דף ז עמוד ב לפי נפשות או לפי ממון (מיסוי)

[mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]

יחידות למידה מוכנות

[/mk_title_box][mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]

משאבים ליצירת שיעור איכותי

[/mk_title_box]בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה.

לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:

ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?

מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?

ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.

א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?לחץ להורדת בבא בתרא דף ז עב צורת הדף

לחץ להורדת בבא בתרא דף ח עא צורת הדףלחץ להורדת קובץ שרטוטים לסוגיית היזק ראיהלחץ להורדת גמרא סדורה על סוגיית לפי ממון או לפי נפשות (מיסוי)לחץ להורדת פירוש שטיינזלץ על סוגיית לפי ממו ן או לפי נפשות (מיסי)בשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.

בחר את אחד המושגים,  או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.

דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):

שאלות מסוג שורש  – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?

שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?

שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?

הצע כיוון מבוסס.

למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.מאמרו של הרב כתריאל טכורש “מערכת המיסים לאור התורה” באתר ארגון צמת

בשלב זה אנו כשאנו מצויידים בהכרת הסוגיה ובהבנה מעמיקה של אחד הנושאים המרכזיים שלה, אתה מוזמן לתרגם את הדיון לשפה ערכית ישראלית.  מהו הערך העומד בבסיס הסוגיה או הנושא שהעמקת בו? מהי הנקודה בסוגיה שמעוררת נושא רלוונטי וחשוב עבור התלמיד. מה הן הגבולות והדילמות שלהם ביחס אליו?

[mk_title_box highlight_color=”#becc2a” highlight_opacity=”1″ size=”14″ font_weight=”600″ font_family=”none” align=”center”]

פורום על הסוגיה

[/mk_title_box]

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

חזרה לעמוד ראשי