קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

שמחה של נתינה לזכר האחות והבן האהובים

רחבת בית החינוך אמי"ת בר אילן בנתניה  הפכה בשבוע שעבר לערב אחד (ד) לגן אירועים מרהיב, באירוע מרגש של זיכרון ונתינה...


רחבת בית החינוך אמי"ת בר אילן בנתניה  הפכה בשבוע שעבר לערב אחד (ד) לגן אירועים מרהיב, באירוע מרגש של זיכרון ונתינה.

תלמידי שכבת י' בבית החינוך בחרו כיוזמה חברתית ותרומה לקהילה לערוך בר מצווה לנער ממשפחה מעוטת יכולת. את היוזמה הובילה יחד עם התלמידים רכזת החינוך החברתי רחלי הומינר.

התלמידים ליוו את נער בר המצווה מתחילת התהליך- לימדו אותו להניח תפילין ולקרוא בתורה ובמקביל התחילו במבצע גיוס תרומות וספקים אשר יתרמו בהתנדבות להפקת אירוע בר מצווה מושקע וחגיגי.

כאשר נקבע תאריך לאירוע החגיגי התרגשה רכזת החינוך החברתי רחלי לגלות כי מדובר ביום האזכרה של אחותה אודליה תורג'מן-פינקלר אשר נהרגה לפני חמש שנים בתאונת דרכים והיא בת 30 בלבד.

לבקשתם של התלמידים, הצטרפה ליוזמה גם המורה הילה אנגלברג. בנה של הילה, דניאל,  נפטר ממחלה קשה לפני עשר שנים והוא בן שלוש. השנה אמורים היו הוריו לחגוג לו את בר המצווה. במקום זה- התגייסה הילה לסייע בהפקת בר מצווה של נתינה.

הרב יובל אלימלך מנהל בית החינוך אשר ליווה את התהליך : "אין שמחה גדולה יותר משמחה של נתינה. התרגשנו לראות את התלמידים משקיעים ומעניקים מעצמם, יחד עם אנשים טובים רבים כל כך, למען הזולת".

התלמידים גייסו קייטרינג, צלם, מעצב אירועים, תקליטן,  חליפה והנעלה ועוד. הרבה  אנשים טובים התנדבו לסייע להם ולערב אחד  הפך בית הספר  לגן אירועים. החתן הובל בשירה וריקודים ובני משפחתו התרגשו ביחד איתו.

התלמידים , שארגנו וקישטו את רחבת בית החינוך והפכו אותה לגן אירועים לכל דבר, מילצרו, דאגו לכל פרט ובמיוחד- שמחו ורקדו עם חתן בר המצווה ומשפחתו לאורך האירוע כולו.

המורה הילה ברכה את חתן בר המצווה, ובמילים נרגשות שלא הותירו עין יבשה אמרה:" אני בטוחה כי דניאל ואודליה נפגשים עכשיו בשמים ושמחים ביחד איתנו על האופן בו בחרנו להנציח את זכרם".

הרב יובל אלימלך המנהל הודה לרכזת רחלי הומינר ולמורה הילה אנגלברג על הובלת האירוע.

קרא עוד...

תלמידי ישיבת אמי”ת נחשון במסע אמונה אחר משמעות החיים

לקראת סיום שנת הלימודים יצאו תלמידי ישיבת אמי"ת נחשון למסע מיוחד במינו- "מסע אמונה"- לגילוי משמעות החיים...


לקראת סיום שנת הלימודים יצאו תלמידי ישיבת אמי"ת נחשון למסע מיוחד במינו- "מסע אמונה"- לגילוי משמעות החיים.

משתתפי המסע היו תלמידים אשר לקחו חלק השנה בתכנית "שמיים" - הסיירת של לימודי הקודש בחטיבת הביניים של ישיבת אמי"ת נחשון .

כהכנה למסע בחרו התלמידים כמטרת המסע שאלה באמונה שמעסיקה אותם ורלוונטית לחיים שלהם: מה התכלית והמטרה שלהם בחיים .

במשך 24 שעות רצופות עברו התלמידים בין תחנות שונות במטרה למצוא חלק מהתשובה לשאלתם.

התלמידים נפגשו עם הרב דב ביגון ראש מכון מאיר בירושלים ועם ראש ישיבת הכותל הרב ברוך וידר ושמעו את ההשקפה האישית של כל אחד מהם על מהות האדם בעולמו.

לאחר ביקור בישיבת מרכז הרב ולימוד בחברותות עם תלמידי הישיבה, יצאו התלמידים לשוק מחנה יהודה על מנת לנסות ולהבין את חשיבות הנתינה לזולת כחלק משמעותי בחיים. כל קבוצת תלמידים קיבלה שטר של עשרים שקלים והיה עליה למצוא דרך ייחודית להעניק לזולת ולהעלות חיוך על פני העוברים והשבים. חלק מהתלמידים חילקו ממתקים, אחרים דובדבנים ואילו כמה תלמידים בחרו לחלק כוסות שתיה קרה לבאי השוק המיוזעים.

לאורך כל המסע שהתחיל באולפני ערוץ מאיר, המשיך בשוק והסתיים בעיר העתיקה בכותל ובנקבת השילוח, התלמידים צעדו ברגל עם כל הציוד על גבם."מסע זה הוא סיכום של שנה שלמה שהתלמידים האלו התמידו בלימוד תורה בחבורה ובחברותות פעמיים בשבוע, ואף נשארו לאחר שעות הלימוד הרגילות, כדי ללמוד תורה באהבה ובשמחה. המסע הוא חלק מהתכנית שלנו לפיתוח הישיבה כמקום שמחנך לתורה כדרך חיים, והיה מרגש לראות את הכבוד הגדול שנתנו התלמידים שלנו לתלמידי החכמים אותם פגשנו לאורך המסע, ואת הרצון שלהם ללמוד תורה ומתוך כך את דרכם בחיים". כך סיכם את המסע הרב מוישי קירשנר שהיה ממובילי התוכנית במהלך השנה בישיבת נחשון.

קרא עוד...

אחדות אמי”תית

בישיבת אמי"ת עמיחי רחובות יזמו התלמידים וצוות החינוך תוכנית מיוחדת של חיבור ואחדות, בהובלת הרב איתי וייס רכז החינוך החברתי...


בישיבת אמי"ת עמיחי רחובות יזמו התלמידים וצוות החינוך תוכנית מיוחדת של חיבור ואחדות, בהובלת הרב איתי וייס רכז החינוך החברתי.

היום נפתח בשיעורי חינוך בכל הכיתות, בהם שחזרו המורים והתלמידים את התחושות של אותם ימים ואת האחדות המיוחדת שאפיינה אותם.

תלמידי כתות ז' נפגשו לשיחה עם שאולה פרנקל, סבתו של נפתלי פרנקל ז"ל ומורה לאנגלית בישיבה, אשר שוחחה עימם על מהות היום ושיתפה מזיכרונותיה אודות נפתלי והימים הקשים של חטיפתו. 

בליווי המחנכים הכינו התלמידים עוגיות על פי מתכון של נפתלי, עוגיות אותן הכין לסבתו כשזו שברה את רגלה. התלמידים יצאו לחלק אותם ברחובות העיר בליווי פתקי ברכה. ההתרגשות של התושבים במפגש עם התלמידים והעוגיות הייתה ניכרת. התלמידים חיברו בין מגזרים ותרבויות והתקבלו בשמחה רבה.

תלמידי כיתות ט'-י' שמעו על המסע המרתק של ירון אברהם, מסע שהחל מהמסגד בעזה ועד בית המדרש במכון מאיר. ירון הדגיש בפני התלמידים את האחדות, את הערכים ואת המוסר שמפעמים בעם ישראל.

השבוע נפגשו תלמידי כתות עם י' עם תלמידי השכבה המקבילה בתיכון הממלכתי מיתר בגני תקווה לשיחה על אחדות וחיבור. התלמידים שמחו לגלות כי רב המחבר על פני המפריד ביניהם.

הרב שמעון שושן, ראש הישיבה: "עברנו יום מרגש במיוחד ועשיר בפעילויות בהובלת התלמידים וצוות החינוך. זהו החותם החשוב ביותר שאנחנו מטביעים על תלמידנו - אחדות מתוך הכרת ואהבת ישראל"

קרא עוד...

תלמידות אמי”ת שחר בבית שמש חילקו עוגיות משה ידיהן וברכות לתושבים ב”יום האחדות”

תלמידות אמי"ת שחר בבית שמש יצאו לרחובה של עיר על מנת לשמח את העוברים והשבים ב"יום האחדות" שחל בשבוע שעבר (ד)...


תלמידות אמי"ת שחר בבית שמש יצאו לרחובה של עיר על מנת לשמח את העוברים והשבים ב"יום האחדות" שחל בשבוע שעבר (ד).

ביום רביעי 6.6.18 התקיים "יום אחדות" הארצי , לציון ארבע שנים  ליום חטיפתם של שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שייר ונפתלי פרנקל.

תלמידות כיתה ט 2 בבית החינוך אמי"ת שחר והמחנכת אסתי וייס החליטו לקחת חלק פעיל ביום חשוב זה.

התלמידות עברו תהליך חינוכי-ערכי. החל מהכנת עוגיות, כדורי שוקולד וטימפרו פרליני שוקולד בצורת לבבות, הכינו וצבעו פתקים המסבירים את משמעות היום, יום האחדות.

לאחר ההכנות יצאו התלמידות לחלק את העוגיות שהכינו במרכזי קניות, במטרה להגביר את האהבה, האחדות והשמחה. תושבי העיר הופתעו בתחילה מהמחווה המתוקה וניתן היה לדברי התלמידות לחוש את החשדנות הראשונית עם קבלת העוגיה והברכה , אבל לאחר שהבנות הסבירו את משמעות היום, עלו החיוכים. העוברים והשבים הודו לבנות ובירכו אותן על היוזמה.

סהר סיגאווי מנהל אמי"ת שחר מברך את התלמידות ואת המורה אסתי וייס על היוזמה:" נתינה ללא תמורה לזולת הינה צעד ראשון ביצירת אחדות אמיתית , שהיא חוסנו של עם ישראל מאז ומתמיד".

קרא עוד...

ג’יימס סימן ממובילי האדריכלות החינוכית בארה”ב בהרצאה בכנס אמי”ת: “בשנת 2018 לא מעצבים בית ספר לפני שמחליטים על יעדי הפדגוגיה”

האדריכל החינוכי ג'יימס סימן מחברת האדריכלות החינוכית  המובילה בעולם, FNI, אמר בכנס אמי"ת לאדריכלות פדגוגית ולמידה במרחב שנערך במתחם אמי"ת גוגיה בכפר בתיה, כי על סביבת הלמידה להשתנות על מנת...


האדריכל החינוכי ג'יימס סימן מחברת האדריכלות החינוכית  המובילה בעולם, FNI, אמר בכנס אמי"ת לאדריכלות פדגוגית ולמידה במרחב שנערך במתחם אמי"ת גוגיה בכפר בתיה, כי על סביבת הלמידה להשתנות על מנת לאפשר את שינוי שיטות הלמידה והתאמתן לתהליכי ההוראה והלמידה החדשים במאה ה 21. על השינוי, לדבריו, להיות בהלימה עם המטרות הפדגוגיות והחינוכיות של בית חינוך.

סימן אמר את הדברים בכנס אדריכלות פדגוגית ולמידה במרחב שנערך במתחם הגוגיה של רשת אמי"ת בכפר בתיה.

בכנס השתתפו אנשי חינוך, מומחים פדגוגים ומנהלים. הכנס נפתח בברכת ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת, עו"ד איתן גינזבורג, ראש העיר רעננה  ומר אבי קמינסקי, יו"ר איגוד אגפי החינוך ברשויות.

בכנס נערכו סדנאות שהעבירו אדריכלי חברת FNI המובילה בתחום האדריכלות הפדגוגית בעולם, מומחים פדגוגיים ומורים מרשת אמי"ת. ברב שיח בהובלת בעלי תפקידים בכירים במשרד החינוך דנו המשתתפים אודות ההתחדשות, הפיתוח המקצועי והבינוי, המאפשרים לבתי ספר, רשויות ורשתות, לפרוץ דרכים פדגוגיות חדשות.

ד"ר אמנון אלדר מנכל רשת אמי"ת: "רשת אמי"ת, בשיתוף משרד החינוך ורשויות מקומיות ברחבי הארץ, ורעננה בראשן, שמה לה למטרה להרחיב את אופק הלמידה וההוראה של כל תלמיד ומורה על ידי שבירת מוסכמות ופרדיגמות ויציאה מהקופסא הן מבחינה אדריכלית והן מבחינה פדגוגית. "

קרא עוד...

חתן התנ”ך האינטראקטיבי הראשון של ישראל- תלמיד ישיבת אמי”ת אשדוד

אביאל חדד, תלמיד כתה ח בישיבת אמי"ת אשדוד הוא חתן התנ"ך האינטראקטיבי של ישראל, לאחר שזכה במקום הראשון בגמר חידון התנ"ך האינטראקטיבי הארצי "היינו כחולמים"...


אביאל חדד, תלמיד כתה ח בישיבת אמי"ת אשדוד הוא חתן התנ"ך האינטראקטיבי של ישראל, לאחר שזכה במקום הראשון בגמר חידון התנ"ך האינטראקטיבי הארצי "היינו כחולמים".

מיזם "היינו כחולמים", בשיתוף החמ"ד, האגף לתרבות יהודית ומכללת הרצוג, אשר כלל לימוד יומי של פרקי הנביאים העוסקים בחזרה לארץ, פנה הן לתלמידי החמ"ד בחטיבות ובתיכונים והן ללימוד משפחתי, בעזרת אפליקציה מיוחדת שפיתחו במכללת הרצוג.

בגמר המיזם השתתפו 6000 תלמידים מכל רחבי הארץ בלימוד 170 פרקי תנ"ך. בשלב הגמר התמודדו התלמידים בחידון אינטראקטיבי המסכם את הידע אותו רכשו.

אביאל חדד מישיבת אמי"ת אשדוד הרשים את השופטים בידע התנ"כי הרב שהפגין וזכה במקום הראשון ובתואר חתן התנ"ך האינטראקטיבי הראשון של ישראל.

את אביאל ליוו והדריכו לקראת החידון המחנך הרב אריאל נזרית ורכז התנ"ך בישיבה הרב שחר יעיש.

הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד ברך את אביאל על ההישג: "מיזם "הינו כחולמים" הוכיח כי אין זו אגדה- ניתן לחבר את דור המסכים לספר התנ"ך ולמורשת אבותינו. הזכיה הגדולה ביותר של אביאל הינה הידע הרב אשר רכש בפרקי התנ"ך".

במקום השני בחידון זכה יונתן כהנא מביה"ס אורות עציון בגוש עציון, ובמקום השלישי הלל פינקלמן תלמידת אולפנת שעלבים.

 

בתמונה: מימין לשמאל- מרכז פרוייקט "הינו כחולמים" הרב גדעון דאר  , חתן התנ"ך האינטראקטיבי אביאל חדד , המחנך הרב אריאל נזרית 

צילום: אמי"ת
קרא עוד...

מקום ראשון בתחרות עבודות החקר המדעי של רשת אמי”ת לתלמידי אמי”ת עכו

תלמידי בית החינוך אמי"ת עכו הם זוכי תחרות עבודת החקר הארצית של רשת אמי"ת, אשר נערכה השבוע במתחם הגוגיה של רשת אמי"ת ברעננה בהשתתפות נבחרות של תלמידי אמי"ת מכל רחבי הארץ...


תלמידי בית החינוך אמי"ת עכו הם זוכי תחרות עבודת החקר הארצית של רשת אמי"ת, אשר נערכה השבוע במתחם הגוגיה של רשת אמי"ת ברעננה בהשתתפות נבחרות של תלמידי אמי"ת מכל רחבי הארץ!

במסגרת התחרות, אותה הוביל צוות מצוינות מדעים של רשת אמי"ת בהובלת ד"ר דפנה בן יוסף ודרורה גופס , הציגו התלמידים והמורים למדעים מגוון של עבודות חקר בנושא מדע ותרומה לקהילה.

את העבודות שהוגשו לתחרות שפטו ד"ר יעל שוורץ מנהלת מרכז המורים הארצי למדע וטכנולוגיה, ד"ר ליאורה ביאלר - מדריכה בכירה במרכז המורים הארצי וד"ר רחלה תורגמן- ראש קהילת הפיזיקה הארצית של רשת אמי"ת.

נבחרת אמי"ת עכו בהנחיית המורים אורה אייזנברג ,צבי לייבוביץ ואיגור בגליי, בחרה לחקור את נושא הפקת חשמל "ירוק" מהאדמה. ממצאי המחקר הראו כי באמצעות יצירת מעגלי זרם ,תוך שימוש במוליכות החשמלית הטבעית של הקרקע, ניתן להפיק מדונם אדמה נצילות חשמל גבוהה של מעל 5000 אמפר.

עבודתם הרשימה את חבר השופטות, וזיכתה אותן במקום הראשון בתחרות הארצית.
במקום השני בתחרות הארצית זכתה נבחרת ישיבת אמי"ת צפת אשר חקרה התכלות ביופלסטיק העשוי מסוגים שונים של עמילן, ובמקום השלישי זכתה נבחרת ישיבת אמי"ת אשדוד, על חקר השפעת פחם פעיל על נביטה.

בגמר התחרות הארצית הציגו תלמידי מגמת מחשבים וסייבר מבית החינוך אמי"ת בבאר שבע, אפליקציות יחודיות אותם הם מפתחים כחלק מהערכה החלופית במסלול מדעי המחשב והסייבר.

קרא עוד...

אמי”ת מתחברת לתפוצות – יום אמי”ת השנתי הוקדש להוקרה לעולים, חיבור לתפוצות ולכלל ישראל

לקראת חג השבועות נערך בהיכל התרבות באור עקיבא יום אמי"ת, יום שיא לסיכום פעילות המנהיגות הצעירה על שם רועי קליין הי"ד, אשר עסקה השנה בחיבור בין ישראל לתפוצות ובחיזוק הידע והערבות...


לקראת חג השבועות נערך בהיכל התרבות באור עקיבא יום אמי"ת, יום שיא לסיכום פעילות המנהיגות הצעירה על שם רועי קליין הי"ד, אשר עסקה השנה בחיבור בין ישראל לתפוצות ובחיזוק הידע והערבות ההדדית בין הגולה לישראל.

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל אמי"ת וגב' רנדי גלמן יו"ר אמי"ת, חתמו בארוע על אמנה משותפת שיזמו חברי המנהיגות תחת הכותרת "ישראל ערבים זה לזה". ראש עירית אור עקיבא, מר יעקב אדרי  בירך את הבאים וציין את חשיבות חיזוק החיבור והקשר בין העם בישראל לעם שבתפוצות.

נציגי המנהיגות מכל ארבע קהילות הרשת פיתחו יחד משחק מפה עולמי עם משימות אינטראקטיביות העוסקות בנושא בכל הזמנים והעבירו אותו בכיתות בכל בתי החינוך של אמי"ת ברחבי הארץ. את חברי המנהיגות הצעירה ע"ש רועי קליין בוגר אמי"ת , הובילה נורית דוידי ראש תחום חינוך חברתי ברשת ואביעזר גלמן ראש תחום תפוצות ברשת אמי"ת, והפרוייקט נערך שיתוף הסוכנות היהודית.

באמצע הטקס, ריגש נעם יעקבסון , הזמר שהנחה את הארוע, את  מאות הבאים כשסיפר שהוא בוגר הרשת וכי הוא למד בכיתה עם רועי קליין הי"ד בבית החינוך אמי"ת גוש דן, "רועי היה נער מקסים ושובה לב, זכורות לי חויות רבות איתו. כשאני רואה אתכם ההולכים לאורו, אני מתרגש. אין דמות יפה יותר לצמוח בדרכיה".

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57