קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות
קהילות חינוכיות לומדות

מהנעשה ברשת

“בן אדם, עלה למעלה עלה, כי כח עז לך. יש לך כנפי רוח, כנפי נשרים אבירים” (הרב קוק).

 

מחאת השקופים התיאטרלית של תלמידות אולפנת אמי”ת נגה

תלמידות אולפנת אמי"ת נגה בבית שמש העלו לכבוד חנוכה את הפקת התיאטרון המסורתית שלהם, והפעם- "גבירתי הנאוה". את קהל הצופים הפתיע 'תיאטרון חי' בכניסה לאולם המופעים, באמצעותו מחו התלמידות את...


תלמידות אולפנת אמי"ת נגה בבית שמש העלו לכבוד חנוכה את הפקת התיאטרון המסורתית שלהם, והפעם- "גבירתי הנאוה". את קהל הצופים הפתיע 'תיאטרון חי' בכניסה לאולם המופעים, באמצעותו מחו התלמידות את מחאת השקופים.

המחזמר גבירתי הנאוה נבחר לסיכום תהליך למידה ושיח בו לקחו חלק כל תלמידות האולפנה , בנושא מעמדות, רב תרבותיות והיכולת לעשות שינוי.

בהפקה המקצועית, אותה הובילו נטע שני הרכזת החברתית והבימאית שרית ספרא לקחו חלק כל האולפנה – בנגינה, שירה, הכנת תפאורה, בימוי משחק ועוד.

את פניהם של קהל הצופים המופתע קיבל בכניסה לאולם המופעים 'תיאטרון חי' אותו הפיקו התלמידות ובו הציגו דמויות שמייצגות את המחאות החברתיות לאורך ההיסטוריה- כמו שביתת הכורים בבריטניה,  מארי אנטואנט, הנערה הפקיסטנית מלאלה שנלחמה על זכותה ללמוד, דפני ליף  ומחאת האוהלים, הפנתרים השחורים – וגם ה"אנשים השקופים" העובדים בינינו ואת עבודתם לא תמיד מעריכים.

איריס אליהו ראש האולפנה:

 מעבר לתוצר הסופי שהיה איכותי, מקצועי וברמה גבוהה מאד, הושם דגש על התהליך החינוכי שהבנות עברו ועל הוצאת כוחות מן הכוח אל הפועל.  החלק המרגש היה לראות בנות שהביאו את יכולותיהן האומנותיות לכדי ביטוי מעשי והחיבור הנפלא בין השכבות."

קרא עוד...

תעודת הבגרות של אלה הגיעה לחדרה – בלעדיה

שבעה חודשים אחרי שנספתה אלה אור ז"ל באסון השיטפון בנחל צפית, קיבלו הוריה, שרית ואיציק את תעודת הבגרות שלה, ממוריה בבית החינוך חמ"ד אמי"ת בנות במעלה אדומים, בטקס לא שגרתי...


שבעה חודשים אחרי שנספתה אלה אור ז"ל באסון השיטפון בנחל צפית, קיבלו הוריה, שרית ואיציק את תעודת הבגרות שלה, ממוריה בבית החינוך חמ"ד אמי"ת בנות במעלה אדומים, בטקס לא שגרתי.

אלה היתה מהתלמידות הבולטות בבית הספר, מנהיגה ובעלת דעות מוצקות.

האם שרית אמרה:

"בוואצאפ של אלה היה כתוב "הזמן קצר ואהבה מרובה" אלה היתה ילדה מלאת אהבה, שמחה ומחבקת ואנו כמשפחה לוקחים את זה כשליחות להפיץ אור  ואהבה בעם ישראל כפי שבחרה."

"כאן היה הבית השני של אלה, היא זו שבחרה ללמוד פה, המקום הזה היה חלק משמעותי ממנה וכאן היא צמחה וחלמה חלומות גדולים, אלה אהבה להיות פה, היא אהבה את  החברות ואת המורות שלה ולכן הענקת התעודה שלה משמעותית עבורנו"

איציק אור, אביה של אלה אמר כי מאז האסון הוא נפגש עם אנשים מכל רחבי הארץ ומספר על אלה ועל האסון  הנורא, אך "כשאני נמצא  פה, במקום שבו אלה צמחה וגדלה, אני מתרגש באופן מיוחד. אנחנו מודים ומעריכים מאוד את העשיה והקשר הנפלא של בית הספר כלפינו שממשיך מיום האסון ולדעתי יימשך לעוד שנים רבות."

ברנדה הורביץ -פרוור, שניהלה את בית החינוך עד השנה אמרה כי אלה היתה ילדה שאהבה כל אדם רק רצתה לעשות טוב בעולם הזה. " היא היתה מאוד משמעותית לכל מי שסבב אותה והכאב על חסרונה גדול מאוד."

רוחמה ווגל המנהלת הנוכחית, העניקה להורים של אלה  מתנה – חנוכיה ואמרה "לא הכרתי את אלה אבל הרוח המיוחדת והדמות שלה נוכחים מאוד במקום. אנחנו מבקשים כאן בתיכון להוסיף אור לזכרה אתם שייכים למשפחת אמי"ת בנות והקשר יוסיף ויתקיים"

שירה שדה, המחנכת של אלה  מכיתה י - י"ב:

"אלה, נערה מלאת קסם. שובל של אור תמיד משוך אחריה. היה לנו קשר מאוד משמעותי , היא נוכחת בינינו מאוד, גם  בחסרונה, היום נשלם מעגל לימודיה של אלה בביה"ס. קשה מאוד לחשוב על כך שהיא לא נמצאת כדי לקצור את פירות העבודה שלה במשך 12 שנים. ההורים של אלה הופכים את הגורל שנכפה עליהם לייעוד, לשליחות, לעשיית טוב, להנכחה של אלה בכל כך הרבה מישורים. זה מאוד מרשים אותי."

 

קרא עוד...

תלמידי אמי”ת מתחברים לקוד העולמי

תלמידי אמי"ת חברה ומשפט בכפר בתיה, רעננה, לקחו חלק השבוע באירוע הקידוד העולמי "שעת הקוד"- בו לקחו חלק מעל מיליון תלמידים מכל רחבי העולם ...

תלמידי אמי"ת חברה ומשפט בכפר בתיה, רעננה, לקחו חלק השבוע באירוע הקידוד העולמי "שעת הקוד"- בו לקחו חלק מעל מיליון תלמידים מכל רחבי העולם .

מיזם "שעת הקוד" הוא יוזמה עולמית של כתבית קוד תכנות בה השתתפו למעלה מ-100,000,000 תלמידים ב-180 מדינות. המיזם נועד לאפשר לילדים ובני נוער במגוון רחב של גילאים החל מגיל 6 עד 18 להתנסות בכתיבת קוד ובתכנות.

תלמידי אמי"ת חברה ומשפט לקחו חלק ביוזמה העולמית כחלק מפעילות האקדמיה ליזמות של רשת אמי״ת במתחם הגוגיה בכפר בתיה, רעננה, בהובלת אשת ההיי טק גליה קדמי פרגמן .

ירון כרמי מנהל אמי"ת חברה ומשפט: "מטרתינו היא לפתוח בפני התלמידים אפיקים רבים ככל האפשר לעולם המיחשוב, המחקר והמדע  על מנת לאפשר לכל אחד ואחד מהם למצות את מלוא יכולותיו בכל תחום בו יבחר".

צילום: גליה קדמי פרגמן

קרא עוד...

התיכון המוביל בארץ במיצוי לקצונה – אמי”ת המדעי תורני בכפר בתיה בית הספר שבו למד הדר גולדין

כ-26% מבוגרי בית הספר משרתים כקצינים בצה"ל, כך עולה מנתונים שפירסם היום אכ"א...

כ-26% מבוגרי בית הספר משרתים כקצינים בצה"ל, כך עולה מנתונים שפירסם היום אכ"א,

95% מבוגרי בית הספר מתגייסים  והוא תופס את המקום השישי בין בתי הספר בארץ  בשקלול כל הנתונים.  בבית הספר, הנמצא בכפר בתיה שברעננה למד הדר גולדין הי"ד שעדיין לא שב ממבצע צוק איתן.

המנהל , הרב יוני ברלין אומר שהתוצאות הן "בזכות צוות מורים מסור ומשמעותי המאמין בחינוך למיצוי היכולות ונתינה למדינה ולחברה." והוסיף "בוגרים של שני הבתים הקיימים בבית הספר, הבית המדעי ובית חברה ומשפט, פונים לפני הגיוס לשנת לימודים במכינות קדם צבאיות ובישיבות ההסדר, הם מתנדבים  ליחידות מיוחדות, ושואפים לקצונה. למרות שתלמידינו גם נפלו וגם נפצעו בלחימה, הרצון לתרום ולתת  יותר רק במגמת עליה."

ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמי"ת אמר כי כולנו גאים בתלמידי אמי"ת כפר בתיה שלא מוותרים על מיצוי היכולות שלהם ועל מיצוי התרומה למען המדינה, ומתברכים באחוזים גבוהים בגיוס לשירות משמעותי בכלל המוסדות לבנים.

אלדר ציין כי כמעט 100% מבוגרות רשת אמי"ת פונות לשירות משמעותי אחרי לימודיהן, במסגרת השירות הלאומי או הצבאי, נתונים יוצאי הדופן, הם אות כבוד למורי אמי"ת על חינוך לנתינה למדינה ולתרומה לחברה.

בתמונה: מוריו של הדר גולדין מביה"ס אמי"ת מדעי ברעננה

צילום: חי ארביב

קרא עוד...

מיישמי הגנת הסייבר באמי”ת טכנולוגי אשדוד

קורס מיישם הגנה בסייבר נפתח בטקס חגיגי ביום שישי האחרון בבית החינוך אמי"ת טכנולוגי אשדוד...


קורס מיישם הגנה בסייבר נפתח בטקס חגיגי ביום שישי האחרון בבית החינוך אמי"ת טכנולוגי אשדוד.

הקורס, פרויקט משותף של תעשיידע, מערך הסייבר הלאומית ומשרד החינוך, מיועד לקדם תלמידים למצוינות טכנולוגית ושילוב במערך הסייבר הישראלי. בקורס משתתפים עשרים מתלמידי כתה י"א בבית החינוך, בליווי רכזת התקשוב דקלה מוגס.

מדובר בקורס יוקרתי בן 150 שעות, במהלכו התלמידים עוברים הכשרה תיאורטית ומעשית בענפי התחום המרכזיים בליווי מדריך מטעם חברת ההיי-טק קרנליוס.

את הקורס פתח מנכ"ל חברת קרניליוס יוסי כהן ארזי, במפגש עם התלמידים בו הציג בפניהם את החברה אותה הוא מוביל ואת מושגי הסייבר אותם ילמדו במהלך השנה.

סימה פרץ, מנהלת בית החינוך: "בשנה שעברה זכתה תלמידתנו זהבה דפרשה בתואר מצטיינת ארצית של הקורס, ובזאת סללה את הדרך לחבריה בבית החינוך להצלחה במסלול הייחודי – הפותח עבורם צוהר לחוד החנית של הגנת המדינה- לוחמת הסייבר".

קרא עוד...

מצטיינת מחוז ירושלים במשרד החינוך- אולפנת אמי”ת נגה בבית שמש

אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש  נבחרה כמצטיינת מחוז ירושלים במשרד החינוך בתחום קידום ההכלה...

אולפנת אמי"ת נגה (ע"ש בעלוז) בבית שמש  נבחרה כמצטיינת מחוז ירושלים במשרד החינוך בתחום קידום ההכלה.

בטקס חגיגי שנערך במלון קראון פלז'ה בירושלים העניק מנהל המחוז, מאיר שמעוני, תעודה על הצטיינות בקידום יישום יעד ההכלה לראש האולפנה , איריס אליהו.

על פי וועדת הפרס , בית החינוך זכה באות ההצטיינות על מתן מענה לימודי, חברתי וערכי לתלמידות תוך שמירה על רמת הישגים לימודיים גבוהה ביותר.

עוד צוין כי האולפנה פיתחה מגוון תכניות במטרה להכיל את כל התלמידות ולתת מענה פדגוגי לכל אחת– מתקשות ומצטיינות כאחד, וזאת  באמצעות קידום ופיתוח תכניות למידה ייחודיות ומגוונות.

ראש האולפנה איריס אליהו : "זכות היא עבורי לעמוד בראש צוות חינוך והוראה העושה ימים ולילות על מנת להכיל ולקדם כל תלמידה ותלמידה- כל אחת עולם ומלואו. אני רוצה להודות לכל השותפים והמסייעים בידינו המאפשרים לנו ללוות את תלמידותינו להצלחה , למיצוי ולמצוינות- ערכית, לימודית, אישית וחברתית".

בתמונה: ראש האולפנה איריס אליהו ומנהלת חט"ב מרים קורן

קרא עוד...

יזמים צעירים מאמי”ת מודיעין בהאקתון למניעת שריפות בחנוכה

איך מונעים מחנוכיות להתלקח ולגרום לשריפות? בהאקתון יזמות עסקית וטכנולוגית תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סאתקר) מצאו מגוון דרכים...


איך מונעים מחנוכיות להתלקח ולגרום לשריפות? בהאקתון יזמות עסקית וטכנולוגית תלמידי אמי"ת בנים מודיעין (ע"ש סאתקר) מצאו מגוון דרכים.

קבוצת הרובוטיקה של בית החינוך, TRIGON 5990, הובילה את תלמידי בית החינוך בהאקתון של חשיבה יצירתית ויוזמות טכנולוגיות שמטרתן למנוע את הדליקות המתרחשות לעיתים קרובות מדי בימי החנוכה.

במהלך התחרות ניצבו קבוצות רב גילאיות של תלמידים מול אתגר : מציאת פתרון מונע להתלקחות של חנוכיות, ולפתח רעיון יצירתי שימנע נזקי גוף ורכוש. על הקבוצות היה לבנות סביב היוזמה שלהן מודל עסקי ,לוגו, תכנית מיתוג ושיווק- ועוד.

הקבוצות דורגו על פי מקוריות הרעיון, הצגה איכותית, ושיתוף פעולה ועבודת צוות במהלך העבודה על היוזמה.

במקום הראשון זכו התלמידים אשר פיתחו מגן מיוחד שמתלבש על הקנים ומונע שריפה.

ליאור הלוי, מנהל אמי"ת בנים: "בהובלת נבחרת הרובוטיקה המובחרת של בית החינוך, קבלו תלמידי בית החינוך לעולם של יצירתיות ויזומה חברתית ועסקית וגילו בתוכם את היזם הצעיר ופורץ הדרך , החושב מחוץ לקופסא למען החברה".

בתמונה: נבחרת הרובוטיקה וזוכי ההאקתון
צילום: כפיר לוי
קרא עוד...

תלמידות מדרשת אמי”ת אשדוד בערב “צמו”ד בסלון”

לכבוד חנוכה השתתפו תלמידות כתה י במדרשת אמי"ת אשדוד בערב מיוחד- "צמו"ד בסלון" (ראשי תיבות- צרכים מיוחדים)...


לכבוד חנוכה השתתפו תלמידות כתה י במדרשת אמי"ת אשדוד בערב מיוחד- "צמו"ד בסלון" (ראשי תיבות- צרכים מיוחדים).

מיזם "צמו"ד בסלון" הוא יוזמה של עמותת 'תיקון עול'ם שנועדה לחבר בין בני נוער לבין בעלי צרכים מיוחדים במפגשים של הכרות  ושבירת סטיגמות. במהלך הערב נפגשים בני נוער עם אדם המתמודד עם מוגבלות לשיחה והכרות בסלון הבית של אחד מחבריהם לכתה.

תלמידות כתה י' הוזמנו לערב מיוחד כזה בסלון ביתה של חברתם לינוי צרויה , להדלקת נר ראשון של חנוכה ולמפגש עם סבה של חברתם, מישאל חדד המתמודד עם לקות ראיה.

מישאל סיפר לתלמידות, חברותיה של נכדתו שילת, כיצד איבד את מאור עיניו, כיצד הוא מתמודד עם המגבלה , על רגעי משבר ורגעי חוזק.

התלמידות, שהאזינו מרותקות לסיפורו האישי והמרגש של מישאל,התרגשו מהאופן בו הוא ובני משפחתו מתמודדים עם מגבלת הראיה שלו ולא נשברים.

אחת התלמידות מסכמת  :״ מרגש לראות למרות הקשיים מישאל המשיך הלאה ולא התייאש. לאחר המפגש אני מקבלת על עצמי לנסות ולראות את הטוב ולהתמודד גם כאשר ההתמודדות אינה קלה".

אורית קאופמן מנהלת מדרשת אמית אשדוד:

"מרגש אותי האופן שבו בחרו תלמידות הכיתה לחגוג את הדלקת הנר הראשון. זכינו בתלמידות ערכיות ונפלאות שודאי קיבלו שיעור משמעותי לחיים ממפגש ייחודי שכזה."


בתמונה: מישאל חדד עם נכדתו שילת תלמידת מדרשת אמי"ת אשדוד
צילום: ליאורה חי

קרא עוד...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66
כפתור נגישות פתוח