דף ז עמוד ב לפי נפשות או לפי ממון (מיסוי)
[mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]
יחידות למידה מוכנות
[/mk_title_box][mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]
משאבים ליצירת שיעור איכותי
[/mk_title_box]בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה.
לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:
ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?
מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?
ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.
א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?לחץ להורדת בבא בתרא דף ז עב צורת הדף
לחץ להורדת בבא בתרא דף ח עא צורת הדףלחץ להורדת קובץ שרטוטים לסוגיית היזק ראיהלחץ להורדת גמרא סדורה על סוגיית לפי ממון או לפי נפשות (מיסוי)לחץ להורדת פירוש שטיינזלץ על סוגיית לפי ממו ן או לפי נפשות (מיסי)בשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.
בחר את אחד המושגים, או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.
דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):
שאלות מסוג שורש – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?
שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?
שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?
הצע כיוון מבוסס.
למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.מאמרו של הרב כתריאל טכורש “מערכת המיסים לאור התורה” באתר ארגון צמת
[mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]
פורום על הסוגיה
[/mk_title_box]
יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.