למה זה חשוב? איזה צורך זה משרת?

לפעמים אנחנו מרגישים שיש לנו חידוש מדהים! רעיון שעוד לא היה כמוהו! אנחנו יוזמים, מתאמצים, משקיעים. יש לנו ציפייה שהצוות והתלמידים “יעופו” על הרעיון. אבל מה קורה בפועל? איך הם מגיבים? על פי רוב אנחנו מוצאים את עצמנו די לבד בסיפור, מאוכזבים.

למה זה קורה? ובעצם, למה שמישהו אחר ירצה להצטרף, להשקיע ולהתאמץ? למה שתהיה לו מוטיבציה? 

התיאוריה הקהילתית מציעה שבבסיס ההשתתפות של האדם בקהילה עומדת תחושת המשמעות – או אם להשתמש במונח של מכון שדמות למנהיגות קהילתית: הממ”ש. כל חבר בקהילה צריך להרגיש שהוא משמעותי ושייך, וכתוצאה מכך הוא גם יהיה מחויב.

כיצד זה בא לידי ביטוי?

מה יוצר את הממ”ש? אם נסתכל על עצמנו נגלה, שפעמים רבות אנחנו עושים משהו כשאנחנו מרגישים חלק משמעותי בקבוצה: כשרואים אותנו וקשובים לנו, כשמשדרים לנו שאנחנו בעלי ערך, כשהפעולה שלנו מסייעת לקבוצה או מקדמת אותה.

ברמה הפרקטית השאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא: איך גורמים למורים, ובעיקר לתלמידים, לחוש משמעותיים?

התשובה שנציע: מאפשרים להם להשפיע באמצעות תהליכים השתתפותיים הנוגעים להם ובהם. הכלים שנשתמש בהם יהיו בעלי חשיבות בכל שלוש זירות הפעולה: יחידת הלימוד, קבוצת ההשתייכות, ובית הספר כמכלול.

סרטונים וקישורים מומלצים

 

כלים, סדנאות ותרגילים

צור קשר

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

נגישות