שניים על גשר – מה יקרה?

 In לימוד יומי
image_pdfimage_print

ראש חודש אב הוא היום בו נפטר אהרון הכהן.
התורה מספרת שבעת פטירתו ליוו אותו והתאבלו עליו כל עם ישראל – “וַיִּרְאוּ כָּל-הָעֵדָה כִּי גָוַע אַהֲרֹן וַיִּבְכּוּ אֶת-אַהֲרֹן שְׁלֹשִׁים יוֹם כֹּל בֵּית יִשְׂרָאֵל” (במדבר כ’). מדוע? אהרון היה “אוהב שלום ורודף שלום” (אבות א,יב).  מה היתה השיטה שלו?

חז”ל מספרים כך: “שני בני אדם שעשו מריבה זה עם זה, הלך אהרן וישב אצל אחד מהם. אמר לו: “בני, ראה חברך מהו אומר, מטרף את לבו וקורע את בגדיו, אומר ‘אוי לי, היאך אשא את עיני ואראה את חברי, בושתי הימנו שאני הוא שסרחתי עליו'”. ואהרון יושב אצלו עד שמסיר קנאה מלבו. והולך אהרן ויושב אצל האחר, ואומר לו: “בני ראה חברך מהו אומר, מטרף את לבו וקורע את בגדיו, ואומר ‘אוי לי היאך אשא את עיני ואראה את חברי, בושתי הימנו שאני הוא שסרחתי עליו'”. הוא יושב אצלו עד שמסיר קנאה מלבו. וכשנפגשו זה בזה, חיבקו ונישקו זה לזה”.

לא פעם אנחנו נתקלים במריבות וסכסוכים בין אנשים. כיצד אנחנו נוהגים אז? האם אנו מתערבים ומנסים להשכין שלום או שאנו עומדים מן הצד?

הסיפור המפורסם ביותר של ימי בין המצרים הוא על קמצא ובר קמצא, כשבעל הסעודה משפיל ומגרש את האורח הבלתי קרוא ואף אחד לא מתערב ומנסה להשכין שלום ביניהם, כשבסופו של דבר המעשה הזה הוביל לחורבן המקדש. ומה אתכם? כיצד אתם נוהגים במקרים כאלו?

 

הסרטון המצורף – “שניים על גשר”, מלמד עיקרון חשוב בהתמודדות עם חילוקי דעות.

מה דעתכם על מה שקרה שם? יכולים להיזכר במקרה של ריב או ויכוח שאתם השתתפתם בו? מה עשיתם?

Recent Posts

כתבו תגובה