קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

מאסטרים בנתינה

מאסטרים בנתינה: תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים בפתח תקווה המתנדבים בימי החופשה בקייטנה שמפעיל צוות בית החינוך עבור תלמידי כיתות התקשורת, בעלי צרכים מיוחדים, הפיקו תחרות מאסטר שף חווייתית בסיוע...


מאסטרים בנתינה: תלמידי ישיבת אמי"ת כפר גנים בפתח תקווה המתנדבים בימי החופשה בקייטנה שמפעיל צוות בית החינוך עבור תלמידי כיתות התקשורת, בעלי צרכים מיוחדים, הפיקו תחרות מאסטר שף חווייתית בסיוע עמותת בית לחם יהודה.

במשך 40 יום מחופשת הקיץ, נהנים תלמידי כיתות התקשורת מקייטנה, כאשר תלמידים רבים מהישיבה מסייעים במגוון פעילויות וסדנאות  - בהתנדבות מלאה.

אחד המתנדבים, הראל מאור תלמיד כתה ז, סחף גם את אביו לפרויקט. השבוע הגיע שי מאור עם בנו והפיק עבור ילדי הקייטנה הפנינג 'מאסטר שף' מרהיב.

לבקשתו של שי התגייסה עמותת 'בית לחם יהודה' בפתח תקווה למשימה , ותרמה את מוצרי המזון הדרושים ליום שלם של בישול חווייתי. בסיוע תלמידים מתנדבים, חולקו תלמידי הקייטנה לקבוצות כאשר שי מלווה  ומסייע בידם במשימת הבישול אותה קיבלו. היום המיוחד הסתיים בארוחת צהרים חגיגית מעשה ידי התלמידים, להנאת כולם.

ראש הישיבה הרב ניצן ברגר : "השילוב המיוחד הקיים בישיבה מחנך לקבלת האחר מתוך נתינה הדדית. מרגש לראות את האכפתיות של התלמידים, שסוחפת גם את ההורים, למען חבריהם בכיתות התקשורת, גם בימי החופשה."

 

צילום: אתי בן דוד

קרא עוד...

תהיו אמי”תיים – תצליחו

אמי"ת מובילה בתוצאות הבגרויות שפורסמו לאחרונה בידי משרד החינו...


אמי"ת מובילה בתוצאות הבגרויות שפורסמו לאחרונה בידי משרד החינוך


אתם 100% 
שמונה קהילות חינוכיות לומדות כיכבו בדו"ח שפירסם משרד החינוך לאחר שתלמידיהם הגיעו ל100% זכאות לבגרות:
ישיבת אמי"ת אשדוד, אולפנת אמי"ת גבעת שמואל, אולפנת אמי"ת אור עקיבא
אמי"ת הלל רחובות, אולפנת אמי"ת עירוני ו' חיפה, מדרשת אמי"ת מודיעין
בית הספר לחינוך מיוחד בישיבת אמי"ת כפר גנים בפתח תקווה,
אמי"ת איתן מעלה אדומים.
כה לחי!

בצמרת בתי הספר המצטיינים בחמש יחידות מתמטיקה בארץ:
אמי"ת בר אילן ברמת גן
אמי"ת המדעי תורני טכנולוגי וחברה ומשפט בכפר בתיה רעננה
ישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות

בצמרת בתי הספר בארץ שבהם תעודות בגרות בהצטיינות:
אולפנת אמי"ת גבעת שמואל
מדרשה אמי"ת קמה ירוחם
מדרשת אמי"ת מודיעין

קהילות חינוכיות אמיתיות המובילות בעירן:
אמי"ת חצור – 95% זכאות
אולפנת אמי"ת צפת - 94% זכאות
אמי"ת קרית מלאכי - 91.3% זכאות לבגרות
אמי"ת גוטוירט שדרות - % 94 זכאות לבגרות
אמי"ת עכו- 91.1% זכאות לבגרות
אמי"ת קמה ירוחם - 93% זכאות לבגרות

קרא עוד...

ללמד תנ”ך בצרפתית

משלחת של מורים לתנ"ך מצרפת הגיעה השבוע למתחם אמי"ת גוגיה ברעננה, להכרות עם שיטות הוראה ולמידה מתקדמות בתנ"ך, ביוזמת תכנית 'עולם שלם' לחיבור התפוצות לירושלים  ו"החויה הישראלית"...


משלחת של מורים לתנ"ך מצרפת הגיעה השבוע למתחם אמי"ת גוגיה ברעננה, להכרות עם שיטות הוראה ולמידה מתקדמות בתנ"ך, ביוזמת תכנית 'עולם שלם' לחיבור התפוצות לירושלים  ו"החויה הישראלית".

במשלחת השתתפו מורים הלומדים לתעודת הוראה ישראלית במכון 'אנדריי נהר' הצרפתי להכשרת עובדי חינוך מטעם FSJU .

בין השאר נחשפו המורים לכלי חדשני ללימוד תנ"ך באמצעות תכנת מחשב בסגנון 'פורטנייט', משחק המחשב הפופולארי בעולם שעבר התאמה ללימוד התנ"ך בידי צוות קהילת תורת חיים ברשת אמי"ת.

דני רהט סמנכ"ל רשת אומר כי "המטרה הינה יצירת קהילת 'תורת חיים' וירטואלית משותפת למורים ותלמידים מצרפת וישראל. החיבור בין תלמידינו לכלל ישראל בארץ ובתפוצות, מהווה אחד מעקרונות המצפן החינוכי של רשת אמי"ת. "

בתמונה: משלחת המורים מצרפת בגוגיה 

צילום: ישי בוני

 

 

קרא עוד...

מצטיינת תכנית ”נוער שוחר משפט עברי ”- תלמידת אולפנת אמי”ת צפת

גאווה צפתית אמי"תית: תלמידת אולפנת אמי"ת צפת עדי פרץ נבחרה לשאת דברים כנציגת תלמידי התכנית הארצית "נוער שוחר משפט עברי" בטקס סיום התכנית השבוע באוניברסיטת בר אילן...


גאווה צפתית אמי"תית: תלמידת אולפנת אמי"ת צפת עדי פרץ נבחרה לשאת דברים כנציגת תלמידי התכנית הארצית "נוער שוחר משפט עברי" בטקס סיום התכנית השבוע באוניברסיטת בר אילן.

עדי פרץ, תלמידת כתה י"ב באולפנת אמי"ת צפת סיימה השנה בהצטיינות את תכנית "פרחי צפת למשפטים" במסגרת התכנית הארצית לנוער שוחר משפט עברי. בתור מצטיינת התכנית נבחרה עדי לייצג את כל תלמידי התכנית בארץ ולשאת דברים בטקס סיום התכנית, במעמד עורכי דין, שופטים ותלמידים מכל רחבי הארץ.

בתמונה: עדי פרץ מקבלת את תעודת ההצטיינות מעו"ד ציון אמיר, עוה"ד לימור עציוני ומוטי כהן ראש מנהל החינוך בעיריית צפת.

צילום: עיריית צפת

קרא עוד...

שבעה בתי ספר מרשת אמי”ת – ברשימת המובילים בזכאות לבגרות בישראל !

 ישיבת אמי"ת אשדוד, אולפנת אמי"ת גבעת שמואל, אולפנת אמי"ת אור עקיבא, חמד אמי"ת הלל  רחובות, אולפנת  אמי"ת עירוני ו' חיפה, אמי"ת בנות מודיעין ובית הספר לחינוך מיוחד בישיבת אמי"ת כפר...


 ישיבת אמי"ת אשדוד, אולפנת אמי"ת גבעת שמואל, אולפנת אמי"ת אור עקיבא, חמד אמי"ת הלל  רחובות, אולפנת  אמי"ת עירוני ו' חיפה, אמי"ת בנות מודיעין ובית הספר לחינוך מיוחד בישיבת אמי"ת כפר גנים בפתח תקווה, כולם עם 100% זכאות לבגרות בתשע"ח.

אולפנת אמי"ת גבעת שמואל התברגה גם ברשימת בתי הספר המצטיינים ואמי"ת בר אילן ברמת גן, אמי"ת המדעי בכפר בתיה וישיבת אמי"ת עמיחי ברחובות התברגו בצמרת בתי הספר המצטיינים בחמש יחידות מתמטיקה.

 אולפנת אמי"ת גבעת שמואל בולטת בין רשימת בתי הספר המצטיינים בהיותה אולפנה שלא ממיינת המקבלת לשורותיה כל תלמידה בלי תהליכי סינון ומיון- ובכל זאת שומרת על נתוני מצוינות מרשימים.

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת בירך את הצוותים החינוכיים של  7 בתי הספר של אמי"ת שהגיעו לפסגת הזכאות לבגרות  בארץ ואמר כי "ההישגים וציוני הבגרויות בבתי הספר שמקבלים אליהם כל תלמיד ותלמידה מחממים את הלב ומעצימים את ההישג.  ברשת אמי"ת פועלים לשים במרכז את החינוך לערכים  לצד  מיצוי יכולת כל תלמיד וחתירה למצוינות ופועלים להטמיע את מיומנויות המאה ה-21 בקרב התלמידים כדי שיהיו מוכנים לעתיד."

אלדר הוסיף כי "ההישגים שייכים בראש ובראשונה לצוותים החינוכיים, לתלמידים ולהורים וללא השותפות עם ראשי הערים וצוותי הרשויות המקומיות ונציגי משרד החינוך אי אפשר היה להגיע לתוצאות המרשימות."

קרא עוד...

הראשון במודיעין – בית החינוך אמי”ת בנות מודיעין

על פי נתוני משרד החינוך: אמי"ת בנות מודיעין- המוביל בעי...


על פי נתוני משרד החינוך: אמי"ת בנות מודיעין- המוביל בעיר

השבוע פרסם משרד החינוך את "התמונה החינוכית" , נתוני בתי הספר בכל רחבי הארץ. מהנתונים עולה כי בית החינוך אמי"ת בנות מודיעין הוא בית החינוך המוביל בעיר. הוא  מוביל באחוזי הזכאות לבגרות זו השנה השניה ברציפות כאשר 100% מהבוגרות זכאיות לבחינת בגרות לשנת תשע"ח. גם באחוזי בגרות מצטיינת, מוביל אמי"ת עם 30% , באחוזי התלמידות הניגשות לבגרות חמש יחידות לימוד באנגלית תלמידות אמי"ת בנות עם 89% , מהמצטיינות בעיר.

תלמידות אמי"ת בנות מודיעין נבחנו במגוון מגמות לימודים- פיסיקה , כימיה וביולוגיה לצד אומנות, מחול ערבית והנדסת תכנה. ממוצע הציונים של מבחני הבגרות בחמש יחידות לימוד במתמטיקה ובאגלית עומד על 90.

מלבד ההישגים הלימודיים בולט בית החינוך גם באחוז גבוה של תלמידות הזכאיות לתעודת בגרות חברתית- 44% מהתלמידות עמדו בקריטריונים של משרד החינוך לקבלת תעודה על התנדבות ותרומה לקהילה ולחברה.

ליאת וגשל, מנהלת בית החינוך :"כל הכבוד לתלמידות ולצוות החינוכי שמצוינות היא השם השני שלו, בזכות המחנכות וכל חדר המורים כל תלמידה ממצה את מלוא הפוטנציאל שלה. ההישגים הלימודיים חשובים מאוד אבל בראש ובראשונה עומד החינוך לערכי היהדות המחוברת לחיים ולעשיה תוך אהבת העם והארץ, והכל תוך העצמה ופיתוח אישיות כל תלמידה.

ד"ר אמנון אלדר, מנכ"ל רשת אמי"ת: "המדרשה כבית ספר צעיר בעיר הגיעה להישגים יוצאי דופן זו השנה השניה וזו אות לעשייה החינוכית המשמעותית. כל הכבוד לתלמידות ולהורים ולא פחות למורים ולמנהלת המצויינים הפועלים יחד עם הנהגת ההורים ובעזרת עיריית מודיעין השותפה עימנו  בניהול המדרשה"

 

צילום: אופיר אסולין
 
קרא עוד...

אמי”ת חצור – עליה של 20% בארבע שנים בזכאות לבגרות

השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ...


השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ.

באמי"ת חצור הגיעו להישג יוצא דופן עליה של יותר מ-20%  מ69% זכאות בשנת 2014   ל-95% זכאות לבגרות בשנת 2018 . בחמש יחידות אנגלית העליה יוצאת דופן מ18% ל46.5% .

המנהל בועז יוספי, רק  בן 35 נולד בחצור הגלילית, למד בבית הספר אמי"ת בעיר והיה יו"ר מועצת התלמידים וכשסיים את בית הספר חזר כמחנך ואחר כך כמנהל.

מה מרכיבי ההצלחה - "אמי"ת חצור  הוא בית ובמשפחה כולם דואגים אחד לשני- אנחנו שואפים שכל תלמיד ותלמידה יהיו שמחים- ילד ששמח וטוב לו הוא ילד שיצליח והמורים יעשו כל מה שהם יכולים למען התלמידים,  אם זה תרגולים בשעות לא שעות ואם זה עזרה בשיעורים ובהכנה לבגרויות בלילות, כל מה שאפשר. זה חלק מהערבות ההדדית שיש פה בחצור בין התושבים ושעליה גדלתי. אני מאמין שהחינוך זה ההבדל בין הצלחה לדשדוש בחיים ולכן צוות בית החינוך שלנו הם  לוחמים למען התלמידים. אני רואה בצוות החינוכי את הלב של המערכת כולה, יש כאן אנשים מסורים ואכפתיים אשר רואים בכל ילד הטוב שבו, הצוות מאפשר לתלמידים לחלום ולכבוש כל פסגה."

באמי"ת חצור יש מרחב למידה מדעי חדשני, הכולל מעבדות ומרחבי למידה ייחודיים המשאירים מאחור את הכיתה המסורתית .

מרחבי הלמידה המדעיים החדשניים כוללים טכנולוגיות מתקדמות, ריהוט מודולרי המזמן  צורות למידה שונות, מרחב למידה חוץ כיתתי ועוד. המרחב עוצב ברוח "הגוגיה" הייחודי לרשת אמי"ת. התכנון האדריכלי בשילוב הפדגוגיה החדשנית של הצוות החינוכי מבטא את החזון הבית ספרי והתפיסות הפדגוגיות של בית הספר. יוספי מאמין ביצירת קהילת לומדים השואפת למצוינות מדעית התורמת  לחברה ולכלכלה ולביטחונה של מדינת  ישראל.

לצד קידום המצוינות המדעית, מושקעים בבית החינוך מאמצים רבים ברכישת תעודת בגרות חברתית לכל תלמיד-פיתוח כישורי מנהיגות חברתית ומודעות לתרומה לקהילה.

מכתה ז' ועד י"ב משתתפים התלמידים בתכניות מיוחדות להעצמה אישית וחברתית- תכנית בר מצווה, תכנית ימאות וצלילה, תכנית חילוץ והצלה ותכנית להתנהלות כלכלית נבונה.

בית החינוך אמי"ת חצור הינו בית ספר מתנדב. בלוח השעות הקבוע של כל כתה וכתה משולבות שעות של התנדבות קבועה לאורך השנה כולה. תלמידי כתות י למשל, לומדים קורס ליצנות רפואית ומתנדבים כליצנים רפואיים במוסדות שונים. ואילו תלמידי יא-יב מתנדבים במהלך השנה כולה בבתי ספר לבעלי פיגור ברמות שונות .

בועז מאמין בחצור ובתושביה , הוא שומר על קשר עם תלמידיו הרבה לאחר שהם מסיימים את הלימודים.  כמעט כל שבוע מקבלים ממנו כל בוגריו הודעה או טלפון: "חינוך זה לא רק להיות עם התלמידים בין הצלצולים, זה קשר אמיתי ואכפתיות".

קרא עוד...

אמי”ת חצור – עליה של 20% בארבע שנים בזכאות לבגרות

השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ...


השבוע פורסמו על ידי משרד החינוך נתוני הזכאות לבגרות והמצוינות של בתי החינוך ברחבי הארץ.

באמי"ת חצור הגיעו להישג יוצא דופן עליה של יותר מ-20%  מ69% זכאות בשנת 2014   ל-95% זכאות לבגרות בשנת 2018 . בחמש יחידות אנגלית העליה יוצאת דופן מ18% ל46.5% .

המנהל בועז יוספי, רק  בן 35 נולד בחצור הגלילית, למד בבית הספר אמי"ת בעיר והיה יו"ר מועצת התלמידים וכשסיים את בית הספר חזר כמחנך ואחר כך כמנהל.

מה מרכיבי ההצלחה - "אמי"ת חצור  הוא בית ובמשפחה כולם דואגים אחד לשני- אנחנו שואפים שכל תלמיד ותלמידה יהיו שמחים- ילד ששמח וטוב לו הוא ילד שיצליח והמורים יעשו כל מה שהם יכולים למען התלמידים,  אם זה תרגולים בשעות לא שעות ואם זה עזרה בשיעורים ובהכנה לבגרויות בלילות, כל מה שאפשר. זה חלק מהערבות ההדדית שיש פה בחצור בין התושבים ושעליה גדלתי. אני מאמין שהחינוך זה ההבדל בין הצלחה לדשדוש בחיים ולכן צוות בית החינוך שלנו הם  לוחמים למען התלמידים. אני רואה בצוות החינוכי את הלב של המערכת כולה, יש כאן אנשים מסורים ואכפתיים אשר רואים בכל ילד הטוב שבו, הצוות מאפשר לתלמידים לחלום ולכבוש כל פסגה."

באמי"ת חצור יש מרחב למידה מדעי חדשני, הכולל מעבדות ומרחבי למידה ייחודיים המשאירים מאחור את הכיתה המסורתית .

מרחבי הלמידה המדעיים החדשניים כוללים טכנולוגיות מתקדמות, ריהוט מודולרי המזמן  צורות למידה שונות, מרחב למידה חוץ כיתתי ועוד. המרחב עוצב ברוח "הגוגיה" הייחודי לרשת אמי"ת. התכנון האדריכלי בשילוב הפדגוגיה החדשנית של הצוות החינוכי מבטא את החזון הבית ספרי והתפיסות הפדגוגיות של בית הספר. יוספי מאמין ביצירת קהילת לומדים השואפת למצוינות מדעית התורמת  לחברה ולכלכלה ולביטחונה של מדינת  ישראל.

לצד קידום המצוינות המדעית, מושקעים בבית החינוך מאמצים רבים ברכישת תעודת בגרות חברתית לכל תלמיד-פיתוח כישורי מנהיגות חברתית ומודעות לתרומה לקהילה.

מכתה ז' ועד י"ב משתתפים התלמידים בתכניות מיוחדות להעצמה אישית וחברתית- תכנית בר מצווה, תכנית ימאות וצלילה, תכנית חילוץ והצלה ותכנית להתנהלות כלכלית נבונה.

בית החינוך אמי"ת חצור הינו בית ספר מתנדב. בלוח השעות הקבוע של כל כתה וכתה משולבות שעות של התנדבות קבועה לאורך השנה כולה. תלמידי כתות י למשל, לומדים קורס ליצנות רפואית ומתנדבים כליצנים רפואיים במוסדות שונים. ואילו תלמידי יא-יב מתנדבים במהלך השנה כולה בבתי ספר לבעלי פיגור ברמות שונות .

בועז מאמין בחצור ובתושביה , הוא שומר על קשר עם תלמידיו הרבה לאחר שהם מסיימים את הלימודים.  כמעט כל שבוע מקבלים ממנו כל בוגריו הודעה או טלפון: "חינוך זה לא רק להיות עם התלמידים בין הצלצולים, זה קשר אמיתי ואכפתיות".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83
כפתור נגישות פתוח