בשנים האחרונות אחוז זכאי פיזיקה 5 י”ל ברשת אמי”ת הושלש ומגמת הגרפים מראה על עלייה עקבית ומתמדת.
עובדה זו מציבה אתגרים נוספים, הגדלת שעות ההוראה, הוראה בכיתה הטרוגנית.

למרות כל זאת, מורי קהילת הפיזיקה של רשת אמי”ת מראים מחויבות גדולה למקצוע וזאת בין היתר ע”י השקעת זמן בפיתוח מקצועי בעידן בו שבוע העבודה של מורה לפיזיקה הכולל קרוב ל-50 שעות הוראה.

קהילה מקצועית לומדת מבוססת על שותפות רעיונית, על מחויבות אישית ועל תחושת אחווה מקצועית. היחסים בין חברי הקהילה מבוססים על קשרי גומלין ויחסי הדדיות המחייבים שיתוף פעולה, תחושת מחויבות להצלחת התלמידים והעלאת קרנו של המקצוע אותם הם מלמדים תוך חתירה מתמדת להוראה פיזיקלית איכותית ביותר התתן מענה נוכח אתגרי הוראת המקצוע.

חברים יקרים לכל אחת ואחד מכם יש חלק נכבד בהצלחת הקהילה.
יחד עם זאת בחרנו ב- 3 חברים יקרים שהשתתפו באופן עקבי ופעיל, הרימו תרומה משמעותית לקהילת הפיזיקה באמצעות דוגמא אישית יוצאת מן הכלל, פיתוח של חומרים ייחודיים והצגתם לחברי הקהילה, מנהיגות מעוררת השראה, רתימת מחויבות לא רק של עצמם אלא של מורים נוספים בצוות. כמובן, שפעילותם הרבה והמבורכת בקהילה חלחלה לתלמידיהם ועל כך יעידו המנהלים כפי שיובא בהמשך:

1. אילן תורגמן, אולפנת אמית חיפה – אילן אילן במה אברכך

אילן היקר, כמורה חדש שנכנס למערכת בכל העוז והמרץ, הצטיינת בהבאת יוזמות להנגשת חומרים בצורה ברורה מאד. הראת עבודה מקצועית, מסורה ויסודית. ניהלת שיחות אישיות לעידוד ומוטיבציה עם תלמידות שיבצעו פרוייקטים ייחודיים בפיזיקה ונתת להן את האומץ להציג את עשייתם בתחרות האולימפיאדה שהתקיימה השנה.

דברי המנהלת מוריה שפירא,
הצטרפת אל הצוות לפני כשנה וחצי, והבאת איתך רוח המשלבת מקצועיות עם אנושיות.
מקצועיות- ביחס הרציני להכנה של כל יחידת לימוד, לדרכי ההעברה ולתוכן הנלמד, באחריות שלך בהגשה לבחינת הבגרות ובשותפות שלך בקהילת הפיזיקה ברשת.
ואנושיות- ביחס המכבד אל כל תלמידה, בנכונות להיות חלק מקהילת האולפנא גם בהקשרים ערכיים, ובענווה שלך שאיתה אתה ניגש לכל משימה.

זכינו!!
מברכת אותך בהמשך צמיחה והתפתחות אישית ומקצועית, וברכה במשפחה ובעבודה,
מוריה

כפי שניתן לראות, הרכב הקהילה המגוון של מורים חדשים וותיקים ואחד לא פסח על היכולת של מורים חדשים להיות משמעותיים.

2. חגית בשארי, אולפנת אמית להבה קדומים.

חגית היקרה, נרתמת לכל פעילות בקבוצת מובילי הקהילה בראיונות תלמידים לפרוייקט צרן, שותפות בחשיבה בכל נושא הפיתוח המקצועי, יישמת את הנלמד בקהילה בכיתה והבאת את התובנות לקהילה אין ספק שתרומתך המקצועית לקהילה ועידוד תלמידותייך ללימודי הפיזיקה בנחישותך ואישיותך הקורנת העדינה והמשפיעה חוללו נפלאות.

דברי המנהל הרב אפרים זיק:
“חגית בשארי מלמדת פיסיקה בדוגמא אישית . היא דינמית ונעה כל הזמן , היא מחשמלת ויוצרת שדה שממגנט את התלמידות אליה , אופטית היא רואה כל תלמידה בכל זמן נתון. ואין פינה בכיתה שקרני האור שהיא מפיצה לא מגיעות. שומרת את התלמידות במתח גבוה ומעניקה להם אנרגיה שנשמרת גם הרבה אחרי שהבגרות מסתיימת. בקיצור מורה ששווה פיצוץ אטומי!”

3. אורה אייזנברג, אמי”ת עכו קנדי

אורה היקרה, זו הפעם השניה שאת זוכה באות הצטיינות. בפעם הקודמת זכית בהצטיינות אודות קידום תהליך למידה בדרך החקר בקרב תלמידייך. כל תחרות ותחרות אנו יודעים כבר שתחזרו עם אות הנצחון! הפעם הצטיינותך אודות רתימת צוות מורי הפיזיקה למחוייבות מקצועית ואישית לנעשה בקהילה. ה’ יאריך שנותייך בטוב ובנעימים. האנרגיה העצומה, הידע המדהים, הניסיון רב השנים, החום והאהבה העצומה למקצוע ולתלמידים מחוללים נפלאות!

דברי המנהלת אתי צברי:

אורה היקרה שלנו והאהובה שלך. ההצטיינות הוא השם השני שלך, רכזת מצטיינת, מורה מצטיינת, בן אדם מצטיין, כולה אוהבת אדם, אוהבת תלמידים, מקצוענית לעילא ועילא, חרוצה, הישגית, רוצה להצליח, רוצה שהתלמידים יצליחו.

גאים בך ושמחים בך שזו הפעם השנייה ואולי אפילו יותר שאת זוכה בפרס הצטיינות. מאחלים לך עוד שנים ארוכות בבריאות אוהבים אותך אתי וכל הצוות!