מרחבי למידה
מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרחבי למידה
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

מסע ישראלי של תלמידי בית החינוך אמי”ת דביר בבית שמש

לפני כשבוע יצאו תלמידי כיתות יא-יב מבי"ס אמי"ת "דביר" למסע ישראלי בן שבוע ימים. מטרת המסע הישראלי לברר, לגבש ולחזק את הזהות היהודית, הישראלית והציונית בקרב התלמידים...


לפני כשבוע יצאו תלמידי כיתות יא-יב מבי"ס אמי"ת "דביר" למסע ישראלי בן שבוע ימים. מטרת המסע הישראלי לברר, לגבש ולחזק את הזהות היהודית, הישראלית והציונית בקרב התלמידים.

בסיס המסע הוא מפגש של התלמידים במעגלי שיח סביב נושאים שונים, כאשר כל יום במסע עוסק בנושא אחר. בשעה 02:00 לפנות בוקר, בלילה של יום ראשון יצאו התלמידים והצוות מבית הספר ונסעו לתפילת שחרית בזריחה במצפה רמון. כפתיחה חשובה למסע דובר על כך שאין זה טיול שנתי אלא מסע. המטרה במסע הזה היא לא רק כיף, אלא גם ובעיקר רצון לעבור תהליך עומק אמיתי בתוך כל תלמיד ובתוך הקבוצה. היום הראשון עסק בנושא "אני ועצמי" וכך גם מעגלי השיח בו. נשאלו הרבה שאלות על ההכרות של אדם עם עצמו ועל המפגש עם המדבר אשר זימן רגשות והזדמנויות חדשות. אחד התלמידים סיפר שהיה לו יום מאוד קשה: "לא ישנו בלילה, הלכנו כל היום, ובלילה חיכתה לנו שינה באוהל קטן עם שק שינה על העפר". אך הסביר שדווקא מתוך זה הוא למד שהוא מסוגל להתגבר על הרבה קשיים שיש לו בחיי היום יום.

היום השני נפתח בשעה 5 בבוקר במעגל "נץ קפה", יום זה עסק בנושא "אני והקבוצה". ביום זה ניסו התלמידים לקחת את הקבוצה ולהעלות אותה למקום טוב יותר, בשיח מכבד, בהתחשבות, ערבות הדדית. דובר על הקשיים שאינם מאפשרים לפעמים להתקדם לעבר המטרה הקבוצתית. כל תלמיד למד על הקבוצה שלו ועל המקום שלו בתוכה. בסיכום היום אחד התלמידים שיתף בתחושותיו, ואמר שעד היום הוא חשב שהקבוצה שלו טובה מאוד, היום הוא הבין מה הדרך הנכונה להמשיך ולבנות את הקבוצה למקומות טובים הרבה יותר.

היום השלישי עסק בנושא "אני והקהילה". הקבוצה התכנסה במעגלים לשיחות על נתינה, שבסופם יצאו התלמידים להתנדב בכל מיני מסגרות בעיר אשקלון. בהמשך תוך כדי משחק תחרותי נפגשו התלמידים עם תושבי העיר במפגש פשוט ובלתי אמצעי. המפגשים המיוחדים עם תושבי העיר היו מאוד משמעותיים ומעשירים.

היום הרביעי במסע עסק בנושא "אני, העם והארץ". הקבוצה יצאה לטייל באזור עמק האלה. הקבוצה שוחחה ודנה בקשר העמוק שיש לעם ישראל לארץ ונשאלו שאלות קשות ואמיתיות על ההיסטוריה של העם שלנו. היום הסתיים בסיור בעיר העתיקה בירושלים ובכותל המערבי, בהבנת ייחודיות הכותל וקדושתו והבנה עמוקה כי זכרון החורבן חשוב ומשמעותי לתהליך הגאולה.

היום החמישי במסע עסק ב"אני והמדינה". הבוקר התחיל בביקור בהר הרצל בו קבורים אלפי חיילי צה"ל. מעגלי השיח דנו בקדושת המקום והקבורים בו, בלקיחת אחריות חברתית וערבות הדדית ועל הדרך לחלום חלומות והדרכים להגשמתם שהשפיעו על אופייה של מדינת ישראל והחברה כולה.

בשבת משותפת של תלמידים, מחנכים ומשפחותיהם הייתה אווירה מיוחדת במינה. מיד לאחר סעודת השבת התכנסו כולם למעגל "עין טובה" בו התאמנו בלהגיד דברים טובים ועמוקים על החברים. מעגל השיח האחרון במהלך השבת עסק בנושא: "אני והיהדות". במעגל דורגו ערכים ביהדות שתרמו והשפיעו על כל אחד מהתלמידים וקירבו אותו ליהדות.

בתום שבוע שלם של מסע, חזרו התלמידים והצוות כשהם מרגישים שלמדו הרבה על עצמם, על החברים, על הקבוצה ועל המדינה, על כמה רחוק הם מסוגלים להגיע, על הכוחות הטמונים בהם.

ארז בר-און מנהל בית החינוך:  "התהליך הנפלא אותו עוברים התלמידים, מלמד אותם על עצמם, על היכולות הטמונות בהם ומחבר אותם לסיפור הגדול של עם ששב מהפזורות השונות למדינה שחוגגת 70 שנה להקמתה. אין כלל ספק כי המסע מהווה אבן ציון משמעותית בחינוך התלמידים".

קרא עוד...

הפנינג של חסד אמי”תי

זה התחיל מרעיון קטן ורצון גדול שכל ילד במעלה אדומים יהיה מחופש השנה, שלאף אחד לא תחסר תחפושת, ומשם זה התגלגל להפנינג ענק וקהילתי עם מתנדבים, תורמים ושיתופי פעולה מוצלחים....


זה התחיל מרעיון קטן ורצון גדול שכל ילד במעלה אדומים יהיה מחופש השנה, שלאף אחד לא תחסר תחפושת, ומשם זה התגלגל להפנינג ענק וקהילתי עם מתנדבים, תורמים ושיתופי פעולה מוצלחים.

כחלק מחגיגות ראש חודש אדר התקיים בבית החינוך אמי"ת איתן ביום חמישי בערב הפנינג בסימן 'בשנת ה-70 לעצמאותה של מדינת ישראל, כל ילד בקהילה מחייך עם תחפושת בחג הפורים'. לילך לוי מבית החינוך יחד עם ברכת הדרך של דניאל בארי, מנהל בית החינוך, החליטה להרים הפנינג משפחות קהילתי בו תהיה שמחה רבה וכל ילד יצא עם תחפושת חינם לחג הפורים המתקרב.

ראשונים להירתם למשימה היו מחנכי ותלמידי שכבה ט' מבית החינוך שהחליטו לקיים את ההפנינג בראש חודש אדר ולהיות שותפים מלאים בתהליך.

לילך פנתה לוועד ההורים הבית-ספרי שמיד נרתם למשימה ושלומי ירוחם, יו"ר וועד ההורים העירוני נרתם גם הוא לשתף פעולה ושלח פניה לחברי הועד שיפנו לבתי הספר היסודיים לעזרה באיסוף התחפושות.

תוך כדי תנועה הפרסומים צברו תאוצה וכולם רצו לקחת חלק באירוע. נילי בקצב הצלילים התנדבה לקבל את הילדים והמשפחות, להפעיל ולאפר את כולם ולהעלות חיוך רחב על פניהם. יהודה רודרמן, איש צוות מבית החינוך, נרתם אף הוא בזריזות והתנדב לקיים מופע להטוטים עבור הילדים. מתנפחים הושכרו מקייטנת לאה, שוטרי תחנת משטרת מעלה אדומים הסתובבו בין הילדים, אלי פרקש, תרם בלונים מעוצבים לילדים, תלמידי בית החינוך הכינו משחקים וביום האירוע סייעו בארגון וסידור המתחם, הפעלת עמדות המשחקים, המוזיקה, הפופקורן והסוכר והכל תחת ניצוחה של לילך.

איסוף התחפושת מתושבי העיר הניב פירות מרשימים וכך זרמו אל בית החינוך שקיות רבות עם תחפושות. בנוסף, יעקב, מבזאר שטראוס לא נשאר אדיש לנושא ותרם תחפושות חדשות ויפות עבור הילדים בכל הגילאים.

לאירוע הגיעו משפחות רבות, הילדים שמחו, השתוללו, שיחקו, התאפרו והחשוב מכל יצאו עם תחפושת לחג הקרב ובא. בנוסף, גיא יפרח, סגן ראש העיר, כיבד בנוכחותו, לקח חלק באירוע ופרגן למארגנים.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך, אמר "אנו רואים את בית החינוך שלנו כמרכז קהילתי עבור תושבי העיר. אנו מאמינים כי קיימת חשיבות גדולה לנתינה של התלמידים בתוך העיר בה הם גדלים. המפגשים האלה תמיד מעצימים את התלמידים ומלמדים אותם שיעור חשוב לחיים. תודה ללילך לוי על היוזמה הברוכה, לצוות בית החינוך והתלמידים על שיתוף הפעולה ולכל מי שתרם מזמנו על-מנת שהאירוע יצא לפועל. מרגש היה לראות את השמחה בעיניהם הילדים – זה היה שווה את הכל".

קרא עוד...

מאסטרים אמי”תיים בחדר המורים

לציון סיום מחצית שנת לימודים, החליט צוות החינוך וההוראה בבית החינוך אמי"ת הלל בנות רחובות להוכיח כי הם יודעים 'לבשל' לא רק הצלחות חינוכיות- אלא גם הצלחות קולינאריות אמיתיות...


לציון סיום מחצית שנת לימודים, החליט צוות החינוך וההוראה בבית החינוך אמי"ת הלל בנות רחובות להוכיח כי הם יודעים 'לבשל' לא רק הצלחות חינוכיות- אלא גם הצלחות קולינאריות אמיתיות.

מצוידים בסינרים וכובעי שף התכנסו כל חברי צוות ההוראה לפעילות גיבוש חווייתית בסגנון ''מאסטר שף'' בהנחיית השף עודד פישר.

הצוות התחלק לקבוצות, כאשר כל קבוצה קיבלה במפתיע מתכון שונה.

הקבוצות הכינו פסטות ורביולי במכונה, פיצות, פוקצ'ות, סלטים וקינוחים. בסוף ישבו יחד כולם לסעודה ממיטב מעשה ידיהם.

מירי גיל מנהלת בית החינוך, מסכמת :" המטרה הייתה להכיר אחד את השני, חברינו לחדר המורים, בזווית שונה ומרעננת . מתוך תחושה של גיבוש ואחדות וטעונים בכוחות וחדוות עשיה , אנו פותחים עוד מחצית שנה מוצלחת בבית החינוך".

קרא עוד...

תלמידות אולפנת אמי”ת גבעת שמואל הפיקו תוך שבועיים חתונה שכולה תרומה

תלמידות כתה יא באולפנת אמי"ת גבעת שמואל בחרו כמבצע חודש אדר-  להפיק חתונה שלימה מתרומות ...


תלמידות כתה יא באולפנת אמי"ת גבעת שמואל בחרו כמבצע חודש אדר-  להפיק חתונה שלימה מתרומות .

דרך ארגון "עמי" המלווה תהליכי גיור , התלמידות שמעו על זוג צעיר, הוא יתום וחסר אמצעים והיא עולה חדשה שלאחרונה סיימה תהליך גיור, והחליטו לצאת ל"מבצע חתונה".

תוך שבועיים הן הפיקו חתונה שכולה מבוססת על תרומות ומתנדבים -החל מאולם וכלה בזר לכלה- מבצע של חסד לכל דבר. התלמידות התחלקו לצוותים ובשיתוף פעולה יוצא דופן דאגו לבל יחסר דבר בשמחת החתונה.

התמידות פרסמו את המבצע והצליחו לסחוף אחריהן מאות רבות של תורמים וכן בעלי מקצוע רבים אשר תרמו את שירותיהם בהתנדבות למען החתן והכלה.

קשר מיוחד נוצר בין התלמידות לבין בני הזוג , אשר הגיעו לפגוש אותן כמה פעמים באולפנה וההתרגשות לקראת החתונה עצמה. 

בחתונה, שנערכה השבוע (ב) , התרגשו התלמידות ללוות את החתן והכלה לחופה ולשמח את הכלה במעלי ריקודים וערים בחתונה מרגשת ומפוארת- אותה הן הפיקו מאלף ועד תיו.

מספרת הדר טויטו, מהתלמידות היוזמות:" מסתבר שלהפיק חתונה , ועוד במהירות – זהו מבצע לא פשוט. אבל ההתרגשות שלנו מהשמחה של הזוג- שווה את הכל".

חנית פרשטנד:"התלמידות היקרות מוכיחות כי השמחה האמיתית היא שמחה של נתינה , אנחנו גאים בהן על הבחירה שלהן להקדיש את אירוע הפורים של השכבה- לשמחת חתן וכלה".

 

צילום: מיקי לנגנטל

קרא עוד...

מאסטרים אמי”תיים בחדר המורים

...

לציון סיום מחצית שנת לימודים, החליט צוות החינוך וההוראה בבית החינוך אמי"ת הלל בנות רחובות להוכיח כי הם יודעים 'לבשל' לא רק הצלחות חינוכיות- אלא גם הצלחות קולינאריות אמיתיות.

מצוידים בסינרים וכובעי שף התכנסו כל חברי צוות ההוראה לפעילות גיבוש חווייתית בסגנון ''מאסטר שף'' בהנחיית השף עודד פישר.

הצוות התחלק לקבוצות, כאשר כל קבוצה קיבלה במפתיע מתכון שונה.

הקבוצות הכינו פסטות ורביולי במכונה, פיצות, פוקצ'ות, סלטים וקינוחים. בסוף ישבו יחד כולם לסעודה ממיטב מעשה ידיהם.

מירי גיל מנהלת בית החינוך, מסכמת :" המטרה הייתה להכיר אחד את השני, חברינו לחדר המורים, בזווית שונה ומרעננת . מתוך תחושה של גיבוש ואחדות וטעונים בכוחות וחדוות עשיה , אנו פותחים עוד מחצית שנה מוצלחת בבית החינוך".

קרא עוד...

הגביע לתלמידי אמי”ת באר שבע

נבחרת האתלטיקה של מקיף אמי"ת באר שבע (ע"ש וסרמן) קטפה מדליות זהב בתחרות האתלטיקה המחוזית...


נבחרת האתלטיקה של מקיף אמי"ת באר שבע (ע"ש וסרמן) קטפה מדליות זהב בתחרות האתלטיקה המחוזית.

בתחרות האתלטיקה המחוזית אזור דרום שנערכה במכללת קיי בשבוע שעבר  זכו תלמידי מקיף אמי"ת במקום הראשון והעפילו לאליפות הארצית שתיערך בחודש מאי.

נבחרת כתות ז-ט וכתות י-יב זכו שתיהן במקום הראשון בתחרות המחוזית ולאחר שלושה מחזורי ליגה העפילו לאליפות הארצית.

את הנבחרות ליוו ואימנו המאמן יוסי כהן ורכזת החינוך הגופני בבית החינוך שוש תורג'מן.

שוש תורג'מן: " אני מאמינה שגם בספורט וגם בלימודים ובחיים תמיד צריך לשאוף הכי טוב שאפשר, ואני מאחלת לתלמידים המשך הצלחה באתלטיקה- ובכל תחום בו יבחרו".

מנהל בית החינוך אלישע פלג, ברך את התלמידים על ההישגים: " הנבחרות זכו בגביעים בזכות הנחישות, הרוח הספורטיבית והתמיכה הקבוצתית . אני בטוח כי תלמידנו ימשיכו להוכיח גם בעתיד מה הוא ספורט תחרותי והוגן - ולהצליח בהתאם".

קרא עוד...

מתרימות ורוכבות : התלמידות גייסו עשרות אלפי שקלים למען חוג רכיבה לילדים בעלי מוגבלויות

תלמידות כתות ח' באולפנת אמי"ת גבעת שמואל הפיקו יריד קהילתי ענק שאת כל התרומות אליו הן מייעדות להקמת חוג רכיבה על אופניים לילדים בעלי מוגבלויות מגבעת שמואל, במסגרת עמותת "אתגרים"....


תלמידות כתות ח' באולפנת אמי"ת גבעת שמואל הפיקו יריד קהילתי ענק שאת כל התרומות אליו הן מייעדות להקמת חוג רכיבה על אופניים לילדים בעלי מוגבלויות מגבעת שמואל, במסגרת עמותת "אתגרים".

בשיתוף ארגון "מעגל נשים" מגבעת שמואל, הזמינו התלמידות את תושבי העיר והסביבה להשתתף בהפנינג פורים חווייתי וססגוני . מאות המשתתפים באירוע נהנו מדוכני מכירות של תחפושות, מזון הפעלות ופרסים .

הבנות שעבדו קשה על הקמת היריד והפעלתו, הצליחו לגייס עשרות אלפי שקלים אותם הן מייעדות להקמת חוג רכיבה על אופניים לילדים בעלי מוגבלויות מגבעת שמואל והסביבה, בסיוע עמותת אתגרים- עמותה המסייעת בשיקום ותמיכה בבעלי מוגבלות באמצעות פעילויות ספורט .

בחוג אותו הן רוצות ליזום הן תשתתפנה בעצמן כמלוות רכיבה באופני טנדם , אופנים זוגיים, ובפעילויות רכיבה שונות עם ילדים הזקוקים לסיוע.

חנית פרשטנד ראשת האולפנה: "מרגש היה לראות את התגייסותן של הבנות הצעירות במרץ כה רב למען האחר , בשותפות עם ארגון "מעגל נשים" אליו אנו גאים להצטרף בפעילויות של חסד ותרומה לקהילה".

צילום: שלומית פולק

קרא עוד...

מקום ראשון במרוץ לזכר סגן יואב הר שושנים לחניכי המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות אמי”ת פתח תקווה

חניכי המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית בכפר הנוער אמי"ת (בלאט) בפתח תקווה הם הזוכים במקום הראשון במרוץ לזכרו של סגן יואב שושנים, שנה רביעית ברציפות...


חניכי המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית בכפר הנוער אמי"ת (בלאט) בפתח תקווה הם הזוכים במקום הראשון במרוץ לזכרו של סגן יואב שושנים, שנה רביעית ברציפות.

יום טבע ומרוץ ניווט ה-23 לזכרו של סגן יואב הר שושנים אשר נפל לפני עשרים וארבע שנים בלבנון, נערך ביום שישי שעבר (9.2.18) בשמורת הטבע נאות קדומים.

במרוץ הניווט לפי ניקוד לבודדים וקבוצות, השתתפו 15 מכינות קדם צבאיות מכל הארץ, ביניהן שתי נבחרות מהמרכז לטכנולוגיה ומנהיגות פ"ת, אשר  זכו במקום הראשון והשני בקטגורית מכינות קדם צבאיות.

זו השנה השלישית ברצף שתלמידי המכינה אמי"ת פ"ת זוכים במקום הראשון במרוץ הניווט לפי קבוצות. 

גם בקטגוריית היחידים גרפו חניכי המכינה את שלושת המדליות- חניך המכינה ניסים פרדיה זכה במקום הראשון, אריאל ריאר במקום השני וראובן וואבט במקום השלישי.

משה קוסטה, ראש המכינה למנהיגות ערכית, מברך את חניכיו על ההישג לזכרו של סגן הר שושנים: "חניכי המכינה משלבים הכנה לשירות צבאי מקצועי ומשמעותי לצד פיתוח מנהיגות ערכית במטרה למקסם את התרומה לעם ולמדינה".

המרכז לטכנולוגיה ומנהיגות ערכית מציג מודל ייחודי לרשת אמי"ת לפיתוח זהות יהודית, ציונות, מנהיגות ופיתוח מצוינות אישית  לצד לימודים טכנולוגיים מתקדמים במכללה הטכנולוגית לטכנאים והנדסאים.

במרכז משלבים הכנה לחיים ולשירות משמעותי במכינה למנהיגות ערכית בהובלת משה קוסטה, לצד לימודים טכנולוגיים מתקדמים במכללה הטכנולוגית לטכנאים והנדסאים בראשות מנהל המכללה משה עוזיאל.

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89
כפתור נגישות פתוח