אודות

מי אנחנו

רשת אמי”ת מונה כ-110 בתי חינוך בכל רחבי הארץ, בפריפריה ובמרכז, ממלכתיים-דתיים, ממלכתיים וחרדים. ברשת בתי ספר יסודיים, בתי ספר תיכוניים שש שנתיים, מכללות טכנולוגיות, ישיבות ואולפנות, ישיבות הסדר ומכינות קדם צבאיות. בתי החינוך מאוגדים בקהילות חינוכיות אזוריות על פי חלוקה גיאוגרפית: קהילת אמי”ת צפון, קהילת אמי”ת מרכז, קהילת אמי”ת ירושלים וקהילת אמי”ת דרום.

מאז היווסדה בשנת 1925, פועלת אמי”ת מתוך אחריות לכלל ישראל ורצון לתת מענה הולם לחלקיה המגוונים של החברה. בעשור האחרון נמצאת הרשת בתנופת צמיחה והתרחבות פדגוגית וארגונית, שבעקבותיה גדל מספרם של בתי החינוך ושל הלומדים ברשת באופן משמעותי. הישגי התלמידים בבחינות הבגרות עלו מעל הממוצע הארצי ואחוז המשרתים שירות משמעותי בצה”ל עלה אף הוא.

אולם איננו מסתפקים במתן מענה חינוכי: אנו סבורים שתפקידה של הרשת להוות ראש חץ בהתחדשות חינוכית, סמן מרכזי בחיבור בין מגזרים, תנועה חברתית כוללת ומקיפה המשלבת מצוינות וסולידריות חברתית עמוקה.

אנו מאמינים כי בתי הספר אינם רק מסגרות למידה, אלא מסגרות שתכליתן להוות גורם מרכזי ביצירת שינוי חברתי. חינוך לסולידריות אינו רק כלי לאומי לצמצום פערים או תכנית חינוכית לתיקון המידות. החברה הישראלית היא חברה שבטית ומקוטבת; חומות של שנאה בין קהילה לחברתה, בין דעה לרעותה, מפצלים אותה ומהווים איום אסטרטגי על קיומה העתידי של מדינת ישראל.

בעבר ראינו בצה”ל כור היתוך חברתי המפגיש חלקים שונים בעם והופך אותם ליחידה מלוכדת החשה באחריות הדדית. בשנים האחרונות חל פיחות ביכולתו של הצבא להיות מקור לגיבוש הזהות הישראלית. כיום, מערכת חינוך ציבורית איתנה חייבת להוות בסיס לאתוס לאומי משותף, היודע למוטט חומות של שנאה ולהפכם לחומות של תקווה.

החל משנת תשע”ב אנו עוסקים בהגדרה מחודשת של מטרות החינוך ובבניית חזון למודל בית הספר העתידי של רשת אמי”ת. הרשת פיתחה את תפיסת הגוגיה לחדשנות פדגוגית וממותגת כיום כאחת הרשתות המובילות בארץ בתחום זה.

רוצים לקבל מאיתנו עדכונים על חדשנות בחינוך? הירשמו כאן

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial