מיצוי ומצויינות לימודית
מרכז יזמות וחממת הנוער
מרכז יזמות וחממת הנוער

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

הגדנ”עים מאמי”ת דביר

במסגרת החינוך לשירות משמעותי יצאו תלמידי שכבה י"א בבית החינוך אמי"ת דביר בבית שמש לשבוע מיוחד של הכנה לשירות צבאי: שבוע גדנ"ע...


במסגרת החינוך לשירות משמעותי יצאו תלמידי שכבה י"א בבית החינוך אמי"ת דביר בבית שמש לשבוע מיוחד של הכנה לשירות צבאי: שבוע גדנ"ע.

התלמידים הצפינו עד לבסיס הגדנ"ע 'צלמון' בצפון הגליל התחתון, שם זכו ביחד עם תלמידים מכל רחבי הארץ להכרות ראשונית עם השירות הצבאי.

עם הגיעם לבסיס הפכו התלמידים ברגע אחד לחיילים ועמדו באתגרים - על אף הקשיים. לבושי מדי זית, למדו התלמידים מהי היררכיה פיקודית, משמעת גבוהה, הצמדות ללוח זמנים צפוף, שדאות וירי במטווח. בנוסף טעמו התלמידים מחוויית לילות של שינה טרופה, תורניות מטבח, מנות קרב ומור"קים (מורשת קרב).

בסופו של שבוע מיוחד במינו העידו התלמידים על חוויה מאתגרת אך גם מעוררת מוטיבציה.

ארז בר און מנהל אמי"ת דביר: "כחלק מהחינוך לתרומה לקהילה ולמדינה, ומתוך תחושת בית חינוך כמשפחה - חשוב לנו להכין את התלמידים לשירות צבאי משמעותי ותורם ולוודא כי יגיעו לשירות מתוך תחושת מוטיבציה והעצמה".

צילום: אמי"ת

קרא עוד...

עם סבא וסבתא בבית הספר

סבא וסבתא בכיתה: תלמידי קריית החינוך אמי"ת חצור משתתפים בתכנית ייחודית לחיבור עם דור הסבים והסבתות: תכנית "הקשר הרב דורי", הפועלת בשיתוף בית התפוצות, משרד החינוך והמשרד לשוויון חברת...


סבא וסבתא בכיתה: תלמידי קריית החינוך אמי"ת חצור משתתפים בתכנית ייחודית לחיבור עם דור הסבים והסבתות: תכנית "הקשר הרב דורי", הפועלת בשיתוף בית התפוצות, משרד החינוך והמשרד לשוויון חברתי

במסגרת התכנית מוזמנים הסבים והסבתות של תלמידי שכבה ז'  אחת לחודש לבית החינוך לפעילות משותפת שמטרתה בניית גשר בין הדורות.

במפגשים מתעדים התלמידים את סיפור חייהם של המבוגרים באופן התורם לשני הצדדים: הסבים והסבתות תורמים לתלמידים מעושר ניסיון החיים שלהם והתלמידים הצעירים מדריכים את סביהם ברכישת מיומנויות טכנולוגיות כגון, יישומיי מחשב, שימוש בסמרטפון וצילום.

בסופו של התהליך יעלו התלמידים את התיעודים המצולמים לאתר בית התפוצות, ויחד עם סביהם ייסעו למוזיאון להתרשם ביחד מהתיעודים.

במפגש הראשון שנערך השבוע נערכה הכרות בין הסבים ותלמידי השכבה. התלמידים והסבים שחקו ביחד במשחקי ילדות של פעם, חוויה שתרמה ליצירת שיח וציפייה למפגשים הבאים.

את התכנית, אותה מובילה שוש שקד מדריכת התכנית בגליל העליון והגולן, מנחה יעל בן מויאל רכזת החינוך החברתי בבית החינוך ובליווי המנהל בועז יוספי והמחנכות סמדר חדד, אסף אחיפז וליפז אדרי.

בועז יוספי מנהל אמי"ת חצור: "אנו גאים לקחת חלק זו השנה השלישית בתכנית הקשר הרב דורי, המהווה מבחינתנו את השיעור החשוב ביותר שאנו יכולים להקנות לתלמידינו - הידוק הקשר עם הסבים והסבתות, חיבור למורשת המשפחתית והקהילתית,  מתוך כבוד לזקני המשפחה שהם המנהיגים האמתיים של דורנו".

קרא עוד...

מאשדוד – לחלל תלמידי אמי”ת י’ אשדוד בחצי גמר תחרות ‘ספייס לאב’ ע”ש אילן רמון

באירוע חצי הגמר של תכנית "ספייסלאב" של קרן רמון שהתקיים השבוע (א) בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד, נבחר ניסוי העוסק בהשפעת כוח הכבידה על התנהגות חלבון הקשור בריפוי מלנומה, לייצג...


באירוע חצי הגמר של תכנית "ספייסלאב" של קרן רמון שהתקיים השבוע (א) בבית החינוך אמי"ת י' אשדוד, נבחר ניסוי העוסק בהשפעת כוח הכבידה על התנהגות חלבון הקשור בריפוי מלנומה, לייצג את בית החינוך בתחרות הארצית בה יבחר הניסוי שישלח מישראל לתחנת החלל הבינלאומית.

במסגרת תכנית המצוינות "ספייסלאב" לומדים התלמידים על דמותם של אילן ואסף רמון ז"ל, ומתכננים ניסוי מדעי אותו יבצעו אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. את התלמידים מלווים המורה למדעים רעות כהן והמנטורית מטעם קרן רמון הילה סרור.

לאחר שהתלמידים עבדו בקבוצות שונות ובחרו את נושא הניסוי, התקיים השבוע חצי הגמר בו התמודדו ארבעה נבחרות של תלמידי כתה ט' זו מול זו על ייצוג בית החינוך בשלב הגמר הארצי ועל כרטיס לחלל.

הניסויים עסקו בתחומים מגוונים - החלדת ברזל בחלל, סיוע להתמודדות עם מחלת ALS בעזרת חקירת התנהגות רדיקלים חופשיים בחלל, סיוע לריפוי מלנומה בעזרת חקירת התנהגות חלבון ועיבוי מים בתנאי חלל באמצעות כלים לזריעת עננים.

בערב השתתפו אבי בלסברגר מנהל סוכנות החלל הישראלית, אבי וייס  מנהל תחום החלל בחברת אלתא,  דפנה בן יוסף מובילת תחום המצוינות ברשת אמי"ת, אריאלה הררי   מדריכת עמ"ט (עתודה מדעית טכנולוגית) במשה"ח, דנה צויגרך מנהלת התכנית בקרן רמון ואלינור אביב יועצת מדעית מקרן רמון.

התלמידים הפגינו בקיאות מרשימה במהלך הערב. בעידוד הקהל הם עמדו על הבמה, הציגו את מחקריהם, וענו לשאלות השופטים.

בזמן התייעצות השופטים נהנה הקהל מחידון Kahoot בנושאי חלל שערך והנחה המורה אופיר ממן.

חברי הצוות הזוכה  הם הילה באזוב, שיראל וקנין, אנה ביניאשוילי, שקד אלמליח וליאן עובדיה. הרעיון שלהם נבחר כבעל הפוטנציאל הגדול ביותר לתרומה לאנושות ועסק כאמור בהתנהגות חלבון מסוג אינטרפרון אלפא בתנאי מיקרו גרביטציה כמשפר יעילות בריפוי מלנומה.

ניסוי זה ייצג את בית החינוך בגמר הארצי של התכנית, אשר יתקיים בשבוע החלל הישראלי.

אבי בלסברגר, מנהל סוכנות החלל הישראלית: "כל התלמידים בערב הזה הם המנצחים הגדולים. הידע שרכשו יביא אותם בעתיד לזנק קדימה ולהיות המובילים של הדור הבא"

מוטי ארבל, מנהל בית החינוך: "דור העתיד נמצא בידים טובות- מדהים לראות איך התלמידים חוקרים ובודקים את הנושא בו בחרו עם ניצוץ בעיניים. אני מאמין ביכולתם להגיע לשורה הראשונה של החקר המדעי במדינה, בעולם - ובחלל. אנו שמחים לקחת חלק בתכנית כה משמעותית ומרתקת ומודים לכל העוסקים במלאכה" .

קרא עוד...

לקראת האזכרה ה-24 של הרב נריה כל האולפנה עלתה על קברו של אבי דור הכיפות הסרוגות

ערב יום הזיכרון ה24 לרב משה צבי נריה עלו כל תלמידות אולפנת אמי"ת גבעת שמואל על קברו של  מי שכונה אבי דור הכיפות הסרוגות, בבית העלמין בכפר הרוא"ה...


ערב יום הזיכרון ה24 לרב משה צבי נריה עלו כל תלמידות אולפנת אמי"ת גבעת שמואל על קברו של  מי שכונה אבי דור הכיפות הסרוגות, בבית העלמין בכפר הרוא"ה.

מאות התלמידות פתחו סמינריון בנושא 'עם תורה וארץ' בעריכת אזכרה והנחת אבן על קברם של הרב והרבנית נריה בליווי הרב גלעד לואיס רב האולפנה. לאחר האזכרה המרגשת נפגשו התלמידות לשיחה עם צילה בראלי בתם של הרב והרבנית ועם הרב רפי קפלן תלמידו של הרב, ושמעו מהם על דמותם המיוחדת.

צילום: מיכל פרינס

קרא עוד...

תלמידת אמי”ת שבט סופר מחצור- לגמר חידון התלמוד הישראלי העולמי ה-1

הדסה שילת, בת ה-11, תלמידת בית החינוך אמי"ת שבט סופר השתתפה השבוע בחידון התלמוד הישראלי העולמי ה-1 שנערך בתאטרון ירושלים לרגל חגיגות סיום לימוד הש"ס (התלמוד הבבלי) ברחבי העולם היהודי....


הדסה שילת, בת ה-11, תלמידת בית החינוך אמי"ת שבט סופר השתתפה השבוע בחידון התלמוד הישראלי העולמי ה-1 שנערך בתאטרון ירושלים לרגל חגיגות סיום לימוד הש"ס (התלמוד הבבלי) ברחבי העולם היהודי.

הדסה העפילה יחד עם אביה הרב משה שילת לגמר התחרות לאחר שזכתה בשלב המחוזי של החידון.

חברותיה לכיתה של הדסה נסעו מחצור לירושלים על מנת לעודד אותה במהלך החידון, בו התמודדה מול 14 זוגות נוספים של הורים וילדים מהארץ ומהעולם על סוגיות מהתלמוד ומתולדות הציונות.

הדסה הרשימה את השופטים במהלך שלבי החידון השונים בידיעותיה הרבות במסכתות התלמוד ובסוגיות שנלמדו מעל דפי התלמוד הישראלי השבועיים.

דוד דביר מנהל ביה"ס אמי"ת שבט סופר מברך את הדסה ואביה הרב משה: "אנו גאים בהדסה ואביה הרב משה על ההעפלה לגמר החידון העולמי הראשון לתלמוד ישראלי לילדים. אנו מברכים את הדסה על הידע הב שלמדה וצברה, ושמחים יותר מכל בחיבור העמוק שנוצר בבית המדרש לתלמוד ישראלי בין הורים לילדים".

הדסה למדה את דפי התלמוד הישראלי יחד עם אביה והתכוננה לחידון במסגרת בית המדרש של התלמוד הישראלי הפועל בבית החינוך אמי"ת שבט סופר בהובלת הרב איתן מור יוסף.  בבית המדרש הקהילתי, לומדים התלמידים אחרי שעות הלימודים מבחירה את התלמוד הישראלי לפי הסדר, ממסכת ברכות ועד לסיום הש"ס.

התלמידים נשארים 4 פעמים בשבוע למשך שעה כל ערב והמצטיינים והמתמידים זוכים לפרסי הצטיינות בכרכים של התלמוד הישראלי.  מידי ראש חודש יש ערב לימוד הורים וילדים לכל תלמידי בית הספר ופעם בחודש  יש גם סיור לימודי של מורים הורים ותלמידים, שבו לומדים את התלמוד הישראלי בשטח או מתחברים לנושא שנלמד.

צילום: שרון אלטשול

קרא עוד...

מרעננה – לחלל

באירוע חצי הגמר של תכנית "ספייסלאב" של קרן רמון שהתקיים באמי"ת מדעי בכפר בתיה, נבחר ניסוי העוסק בהשפעת כוח הכבידה על קצב איכול הפלסטיק על ידי חיידק, לייצג את בית...


באירוע חצי הגמר של תכנית "ספייסלאב" של קרן רמון שהתקיים באמי"ת מדעי בכפר בתיה, נבחר ניסוי העוסק בהשפעת כוח הכבידה על קצב איכול הפלסטיק על ידי חיידק, לייצג את בית החינוך בתחרות הארצית בה יבחר הניסוי שישלח מישראל לתחנת החלל הבינלאומית.

במסגרת תכנית המצוינות "ספייסלאב" לומדים התלמידים על דמותם של אילן, רונה ואסף רמון ז"ל, ומתכננים ניסוי מדעי אותו יבצעו אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית. את התלמידים מלווים עידו פרידמן המורה לפיזיקה בבית החינוך ודור רץ המנטור מטעם קרן רמון.

לאחר שהתלמידים עבדו בקבוצות ובחרו את נושא הניסוי, התקיים השבוע חצי הגמר בו התמודדו שתי נבחרות של תלמידי כתה ט' זו מול זו על ייצוג בית החינוך בשלב הגמר הארצי ועל כרטיס לחלל.

הניסוי הזוכה עסק בשאלה האם ניתן להשתמש בחיידקים מפרקי פלסטיק בחלל, בתחנת החלל ובהתיישבות עתידית על הירח ועל מאדים, כדי להיפטר מפסולת פלסטיק ואף לנצל את התוצרים להפקת אנרגיה.

הניסוי, אשר תוכנן על ידי התלמידים בשיתוף פרופ' אריאל קושמרו מהמעבדה לביוטכנולוגיה סביבתית באוניברסיטת בן גוריון, נבחר כבעל הפוטנציאל הגדול ביותר לתרומה לאנושות. הניסוי ייצג את בית החינוך בגמר הארצי של התכנית, אשר יתקיים בשבוע החלל הישראלי ב-27.1.

השופטים בתחרות היו ד"ר עדי ניניו גרינברג, ראש מדור טכנולוגיות חלל ולוויינות בחיל האוויר; ד"ר יובל ראובני, חוקר בכיר במו"פ מזרח וחבר סגל במחלקה לפיזיקה באוניברסיטת אריאל. באירוע לקחו חלק גם  סהר סיגאווי, ראש תחום מצוינות ופדגוגיה ברשת אמי"ת; ד"ר דפנה בן יוסף מרכזת תחום מצוינות מדעים בשת אמי"ת  ומנהל אמי"ת מדעי הרב שגיא רוזנבאום.

הרב שגיא רוזנבאום, מנהל אמי"ת מדעי בכפר בתיה: "מדהים לראות איך התלמידים חוקרים ובודקים את הנושא בו בחרו עם ניצוץ בעיניים. אני מאמין ביכולתם להגיע לשורה הראשונה של החקר המדעי במדינה, בעולם - ובחלל. אנו שמחים לקחת חלק בתכנית כה משמעותית ומרתקת ומודים לכל העוסקים במלאכה" .

קרא עוד...

מרגש : תלמידי אמי”ת כרמיאל יצאו ליום של חסד בעיר לזכרו של שמעון דיין ז”ל, בוגר בית החינוך  שנספה באסון הכרמל. 

בהובלת אורה רכזת חינוך חברתי ובהתגייסות של כלל אנשי הצוות החינוכי והתלמידים, פשטו התלמידים על העיר וארגנו פעילות במוקדים שונים. בבתי אבות הם ניגנו שרו ושימחו את הדיירים ולאחר מכן...


בהובלת אורה רכזת חינוך חברתי ובהתגייסות של כלל אנשי הצוות החינוכי והתלמידים, פשטו התלמידים על העיר וארגנו פעילות במוקדים שונים. בבתי אבות הם ניגנו שרו ושימחו את הדיירים ולאחר מכן עשו איתם פעילות יצירה ובינגו לכבוד החג,  בגני ילדים ערכו הצגות לילדים ועשו איתם פעילות יצירה לכבוד החג , באקי"ם עבדו ביחד עם העובדים במפעל ושימחו אותם ובמלבי"ש , שם עזרו לשפץ את החצר וסייעו לסדר את הבגדים.

התלמידים יצאו גם למכבי האש, למד"א  ולמשטרה וחילקו לעובדים את ברכות ההדלקה שהכינו לעילוי נשמתו של שמעון והסבירו על משמעות יום החסד בבית החינוך.

התלמידים הבוגרים יצאו לבתי הספר היסודיים והעבירו פעילות לתלמידים הצעירים על  ה"אור שבי" והפצת האור  במעגלים השונים .

דנה מלכה שהתנדבה בבית אבות  אומרת כי היום היה שיא של נתינה לשם נתינה. "בשגרה לא תמיד יוצא לנו להיפגש עם אנשים קצת שונים מאיתנו  ולתת מהזמן לטובת האחר. הנתינה שווה את הכל, והאמת היא שכשאתה נותן אתה בעצמך גם מקבל."

הלל, תלמידת כיתה י' מספרת כי "אחרי יום החסד יצאתי עם תובנות על משמעות החיים, בשיחות שלי עם הקשישים קיבלתי הרבה ולמדתי מנסיון החיים שלהם. ראיתי את השמחה שלהם מהמפגש. הם ביקשו שנבוא שוב- ונעשה זאת בשמחה".

כשאביו של שמעון, דוד, נפגש עם המחנכים, הוא סיפר על הערכים שהובילו את בנו וסיפר על הענווה  שלו ועל מידת החסד שלו. בשעת החינוך העבירו את הסרטון על אסון הכרמל, ועברו  ללימוד בחברותות על הערכים שאפיינו אותו.

לפני היציאה למבצע החסד, אביו של שמעון העביר לתלמידים שיחה על בנו וסיפר כי בשבת חנוכה כשהם התפללו  בבית הכנסת,  שנה בדיוק לפני האסון, הוציאו רק שני ספרי תורה במקום שלושה כי בבית הכנסת לא היו שלושה ספרים ושמעון ז"ל לחש לאביו: בשנה הבאה אנחנו נוסיף עוד ספר תורה לבית הכנסת,  שנה בדיוק עברה  וקרה האסון הנורא .בני המשפחה  הוציאו ספר תורה והכניסו אותו לאותו בית הכנסת שם התפללו השניים.

ביום ראשון, נר ראשון של חנוכה התקיימה האזכרה ונציגי התלמידים הגיעו לבית  העלמין לאזכרה להיות שותפים.

גאי דקל מנהל אמי"ת כרמיאל אומר שההנצחה של שמעון דרך יום החסד היא שיעור אמיתי באור ובחינוך שקיבלו התלמידים. "התרגשנו מאוד לשמוע את  אבא של שמעון –אדם צנוע ומסור - שהביא בפנינו את דמותו המיוחדת של בנו. במבצע של חסד לזכרו של בוגרינו היקר הפנימו התלמידים את תכונותיו: ענווה, צניעות כבוד לזולת וחסד".

צילום: חיה רחל

 

קרא עוד...

מרים פרץ בישיבת אמי”ת עמיחי: “גם ברגעי השגרה יש אינספור צעדים של גבורה”

בחנוכה, חג הגבורה, הגיעה מרים פרץ, אם הבנים וכלת פרס ישראל, לישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות ושוחחה עם תלמידי הישיבה המתקרבים לגיוס על גבורה בחיים ובקרב...


בחנוכה, חג הגבורה, הגיעה מרים פרץ, אם הבנים וכלת פרס ישראל, לישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות ושוחחה עם תלמידי הישיבה המתקרבים לגיוס על גבורה בחיים ובקרב.

מרים ששכלה את שני בניה, אוריאל ואלירז, סיפרה על אהבתה לארץ ועל הזכות העצומה להגיע אליה ולחיות בה עם כל הקשיים שבדרך. "לאוריאל ולאלירז היתה עקשנות גדולה להגיע למטרות שהציבו לעצמם", "אוריאל היה קטן וצנום, ואף על פי כן התעקש להתגייס לשירות קרבי, שירת בסיירת גולני ואף סיים קורס קצונה, הוא דאג לסובבים אותו והיה ראשון להתנדב לכל משימה"

על אלירז סיפרה מרים שהיה תלמיד מאתגר, ונקודת המפנה בחייו היה המסע לפולין בתיכון. הוא היה בעל אומץ רב וניחן בכושר מנהיגות, במסירות ובנתינה אינסופית. 

"אחרי נפילתם, החלטתי לדבוק בחיים ובחרתי לקום ולהמשיך לחיות מתוך תהומות הכאב." היא הוסיפה והבהירה כי הדבר הכי חשוב בחיים הוא הנתינה לזולת, "יש לכל אחד מאיתנו אחריות לחברה הישראלית, וכשהלב שלנו מלא אמונה ניתן לעמוד באתגרים"

הרב שמעון שושן ראש ישיבת אמי"ת עמיחי אמר כי  מרים היא סמל של גבורה יהודית בימינו,  "זו זכות לנו ולתלמידים להיפגש עם אשת חינוך מופתית שמסמלת את הנאצל שבעם ובמדינה"

 

צילום: ליאת דורון

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96
כפתור נגישות פתוח