מצפן אמי”ת – ערכים

"הִגִּיד לְךָ אָדָם, מַה טּוֹב וּמָה ה' דּוֹרֵשׁ מִמְּךָ, כִּי אִם עֲשׂוֹת מִשְׁפָּט וְאַהֲבַת חֶסֶד, וְהַצְנֵעַ לֶכֶת, עִם אֱלֹהֶיךָ" (מיכה ו, ח)

Link_iconתורת חיים
Link_iconכלל ישראל
Link_iconמצוינות ומיצוינות
Link_iconקהילה חינוכית לומדת

לרשת אמי"ת תפיסת עולם ציונית-דתית עמוקה, פתוחה ומקיפה. התפיסה מעצימה את המחויבות לערכי היהדות, כמו גם את המחויבות העמוקה למדינה ולכלל ישראל. תפיסת הרשת עוסקת בהתקדמות ובצמיחה אישית לצד תרומה לכלל, ומגדירה את החיבור שבין תורה למדינה.

רשת אמי"ת רואה עצמה בכל תקופה מחדשת, פורצת דרך ומובילה תהליכים חינוכיים, ערכיים ופדגוגיים במטרה לחזק את החברה הישראלית ולחולל בה שינוי.

האתגר שלנו

בחינוך הממלכתי דתי - להצמיח לומד שהוא בוגר דתי, ערכי, מוסרי, המחובר לזהותו הישראלית, תורם ומחויב למדינה, ובעל מיומנויות שיאפשרו לו להצליח במאה ה-21.

בחינוך הממלכתי - להצמיח לומד שהוא בוגר ערכי, מוסרי, המחובר לזהותו היהודית-ישראלית, תורם ומחויב למדינה ובעל מיומנויות שיאפשרו לו להצליח במאה ה-21.

בחינוך החרדי -  להצמיח לומד שהוא בוגר ערכי ומוסרי בעל תפיסת עולם חרדית,  המחובר לזהותו היהודית-ישראלית, תורם ומחויב למדינה ובעל מיומנויות שיאפשרו לו להצליח במאה ה-21.

הדרך: הפיכת כל בתי החינוך שלנו לקהילות חינוכיות לומדות. המצפן מצביע על שני היבטים לכך:

  • "מה" - התהליך התוכני באמצעותו בית חינוך הופך לקהילה חינוכית לומדת.
  • "איך" - התהליך הארגוני באמצעותו בית חינוך הופך לקהילה חינוכית לומדת.

אנו מאמינים, כי לאור תהליכי ההתחדשות הרבים שאנו חווים בכל תחומי החיים, הגיע העת לחולל שינוי תרבותי הוליסטי בכל בתי-הספר
להתאימם לאתגרי המחר ולהוביל את התלמידים למצוינות בכל התחומים.

לניווט לחצו על הערך המבוקש
מצפן אמית