יחידות למידה מוכנות

משאבים ליצירת שיעור איכותי

בשלב זה נעמיד את יסודות הסוגיה.

לאחר קריאת הסוגיה ענו על השאלות הבאות ע”י סדר הג.מ.ר.א:

ג – מה הן גבולות הסוגיה ומהי כותרת הולמת?

מ – מה הן המסקנות ההלכתיות המופיעות בסוגיה?

ר – רשמו את רצף הגמרא: ציינו בכל שלב מהי המילה הפותחת ומהי המסיימת, ומהו תקפיד כל שלב.

א – האם ישנה אמירה עקרונית/ של הסוגיה?

בשלב העמקה אתה מוזמן לגלות את הנסתר ולחשוף באמצעות העמקה תבונית מימד שלא גלוי לעין בלימוד הפשט בסוגיה.

בחר את אחד המושגים,  או המהלכים, או המחלוקות בסוגיה: שהוא מעניין בעיניך וחשוב לדעתך.

דרכי ההעמקה מגוונים. לפניך שלושה דרכים מקובלות (עפ”י משל מעולם הצומח):

שאלות מסוג שורש  – מה המקור להלכה זו? מה הרקע ההלכתי שקדם?

שאלות מסוג גזע – מה התכלית של היזק ראיה? מה ההיגיון של מיגו? מה ההגדרה של קנין דברים?

שאלות מסוג ענפים ופירות – על מי חל? מתי חל? כמה? איך?

הצע כיוון מבוסס.

למד את דברי הראשונים והאחרונים, ומצא דיון ישיר או עקיף בשאלותיך.

בשלב זה אנו כשאנו מצויידים בהכרת הסוגיה ובהבנה מעמיקה של אחד הנושאים המרכזיים שלה, אתה מוזמן לתרגם את הדיון לשפה ערכית ישראלית.  מהו הערך העומד בבסיס הסוגיה או הנושא שהעמקת בו? מהי הנקודה בסוגיה שמעוררת נושא רלוונטי וחשוב עבור התלמיד. מה הן הגבולות והדילמות שלהם ביחס אליו?

פורום על הסוגיה

מוצגות 1 תגובות (מתוך 1 סה״כ)

יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search