דף ג עמוד א קניין דברים
[mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]
יחידות למידה מוכנות
[/mk_title_box][mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]
משאבים ליצירת שיעור איכותי
[/mk_title_box]בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה.
לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:
ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?
מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?
ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.
א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?לחץ להורדת בבא בתרא דף ג עא צורת הדף
לחץ להורדת בבא בתרא דף ג עב צורת הדףלחץ להורדת קובץ שרטוטים לסוגיית היזק ראיהלחץ להורדת קובץ WORD של גמרא סדורה – קניין דבריםללחץ להורדת קובץ פירוש שטיינזלץ – סוגיית קניין דבריםבשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.
בחר את אחד המושגים, או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.
דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):
שאלות מסוג שורש – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?
שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?
שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?
הצע כיוון מבוסס.
למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.לחץ לפתיחת מאמרו של רון ש’ קליינמן – קללת “מי שָפּרע” (בתוך דת, משפט וחברה)
לחץ להורדת תשובת הרב גולדברג – תוקף ההתחייבות למכור ב”זכרון דברים”
[mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]
פורום על הסוגיה
[/mk_title_box]
יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.