מה עוצר אותך?

 In לימוד יומי
image_pdfimage_print

הם התאמנו שם מהבוקר, אך הפעם דווקא נהנו מיום המטווחים. המפקדים חילקו אותם לשלוש קבוצות ובזמן שקבוצה אחת נכנסה להתאמן, הורשו שאר החיילים במחלקה לנוח בסככה שהקימו. הספורט היחידי שלהם היה לרוץ מהסככה לאזור המטווח…
לקראת הצהריים, כשהיה כבר צמא, מיהר דוד לכיוון הברזייה שעמדה קרוב אליהם. הברז נתקע ודוד ניסה לתקן אותו, אך כעבור כמה דקות הוא פשוט התייאש. כשחזר לכיוון הסככה, הבחין בחייל נוסף שעשה את דרכו לכיוון הברזייה. “חבל על המאמץ”, דוד צעק לכיוונו, “אין סיכוי שתצליח לתקן אותו”. החייל השתכנע והתקדם חזרה לכיוון הסככה.
כעבור מספר דקות יצאה קבוצת חיילים מאזור המטווח. הם עשו את דרכם לכיוון הברזייה, אך לפני שהספיקו להגיע הם שמעו לעצת החיילים בסככה, שהמליצו להם לחסוך באנרגיות. כולם השתכנעו חוץ מחייל אחד – דניאל. הוא לא התייחס אליהם בכלל והמשיך בנחישות לכיוון הברזייה בניסיון לתקן את הברז.
לבסוף הוא הצליח. כאשר הבחינו בכך שאר חיילי המחלקה הם התקדמו לכיוונו. “כיצד הצלחת לעשות זאת?” שאל דוד בהתפעלות.
דניאל הוציא לפתע את אטמי האוזניים. “סליחה”, הוא השיב בחיוך, ” לא הצלחתי לשמוע אותך, מה אמרת?…”
__________________________________________
בפרשת השבוע משה רבינו נושא נאום לעם ומזכיר להם את חטא המרגלים. מה שקרה שם הוא השפעה חברתית שלילית של המרגלים שסחפו אחריהם את שאר העם – “אַחֵינוּ הֵמַסּוּ אֶת-לְבָבֵנוּ לֵאמֹר עַם גָּדוֹל וָרָם מִמֶּנּוּ” (דברים א,כח).
אחד הכוחות החזקים הפועלים על האדם הוא מה אומרים/חושבים/ מתלבשים הסובבים אותו, וכדי לשמור על עצמך ולא להיסחף אחרי הזרם צריך לפתח את יכולת העמידה.
חז”ל אומרים על אברהם אבינו שמכונה ‘העברי’ כי היה מסוגל להיות מעבר אחד של העולם כשכל שאר האנשים מן העבר השני. הוא לא התפעל מכל שכולם משתחווים לפסלים והמשיך לטעון בעקשנות שיש להאמין בא-ל אחד.
נקודות למחשבה: עד כמה אנחנו מושפעים מן הסביבה? כיצד מפתחים בתוכנו את יכולת העמידה על שלנו? כיצד אנחנו משפיעים על הסביבה לכיוון החיובי?
נקנח בסרטון חמוד שנותן המחשה לכוח השלילי של הסביבה ואיך לפעמים אפשר להתגבר מעליו…

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=-GgOyKFVeNI[/embedyt]
Recommended Posts

כתבו תגובה