1. מפגש סינכרוני של קהילת מורי הפיזיקה התקיים ביום ב’, כד’ ניסן ה- 29.04.19 בשעות 20:30-22:00

 בחלקו הראשון של המפגש הציג חבר הקהילה גיא רביב מחקר לתואר שני שביצע על הקהילה. גיא הציג את עבודת המחקר של בכנס בינלאומי שהתקיים החודש בארה”ב. נחקרה את המוטיבציה המורית להקהלת הקהילה ומהות האינטראקציות בין חברי הקהילה התורמות להתהוותה, הפעלתה ושימורה לאורך זמן. חברי הקהילה שנחקרו מציינים שהקהילה מהווה סביבה מצוינת להתייעצות ללמידה מעמיתים אשר תמיד שמחים לעזור אחד לשני וזה אף מעודד להרבות אינטראקציות בתוך הקהילה על פני אינטראקציות חיצוניות. פירוט של עוד ממצאים מעניינים מופיע בתקציר עבודת המחקר.

בחלקו השני של הוצגה אסטרטגיה המעודדת תלמידים לגלות את הידע בדרך למידה חקרנית והפעם בנושא כוחות. חלק זה הוצג ע”י גנאדי אקסלרוד.

 בחלקו השלישי של המפגש הציגו צוות המורות לפיזיקה מאולפנת אמי”ת להב”ה קדומים למידה מבוססת פרוייקטים בקרינה וחומר המשלבת אספקטים אומנותיים.

שילוב הפיזיקה עם תחומים המעניינים בנות נמצאו כגורמים המעודדים בנות ללמוד מדעים. ועל כך ציינו המורות ששילוב האסטרטגיות הייחודיות הנ”ל הינם חלק מהגורמים שהביאו לעילה במספר בוחרות הפיזיקה.

הוצג שימוש באסטרטגיה ייחודית בה תלמידות בוגרות מלמדות את התלמידות הצעירות.

בחלקו הרביעי של המפגש הציג שי לאו שאלה מחשמל המשלבת מספר נושאי חובה לבגרות וזאת לאחר צורך הולך וגובר בחיבור שאלות ייחודיות המשלבות בין כמה נושאי חובה כפי שהוטבע בבחינות הבגרות האחרונות.

שימוש הטכנולוגיה ינוצל אי”ה לקיום מרתון מקוון ביום ל”ג בעומר בהשתתפות חברי הקהילה. יועברו שיעורים בני ל”ג דקות.

להלן תמונת קולאז מהמפגש:

  1. פרסום העשייה הקהילתית באגרת המזכירות הפדגוגית. ניתן לראות בקישור.
  2. מפגשי קהילה לחודש אייר
    א. מפגש סינכרוני של חברי קהילת הפיזיקה של רשת אמי”ת בנושא “מוכנים לבגרות” יתקיים אי”ה ביום ב’, ח’ אייר ה- 13.05.19 בשעות 20:30-22:00 .
    רישום למפגש בקישור.
    ב. מפגש מרענן, מפתיע ומרתק יום לאחר הבגרות בפיזיקה בנושא “פיזיקה ופעלוליה” יתקיים אי”ה ביום ג’ כג’ אייר ה- 28.05.19  בשעות 09:30-16:00 במתחם הגוגיה כפר בתיה רעננה.
    נא להרשם בקישור

.בהצלחה רבה לתלמידי הפיזיקה של הרשת שייבחנו במעבדת החקר שתתקיים השבוע ביום ג’,ב’ אייר ה-07.05.19
ובשאלוני מכניקה וחשמל ביום ב’, כב’ אייר ה- 27.05.19.

Recent Posts