In מורי פיזיקה, מצטיינים

מסר מדהים מהרב מנדי גרליצקי, שליח חב”ד בצפון תל אביב לאור התרסקות “בראשית” בהשראת חג הפסח הקרב ובא. ניתן לזהות ארבעה  מגיבים טיפוסיים.
ממש כנגד “ארבעה בנים” מההגדה של פסח :
חכם מה הוא אומר – “לא נורא, העיקר ניסינו. גם להגיע קרוב לירח זה הישג לא מבוטל. אתם יודעים כמה חלליות רסקו שלושת המעצמות הגדולות עד שהצליחו להנחית אחת על הירח? בעזרת ה’ בפעם הבאה נצליח יותר”.
רשע מה הוא אומר – “נו, באמת חשבתם שנהיה המעצמה הרביעית להנחית חללית על הירח? אצלנו הרי לא מצליחים להביא רכבת לתחנה בזמן…. סתם שרפו מאה מיליון דולר”.
תם מה הוא אומר – “בטח התרסקה… שלחתם אותה לירח בתחילת החודש, כשהירח עוד קטן. הייתם מחכים כמה ימים שהירח יגדל קצת, או אז היה לה קל הרבה יותר לנחות”.
ושאינו יודע לשאול – הוא בכלל לא מעודכן במה שקורה, הוא עדיין עסוק בתוצאות הבחירות…

ואני? למרות האכזבה הגדולה, שהרי הובטח לי מפורשות שעד גיל 21 אגיע לירח…  גם אני הולך עם הבן החכם. כי גם אני מבין שלא תמיד ההגעה ליעד היא העיקר, ולפעמים צריך לדעת להעריך גם את הדרך.

איך אנחנו אומרים בהגדה של פסח “אילו הוציאנו ממצרים… ולא הכניסנו לארץ ישראל – דיינו“!

בטוחני אומר הרב מנדי גרליצקי ש שרתם את השורה הזו אין ספור פעמים, אבל האם יצא לכם פעם גם לחשוב עליה?

רגע אחד, מה פתאום “אם לא הכניסנו לארץ ישראל” דיינו? אם לא נכנסים בסוף לארץ המובטחת, בשביל מה בכלל יצאנו ממצרים? בשביל מה נדדנו ארבעים שנה במדבר?

או למשל עוד שורה מתוך אותו הפיוט “אילו קרבנו לפני הר סיני ולא נתן לנו את התורה – דיינו“!

זה כבר ממש לא מובן – מה בדיוק יוצא לנו מהקרבה להר סיני אם בסופו של דבר לא מקבלים עליו את התורה?

שוב מסתבר, שהצלחתו של מסע לא נמדדת בהגעה ליעדו הסופי, המסע לכשעצמו חשוב ומלמד.

מה למשל? הנה רעיון נפלא מתורתו של הרבי, רלוונטי תמיד, ובמיוחד בימים אלו של ‘פוסט בחירות’:

אלו קרבנו לפני הר סיני” – וזכינו לאותו רגע היסטורי בו התאחדנו כולנו “כאיש אחד בלב אחד“, כפי שנאמר “ויחן שם ישראל נגד ההר“.
ולא נתן לנו את התורה” – גם אם לא היינו מקבלים את התורה, חלילה.

דיינו” – ההישג הנפלא הזה של האחדות בינינו, משתווה בחשיבותו ובמעלתו לקבלת התורה כולה.

כשמבינים זאת, ויודעים להעריך לא רק את התוצאה אלא גם את הדרך, אזי גם כשאנו לא נוחתים בדיוק כמו שתכננו, ואולי אפילו קצת מתרסקים, אנו עדיין מסוגלים להעריך את מה שכן השגנו, ומשם שואבים את הכוח להתחיל שוב, מבראשית…

במתיקות נפלאה של מסר נפלא זה, מורים יקרים, ניתן לקחת זאת לכיתה, למלחמה על כל תלמידה ותלמיד שיגיעו ליעד המבוקש התואם את פסגת המצוינות המתאימה- בהשגת זכאות ל-5 י”ל פיזיקה, השגת ציונים איכותיים היפתחו שערים באקדמיה בעתיד, זכיה בתחרויות אולימפיות, למידה חקרנית משמעותית ועוד.

הנהלת רשת אמי”ת מעמידה לרשות קהילת מורי הפיזיקה של רשת אמי”ת ותלמידיה את מיטב המשאבים למימוש הפוטנציאל  למצוינות פיזיקלית משמעותית איכותית ועל כך חברי הקהילה מודים כפי שניתן לראות בפוסטר. משרד החינוך בשיתוף רשת ברנקו וייס קיים כנס באוניברסיטת בר אילן בנושא: “מחכמת המעשה לפיתוח מקצועי”. מיזם הקהילה הוצג בכנס.

ניתן לראות בתמונה הבאה:

ברכות לזוכים באולמפיאדה הארצית לפיזיקה של תלמידי כיתה י’
השבוע בימי ג’-ד’ בתאריכים ה- 17-18/04 התקיים שלב ג’ של האולימפיאדה הארצית לפיזיקה לתלמידי כיתות י’ בבית יציב. שלב זה כלל מחנה אימונים  אינטנסיבי בן יומיים המלווה בבחינות.
במשך החודשיים האחרונים, התלמידים התאמנו בהנחיית אלכס ויינברג, מורה לפיזיקה מבי”ס אורט נעמי שמר גן יבנה, בעל ניסיון רב בהכנת תלמדיים לתחרויות בינלאומיות לפיזיקה. התלמידים קיבלו מידי שבוע משימות לדוא”ל ושבוע לאחר מכן קיבלו פתרונות.

ברכות לתלמידים שעברו בהצלחה את שלב ג’ :
רעות גולדברג – אולפנת אמי”ת חיפה.
תמיר שפירא – אמי”ת מודיעין בנים.
עשאל קראוס – ישיבת אמי”ת עמיחי.
קובי סידנוף – קרית החינוך אמי”ת כפר בתיה.
אביעד בלומקרנץ – תיכון אמי”ת בר אילן  גוש דן.

מרתון הכנה לשלב ב’ של האולימפיאדה הארצית לפיזיקה לתלמידי יא’
התקיים השבוע במתחם הגוגיה, אמי”ת כפר בתיה לתלמידי יא’ שעברו את שלב א’ בהצלחה.
נאחל בהצלחה רבה ל-25 תלמידים שיתמודדו בשלב ב’ של האולימפיאדה הארצית בפיזיקה
שיתקיים אי”ה ביום ג’, כה’ ניסן ה- 30/4/19 ב-4 מרכזים אקדמאים.

בברכת חג פסח כשר ושמח!

 

Recent Posts