רחלה תורג’מן, ביה”ס מקיף אמי”ת י’, אשדוד

 

במסגרת היוזמה התלמידים מזהים עקרונות פיזיקליים מרכזיים ומבצעים מידול של הצעצועים כמערכות פיזיקליות באמצעות צעצועים זמינים.
התלמידים חוקרים צעצועים עתירי טכנולוגיה כגון: מקל קסמים, סביבון מגנטי מרחף באוויר וג’יירוסקופ, כך הם מוקסמים מיופיה והדרה של הפיזיקה ומבינים כיצד ניתן לשלוט על איכות התנועה באמצעות ידיעה והבנת החוקים הפיזיקליים.

השלב הבא הוא יישום הידע הנלמד בחקר הצעצועים, חקר הגוף כמערכת ביופיזיקלית.
המטרה היא שליטה על מרכזי כובד בגוף, שיווי משקל ועוד למיטוב מדדים ביופיזיקליים.
פרויקט עתידי בשיתוף מורי פיזיקה ומורי חינוך גופני.
שלד מבנה ההוראה בחירת הנושא החקר – סוג הצעצוע הנחקר שאילת שאלות ניסוח שאלת החקר איתור ואסוף מקורות מידע בחירת דרך הביצוע-תחקירנות, סקר, מחקר מדעי לרוב נבחר מחקר מדעי.
המחקר המדעי כולל את השלבים הבאים:
א. תכנון ניסוי – השערה, משתנים, חזרות בקרה
ב. ביצוע הניסוי – בידוד משתנים, חזרות, בקרה, ואיסוף תוצאות
ג. ניתוח וסיכום הממצאים
ד. הצגת ממצאי המחקר בתלקיט.

[smartslider3 slider=3]