מחפשים סדנאות מעוררות השראה לאנשי חינוך?

  • הסדנאות במתחם אמי”ת גוגיה מבוססות על התנסות בלמידה פעילה בסביבת למידה חדשנית, תוך הדגשת תהליכים, דילמות ושיקולי דעת בעבודת המורה על פי תפיסת הלמידה החדשה.
  • הסדנאות מותאמות לכל קבוצה בהתאם לצרכיה, למטרות הביקור ולשלב שבו נמצאת הקבוצה בתהליכי השינוי הפדגוגי והמערכתי שהיא מובילה בארגון, ברשות או בבית הספר שלה.
  • במפגש תכנון מוקדם, או בשיחה טלפונית, ניתן לחשוב יחד על פיתוח סדנאות מותאמות נוספות.
  • כל הסדנאות מיועדות ל-25-20 משתתפים, אלא אם כן צוין אחרת. במקרה של קבוצה גדולה יותר נפצל את ההדרכה לפעילות עם מנחה נוספ/ת.

אם אתם מעוניינים להגיע אלינו, צרו קשר ראשוני לקביעת תאריך לביקור (פרטים בסוף), ולאחר מכן נפנה אליכם לתיאום ציפיות ולהתאמת תכנים.

סדנאות נבחרות לדוגמה

  1. אמי”ת גוגיה
    מה הסיפור שלנוהיכרות בסיסית עם תפיסת ההתחדשות הפדגוגית של רשת אמי”ת להתאמת מערכת החינוך למאה ה-21.
    * סדנת פתיחה המתאימה במיוחד בשילוב עם הסדנה הבאה
  2. סיור חוקר
    מה הולך פהבסיור מסתובבים, נוגעים, יושבים, פותחים, סוגרים, ולבסוף מתכנסים לאיסוף, שאלות, הסבר ודיון על השפעת הסביבה על הלמידה ועל תפיסת האדריכלות הפדגוגית של הרשת.
    * מניסיון, מומלץ לא לוותר על הסיור!
  3. סופרמרקט
    שגרה – זה רע? איך חושבים אחרת על תהליכים ועל נושאים שיש לנו קיבעון מחשבתי לגביהם? מהם הקיבעונות שיש לשבור כדי להתאים את בתי הספר למאה ה-21? בסדנה נלמד מתודה שבעזרתה ניתן לתרגל שבירת שגרות ולהתנסות ביצירת שינוי.
    * מתאים גם לאנשי חינוך שאינם צוות בית-ספרי, לבעלי תפקידים ברשויות, לחינוך הבלתי-פורמלי וכדומה
  4. מצוי-רצוי-מאתגר
    לאן הולכים מכאן?
    סדנה שמאפשרת למשתתפים לאבחן את בית הספר או הארגון שלהם בעזרת מודל ששת המרכיבים. עבודה בקבוצות בפעילות מונחית של התבוננות עצמית וקבוצתית.
    * מתאים לבתי ספר ולארגונים שנמצאים בתחילת תהליך התחדשות פדגוגית או ארגונית
  5. מה? ו-איך?
    איך בונים תמונת עתיד?
    סדנה פעילה בקבוצות בשילוב כרטיסיות משחק: אילו מיומנויות אנחנו רוצים להקנות לתלמידים שלנו? ובאילו דרכים בית הספר או הרשות מתארגנים כדי להגיע לכך?
    * מתאים למי שמרגיש שמרוב יוזמות וחידושים, קשה לבחור… סדנה שעושה סדר בבלגן!
  6. מטקות
    מתי לאחרונה שיחקתם מטקות? סדנה משחקית חווייתית בפיתוח המכון למצוינות בהומניסטיקה. מה משחקים בכיתה – מטקות או טניס? מה ההבדל? ואיך אפשר “לשחק מטקות” בכיתה?
    * מתאים במיוחד למורים
  7. יחידת לימוד מא”ה
    איך בונים יחידות לימוד משמעותיות, ארוכות והוליסטיות? (יח”ל מא”ה) בתהליך ההתחדשות לפי תפיסת אמי”ת גוגיה, יש מעבר מבניית מערכי שיעור בודדים על ידי מורה בודד, לפיתוח יח”ל מא”ה על ידי קהילת מורים. עבודה בקבוצות ושימוש בערכה ייחודית שפותחה ברשת.
    * כלי מעולה כהכנה לעבודת עומק עצמאית של צוותים
  8. קהילה הגיעה
    זוכרים את המשחק חבילה הגיעה? אז אצלנו – קהילה הגיעה! סדנה בהשראת המשחק הוותיק. כיצד ניתן לפרוץ את גבולות בית הספר ולהפוך את הסביבה הפיזית וההון האנושי של הקהילה המקומית למשאב לימודי?
    * מתאים לצוותים בית-ספריים או לגופים בהרכבים אזוריים
  9. אדריכלות פדגוגית
    איך מתכננים סביבות למידה חדשניות? איך משלבים חשיבה אדריכלית ופדגוגיה? סדנה בחדר התצוגה עם דוגמאות ריהוט מכל העולם. היכרות, חשיפה, הרחבה והעמקת הקשר בין חינוך לעיצוב וקבלת כלים בסיסיים ל”מורה המעצב”.
    * הסדנה מוגבלת למספר משתתפים קטן (עד 15 איש)
  10. מדרש גוגיה
    מה הקשר בין למידה בית-מדרשית של פעם, לבין הפדגוגיה החדשה? סדנה על הקשר בין דרכי הלמידה המסורתיות שיושמו בבתי המדרש לבין המגמות שסומנו על ידי משרד החינוך כמאפיינות פדגוגיה מוטת עתיד.
    * מתאים גם לבתי ספר ממלכתיים

רוצים עוד?

יש לנו מגוון סדנאות בנושאים נוספים: יסודות של בחירה בלמידה, למידה דיפרנציאלית, לומד עצמאי, שילוב כלים טכנולוגיים בלמידה, יתרונות הרב-גילאיות בביה”ס, יחסי הורים/ביה”ס ועוד…
* יש אפשרות לסדנאות נוספות לפי צורכי כל קבוצה בנושאים הרלוונטיים למשתתפים – דברו איתנו!

** בקרוב: סדנאות בתחומי היזמות והמייקינג – הירשמו לקבלת עדכונים כדי לא לפספס!

נשמח לארח אתכם אצלנו!
לתיאום צרו קשר עם ליאת:
liatb@amit.org.il
076-8623223

כאן תוכלו לקרוא עוד: מה זה גוגיה?
או לצפות בכתבה של ערוץ 20 על הלמידה במתחם:

כפתור נגישות פתוח
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial