הערכה בשירות הלמידה

דרכי הערכה

במסגרת ההתחדשות הפדגוגית נבחן מחדש גם מקומן של המדידה וההערכה בשגרת הלמידה הבית-ספרית.

מדינות מובילות בעולם החדשנות החינוכית מטילות ספק ביעילותם של מבחנים השוואתיים עתירי סיכון לשיפור ההישגים ולקידום רווחת התלמידים. נעשה שימוש גובר והולך בהערכה מקדמת ומעצבת, ומפותחים כלים שונים שהופכים את המדידה למכשיר המסייע למורים לשפר את דרכי הלמידה ולהתאימן לכל תלמיד.

הערכה כזו מביאה לידי התפתחות, בודקת מיומנויות, מאפשרת כישלונות ומותאמת לאינטליגנציות השונות – זוהי הערכה המעדיפה רכישת מיומנויות והבנה על פני שינון וזיכרון, תהליך על פני תוצאה, ועבודה שיתופית על פני למידה עצמית.

במקביל, הרשת מחויבת גם להערכה הסטנדרטית שנקבעה על ידי משרד החינוך (מיצ”בים, בגרויות, התמונה החינוכית), והיא מנהלת דיאלוג מתמיד עם המשרד כדי לקדם תהליך של צמצום ההערכה הסטנדרטית והרחבת ההערכה החלופית – דיאלוג שאנו מקווים שישפיע על התפתחויות בנושא בכלל מערכת החינוך.

אחד מתפקידיה של הקהילה החינוכית הלומדת הוא לפתוח עבור בוגרינו אפשרויות נרחבות בתחום האקדמי והתעסוקתי. כל עוד שיטת הקבלה למסגרות אלו היא תלוית תעודת בגרות, המחויבות שלנו היא ללוות את תלמידינו להצלחה במדדים אלה, מתוך אמונה כי שיטות הלימוד החדשות יתרמו גם לכך.

כאן תוכלו למצוא דוגמאות לשימוש בהערכה מקדמת שאינה מתמקדת בהכרח בציון מספרי, ומפתחת כלים שונים שהופכים את המדידה למכשיר המסייע למורים לשפר את דרכי הלמידה בכיתות ולהתאים אותן להתקדמות של כל תלמיד ותלמידה.

  • All
  • דרכי הערכה

רוצים לקבל מאיתנו עדכונים על חדשנות בחינוך? הירשמו כאן

[contact-form-7 404 "Not Found"]
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial