למה לכבד זקנים? – הפעלת הפנמה באמצעות סרטון וכתיבה יוצרת

חלק ראשון – משחק אסוציאציות:
נכתוב על הלוח את המילה “זקן” ונבקש מהתלמידים לזרוק מילים שהמילה “זקן” מעלה בתלמידים באופן אסוציאטיבי.

חלק שני – צפייה בסרטון

ביחידה הקרובה נצפה בסרטון קצר.

תוך כדי הצפייה בסרטון חשבו על השאלות הבאות:

מה מסמלת כל דמות?
מה ההבדל בסוג השיח בין הזקנים לצעירים?
איך הגיב הזקן בשלבים השונים?
מהו סוף הסיפור?

לצפייה בסרטון לחץ כאן.

חלק שלישי – דיון על הסרטון

אפשר לדון בשאלות הבאות ואו לתת לתלמידים מטלה בכתיבה יוצרת שממנה תתחיל הדיון.

שאלות לדיון:

מה תפקיד הזקן – בסרט ובמציאות?

מהן הסיבות שצחקו על הזקן (שימו לב: ייתכן שהזקן לא הסריח עד כדי כך, והצחוק עליו נבע ממניעים אחרים)?

מה הייתם עונים לצעירים?

חלק רביעי – כתיבה יוצרת

כתבו עם התלמידים על הלוח את רשימת הדמויות, ותנו להם שמות (כמו גד הזקן).

הצעות למשימת כתיבה יוצרת:

כיתבו את השיחה שהתנהל בין גד (הזקן) לבין שאר חבריו בפח הזבל.
כיתבו את השיחה שהתנהלה בין הצעירים שנשארו במקרר לאחר שנלקח ממנו גד
כיתבו את הסיפור מזווית הראייה של גד/מוצר במקרר/המקרר עצמו/ בן האדם

לחץ להורדת קובץ של יחידת ההפנמה – למה לכבד זקנים
Recommended Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש