קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

באמי”ת דביר מגשימים חלום- מסע משמעותי “אחד בשביל כולם”

ביום ראשון שעבר יצאו תלמידי שכבת י"א' י"ב בבית החינוך אמי"ת דביר למסע משמעותי בן חמישה ימים בדרום הארץ. המסע האמתי החל מספר חודשים קודם לכן כאשר בצוות החינוכי עלתה...

ביום ראשון שעבר יצאו תלמידי שכבת י"א' י"ב בבית החינוך אמי"ת דביר למסע משמעותי בן חמישה ימים בדרום הארץ. המסע האמתי החל מספר חודשים קודם לכן כאשר בצוות החינוכי עלתה המחשבה כיצד לשדרג את הטיולים השנתיים בבית הספר.

צוות בית הספר, בראשות הרב אברהם ישראל, שניהל בעבר את הישיבה הסביבתית בסוסיא, הוביל היערכות ל"מסע משמעותי". התלמידים היו שותפים מלאים לתכנון המסלולים, ללקיחת אחריות על הכנת האוכל, קניית המוצרים, תכנון הלינה בשטח וכל פרטי המסע האחרים, כגון מעגלי שיח, התנדבות, הכנת חולצות מסע וטקסים.

חלק מתכנית המסע נבנתה לפי עקרונות של המסע הישראלי אותו התלמידים הכירו מהשנה שעברה.

המסע החל בצעידה מאביעזר בעקבות לוחמי הל"ה לעבר גבעת הקרב. במהלך המסלול צפו התלמידים לעבר תל עזקה ולמדו יחד על דמותו של דוד המלך. לרגלי גבעת הקרב ערכו התלמידים טקס מרשים בו הציגו את הדמויות הבולטות שהיו מעורבות בקרב של לוחמי הל"ה. את הלילה הראשון העבירו התלמידים בלינת שטח באתר קק"ל בנס הרים.

ביום השני התנדבו תלמידי אמי"ת דביר בחוות כרמי הר הנגב שליד מצפה רמון במסגרת פעילות של 'השומר החדש'. התלמידים שמעו הסבר על פעילות הארגון והסיוע שלו לחקלאים בנגב ובגליל, ועבדו בניכוש עשבים בכרם. העבודה הייתה קשה ומאתגרת אך התלמידים היו מלאי סיפוק כשראו את התרומה והעזרה שלהם לחקלאי הנגב.

בהמשך היום נסעו התלמידים לשדה בוקר לחלקת הקבר של דוד בן גוריון שם שמעו על פעילותו ותרומתו הרבה של בן גוריון להקמת המדינה ולביסוסה, ועל החלום ליישב את הנגב והדוגמה האישית של ראש הממשלה הראשון שעזב את מרכז הארץ ועבור לגור בצריף בנגב השומם.

בשלושת הימים הבאים של המסע טיילו התלמידים במסלולים המאתגרים ביותר במכתש רמון ובהרי אילת, מסלולים שבד"כ בתי ספר ומשפחות לא מגיעים אליהם. לאורך כל המסלולים לא פגשו התלמידים בתי ספר נוספים, כיוון שבתי ספר ממעטים לבחור מסלולים מאתגרים כמו הר ארדון וגבעת חרוט במכתש, פאר תמנע והר צפחות בהרי אילת.

במהלך המסע במדבר עסקו התלמידים במעגלי שיח בנושאים מגוונים כגון משמעות המדבר, מנהיגות, עבדות, חירות, חלומות לעתיד ועוד ועוד.

על הר צפחות, לקראת סיום המסע אמר אחד התלמידים: "היה מסע משמעותי ומאתגר, טיילנו, למדנו, סייענו לחקלאים ובעיקר למדנו הרבה על הכוחות שיש בנו. תודה לכל מי שעזר וסייע בארגון של כל המסע הזה"

אחד המחנכים סיכם ואמר: "בתיאום הציפיות שלנו כצוות חינוכי  לפני המסע רצינו שהמסע יהווה חוויה מרגשת, מעצימה ורלוונטית לתלמידים, יעודד שותפות של הצוות החינוכי והתלמידים וייצרב בזיכרונם של התלמיד כחוויה ייחודית. אין ספק שהמסע הזה ענה על כל הציפיות הללו ואף מעבר לכך".

previous arrow
next arrow
Slider
 
קרא עוד...

בביה”ס אמי”ת “אבן העזר” – נהנים ולומדים בספריית המועצה

במסגרת הפעילויות הרבות שנעשות מתחילת השנה בביה"ס אמי"ת "אבן העזר" לעידוד קריאה, יצאו תלמידי כיתות א'-ג', ביום שלישי השבוע, לספריה הציבורית המחודשת של המועצה, על מנת לצפות בהצגה מבית "עולם הדימיון" על...

במסגרת הפעילויות הרבות שנעשות מתחילת השנה בביה"ס אמי"ת "אבן העזר" לעידוד קריאה, יצאו תלמידי כיתות א'-ג', ביום שלישי השבוע, לספריה הציבורית המחודשת של המועצה, על מנת לצפות בהצגה מבית "עולם הדימיון" על הספר " ג'ק והאפונים". התלמידים נהנו מאוד מההצגה החווייתית וכבר מחכים לפעם הבאה...
תודה רבה לרבקה הספרנית המסורה, שבאכפתיות רבה דואגת וחושבת כיצד יצליח כל ילד ליהנות מהספרייה היפה. ותודה למורה איילת רכזת השפה בבית ספרנו.
בבית הספר מתוכננות פעילויות נוספות, על מנת לעודד את הקריאה ואת ההנאה שבה, לאור החשיבות הרבה שיש לכך בהתפחות השפה ויכולות נוספות אצל התלמידים.
 
 
previous arrow
next arrow
Slider
קרא עוד...

100% זכאות לבגרות בבית החינוך אמי”ת בנות רחובות

מצוינות אמית רחובות

הנהלת בית החינוך אמי"ת בנות רחובות התבשרה השבוע כי 100% מתלמידותיה זכאיות לתעודת בגרות לשנת תשע"ו...

מצוינות אמית רחובות
הנהלת בית החינוך אמי"ת בנות רחובות התבשרה השבוע כי 100% מתלמידותיה זכאיות לתעודת בגרות לשנת תשע"ו.

בעשר השנים האחרונות עבר בית החינוך מהפך חינוכי ואקדמאי , והפך מבית ספר בעל נתוני הצלחה נמוכים לבית חינוך מצטיין, תוך שמירה על הטרוגניות בקרב אוכלוסיית התלמידות.

בית החינוך הינו אינטגרטיבי, וכולל גם כיתות חינוך מיוחד, אשר מאה אחוז מתלמידותיהן זכאיות לתעודת בגרות אף הן.

מירי גיל, מנהלת בית החינוך, מספרת כי הצלחתן של התלמידות היא תוצאה של עבודה מסורה של צוות חינוכי שלא מוותר על אף תלמידה ומעניק ליווי מסור לתלמידות מתקדמות לצד אלו המתקשות יותר, ומוודא שכל תלמידה תמצה את מלוא הפוטנציאל שלה.

בסיוע מנהל החינוך בעיריה ורשת אמי"ת, פותחו בבית החינוך מסלולים יחודיים כגון מסלול בית מדרש עיוני וחווייתי, מסלולי ספורט מקצועיים ומגוונים, ותכנית מצוינות מדעית ומתמטית המקדמת את תלמידותיה להישגים מרשימים בתחומי המדע.

בימים אלו נשלמת בנייתו של אגף "גוגיה" ייחודי בבית החינוך- דגם מוקטן של מתחם ה"גוגיה" הראשי של רשת אמי"ת בכפר בתיה רעננה -אשר ישמש את התלמידות ללמידה ייחודית ומתקדמת. האגף תוכנן על ידי מובילי תחום האדריכלות החינוכית בארץ ובעולם ויאובזר בריהוט חדשני וייחודי ,קירות זכוכית, מחשוב מתקדם ועוד.

המנהלת מירי גיל מדגישה כי בית הספר מהווה דוגמא למחויבות של צוות ביה"ס להצלחת תלמידותיו, לא רק בהישגים לימודיים אלא בחינוך לערכי היהדות המשולבים בערכי אהבת העם והארץ, תוך העצמה ופיתוח אישיותה של כל תלמידה:

 "אנו מחנכים לאחריות ועצמאות מחשבתית תוך פיתוח מנהיגות והתמודדות עם האתגרים שהחברה הישראלית מציבה בפני המתבגרות הצעירות במטרה שתגדלנה על ערכי אהבת עם ישראל , ארץ ישראל ותורת ישראל."

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת מברך את בית החינוך על ההישג המשמעותי: "אנו גאים בעשייה החינוכית המשמעותית הנעשית בבית החינוך. משאבים רבים מושקעים במיצוי יכולותיה האישיות והלימודית של כל תלמידה ,והם  מניבים פרי- הצלחתן של התלמידות והאמון שנותנים ההורים בבית החינוך ."

 
בתמונה: תלמידות תכנית מצויינות בבית החינוך
קרא עוד...

תלמידות אולפנת אמי”ת נגה מחפשות גאולה

IMG-20161205-WA0004 (1)

איך נראת גאולה? תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש, החליטו לצאת ולברר...

איך נראת גאולה? תלמידות אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש, החליטו לצאת ולברר.

לאחר שלמדו בשיעורי מחשבת ישראל  על נושא הגאולה  ממקורות שונים, יצאו התלמידות לנסות ולראות בעיניים מה היא משמעות גאולת עם ישראל וארץ ישראל.

באחד הבקרים השבוע הגיעו התלמידות לפנות בוקר לנמל התעופה בן גוריון כדי לקבל את פניהם של עולים חדשים מארה"ב אשר עלו ארצה בליווי ארגון 'נפש בנפש',  כדי להרגיש  את תחושת הגאולה של אלו שבחרו לעזוב הכל ולעלות לארץ ישראל באמצע החיים.

קבלת הפנים שהכינו הבנות לעולים היתה מרגשת. הבנות קיבלו את העולים בשלטים וברכות שהכינו מראש , וליוו את צעדיהם הראשונים בארץ בשירה וריקודים. לפני פרידה העניקו התלמידות לכל משפחת עולים שי לרגל עלייתם ארצה.

IMG-20161205-WA0004 (1)

משם נסעו התלמידות לראות את הגאולה בחקלאות הישראלית, ובתרומה לקהילה . במשך שעות לקטו הבנות במרץ רב 400 קילו בטטות  בשדה של עמותת "לקט ישראל" ברחובות , שהעבירה את התוצרת החקלאית לנזקקים.

לסיכום הלמידה החווייתית, מראיינות התלמידות בימים אלו עולים חדשים על החלטתם  לעלות לארץ, ובוחנות ביחד איתם את המקורות שלמדו בנושא גאולה ואת מידת ההזדהות שלהם עם מקורות אלו.

איריס אליהו, ראשת אולפנת אמי"ת נגה:" אנו מאמינים כי חיבור אמיתי לתורה ואמונה בקרב התלמידות הוא זה המחבר בין ספרי הלימוד ודפי המקורות התורניים- לחיים האמיתיים והמוחשיים הסובבים את עולמן ".

נגה לקט ישראל

קרא עוד...

אזרחים אמי”תיים: תלמידי י”ב בבית החינוך אמי”ת י’ אשדוד ערכו ביקור מודרך במשכן הכנסת

IMG-20161128-WA0011

במסגרת שיעורי האזרחות הגיעו תלמידי שכבת י"ב בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד לסיור מודרך בכנסת ישראל ...

במסגרת שיעורי האזרחות הגיעו תלמידי שכבת י"ב בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד לסיור מודרך בכנסת ישראל .

כרבע מתלמידי השכבה הם עולים חדשים מצרפת ולרבים מהם הייתה זו הזדמנות ראשונה לבקר במשכן הכנסת.

הביקור נפתח במפגש עם חברת הכנסת וסגנית יו"ר הבית נאווה בוקר. מאחר והביקור נערך ימים ספורים לאחר השריפות שהתחוללו בצפון הארץ , שיתפה חברת הכנסת בוקר את התלמידים בכאבה האישי על בעלה שנהרג אסון השריפה בכרמל בשנת 2010.

ח"כ בוקר סיפרה לתלמידים על העבודה היומיומית שלה כחברת כנסת, הציגה את דרכי העבודה של ועדות הכנסת השונות וענתה לשאלותיהם הרבות.

משם המשיכו התלמידים לסייר במשכן. הם סיירו בין חדרי הועדות, במסדרונות משרדי חברי הכנסת וכמובן במליאת הכנסת, שם נרשמה ההתרגשות רבה בקרב התלמידים.

הילה, אחת מתלמידות השכבה, מספרת: "זו פעם ראשונה שאני מבקרת בכנסת, והמקום מעורר כבוד והשראה. במהלך הביקור נפתחו בפני חלומות חדשים כמו להיות ביום מן הימים חברת כנסת בעצמי. אני מתרשמת שבאמת ניתן לשנות ולהשפיע מתוך הכנסת על הנעשה במדינה ."

עידו אהרונוביץ', מנהל אמי"ת י אשדוד: "הביקור בכנסת נערך כחלק ממערך חינוכי המלווה את התלמידים לקראת היציאה לחיים - כהכנה לקראת שירות משמעותי ואזרחות טובה במדינת ישראל".

IMG-20161128-WA0011

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת חברה ומשפט מתגייסים להצלת חייו של צוריאל

IMG-20161110-WA0016

כשנתקלו חברי מועצת התלמידים בבית החינוך אמי"ת חברה ומשפט ברעננה, בפוסט מרגש בפייסבוק ,הקורא לסייע לנער חולה בסרטן, החליטו לגייס את כל בית הספר – למשימת הצלת חיים...

IMG-20161110-WA0016
כשנתקלו חברי מועצת התלמידים בבית החינוך אמי"ת חברה ומשפט ברעננה, בפוסט מרגש בפייסבוק ,הקורא לסייע לנער חולה בסרטן, החליטו לגייס את כל בית הספר – למשימת הצלת חיים.

בפוסט כתב אבידן כלפה , אביו  של צוריאל בן ה16:

"...ואז ברגע אחד של שינוי מסלול, אכזרי מאין כמותו, אני מתבשר שהבן שלי, הילד יפה העיניים עם החיוך הנצחי, חולה בסרטן, וצריך להילחם על חייו.... קשה לי מאוד להיות בצד המבקש- לעזור לי להציל את החיים של הבן שלי..."

צוריאל נמצא כרגע בחו"ל לצורך טיפול שיכול להציל את חייו , בעלות של  כמיליון דולר.

קריאתו הנרגשת של אבידן נגעה לליבם של התלמידים שהחליטו להיות חלק מהמאבק להצלת חייו של צוריאל.

התלמידים החלו לארגן אירוע התרמה ענק שיתקיים בחודש הבא בבית ספרם - הפנינג מכירות , חוויות והופעות אומנים לכל המשפחה. האירוע כולו מבוסס על תרומות , ובימים אלה  פונים התלמידים לכל מי שיכול להצטרף , לסייע ולתרום - דוכני מזון, שתיה, משחקים, פרסים וכל דבר שיכול לעזור בהפקה.

ירון כרמי, ראש בית אמי"ת חברה ומשפט: "הרגישות, היוזמה וההובלה של התלמידים ראויות להערכה גדולה. אנחנו מזמינים את כל מי שיכול להצטרך אלינו ליוזמה מרגשת זו" .

עידן בנימין נציג מועצת התלמידים של ביה"ס ואחד ממארגני ההתרמה למען צוריאל: "מדובר בנער בן גילנו ואנחנו מרגישים אליו חיבור חזק מאוד. מרגש לראות את עם ישראל נרתם ופותח את הלב. זה נותן לנו מוטיבציה להמשיך ולעבוד יותר ויותר. "

לפרטים ניתן לפנות ל: עידן- 0537220180/ יגל- 055-829407

 

קרא עוד...

תכנית ייחודית באמי”ת ב’ אשקלון: תכנית “יובל” להעצמת התלמידים

תוכנית ייחודית פועלת בחטיבת הביניים אמי"ת ב' אשקלון- תכנית "יובל" להעצמה וצמיחה.התוכנית צומחת ופועלת החל מכיתה ז, ונהנים ממנה השנה תלמידי שכבות ז-ט. את התוכנית מובילה ומרכזת העו"ס מור חנוך...

previous arrow
next arrow
Slider

תוכנית ייחודית פועלת בחטיבת הביניים אמי"ת ב' אשקלון- תכנית "יובל" להעצמה וצמיחה.

התוכנית צומחת ופועלת החל מכיתה ז, ונהנים ממנה השנה תלמידי שכבות ז-ט. את התוכנית מובילה ומרכזת העו"ס מור חנוך שדואגת באהבה לכל תלמיד ותלמידה ע"י שיחות פרטניות, ייעוץ וליווי אישי.

אליס מור, מנהלת חטיבת ביניים , מסבירה: "התוכנית פועלת בשלושה מישורים: לימודי, העצמתי והתנדבות בקהילה. בתוכנית התלמיד לא רק מקבל אלא גם נותן לקהילה. המצטיינים המשתתפים בתכנית הם תלמידי אמירים ועוסקים בתכניות חקר, אומנות, תקשוב ולוגיקה.

התוכנית עובדת גם עם הורי התלמידים על מנת ליצור חיבור עם ההורים התלמידים ובית הספר"

במישור הלימודי התלמידים המצטיינים זוכים להעשרה לימודית איכותית במגוון נושאים כמו: לוגיקה, תקשוב, מדעים וכו' בשיתוף עם תוכנית אמירים הארצית ואילו התלמידים המאתגרים זוכים לתגבור נוסף בקבוצות קטנות בארבעת מקצועות הליבה.

במישור ההעצמתי התלמידים זוכים למגוון חוגים כמו: תיאטרון, היפ-הופ, מחשבים וכו', ולסדנאות, פעילויות העשרה מיוחדות.

במישור ההתנדבותי כל שיכבה יוצאת לפעילות התנדבותית בקהילה שכבה ז מכינה ושולחת משלוח מנות למשפחות שכולות, שכבה ח במועדון קו לחיים ושכבה ט עורכת פעילויות בבית אבות.

בימים אלו ממש נבנה ומשופץ חדר 'יובל' בבית החינוך בשיתוף פעיל עם התלמידים שהנם שותפים מלאים בבנייתו. החדר נבנה על מנת לייצר שיח אחר בין המורים לתלמידים המעודד הכלה, ערכים ומוסר. החדר נבנה במתכונת בלתי פורמלית, יהיו בו מגוון פינות ישיבה, פינת קריאה, פינת יצירה וכן מקום לשיחות אישיות.

ב19.12 י"ט כסלו נחגוג את  פתיחת התוכנית שבה בין היתר יציגו התלמידים את כישוריהם.

 

*הבהרה

בשבוע שעבר נכתב בטעות בכתבה על בית החינוך אמי"ת ב אשקלון כי מדובר בבית ספר לחינוך מיוחד. בית החינוך אמי"ת ב אשקלון מקדם את תלמידיו למצוינות לימודית חינוכית וערכית, ואיננו בית ספר לחינוך מיוחד, כפי שנכתב.

קרא עוד...

“אני ואתה ננקה את הכתה”

ניקיון 1

תלמידי קריית החינוך אמי"ת יהודה בעפולה החליטו שאצלהם בבית הספר- אין אנשים שקופים, ויצאו במבצע של הכרת תודה לעובדי המשק המסורים של בית החינוך...

תלמידי קריית החינוך אמי"ת יהודה בעפולה החליטו שאצלהם בבית הספר- אין אנשים שקופים, ויצאו במבצע של הכרת תודה לעובדי המשק המסורים של בית החינוך.

תחת הכותרת "הכרת הטוב לאדם טוב" החליפו התלמידים את עובדי המשק ליום שלם, במהלכו ניקו ושטפו את כל בית הספר בכדי להקל על העובדים. התלמידים עבדו במרץ רב ובשיתוף פעולה, תוך שהם מביעים את הערכתם לעבודה היומיומית של עובדי המשק.

אוריה לוטאטי, תלמיד בית החינוך שהשתתף במבצע , מסכם: "הבנתי כמה קשה עובדים המנקים שלנו- אני והחברים שלי נזכור את זה מעתה והלאה ונשמור על הניקיון".

בתום הניקיונות התקיים טקס הוקרה בו צוות ההנהלה, אלי ניסנהולץ מנהל הקרייה, אביטל דסה מנהלת חט"ב, חיים בן שטרית מחנך הכיתה, ואוריה לוטאטי נציג התלמידים, הביעו את הערכתם לעובדים וחילקו שי ומכתב תודה לכל עובד.

מנהלת העבודה מרגריטה וסליאייב ציינה ששנים רבות היא עוסקת בתחום ועוד לא נחשפה ליוזמה מבורכת ומרגשת כל כך. היא הודתה לתלמידים והוסיפה שהם ריגשו וחיזקו אותה מאד.

אלי ניסנהולץ, מנהל קריית החינוך אמי"ת יהודה: "המחווה המרגשת של התלמידים- עבודת הניקיון המאומצת והבעת התודה לצוות העובדים - מעידה על טוב לבם, ועל כך שהבינו את משמעותה של הכרת הטוב".

ניקיון 1

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58