תהליכי אימון וצמיחה אישית

רציונאל

כולנו מכירים את המילה פדגוגיה, אך האם פעם חשבנו מה משמעות מילה זו?
בעברית פדגוגיה משמעותה  הובלת ילד.
כולנו נדרשים להוביל את תלמידנו – ילדנו בתוך הקבוצה הלומדת.

כיצד עושים זאת? איך מובילים ילד לצמיחה והתפתחות אישית המתאימים דווקא לו?
בשנים האחרונות התפחתה ברשת אמית פדגוגיה חדשנית – הוראה בקהילות חינוכיות לומדות ובתוך מרחבי למידה שאינם מאפשרים הוראה פרונטלית מסורתית.

שינוי זה מחייב כל מורה לשנות את תפקידו ולרכוש מיומנויות של  התבוננות ושיחה עם התלמיד על תהליך הלמידה שלו.
שאלות חדשות כמו “במה אתה טוב, כיצד אתה מתכנן את הלמידה שלך בצורה יעילה, מה המטרות שלך ביחידת הלימוד הקרובה” הן חלק מהותי מתהליך הלמידה השלם של המורה והתלמיד .
כהשלמה חשובה להתפתחות זו עלינו להיות פדגוגים, כלומר מסוגלים להוביל כל תלמיד להתפתחות האישית שמתאימה לו.
בחלום שלנו כל מורה הוא מומחה בתחום ההוראה שיודע ללמד בשיטות למידה חדשניות המתאימות למיומנויות המאה ה 21 , ויחד עם זה הוא גם מבין ומכיר את נפשו של כל תלמיד ויודע כיצד להביא אותו למיצוי יכולותיו וכישוריו השונים.
מערכת החינוך מזמינה כל תלמיד לאתגרים שונים כמו מיצוי הישגיו, למידה אינטנסיבית , פיתוח קשרים חברתיים, ועוד. ולכל אלו היינו רוצים להיות לדמות משמעותית עבור התלמיד בהתפתחות שלו .
במהלך השנה האחרונה אספנו כלים שונים מעולם האימון האישי (קאוצ’ינג), והתאמנו אותם למערכת בית הספר כדי לאפשר למורים להיות גם מאמנים אישיים ולהביא את התלמידים לפיתוח אישי מקסימלי.
בעמוד זה תוכלו למצוא כלים שונים המתאימים לשימוש במרחב הלמידה ומאפשרים לעבוד עם התלמידים על מיומנויות אלו.
לכניסה לארגז הכלים לחצו כאן

בנוסף, אם תרצו לפתח את תחום זה בבית ספרכם  אתם מוזמנים להכיר לעומק את עולם האימון ובתי החינוך שפועלים ברשת בתחום זה.
רוצים לנסות אצלכם ? הכנסו כאן.

במהלך שנת הלימודים התש”פ מתקיים קורס אימון ופיתוח צמיחה אישית במרחבי הלמידה בהנחיית אנבאלה שקד מנהלת בית הספר לאימון אישי בגישת אדלר.
רוצים לראות את השיעורים שנלמדו בקורס? הכנסו כאן.

המלצה לקח"ל בתחום תהליכי אימון וצמיחה אישית
  • הכשרה ראשונית למנטורים/חונכים לפני היציאה לדרך, לדיוק המטרות ודרכי הפעולה.
  • טיפ: שקלו את האפשרות לכלול גם מורים מקצועיים בצוות המנטורים.
  • ליווי מקצועי רציף למנטורים לאורך השנה, לתמיכה ושיקוף.
  • זמן למנטורים להיוועצות, לפיתוח והכנה, לשיתוף בקשיים ובהצלחות, וללמידה משותפת כצוות.
  • מי השותפים לבניית התוכנית? טיפ: כדאי שבצוות התכנון תשולב גם רכזת מערכת.
  • חשיבה על הרכב משרת המורים החונכים: כמה שעות הוראה? כמה שעות חניכה? כמה שעות הכנה ופיתוח?
  • באילו סדירויות נרצה להציע את תוכנית החונכות? מעגלי שיח לפתיחת/לסיום כל יום? אימון קבוצתי פעם/פעמיים בשבוע? שיחה אישית פעם בשבוע/שבועיים למשך שעה/חצי שעה?
  • מהי המטרה העיקרית שלנו בליווי החונכותי?
    • שיפור הישגים לימודיים.
    • הכנה להשתלבות בעולם התעסוקה.
    • טיפוח קשרים אישיים מיטביים בין מורים לתלמידים.
    • הפחתת אלימות ויצירת אקלים בית ספרי מכבד.
    • ליווי התלמיד/ה לבחירה באופני למידה ובתכנים מותאמים אישית (פרסונליזציה).
    • סיוע לתלמיד/ה בבניית תוכנית צמיחה אישית לימודית השמה דגש על מכלול החיים מבחינה רגשית, חברתית ולימודית.

כל אחת מהמטרות הללו עשויה להוביל לבחירת שביל חונכותי אחר…

ארגז כלים

מורים יקרים!  לאחר החגים יתחיל קורס בתהליכי צמיחה ואימון במרחב הלמידה. מוזמנים להרשם

לתגובות ושיתוף חומרים נוספים ניתן לפנות למוישי קירשנר יועץ ומאמן צוות צמיחה אישית ישיבת אמית נחשון.
yoetzna@gmail.com 053-6246686

מהם היתרונות?
  • המחנכים מרגישים שיש להם סיוע בעבודה החינוכית.
  • מורים מקצועיים לוקחים חלק בעשייה החינוכית ולא רק בהוראה של תחום הידע שלהם.
  • התלמידים לומדים להקשיב לחבריהם ולנהל שיח אישי רגשי.
  • קשר קרוב בין מורה/מנחה לתלמיד/ה מהווה פלטפורמה ללמידה ולעשייה משותפת.
  • הילדים מודעים יותר לכוחות ולחוזקות שלהם, ולומדים לפתח תמונת עתיד רצויה.
  • המורים מתפתחים מקצועית ומאמצים פרקטיקות הנחיה יעילות.
  • התלמידים מרגישים ש”רואים אותם”.
  • ההורים מרגישים שרואים את הילד/ה שלהם.
  • אקלים בית-ספרי של שיח, אמון הדדי ושיתוף.

איפה זה עובד?

צור קשר

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Start typing and press Enter to search

נגישות