“בינה” – פדגוגיה מחנכת / אמית עמיחי רחובות

אמית עמיחי רחובות בינה

תקציר

למידה במרחבים גדולים וחדשניים בכדי ליצור למידה שיש בה העמקה, למידה שיתופית ואחריות של התלמיד להתקדמותו.

לחץ כאן לצפייה

 מטרה + אוכלוסיה:

לפתח אצל כל תלמיד את יכולת הלמידה העצמית והשיתופית בהתאם למיומנויות המאה ה-21.

אוכלוסיה:
בעיקר בכיתות החטיבה.

תהליך:

כחלק מתהליך ארוך טווח של התחדשות פדגוגית, הישיבה מובילה שלושה עקרונות פדגוגיים בכלל ולימודי הקודש בפרט,
עקרונות אלו מכונים “בינה” והם:

  • א. העמקה וחיבור לרעיונות גדולים
  • ב. עבודת צוות ולמידה שיתופית.
  • ג. אחריות לומד ומכוונות עצמית בלמידה

על מנת להביא למימוש מלא של שלושת העקרונות הללו, אנחנו משתמשים במרחבי למידה גדולים וחדשניים,
המעניקים אפשרות ליצירת אינטראקציות מגוונות של שיתופי פעולה.
התלמידים מוזמנים ללמוד באופן שיתופי, ו/או באופן יחידני, בהנחיית וליווי צוות מורים
ע”י הפדגוגיה מתחנכים תלמידנו להיות בוגרים בעלי מודעות עצמית גבוהה שמוצאים ערך ומשמעות בתכנים הנלמדים,
יודעים כיצד לנווט את עצמם לצמיחה והתקדמות ולייצר שיתופי פעולה פרודוקטיביים.

את השיעורים מכינים כצוות מורים יחד, תוך חשיבה על יצירת הסקרנות לחקור, ללמוד ולעקרונות לעיל.
במרחבים לומדים לפי סגנונות/רמות ככיתה או כשיכבה בהתאם לתהליך הלימוד.
בנוסף כל שבוע יש שני תלמידים שאחראים לתת תמיכה ללמידה (בסגנון מיישיבים).

דרכי הערכה ולבטים

מבחנים ועבודות חלופיות, שברובם נדרשים התלמידים להגיע לתוצר חזותי.

לבטים
הציר שבין הספק ללמידה עומק נמצא כל הזמן בחשיבה על כל יחידת לימוד.
ברור שיצירה דורשת זמן, אבל גם נותנת משמעות ללימוד ואף עומק נוסף.

איש/אשת קשר:

איתי וייס
itayws@gmail.com

052-8803778

התחל/י לכתוב , בסיום הקש על מקש Enter לביצוע החיפוש