קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

חינוך לנתינה באמי”ת קרית מלאכי

unnamed

תלמידות כתה י"א באולפנת אמי"ת קרית מלאכי יצאו השבוע ליום של פעילות במרכז הכשרה ושיקום של עמותת אילן בת"א, המעסיקה אנשים בעלי מוגבלות שכלית...

תלמידות כתה י"א באולפנת אמי"ת קרית מלאכי יצאו השבוע ליום של פעילות במרכז הכשרה ושיקום של עמותת אילן בת"א, המעסיקה אנשים בעלי מוגבלות שכלית.

הפעילות נערכה במסגרת פרויקט צאל"ה של תנועת מעגלים, עמותה הפועלת לקידום בני נוער ברחבי הארץ, הפועלת בבית החינוך.

הבנות סייעו לעובדים בעבודתם, שוחחו עימם ושיתפו אותם בחוויותיהן  היומיומיות מבית הספר.

העובדים שמחו מאוד על הסיוע שהגישו להן הבנות וחלקו עימן את הרגשתם ואת קשייהם ואף שיתפו אותם בחוויות מעבודתם במפעל.

התלמידות שבו לאולפנה בהרגשת סיפוק ודיווחו על יום מעצים ומשמעותי בחייהן.

הדס שרעבי, ראש קריית החינוך אמי"ת קרית מלאכי:" נתינה ותרומה לקהילה הן אבני יסוד בדרכנו החינוכית בקריית החינוך. התלמידים יוצאים למבצעי התנדבות באופן קבוע, וכך מפתחים תחושות של מעורבות וערבות הדדית".

unnamed

קרא עוד...

מנהלת אמי”ת בנות מעלה אדומים זכתה באות הוקרה על קידום החינוך הפיננסי

IMG_2469

ברנדה הורביץ-פרוור, מנהלת בית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים (ע"ש וסרמן) קיבלה את אות ההוקרה למובילי החינוך הפיננסי לשנת 2016 מטעם עמותת "חיים בפלוס" לקידום החינוך הפיננסי בישראל ...

ברנדה הורביץ-פרוור, מנהלת בית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים (ע"ש וסרמן) קיבלה את אות ההוקרה למובילי החינוך הפיננסי לשנת 2016 מטעם עמותת "חיים בפלוס" לקידום החינוך הפיננסי בישראל .

בכנס שנערך השבוע (ב) בבורסה לניירות ערך בתל אביב, הוענקה תעודת ההוקרה על ידי מנכל"ית עמותת חיים בפלוס מנדי אייזנר ואופיר בן נון שטינהרג מחברת די.בי.אם בית השקעות.

ברנדה הורביץ-פרוור  נבחרה לקבל את פרס עמותת "חיים בפלוס", בשל הדגש הרב שהיא שמה על הנושא בבית ספרה. תלמידות שכבת י"ב בבית החינוך משתתפות  במסגרת יום הלימודים בתכנית לחינוך פיננסי המיועדת להעניק להן כלים להתנהלות פיננסית נכונה בהווה ובעתיד.

 במהלך הקורס לומדות התלמידות איך לבצע החלטות מושכלות בנושאים כלכליים: איך לנהל חשבון בנק, להימנע ממשיכת יתר, להוציא כספים בצורה חכמה, לדעת את זכויותיהן כעובדות צעירות ועוד.

ברנדה הורביץ-פרוור:" אני רואה חשיבות ממדרגה עליונה בהכנת התלמידות לקראת החיים כבוגרות, ולהעניק להן כלים שילוו אותן בהמשך דרכן מבחינה אישית, חינוכית וגם כלכלית".

בית החינוך אמי"ת בנות מעלה אדומים נבחר בין עוד 8 בתי ספר מכל רחבי הארץ לקבל את אות ההוקרה מעמותת "חיים בפלוס".

IMG_2469

קרא עוד...

מסע בעקבות אלירז

IMG-20160928-WA0001

תלמידי י"ב בישיבת אמי"ת אלירז פ"ת יצאו השבוע למסע ייחודי- "מסע אלירז", בעקבות רב סרן אלירז פרץ, על שמו קרויה הישיבה...

תלמידי י"ב בישיבת אמי"ת אלירז פ"ת יצאו השבוע למסע ייחודי- "מסע אלירז", בעקבות רב סרן אלירז פרץ, על שמו קרויה הישיבה.

במהלך המסע , בהובלת המחנך הרב הלל בנישו, התחקו התלמידים אחר צדדים שונים בדמותו של אלירז: צבא, לימוד תורה, אהבת העם ואהבת הארץ.

המסע התחיל בסיור בעקבות לוחמי מלחמת יום הכיפורים ברמת הגולן . התלמידים צפו בתצוגת חילות ואש חיה ולמדו על פועלו של אלירז במסגרת הצבאית.

משם המשיכו לישיבת ההסדר בחיספין ללימוד בחברותות עם תלמידי ישיבת ההסדר ושיחה עם ראש הישיבה.

את היום השני למסע הקדישו התלמידים להתנדבות, וסייעו לחקלאי בשיקום חממה שסבלה מנזקים חמורים. לאחר שעות של עבודה מאומצת לא ויתרו גם על טיול בנחל אל על לפני רדת החשכה. לאורך המסע התלמידים היו אחראים בעצמם על הארוחות וארגון המאהל והפגינו עצמאות ושיתוף פעולה.

ביומו האחרון של המסע, שהוקדש ללקיחת אחריות לאומית, עלו התלמידים השכם בבוקר לירושלים ובחלקת גדולי האומה בהר הרצל למדו על דמותם של יוני נתניהו, חנה סנש, ראשי ממשלות ישראל, חלל צוק איתן מייקל לוין, אנדרטת נצר האחרון ועוד. התלמידים התרגשו מאוד לפגוש באימו של יובל הראל (אשר סיפורו המצמרר מוכר מהשיר "ברית דמים" -על סיפור נפילתם של שני יובל הראל מתלפיות ירושלים).

סביב קברו של רב סרן אלירז פרץ התכנסו התלמידים לשיחה ועיבוד רשמי המסע ומשם נסעו לכותל המערבי לסיום המסע במנהרות הכותל ובתפילה חגיגית.

הרב יאיר שטבון , ראש ישיבת אמי"ת אלירז: "שנה לפני צאתם לחיים, חוו תלמידינו את חזון הציונות הדתית לאור דמותו של אלירז הי"ד -עשיה ולקיחת חלק בכל תחומי החיים מתוך שאיפה לגאולה שלמה ושיבת עם ישראל לארצו".

IMG-20160928-WA0001

קרא עוד...

מפגש מדרשות אמי”תי

מדרשות אמית אשדוד

תלמידות חטיבת הביניים במדרשת אמי"ת אשדוד למדעים ואומנויות ותלמידות מדרשת אמי"ת באר אשדוד נפגשו השבוע למפגש ראשון בתכנית חונכות ייחודי...

תלמידות חטיבת הביניים במדרשת אמי"ת אשדוד למדעים ואומנויות ותלמידות מדרשת אמי"ת באר אשדוד נפגשו השבוע למפגש ראשון בתכנית חונכות ייחודי.

התלמידות הצעירות והבוגרות תשתתפנה השנה בתכנית ייחודית של לימוד משותף ותרומה לקהילה.

במהלך השנה תפגשנה הבנות מדי שבוע, לשעה וחצי של לימוד תורני חווייתי. מעבר לשעות בית המדרש תפגשנה התלמידות הצעירות והבוגרות אחר הצהרים לפעילות התנדבותית משותפת, תגבור לימודי והעשרת הידע לפי הצורך. 

את המפגש הראשון בין המדרשות , אשר נערך בבית הכנסת " בית מאור - אוהל יצחק ", הנחתה ראש מדרשת אמי"ת באר תמר ביטון והוא כלל סבבים של היכרות אישית בין הבנות.

אחת מהתלמידות הצעירות מסכמת את המפגש עם החברותא הבוגרת שלה: " כיף לדבר עם מישהי שהיא גדולה וחכמה אבל גם צעירה...ומבינה עניין "                        

ציפי דינר מנהלת מדרשת אמי"ת אשדוד: "המפגשים היחודיים נועדו להעצים ולהעשיר את התלמידות הצעירות והבוגרות גם יחד, על ידי לימוד חווייתי ותרומה משותפת לקהילה".

תמר ביטון ראש מדרשת אמי"ת באר:" חז"ל אמרו על הפסוק "עץ חיים היא למחזיקים בה" - שכמו שעץ קטן (גפרור) מדליק את הגדול, כך תלמידים קטנים מחדדים את הגדולים. החוויה של בנות המדרשה הבוגרות שבאו ללמוד תורה באשדוד, היא חוויה של לימוד מכל אדם. זו הזדמנות נפלאה בשבילן ללמוד מסקרנותן הרעננה של התלמידות הצעירות היודעות לשאול ולהתלהב."

מדרשות אמית אשדוד

קרא עוד...

על מנהיגות, עלייה ומה שביניהם

IMG-20160918-WA0006

תלמידי אולפן אמי"ת חברה ומשפט והוריהם בטיול ראשון באר...

תלמידי אולפן אמי"ת חברה ומשפט והוריהם בטיול ראשון בארץ

השבוע (ב) יצאו תלמידי האולפן בבית החינוך אמי"ת חברה ומשפט, כפר בתיה רעננה,  לטיול הראשון שלהם בארץ מאז עלו ארצה.

בלוויית הוריהם וצוות אולפן, נהנו התלמידים העולים מטיול מגבש וחוויתי בשמורת 'נאות קדומים'. הטיול יצא אל הפועל בסיוע מנהלת מחלקת הקליטה בעיריה, נחמה אפרתי.

באולפן אמי"ת חברה ומשפט לומדים 20 תלמידים מכיתה ז' - י' שעלו ממדינות שונות: צרפת, אוסטרליה, קולומביה, ארה"ב, מקסיקו, ברזיל ובריטניה.

עבור התלמידים והוריהם, אשר חלקם עלו ארצה בשבועות האחרונים, היה זה  הטיול הראשון בין שבילי הארץ, בו למדו על הקשר בין נופי הארץ לסיפורי התנ''ך.

התלמידים וההורים נהנו להמחיש ביחד את חיי אבות האומה. בין השאר הם שאבו מים מן הבאר, רעו צאן , כתשו והכינו תבלינים ומאכלים שונים ואף למדו אודות דמותם של מנהיגי העם ותכונותיהם.

ירון כרמי , ראש בית חברה ומשפט אמי"ת כפר בתיה מברך את צוות האולפן על יוזמה חווייתית: "מטיול מוחשי בין נופי התנ"ך למדו תלמידי האולפן על החיבור לארץ ישראל ואדמתה, על הצורך בשיתוף פעולה ועבודת צוות על מנת להשיג מטרה. צוות בית החינוך יוסיף וילווה את התלמידים ובני משפחותיהם בתקווה לקליטה מהירה וקלה".

IMG-20160918-WA0006

קרא עוד...

ישיבת אמי”ת דביר מסיירת בגוש עציון

"אם קיימת ירושלים עברית... אזי התודה הגדולה נתונה על כך בראש ובראשונה ללוחמי גוש עציון"- כך אמר דוד בן גוריון לאחר נפילת הגוש. את משמעותו האמיתית של משפט זה יצאנו...

previous arrow
next arrow
Slider

"אם קיימת ירושלים עברית... אזי התודה הגדולה נתונה על כך בראש ובראשונה ללוחמי גוש עציון"- כך אמר דוד בן גוריון לאחר נפילת הגוש. את משמעותו האמיתית של משפט זה יצאנו לברר.
תלמידי חט"ב של 'ישיבת אמי"ת דביר' סיירו במשך יומיים עמוסים ברחבי גוש עציון.
למדו וחוו ברגליים את אמות המים העתיקות שסיפקו מים לירושלים ולמקדש מימי החשמונאים, שמעו את סיפור התיישבות גוש עציון ונפילתו ערב הקמת המדינה, וחשו את עוצמת המסירות להקמת יישוב יהודי ולמסירות הנפש על הגנתו, ערכים עליהם מחנכים את הבנים בישיבת אמי"ת דביר, ערכים של אהבת המולדת ומסירות נפש למען עם ישראל.
ביום השני לאחר לינת שטח בכפר עציון, בישולים וחוויות, סיירו התלמידים בינות למעיינות הגוש ושמעו את סיפורם של מקימי ההתיישבות החדשה בגוש עציון.
המסע היה מאתגר גם במובן הפיסי כמו שאמר אחד התלמידים בסיכום 'למדתי לא לוותר לעצמי בהליכה וגם לעזור לחברים שמתקשים'.
אלו בדיוק  הערכים הנוספים שהתלמידים מפנימים ביציאה אל השטח, תחום שלשיטת ראש הישיבה והצוות הוחלט להגביר בכמות ולהעמיק באיכות ובמשמעות הערכית.
סיור זה מצטרף לסיורים ומסעות רבים שהתלמידים חווים בשנות לימודם בישיבה.

 
קרא עוד...

הוקרה מהנשיא לישיבת אמי”ת כפר גנים פ”ת- מודל להידברות וקבלת האחר

כפג-בית הנשיא

בטקס חגיגי אשר נערך השבוע בבית הנשיא בירושלים, העניק הנשיא רובי ריבלין תעודת הוקרה לישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת על הובלת תכניות חינוכיות להידברות בין מגזרים בחברה הישראלית...

בטקס חגיגי אשר נערך השבוע בבית הנשיא בירושלים, העניק הנשיא רובי ריבלין תעודת הוקרה לישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת על הובלת תכניות חינוכיות להידברות בין מגזרים בחברה הישראלית.

הנשיא ריבלין העניק את תעודת ההוקרה לראש הישיבה הרב חגי גרוס, ולמחנך הרב עידן הרשקו, מוביל תכנית "תקווה ישראלית" בישיבה.

במסגר התכנית משתתפים כל תלמידי הישיבה התיכונית בפעילויות המיועדות לפיתוח תחושת אחריות לכלל החברה הישראלית, גישור על פערים ושבירת חומות.

בין השאר, משתתפים תלמידי הישיבה בפרוייקט החקר הסביבתי  "סביבה אחת" בשיתוף תלמידים מתיכון חילוני ומתיכון ערבי,  ויוצאים במסגרת פעילות של"ח (שדה-חברה- לאום) למפגשי הכרות בערים מעורבות. התלמידים מתארחים בעיירות פיתוח ובשכונות חרדיות ועורכים מפגשי למידה עם תלמידי התיכון החילוני אחד העם בעיר לקראת מועדים וחגים.

הרב חגי גרוס , ראש ישיבת אמי"ת כפר גנים פ"ת:
"החיבור לזרמים השונים בחברה הישראלית הוא מאבני היסוד החינוכיות של הישיבה אשר מחנכת לקבלת השונה וללקיחת אחריות על עתיד העם והמדינה."

כפג-בית הנשיא

קרא עוד...

בית מדרש יוצר וחי

בית מדרש יוצר

התלמידה שקד זכריה ועבודותיה המוצגות בתערוכ...

בית מדרש יוצר

התלמידה שקד זכריה ועבודותיה המוצגות בתערוכה

 תערוכת אומנות ייחודית נחנכה השבוע באולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש- "בית מדרש יוצר וחי"- בו הציגו תלמידות מגמת האומנות באולפנה את יצירותיהן.

בתערוכה הציגו תלמידות המגמה את יצירותיהן, המהוות סיום תהליך של עבודה והכוונה בשנה שעברה ולאורך הקיץ בהנחיית המורה לאומנות דפנה וכסלר. במהלך התקופה למדו היוצרות הצעירות על דמויות נשיות , תנ"כיות בעיקר, ומתוך הלימוד עבדו על יצירות אומנות המתכתבות עם תהליך הלמידה והחיבור האישי לדמויות הנלמדות.

התלמידות התנסו במגוון חומרים וסגנונות, ובחרו להביע את המפגש בינן לבין החומר הנלמד מתוך פרשנות אישית ויצירתית.

 תוצאות עבודתן מוצגות בתערוכה שנחנכה השבוע בחדר האומנות של אולפנת אמי"ת נגה שנפתח לאחרונה מחדש לאחד שדרוג רציני.

תלמידת המגמה , שקד זכריה, בחרה לייצג בעבודתה את הקשר בינה ובין אחיותיה בעקבות העיסוק בנושא קשר האחווה בתנ"ך :"את הקשר שלי עם אחיותי , המעניק לנו כח ותמיכה תמידית , ייצגתי באמצעות חומרים שונים בעקבות הלימוד על קשרי אחים ואחיות בתנ"ך- כדוגמת דינה ואחיה- ועוד."

איריס אליהו , ראש אולפנת אמי"ת נגה: " היצירות הייחודיות בתערוכה מעוררות שיח ודיון על החיבורים לדמויות הנשיות השונות ומקומן בעולמינו ומעצימות את ההזדמנות לבירור פנימי.

ניכר שעולמן התרבותי של התלמידות מחובר למקורות העולם היהודי , האמוני והערכי. המורות והתלמידות הרגישו כי מדובר בתהליך משותף של קודש ויצירה משמעותי וחוויתי כאחד. "

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71
כפתור נגישות פתוח