי בו התלמידים לומדים ונבחנים את המסכת הנלמדת, לתהליך של חקר עצמאי וקבוצתי בשילוב פרזנטציה מרשימה מול קהל.

לאחר תהליך של למידת עומק שכלל חקר, הקשבה ודיונים כיתתיים רבים סביב המסכת הנלמדת, מסכת קידושין, בחר כל תלמיד נושא אחר מתוך המסכת עליו הוא מבקש להרצות הרצאת TED קצרה בפני חבריו לכיתה, נושא המחובר לחיי היום יום וקשור ישירות לסוגיות הנלמדות.

על מנת לבצע את המשימה רכשו התלמידים כלים של ניסוח, התבטאות ועמידה מול קהל. האתגר, אשר לא היה פשוט לכל התלמידים במידה שווה, חיבר וגיבש בין התלמידים אשר סייעו אחד לשני הן בהכנת ההרצאה והן ברכישת הבטחון לשאת אותה מול הקהל. התלמידים הפגינו רוח חברית, הקשבה ויכולת למידת עמיתים לאורך הפרויקט.

בכינוס חגיגי בו לקחו חלק התלמידים וצוות החינוך הצליחו התלמידים לחבר בצורות יצירתיות ומגוונות בין סוגיות שנכתבו לפני אלפיים שנה להרצאות TED  קצרות וקצביות, אך גם מקיפות ומעמיקות.

הרב רפאל איש שלום, רכז ההתחדשות הפדגוגית ומוביל הפרוייקט:

"היה מקסים לראות איך כל תלמיד בחר להעביר את ההרצאה שלו בדרך אחרת כך שהקהל יקשיב ויהיה חלק מההרצאה. למרות שהמשימה היתה מורכבת, כלל תלמידי הכיתה עמדו במשימה בכבוד גדול. כל תלמיד דיבר על נושא הקרוב לליבו וחשוב לו, שיתף את הקהל, ניהל דיון עם הקהל, סיכם והביע דעה- חויית למידה מיוחדת במינה!"

ארז בר און מנהל אמי"ת דביר מסביר כי מטרת הפרויקט להכין את התלמידים כבר עתה לעתיד : "החיבור בין לימוד הגמרא למיומנויות המאה ה-21 היה מעשיר ומעצים. התלמידים העמיקו שורשים בלימוד הגמרא העוברת מדור לדור ובאותה עת רכשו כלים להם יזדקקו בעולם הגלובלי בו יהיו חלק בעתיד."

 

קרא עוד...

פרס ירושלים הוענק לאמי”ת בית הילד בירושלים

'פרס ירושלים' לחינוך הוענק השבוע לאמי"ת בית הילד בירושלים בכנס ירושלים על מפעל חינוכי, חברתי וערכי בן 40 שנה של תרומה חינוכית וחברתית...


'פרס ירושלים' לחינוך הוענק השבוע לאמי"ת בית הילד בירושלים בכנס ירושלים על מפעל חינוכי, חברתי וערכי בן 40 שנה של תרומה חינוכית וחברתית 

השרה לשעבר איילת שקד העניקה את הפרס למנהלי בית הילד לדורותיו: הגב' נצחיה אלדר מייסדת בית הילד מר מוטי אסרף והמנהל הנוכחי אביתר שאקי בשם כל צוות החינוך וההדרכה.

בית הילד הוקם לפני 40 שנה על ידי נשות אמי"ת מארה"ב, מתגוררים בו ילדים שנולדו לתוך מציאות חיים קשה, ובליווי מסור של צוות בית הילד במודל משפחתי ייחודי- מצאו בו בית.

נצחיה אלדר מייסדת בית הילד: "המודל המשפחתי והחם של בית הילד הוא יחודי- בזכותו יכולנו להגיע לתוצאות נפלאות ולהציל מאות של ילדים".

גב' בתיה  אריאלי מנהלת קהילת ירושלים ברשת אמית אמרה כי "בית הילד הוא  ה- DNA  של רשת אמי"ת, החום, האכפתיות והאהבה, הקשר אל התלמידים והמשפחה הגדולה הם הבסיס לכל עשרות אלפי תלמידינו כיום".

אביתר שאקי מנהל בית הילד הודה למארגני הכנס על הפרס ואמר כי :"אנו מודים לכל שותפינו ברשת אמי"ת ובמשרד הרווחה , שמסייעים לנו ללוות ולתמוך בכל ילד ובכל בוגר בדרכו למיצוי יכולותיו ובניית עתידו".

 

צילום: שמוליק קליין

קרא עוד...

 תלמידות אולפנת אמי”ת נגה ייצגו את בנות החמ”ד בדגם האו”ם היוקרתי

משלחת תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש בליווי בהדרכת המורה רותי ברקלי נבחרה לייצג את בנות החמ"ד בכנס "דגם האו"ם" לנוער, שנערך בביה"ס האמריקאי הבינלאומי באבן יהודה, בהשתתפות...


משלחת תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש בליווי בהדרכת המורה רותי ברקלי נבחרה לייצג את בנות החמ"ד בכנס "דגם האו"ם" לנוער, שנערך בביה"ס האמריקאי הבינלאומי באבן יהודה, בהשתתפות מאות נציגים מכל המגזרים.

במשך שלושה ימים ייצגו הבנות בכנס את מדינת "קניה" בוועדות השונות, העבירו החלטות, הצביעו במליאה והובילו תהליכי שינוי.

לקראת היציאה לדגם האו"ם התלמידות עברו הכשרה אינטנסיבית: למדו על האו"ם ועל מנגנון קבלת ההחלטות שלו, וחקרו אודות קניה- המדינה אותה נבחרו לייצג. כל בת שובצה לוועדה אחרת מוועדות האו"ם, התכוננה מראש והשתתפה בדיוני הוועדה.

כמה מחברות המשלחת נשאו בתפקידים נבחרים במהלך הכנס, ביניהם תפקיד שר החוץ הגרמני בוועדה ייעודית לקידום תהליך השלום בין הישראלים לפלשתינים  ויושבת ראש וועדה.

כחלק מההכנה יצאו התלמידות לסיור מקדים במטה האו"ם בירושלים, ופגשו את העוזר לשליח המיוחד של האו"ם בישראל, ששיתף אותם בעשייה של האו"ם בארץ, קידום יוזמות שלום במזרח התיכון.

המורה רותי ברקלי :" היה מרגש לראות את התלמידות מנמקות עמדות מול קהל, לוקחות חלק פעיל בדיונים, מפגינות כישורי מנהיגות ותורמות לעשייה מכישוריהן ומידיעותיהן ".

מרים קורן ראש האולפנה: "אני גאה בתלמידות ובמורה רותי ברקלי שייצגו את האולפנה, את רשת אמי"ת ואת המגזר הציוני דתי בנבחרת דגם האו"ם.  אני בטוחה שההכרות שלהן עם המנגנון האו"ם ותהליך קבלת ההחלטות בו יעצים אותן בעתיד כנשים שמובילות לשינוי ותיקון עולם בכל המובנים".

 

צילום: רז צ'אס

קרא עוד...

הפקת התאטרון של תלמידות אולפנית אמי”ת אור עקיבא גרפה תשואות סוערות

פסח כבר על הבמה: כפתיחת חגיגות חודש אדר העלו תלמידות אולפנית חמ"ד אמי"ת אור עקיבא מחזמר מרגש ומרשים על סיפור יציאת מצרים בהשתתפות כל תלמידות האולפנית...


פסח כבר על הבמה: כפתיחת חגיגות חודש אדר העלו תלמידות אולפנית חמ"ד אמי"ת אור עקיבא מחזמר מרגש ומרשים על סיפור יציאת מצרים בהשתתפות כל תלמידות האולפנית.

המחזמר הווה חלק משמעותי בתהליך הלימודי והחינוכי השנתי המתקיים באולפנית בשנה זו בסימן "דרך אמונה בחרתי".

במחזמר לקחו חלק רבות מתלמידות האולפנית מכתות ז' עד י"ב בשירה, משחק, ריקוד, תפאורה, הפקה ועוד.

לקראת המחזמר העמיקו התלמידות בנושא "בחירה" במסגרת הכיתות, וכן השתתפו ביום הכנה משמעותי שעסק בקשר שבין בחירה לאמונה לאור דמותו של נחשון בן עמינדב.

קהל של מאות נשים ונערות מכל האזור מלא את היכל התרבות העירוני ונהנה מהפקת תאטרון מקצועית ומרגשת.

בלהה בוסי מנהלת האולפנית: "המחזמר מסכם תקופה משמעותית של הבאת כוחות הנפש של התלמידות לידי מימוש, מה טוב לעסוק במחזמר ערכי ומרגש המעלה על נס את סיפור יציאת מצרים ומשמעותו העמוקה לחיינו".

קרא עוד...

חדשנות חינוכית במכללת אמית פ”ת : במקום מבחן בכיתה – הפנינג ותחרות

את המבחן החצי שנתי של תלמידי מגמת תחבורה מתקדמת במכללה הטכנולוגית אמי"ת פ"ת הם לא ישכחו.  במקום לשבת בכיתה ולענות  על שאלות, הם התחרו בהפנינג מיוחד בבית הספר, במסגרת  אירוע...


את המבחן החצי שנתי של תלמידי מגמת תחבורה מתקדמת במכללה הטכנולוגית אמי"ת פ"ת הם לא ישכחו.  במקום לשבת בכיתה ולענות  על שאלות, הם התחרו בהפנינג מיוחד בבית הספר, במסגרת  אירוע פדגוגי חדשני ופורץ דרך במסגרת תפיסת האקו-סיסטם ברשת אמי"ת. 

אחרי שלושה חודשי למידה שקדמו לתחרות , הועמדו במכללה תחנות לבדיקת המיומנויות הרלוונטיות לשוק הרכב העתידי כגון שליטה בחיפוש ואיתור מידע בענן ובאתרי היצרן, מדידות במכשירי אבחון מתקדמים, שיח ישיר עם יצרן הרכב בחו"ל, חשיבה יצירתית באיתור תקלות, פירוק והרכבת מכלולים, בדיקת סוללות ברכב היברידי ופתרון בעיות מורכבות אחרות. 

בתחנות השונות עמדו בוחנים שהגיעו מיבואניות הרכב המובילות בישראל ומצה"ל, שבשנים האחרונות הבינו את הפוטנציאל הטמון בבוגרים ולוקחים חלק פעיל בהכשרת הבוגרים. לצד מנהלי מחלקות ההדרכה שלהם שפטו בתחרות  צוות הפיקוח ממשרד החינוך וגורמים נוספים מעולם הרכב. "היכולת שהפגינו התלמידים מלמדת על מקצועיות  יוצאת מהכלל"  אמר המפקח הארצי לתחבורה מתקדמת במשרד החינוך,  מר עדן ניסים. 

את התחרות ליווה הפנינג ססגוני בהשתתפות תלמידי הכפר אשר הוזמנו לצפות בביצועי תלמידי המכללה בתחנות השונות.

ברק דניאל הרכז הפדגוגי במכללת אמי"ת פ"ת אמר כי מצטייני התחרות יזכו לצאת לסמינר מקצועי בחו"ל אצל יצרניות הרכב הטובות בעולם. " כשאנחנו מכשירים את מי שיעסקו במקצועות הרכב בשנת 2030 אנחנו מכשירים את אנשי ההי טק של עולם הרכב, את זה אי אפשר לעשות באמצעות למידה השייכת  למאה ה-19, החדשנות הפדגוגית חיונית כדי שבוגרינו ידעו להוביל את עולם הרכב בדורות הבאים".

 

קרא עוד...

תלמידי האקדמיה ליזמות של אמי”ת הציגו בפני פאנל “כרישים”

בארוע חגיגי לסיכום מחצית שנת לימודים באקדמיה ליזמות של אמי"ת בכפר בתיה, הציגו כ-150 תלמידי האקדמיה את היוזמות היחודיות שלהם בפני פאנל "כרישים" מומחי הייטק מחברות מובילות במשק ...


בארוע חגיגי לסיכום מחצית שנת לימודים באקדמיה ליזמות של אמי"ת בכפר בתיה, הציגו כ-150 תלמידי האקדמיה את היוזמות היחודיות שלהם בפני פאנל "כרישים" מומחי הייטק מחברות מובילות במשק .

תלמידי האקדמיה ליזמות של רשת אמי"ת בהובלת אשת ההייטק גליה קדמי-פרגמן, מגיעים מכל רחבי הארץ לשיעורים שבועיים במתחם האקדמיה בכפר בתיה. התלמידים  עובדים עם אנשי מקצוע מובילים מתחום ההייטק. התלמידים נחשפים לעולם היזמות וההייטק באמצעות קידום חשיבה המצאתית והתנסות מעשית בעולם הפיתוח והמחקר, וזאת בשני מסלולים- מגמת סטרטאפ טכנולוגית ומגמת "מייקרס" יצירתית, בליווי אנשי הייטק ויזמים מובילים. צמוד למתחם האקדמיה יושבת חברת ההייטק רייזור גריפ הפועל בשיתוף ותורמת לתלמידים מנסניונה.

בימים אלה עובדים התלמידים על פיתוחים שונים ביניהם אפליקציה בשם ParkWatch למניעת חניה בחניות נכים ואפליקציה בשם COMY שהיא מרקטפלייס לחיבור בין אנשי הייטק לתלמידים.

השבוע נערך PITCH DAY  בו התייצבו התלמידים בפני שבעה מומחים מחברות מובילות במשק, והציגו בפניהם את הפיתוחים עליהם הם עובדים וקבלו מהם עידוד והארות בונות להמשך פיתוח.

בפאנל המומחים ישבו שלומית איילון, מנהלת קהילת מורים במייקרוסופט ישראל; ערן כספין, סמנכ"ל חברת JIFITY; יניב לוין, מנכ"ל ומייסד שותף בחברת TOKABOT; ד"ר שי בן אלעזר, מדען נתונים בכיר; ירדן אנושף מנהלת תחום שיווק ברשת אמי"ת וסול לפלר יזם מייס ומנכ"ל חברת GMNUCH.

במהלך היום החגיגי נפגשו התלמידים עם יזם סדרתי בתחום הסייבר אשר גייס קרנות מובילות כמו קרן ההשקעות של Barclays Bank האנגלי, ושמעו ממנו את סיפורו של יזם.

גליה קדמי פרגמן מובילת האקדמיה ליזמות: "התלמידים והתלמידות הציגו את המיזמים שלהם במקצועיות עם המון עניין ותשוקה. צוותי בתי החינוך וצוות היזמות גאה מאוד בהישגים אלו ובדרך שהתלמידים עשו ועוד יעשו".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109
כפתור נגישות פתוח